ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 292 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 192 242 282 290 291 292 293 294 302 342 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.731 - 8.760 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Muistaakseni stripperit tulivat kohtuullisen nopeasti, viikossa tms. Toinen tilaus tosin pysähtyi päiväksi tai kahdeksi tulliin, kun se ylitti tullirajan. Liimaa en käyttänyt. Stripperit toimii hyvin, mutta ne on kertakäyttöiset. Stripperi on kuin ohut sisuri, ja vannenauhan pitää pystyä suojaamaan sitä vanneaukkojen kohdalla. Nuo heijastinnauhat toimivat siinä oikein hyvin.

Taitaa tullin kautta tulla omakin 35€ taisi olla Kitillä hintaa heijastimineen.

Laittelin ne sisärenkaat kuitenkin aamusta. Eipä tuossa mennyt kun tunti kahden renkaan tubelesviritelmät purkaen ja pesten litkut pois. Saapahan ajella rauhassa sen aikaa kun lateksit tulee.

Jyri

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    ...Sitte vaihdoin 3.8 Hodaggiin Laajavuorelle. Seinäjoellä oli eessä Barbi, takana Hodag...
    Kerrotko mikä tässä oli ajatus? Arvaanko oikein, että jäykälle keulalle barbi parempi isommalla ilmatilalla?

Kun ite mietin just toisin päin, tosin bluto edessä, joten hodagi riittäisi. Jos barbi takana vuorostaan pehmentäisi vähän menoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Leikkasin näköjään vannenauhaa takavanteesta tubeles hommissa hieman liikaa ja se näyttäs aiheuttavan pientä vuotoa kun paine pääsee painamaan teippiä irti niiltä kohdin.

Tilasin nyt sitten kanssa fattystripperit kun kerran vielä hommin joutuu. Tilasin niillä 3M heijastinnauhoilla. Mites käykö tuo heidän toimittama nauha vannenauhasta joka kestää vanneaukkojen luona rengaspaineen vai pitääkö vielä tilata jostain uusi vannenauhakin?

Kauankos toimitukset on teille kestänyt. Lähinnä mietin, että pitääkö tässä asentaa sisuri takaisin jos menee viikkotolkulla.

jyri

edit. Siinä asennusvideossa se kaveri liimaa tuon lateksin reunat vanteeseen jollain spray liimalla. Oletteko te hoitanut tuon millä vai oletteko jättänyt liimat pois?
    Mulla taisi kestää kanssa sen n.viikon tilauksesta. Ei tarvi käyttää liimoja, kannattaa vaan reippaasti laittaa saippuavettä stripperin päälle kun rengasta asentaa vanteelle.

Laitoin kierroksen heijastinteippiä ja sen päälle kierros gorillaa, stripperi ja rengas päälle. Kestänyt ongelmitta.

Tein eilen illalla (yöllä) eturenkaaseen tubeleksen. Nyt tänään aloin katsomaan, että ilmat on pysynyt, mutta huomasinkin että asensin väärän pyörimis suunnan. Miten muuttuu edessä Jumbo Jimissä 4.8:ssa vai kannattaako laittaa uudelleen?

zipo Guest
    Käy ajamassa lenkki siitähän se selviää kun kaikki on jo valmiina.Eiphän jää kaivelemaan mieltä ,jospa sittekin....jne.
    Rengas ei mene aikaan piloille vaikka pyörimissuunta onkin väärin.
    Takarenkaana tuota setuppia nähty useamassakin fläsässä.

Mulla ollut kesän etunen väärään suuntaan, aluksi oli oikein mutta vanteen hyllyä fiksatessa lipsahti väärin: kun eroa en huomannut niin annoin olla

Tuossa JJn kuviossa ei juurikaan eroa ole pyörimissuunnan kanssa

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Leikkasin näköjään vannenauhaa takavanteesta tubeles hommissa hieman liikaa ja se näyttäs aiheuttavan pientä vuotoa kun paine pääsee painamaan teippiä irti niiltä kohdin.

Tilasin nyt sitten kanssa fattystripperit kun kerran vielä hommin joutuu. Tilasin niillä 3M heijastinnauhoilla. Mites käykö tuo heidän toimittama nauha vannenauhasta joka kestää vanneaukkojen luona rengaspaineen vai pitääkö vielä tilata jostain uusi vannenauhakin?

