Ditto. Mustavuoren lenkit ovat osallistujiensa näköisiä ja jokainen mukaan lähtijä voi vaikuttaa siihen, millainen lenkistä tulee. Vaikuttaa voi myös kertomalla täällä, mitä toivoisi ja odottaisi. Nyt aika monena viikonloppuna minä olen esittänyt jonkinlaisen reittisuunnitelman, joten jos vkl-lenkkien pituus on kasvanut tai pysynyt aika staattisesti pitkähkönä, siitä voi syyttää minua. Ja hyvä, että asia tuli nyt puheeksi. Asiaan on vaikuttanut ainakin (1) oma intoni koluta minulle ja joskus muillekin uusia teitä ja maisemia; (2) se, että muille nämä reittiehdotukset ovat tuntuneet sopivan; (3) se, että olen ehkä olettanutkin muiden toivovan kohtalaisen pitkiä lenkkejä viikonloppuisin; (4) se, että etukäteen hahmoteltu suunnitelma tuntuu rohkaisevan mukaan porukkaa; (5) se, että Nikkilästä on muodostunut välietappi, jonka ympärille nämä speksaamani reitit ovat piirtyneet. Ainakin nämä nyt tulivat mieleen.
P.S. Nyt kun Stravan lokista tarkistin, niin eihän niitä minun speksaamiani Nikkilän-lenkkejä nyt niin hirveän montaa olekaan ollut, vaikka kalvava omatuntoni muuta väittikin... Mutta hyvä keskustelu joka tapauksessa ja tosiaan, pyöräillään taas!
Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.
Kirjanmerkit