Komeita pelejä
Millä oot perustellu puolisolle noin monen pyörän tarpeen? Koitan just keksiä selitystä kolmannelle pyörälle
Komeita pelejä
Millä oot perustellu puolisolle noin monen pyörän tarpeen? Koitan just keksiä selitystä kolmannelle pyörälle
Tämän kesän ajossa ollut Stumpjumper. Rovalit vaihtui leveämpiin DTn kiekkoihin. Isompi eturatas, satula ja ohjaustanko vaihdettu. Kiertovaihdin.
13 ja puoli kiloa polkimineen, mittareineen, rungon sisällä olevine työkaluineen ja vararenkaineen.
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Jussi Heikkilä
MC Kramppi - Meillä ei venytellä
Kuis tota,mites tän ny ... eiks toi oo raskas ajaa noil kuvan rengas paineil... ?![]()
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-
Rahaa ku on niin ei tartte perustella...
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-
Sent from my Sony Xperia using Tapatalk.
"Värillä ei ole väliä kunhan se on mattamusta!"![]()
Näillä mennään Transcontinental raceen tällä kertaa. Tarkempi lista tavaroista ja lisää kuvia: https://www.randonneurs.fi/transcont...lete-kit-list/
![]()
Mielijohde on ehkä itsellenikin outo, mutta jotenkin tuosta Transcontinental-Orbeasta tulee mieleen cyberpunk, on se siinä määrin jännä yhdistelmä mekaanista tekniikkaa, elektroniikkaa, nahkaa ja corduraa(?), perinteistä pyörää ja aeropyörää ja ties mitä. Voisi kysyä onko se - hyvällä tavalla - kone vai polkupyörä, kysyttiinhän joskus oliko Robocop kone vai ihminen
Jos joskus harmaan eri sävyjen ja mustan muodostama kokonaisuus näyttää hyvälle, niin nyt. Ja kun varustus on tietyllä tavalla vedetty täysin överiksi, mutta kuitenkin pelkkää toimivuutta silmällä pitäen, se onkin yhtäkkiä jotenkin hienoa katsojankin silmissä!
Oletko muuten ajatellut kysyä Orbean kiinnostusta ryhtyä ihan pienellä summalla sponsoriksi? Kyllä mkpaan reissuja kelpaisi esitellä osoituksena pyörän laadusta, toimivuudesta ja kestävyydestä. Eikä sosiaaliseen mediaan tuotetussa sisällössä pitäisi yhteistyökumppanin näkökulmasta olla moittimista.
Sponsorointijutuista on lähtökohtaisesti enemmän haittaa kuin hyötyä. Ihan jo senkin takia, että sitten pitäisi ajaa jollakin vaikka ei haluaisi. Tarpeeksi vaikea löytää sopivat tavarat vaikka saa yhdistellä mitä haluaa.
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
Laitetaanpas taas kuvaa tempopyörästä kun on sen verran tullut päivityksiä. Nyt on ajoasentoakin viilailtu kovan asiantuntijan avustuksella, niin ei enää joitain häiritse täällä foorumilla korkea ohjaamokaan.
Viimeisimmät päivitykset:
- Zipp 808 eteen
- Single speed konversio
- 58t TT-spesifinen eturatas
- Aerocoach Align-pädit joissa parempi sivuttaistuki
- 35-asteiset Ski bend extensionit väärinpäin asennettuna
![]()
^Aikamoinen. En osaa päättää että hyvä vai paha, mutta on aikamoinen. Alle 45km/h vauhti on ..ttuilua rungon ja osien suunnittelijoille.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
^Miten tuollainen muovinen eturieska kestää käyttöä?
Holokki auki ku H. Moilane.
Eturieskan kestävyys jää nähtäväksi. Toivottavasti kestää.![]()
^Onko siinä piikitkin kuitua vai vain pelkkä tuo keskusta? Itsellä aikoinaan oli täyskuituiset eturattaat kilpurissa ja hyvin kesti ainakin itsellä. Tosin möin rieskat pois kampien kanssa aikoinaan kun vaihdoin "turvallisempaan" Campagnolon rautaan. Ja noissa kuituosissa lienee aika nuukaa kuka/miten on tehty. Hyvin tehtynä kestävää ja huonosti tehtynä...no, ei niin kestävää.![]()
On täyttä kuitua. Hampaat on tehty koneistamalla. Kyllä tuon luulisi kestävän, varsinkin kun ei ole etuvaihtajaa.
Kyseinen rieska on muuten Aerocoach ARC
Mullon tämmönen
Kun ei lenkillä muista kuvata niin tässäpä nyt sitten varikolta. Yksinkertaistin harrastusta ja luovuin maastopuolella täpäristä. Samalla sitten vaihdoin jäykkäperän rungon (just for fun) Cuben Reactionista Eliteksi.
XTR:n osasarja, foxin tötterö, ritcheyn ohjaamo ja syntacen kuitutolppa. Eksoottisinta kokoonpanossa lienee XTR:n kiekot.
Paino ei ollut ensimmäisenä mielessä tämän kanssa, mutta as is ~9.45kg. Hipoilemalla saisi monesta paikasta sitäkin pois.
![]()
Konan Private Jake eksyi Gravelilta hieman syrjään, hauskaa oli.![]()
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
^Kyllähän kaikki kuitunen on aina automaattisesti nopeata, kevyttä ja muutenkin ihanaa. Mä ostaisin itselleni kaikki kuitusena kahvikupista lähtien, jos olis vaan pakka kunnossa.
https://www.bikerumor.com/2013/04/08...n-coffee-cups/
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Hieno pyörä, mutta yksi asia kiinnittää suuresti huomiotani. Ketjun pituus! Mielestäni ketju on yhden lenkkiparin verran liian lyhyt. Tulee meinaan tehohävikkiä voimansiirrossa tuolla ketjupituudella. Tunnettu tosiasiahan on, että mitä löysempi ketju, sitä pienempi hävikki. Nythän tuo ketju on takaa pienimmällä rattaalla ja jo silloinkin vetää vaihtajaa lähestulkoon liiaksi eteenpäin. Pienemmälle välitykselle vaihdettaessa viimeistään kääntää liiaksi vaihtajaa eteenpäin ja kiristää ketjua liiaksi. Itse laittaisin aivan varmasti yhden parin lisää ja varmaankin moni muukin.
Jos tuo takavaihtajan kulma olisi sama esim. kolmanneksi pienimmän takarattaan kohdalla, niin se olisi ehkäpä hyvä kompromissi ketjun pituudelle.
Voisin väittää, että annat tuolla ketjun pituudella minimaalisen edun kilpailijoillesi tehohävikin muodossa, itse saamatta kyseisestä ketjun pituudesta mitään hyötyä. Voin tietenkin olla väärässäkin.
Hyvin bongattu.=) Tuossa kuvassa ei ole lopullinen ketju vaan joku vanha, minkä nappasin tallista kun sekoilin uuden ketjun kanssa ja lyhensin sitä aluksi liikaa. Nyt on oikean mittainen ketju kiinni.
Keskinopeusmiehelle: Itse asiassa kuituinen ratas ei ollut itsetarkoitus. Hain isompaa kuin 54t ja sellaista jota voisi käyttää ainoana eturattaana ilman etuvaihtajaa. Valinnanvaraa ei juuri ollut.
Tuo taitaa olla C:68? Oman 21"-kokoisen C:62:en sain 9,66 kg mutta sinulla taitaa step-cast Foxi ja runko tehdä tuon 210g painoeron... Omassakin saisi stemmin vaihdolla jo melkein 100g pois.
Etuvaihtajan kiinnityskohdan väritin mustalla tussilla, ettei pistä niin pahasti silmään.
![]()
Kirjanmerkit