Kauankos toimitukset on teille kestänyt. Lähinnä mietin, että pitääkö tässä asentaa sisuri takaisin jos menee viikkotolkulla.

jyri

edit. Siinä asennusvideossa se kaveri liimaa tuon lateksin reunat vanteeseen jollain spray liimalla. Oletteko te hoitanut tuon millä vai oletteko jättänyt liimat pois?
    Olen käyttänyt pelkkää heijastinnauhaa fattystripperin alla. Hyvin on toiminut. Vanne Duden alkuperäinen. Saippuavettä ei kannata säästää asennuksessa.

Onko kenelläkään colossusta myös eturenkaana vai onko se vain takarenkaaksi tarkoitettu? Itellä sellainen takana ja minion fbf edessä.

Meinasin jos ton minionin tilalle kokeilis colossusta myös eteen. Onko liian harva kuvio ja kärsiikö ohjautuvuus?

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Kova pähkäily, että laitanko Jumbo Jimiin Stanin Race vai Zefalin litkut kun Fattystripper saapuu.

Stani oli ensim mielessä, mutta sitten luin täällä, että ainakin parilla kaverilla on ollut parin kuukauden jälkeen vain lateksipallot renkaan sisällä. Sen jälkeen ostin Motonetistä Zefalit.

Nyt kuitenkin mietin tuota Zefalia, että mikähän mahtaa olla sen pakkasen kesto. Purkissa ei lue mitään. Stanin pitäisi pakkasta kestää yli 20 astetta. Laitoin Zefalin pakastimeen -19 asteeseen, eikä se kyllä ainakaan 1/2 tunnissa näytä menettäneen juoksevuutta.

Zefalin purkissa kiellettiin käyttämästä hiilihappopanosta litkun kanssa. Itselläni on 25g panos satulalaukussa enkä haluaisi alkaa pumppua raahaamaan mukana. Mitähän lie tapahtuu kun sinne hiilihapon laittaa ja kuinkahan nopeaa se tapahtuu, jos täyttää panoksella ja polkee kotiin. Kotona voi sitten vaihtaa ilmat takas.

Onko kellään tietoa saako Stanin kanssa kyttää hiilihappoa renkaan täyttöön?

Mitäs mietteitä muilla on noista litkuista.

Jyri

Edit. Zefal oli reilun tunnin pakkasessa -19 asteessa eikä se näytä hyytymisen merkkejä. Eiköhän se talvikelit kestä.

Stanin purkkia vielä tutkin ja siinä ei ole mitään mainintaa co2 kaasun käytöstä. Miksihän se tuon Zefalin kanssa mahtaa olla kielletty.

Stanin Race on vain kisakäyttöön tarkoitettu tuote. Sen ei ole tarkoituskaan pysyä toimivana pitkiä aikoja. Tavallinen Stan on tarkoitettu ei-kisakäyttöön ja sen toimintakyky on huomattavasti pidempi.

Hiilihapon (H2CO3) käyttäminen voi aiheuttaa periaatteessa mitä vain. Lähtökohtaisesti happo syövyttää kaikkea muuta, paitsi kumia. Vaikka kyseessä on heikko happo, kukaan ei varmaan halua ottaa vastuuta alumiinin, hiilikuidun tai muovin pitkäaikaisesta altistamisesta millekään hapolle. Joku kemianosaaja pystyy varmaan kertoman miten hapot ja lateksi reagoivat.

Hiilidioksidin (CO2) käyttäminen korkeintaan nopeuttaa lateksin kuivumista. Lisäksi hiilidioksisi tunkee butyylia sisältävistä kumeista pihalle liukoisuutensa takia.

Että kumpaa mömmöö sulla nyt siellä satulalaukussa olikaan?
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Hiilihapon (H2CO3) käyttäminen voi aiheuttaa periaatteessa mitä vain. Lähtökohtaisesti happo syövyttää kaikkea muuta, paitsi kumia. Vaikka kyseessä on heikko happo, kukaan ei varmaan halua ottaa vastuuta alumiinin, hiilikuidun tai muovin pitkäaikaisesta altistamisesta millekään hapolle. Joku kemianosaaja pystyy varmaan kertoman miten hapot ja lateksi reagoivat.

Hiilidioksidin (CO2) käyttäminen korkeintaan nopeuttaa lateksin kuivumista. Lisäksi hiilidioksisi tunkee butyylia sisältävistä kumeista pihalle liukoisuutensa takia.

Että kumpaa mömmöö sulla nyt siellä satulalaukussa olikaan?
    Litkussa oleva vesi ja patruunassa oleva hiilidioksidi muodostavat hiilihapon sekoittuessa: CO2 + H2O ↔ H2CO3

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Stanin Race on vain kisakäyttöön tarkoitettu tuote. Sen ei ole tarkoituskaan pysyä toimivana pitkiä aikoja. Tavallinen Stan on tarkoitettu ei-kisakäyttöön ja sen toimintakyky on huomattavasti pidempi.
    Onko tästä jotain faktaa? Itse olen kuvitellut, että racessa on vaan isompaa partikkelia joukossa. Tältä se silmin ainakin näyttää. No normi 2-7kk ja Race 2-6kk B-D mukaan. Täytyypä oikein purkista lukea. Pakkasta pitäisi molempien sietää -34 astetta.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Litkussa oleva vesi ja patruunassa oleva hiilidioksidi muodostavat hiilihapon sekoittuessa: CO2 + H2O ↔ H2CO3
    Onko siellä edes vettä? Jäätyvän lateksin jatkaminen jäätyvällä vedellä ei varsinaisesti auta pakkasenkestossa. Litkun koostumus taitaa olla kyllä liikesalaisuus, eli faktatiedon löytäminen voi olla hankalaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Onko tästä jotain faktaa?
    Vain LBS:n tiskillä kerrottua faktaa. Tuotekuvaus on kohtuullisen samankaltainen. Toisalta, isommat ja kappalemääräisesti suurempi kiintoaineen määrä litkussa nopeuttaa sen kuivumista; tämän pystyy päättelemään ihan lukion oppimäärällä.

Niissä litkuissa, missä hiilidioksidia ei suositella, on vettä. Jäähdytysnesteessäkin suurin osa on vettä.

Moro

Onko linkissä https://www.bike-discount.de/en/buy/...6337/wg_id-241 oleva rengas hyvä valinta tubelesstouhua/litkutusta ajatellen? Hinta nyt ainakin kohdillaan...

t. Aloitteleva Dude-paksuttelija..

^On hyvä rengas. Markkinoiden keveimpiä rullaavuudeltaankin.

Taidan vetää nyt vaan Stanin Racen litkut sisään. Purkin kyljessä taisi olla, että 2-7 kuukautta pysyisi nestemäisenä. Tahdään nyt testi. Stani ei ainakaan purkinkyljessä kiellä tuota hiilidioksidin käyttöäkään. Pumppua en jaksa virittää mukaan.

Jyri

Älä kaada sit venttiilistä noita racelitkuja. Kaverilla muurautu umpeen saman tien. Ja muutenkin kuullu et saattaa metässä olla hankaluuksia saada lisää ilmaa jos joutuu pumppaileen. Itselläni ei tästä kokemusta kun olen käyttänyt vaan tota perus stania mutta näin olen kuullut kylillä puhuttavan

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yritin tuossa joku viikko takaperin Gorilla teipillä saada pitämään siinä onnistumatta. Silloin vedin Stanin Raven lääkeruiskulla venttiilinkautta. Ei ainakaan silloin ollut ongelmaa.

Jyri

harmis Guest
    Mulla on ollu Stanin racet eturenkaassa ainakin puoli vuotta ja takanakin kohta pari kuukautta. Kuivumisesta en tiedä kun en ole asentamisen jälkeen rengasta poistanut, mutta ei ole toisaalta rengas tyhjentynytkään. Eikä ole myöskään venttiilit tukkeutuneet. Ei kannata kaikkia pelottelupuheita uskoa. Racet sisään vaan ja kovaa ajoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väiski Katso viesti
    Moro

Onko linkissä https://www.bike-discount.de/en/buy/...6337/wg_id-241 oleva rengas hyvä valinta tubelesstouhua/litkutusta ajatellen? Hinta nyt ainakin kohdillaan...

t. Aloitteleva Dude-paksuttelija..

Ota sitten se snakeskin versio!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
    Mulla on ollu Stanin racet - - Eikä ole myöskään venttiilit tukkeutuneet. Ei kannata kaikkia pelottelupuheita uskoa. Racet sisään vaan ja kovaa ajoa.
    Mulla on sitä normi-Stania. Sillä olen saanut kerran eturenkaan venttiilin aika hyvin tukittua, kun kaikkiaan seitsemän kertaa olen litkutuksen tehnyt. Eli tällä tilastollisen tarkastelun tukevasti kestävällä aineistolla totean että vajaa 13 % kerroista tavallisella Stanilla tukkii venttiilin.

^Miten olet laittanut, kun venttiili on mennyt tukkoon?
    Mulla on tasan kerran mennyt tukkoon ja silloin käytin ruiskua. Muilla kerroilla en ole käyttänyt ruiskun mäntä osaa, vaan olen laittanut ruiskun venttiiliin kiinni ja siiihen sitten kaatanut pullosta litkut ja antanut painovoimalla valua alaspäin (ilman tuota mäntää). Ei ole enää tukkeutunut.

Mä joudun vaihtamaan yleensä kerran vuoteen sielut venttiileistä mun kaikkiin tubeless-kiekkoihin, kun menevät niin tukkoon ettei ilma kulje kunnolla kumpaankaan suuntaan. Käytössä normaali Stanin litku. Varmaan ne voisi liottaa kuumalla vedellä auki, mutta enpä ole jaksanut.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    ^Miten olet laittanut, kun venttiili on mennyt tukkoon?
    Mulla on tasan kerran mennyt tukkoon ja silloin käytin ruiskua. Muilla kerroilla en ole käyttänyt ruiskun mäntä osaa, vaan olen laittanut ruiskun venttiiliin kiinni ja siiihen sitten kaatanut pullosta litkut ja antanut painovoimalla valua alaspäin (ilman tuota mäntää). Ei ole enää tukkeutunut.
    Lääkeruiskuhan se mullakin on käytössä, ja olen käyttänyt sitä kokonaisena. Luulen että sinne pääsi pullon reunasta vähän tavallista isompi kuivunut kokkare, ja sitten ruiskulla sain sen paineella juntattua hyvin paikalleen. Kompuralla sain kuitenkin vaivoin ilmaa haluamani ~0,4 bar paikalleen, niin aattelin että putsaan sitten kun seuraavan kerran värkkään muutenkin sen renkaan kimpus.

Vaikka onhan se vähän riskaapeliä kun käsin ei oikein mettässä saa rengasta täyteltyä, että ehkä se pitäis aukoa vaan heti eikä hetken päästä.

Onko tuossa litkussa muuten jotain muovia syövyttävää / liuottavaa ainetta? Taannoin meni sitä rengaspainemittarin näytölle (poistoilma virtaa sen kautta), ja nyt kun kuukausia myöhemmin kun rupesin sitä putsaamaan niin lika ei irronnut millään keksimälläni aineella. Tarkemmassa tarkastelussa tuntui että suoja itsessään oli pilalla (luulin sitä alunperin lasiksi niin en edes tajunnut kiirehtiä putsaamisen kans).

Nuita prestan sisuskaluja pitäs olla aina varuilta mukana jos menee tukkoon litkusta.
    Saiskohan tällä työkalulla sisuskalut irrotettua ilman että venttiilin runko pyörii? En ainakaan omia tubeless venttiilejä saa kiristettyä niin tiukaksi että pystys pyörittään coreja auki ilman että pitää pihdeillä kiinni rungosta.

Olen huomannut, että sielutyökalun käyttäminen ehkäisee tai estää ylläkuvatun. Oikealla työkalulla sielua ei tule kiristettyä liikaa.

Minkäs verran nuo Jumbo Jimit venyy ajossa? 4.4" SS oli noin 103 mm rungosta ja 104 mm nappulasta ja 4.8" 108/110 mm. Vähän saisivat isommat olla. 80 mm vanteet alla.

^Vähän heikko otanta, mutta omat 4.8" SS oli luokkaa 113mm nappulasta nappulaan (80mm Mulefut, Tubeless, kohta 2 kesää ajettu). Kuriositeettinä vanha BFL 90mm vanteella oli 108mm.
    Ilmaa JJ:ssä on jonkin verran enemmän, mutta ovat jotenkin kovemmat ajossa. Iso Knard on vähän isompi ja minusta mukavampi kumi ajaa kuin JJ, mutta ei sovellu niin hyvin joka kelille (ja vetelee kuulemma edessä).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •