GiantElectrobikeGarmin
Sivu 38 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #1111
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    16
    Johan se pyöräkuume alkoi nousta, kun kävi koettamassa paria cycloa.

    Vanha Nishiki Hybrid Pro SL joutaisi kiertoon liian pienen rungon vuoksi. Nyt olisi tarkoitus myydä auto pois ja alkaa opintovapaan kunniaksi pyöräilemään, vuoden ympäri. Koulumatka on reitistä riippuen 8-10 km suuntaansa ja veisin tarvittaessa lapset hoitoon kärryllä matkalla.

    Ensimmäiseksi harkitsin Meridan Cyclo Cross 300 tai 500 -malleja, eli tonnin molemmin puolin olevia pyöriä. Kävin tänään sitten Oulussa mm. Pyörä-Suvalassa, jossa tarjottiin Cannondalea ja heti alkuun Caadx Apexia, eli vajaan 2 k€:n laitetta. Hyvältähän se tuntui ja sitä ninemomaan suositeltiin ympärivuotiseen käyttöön vaihteiston ja hyrdaulisten jarrujen vuoksi. Äkkiä tutkimalla hydraulijarrulliset mallit tuppaavat maksamaan sen vajaa 2000 €. Pitäisi budjettia venyttää sitten reippaan oloisesti, jotta tuollainen tarttuisi mukaan. Meridan kilpaileva malli olisi silloin CX 5000, joka on samaa hintaluokkaa. Olisikohan tuosta pyörää sitten pidemmäksi aikaa vähemmillä harmeilla, kun noilla halvemmilla vaihtoehdoilla?

    Runkokokoakin olen miettinyt ja Meridan laskimella se olisi 56 cm. Pituutta minulla on 180 cm ja jalan pituus 85 cm Tuota 56 cm runkoa Suvalastakin tarjosivat ja aika soppelilta se tuntui, kun ajeli parkkipaikkaa ympäri. Nykyisen Nishikin geometria ei kyllä itselle sovi, kuin lyhemmille lenkeille. Satulan joutuu nyt nostamaan melkoisen korkealle, ettei polvet menisi liian koukkuun. Jotenkin ajoasennosta tulee sellainen, että kädet alkavat puutua melko nopeasti. Sen vuoksi jo 50 km lenkki alkaa olemaan loppupäästä aikamoista tuskaa, kun käsiä pitää roikutella ja lepuuttaa ilmassa.

  2. #1112
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Autosta luopuminen ja krossari ympärivuotisessa käytössä on yhtälö, joka kannattaa laskea tarkkaan eli onko liikkumiselle muita vaihtoehtoja (kävely, bussi, matkan tekemättä jättäminen).

    Mielestäni Merida cc 500 on riittävän hyvä sikäli, että tuosta kalliimpaa valitsemalla harmien määrä tuskin yhtään vähenee komponenttien laadun parantumisen takia. 300-mallin kohdalla tilanne on luultavasti toinen. Ratkaisuna Meridan takajarru on kyllä jäätymiselle altis, kun vesi pääsee takajarrun vaijerin kuoresta valumaan sisään, jolloin jäätymisriski on todellinen. Siten Cannondalen hydraulijarrut on Meridan mekaanisia paremman käyttömukavuuden lisäksi talvikäytössä myös ongelmattomampi.

    Jälleen kerran Cannondalessa ongelmana pidän ainoastaan keskiötä. Jos tuosta ei tule harmeja, siinä on varmasti toimiva pyörä moneen käyttöön. Jos tuohon hintaluokkaan pystyt venymään, tutustuisin myös Specializedin Sequoiaan. En tiedä Cannondalen rengastilasta, mutta Spessussa on vakiona 42 mm renkaat eli talveksi on nastarenkaissa valinnanvaraa hyvin. Ei tarvitse ajaa turhan kapeilla ja sehän on tässä tapauksessa erityisen hyvä asia. Plussaa on myös valmiit kiinnikkeet tavaratelineelle, koska mielestäni tavarat on huomattavasti mukavampi kuljettaa tarakalla kuin repussa. Cannondalessa ei sellaisia ilmeisesti ole eli telineen joutuu virittämään kiinni.

    Erot geometriassa on sitten henkilökohtaisia asioita, niihin on parempi perehtyä omien mittojen ja tottumusten perusteella. Lisäksi parin tonnin pyörä ainoana liikkumismuotona on melko riskialtis varkaiden takia. Lukitus ja säilytys kannattaa miettiä huolellisesti. Voisi olla hyvä ajatus hankkia kaksi pyörää, toinen vaikka halpa käytetty ja toinen hyvä. Nishiki olisi muuten sopiva kakkospyöräksi, mutta väärä koko on vaikea ongelma.

  3. #1113
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    16
    Kiitti vastauksesta!

    Onhan siinä sitten bussi vaihtoehtona, jos kelit nyt mahdottomaksi äityy. 2 k€ kieppeillä oleva summa kyllä kirpaisee, mutta sen kestäisi. Tosin nyt bongasin netistä tuon Cannondale Caadx Apex 1:n alle 1400 €, joka jo kovasti houkuttelisi. Pyörä-Suvala olisi kyllä siihen tavaratelineenkin myynyt, mutta kiinnityksestä en sitten tiedä. Specialized olisi Cannondaleen nähden jo reippaasti hinnakkaampi.

  4. #1114
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Oulun ympäristössä sujahtelee Cännäreitä tosipaljon, Suvalan syytähän se, vahva myyjä ja maahantuoja. Ei noiden keskiöiden ongelma liene heille ylivoimainen. Omaa kokemusta ei merkistä ole, mutta tyytyväisiä kuskeja tapaa tienpäällä.

  5. #1115
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Merida Cx600 olisi hydraulisilla jarruilla ja 1*11 vaihteilla. Alle 1500€. tarjouksesta/tinkauksesta alle 1300.
    Itsellä talvi/rymypyöränä ja olen pitänyt.

  6. #1116
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    29
    https://www.canyon.com/fi/specials/breakaway/

    Canyonilla breakaway alennukset menossa ja Inflite AL 9.0 400€ alennuksessa. Ite tilasin kyseisen pyörän tänään ja ainakin omasta mielestä hinta/laatu suhde ihan kohdallaan kun on Ultegran osasarja ja hydrauliset levyjarrut. Hintaa pyörälle jäi 1599€.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
    Oli miten oli, mutta näin on.

  7. #1117
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Minkä kokoista rengasta noihin infliteihin mahtuu taakse?
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  8. #1118
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    650
    Canyonit varmasti hyviä, mutta milloinhan sitä oikein alkaisi saamaan kuitukrossareita. Luulisi että osaamista löytyy, kun maantierungot niittänyt kehuja kautta linjan.

  9. #1119
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Canyonit varmasti hyviä, mutta milloinhan sitä oikein alkaisi saamaan kuitukrossareita. Luulisi että osaamista löytyy, kun maantierungot niittänyt kehuja kautta linjan.
    Olen itsekin odotellut Canyonilta sitä modernia Gravel/Crossari tykkiä joka noudattelisi samaa linjaa kun heidän maantiepuolen kamat. Jokohan 2018 olis saatavilla nappärä läpiakselein oleva Crossari jossa olisi kunnon lokaripaikat ja rengas tilaa se ~40mm. Urbaani pyörien kanssahan Canyon käyttää myös 650b vanteita, joten ehkä jotain Road plus -renkaita/settejä olisi mukava nähdä.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  10. #1120
    Varmaan tuo UCIn 33mm sääntö on ollut omiaan hidastamaan haarukoiden leviämistä. Kiville ja muulle ryönälle olisi kuitenkin kiva pitää tilaa vapaana, vaikka isompi rengas mahtuisi juuri ja juuri pyörimään. Tämän vuoden Cubeen en ole vielä 40mm rengasta sovittanut, mutta sivusuunnassa saattaa jäädä omaan makuun liian vähän ylimääräistä tilaa.

  11. #1121
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Minkä kokoista rengasta noihin infliteihin mahtuu taakse?
    Suomen edustajalta kyselin tuosta rengaskoosta niin 40 millinen menee sileenä ja vähän karkeempaa jos haluaa niin noin 37 mm, sama eteen ja taakse. Nastarengasta suositteli 35 millisenä.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
    Oli miten oli, mutta näin on.

  12. #1122
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.400
    Onkos kukaan erehtyny ostaan tota "White CR Pro"? Kiloja on jonkuverrran mutta paljonkohan kevenis ku riisuis ylimääräset ja vaikka renkailla vähä keventäs. Entä kuin nopea jos vertaa johonki perus maantiepyörään.
    Hybridi löytyy jo tallista mutta silläki on suuri ero maantiepyörään keskarissa ku maantielle lähetään. Varmaan -10km/h Itseasiassa taitaa läskipyöräniki kulkea paremmin.

    Ajatuksena olis että CR toimis maantiepyörän korvikkeena ku täällä on niin paskat tiet. Ja tarvittaessa muuntautus retkipyöräksi pitemmille matkoille.

  13. #1123
    ^Rovvalla työmatkuttamena ja tarvittaessa retkifillarina, eikä pidä ostosta mitenkään erehdyksenä. Onhan sen rungossa hiukan korkeampi emäputki ja muutenkin aavistuksen leppoisampi geo, kuin hänen cyclossaan tai maantiefillarissaan, mutta ajoasennon saisi kyllä putkiosilla viritettyä hyvinkin samanlaiseksi, jos haluaisi. Gummit eivät tietenkään ole nopeimmat, joten ne pitäisi päivittää, jos maantiellä haluaa keskareita mittailla. Fillarin kokonaispainollahan ei sitten oikeasti ole juurikaan merkitystä nopeuteen, jos aerodynamiikan ja voimantuoton saa ajoasennon kautta kohdilleen.

  14. #1124
    Hei. Täällä uusi foorumilainen. Ostin keväällä Merida CX 100 lukuisien maastureiden jälkeen, kun oli kovassa alessa. Nyt tekee jo mieli kevyempää ja parempaa... Kuinka suuri vaikutus on 2-2,5 kg pudotuksella ajoon ja mäkien kiipeämiseen? Vai tyydynkö tähän, kun ei siinä mitään valittamistakaan ole..? Canyon Inflite/KTM/Cannari/Felt..?

  15. #1125
    Ei juuri mitään merkitystä. Hommaa uusi fillari, jos siltä tuntuu, mutta älä odota sen lähtevän mäissä lentoon. Kaikilta mainitsemiltasi valmistajilta ja monilta muilta löytyy hienoja ja keveitäkin fillareita.

    Ps. Mielipiteeni pyörän painon metkityksestä ei ole foorumilla yleisesti hyväksytty "totuus", mutta niin se vaan kuitenkin on.

  16. #1126
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupe_CX Katso viesti
    Hei. Täällä uusi foorumilainen. Ostin keväällä Merida CX 100 lukuisien maastureiden jälkeen, kun oli kovassa alessa. Nyt tekee jo mieli kevyempää ja parempaa... Kuinka suuri vaikutus on 2-2,5 kg pudotuksella ajoon ja mäkien kiipeämiseen? Vai tyydynkö tähän, kun ei siinä mitään valittamistakaan ole..? Canyon Inflite/KTM/Cannari/Felt..?
    Varmaan, jos ihan järjellä ajattelee, niin tipuata se pari kiloa painoa ja nauti ajosta pyörällä minkä olet jo ostanut. Erot eivät tule olemaan kuitenkaan järkyttäviä. Itse ajan työmatkat ja satunnaisia lenkkejä ihan perus alumiinisella crossarilla ja riittäisi periaatteessa kaikkiin omiin ajoihin ihan hyvin. Tykkään kuitenkin, että lenkkipyörässä ei ole lokasuojia tai muuta ulkonäöllisesti häiritseviä asioita, joten ostin hiekkatie/kevyeen polkuajoon viime keväänä kuituisen crossarin. Onhan se hyvä, nopea ja saatanan mukava ajaa, mutta jos ollaan ihan rehellisiä, niin varmaan ilman sitäkin olisin pärjännyt ja rahaa olisi tilillä enemmän, mutta ei kai näitä hommia voi aina järjellä selittää, vaan fiiliksellä mennään. Pitkään olin haaveillut tuollaisesta "hipocrossarista", joten pakko se oli kuitenkin toteuttaa. Käy kokeilemassa jotain kalliimpaa laitetta ja jos et huomaa mitään oleellista eroa, niin aja vanhalla pyörällä kotiin, unohda koko asia ja säästä tuhansia.

  17. #1127
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    XXL:n mukaan pyörä painaa 10,8 kg, joten 2-2,5 kg pudotus tarkoittaa n. 8,5 kilon pyörää eli krossariksi jo aika kevyttä ja siten käytännössä kohtalaisen arvokasta pyörää.

    Varmasti tuo tuntuu jo ajossa, kuten muutkin erot noiden välillä (todennäköisesti kaikilta osin hiukan laadukkaammat osat). Nyt kuitenkin täytyy pysähtyä miettimään, mitä pyörältä oikeasti kaipaat. Millä tavoin parempaa haluat ja mitä tavoittelet keveydellä. Onko pyöräilyn tarkoitus päästä mahdollisimman lujaa paikasta toiseen vai onko se kuntoilumuoto ilman kilpailullisia tavoitteita, jossa sekunneilla ei ole merkitystä.

    Ilman, että käsittelee näitä asioita itsensä kanssa voi olla vaarallista hakea parannusta nykyiseen pyörään. Tuloksena voi olla kohtuuttoman kallis päivityskierre. Ja hinnan vastapainoksi tulee myös arkea hankaloittavia asioita eli mihin 8,5 kilon pyörän uskaltaa jättää, onko pyörällä tarvetta kuljettaa tavaraa, asentaa lokaria jne.

    Mutta laita seuraavalle lenkille ylimääräistä painoa pyörään ja kokeile, onko ero parin tuhannen euron arvoinen. Kunnon lukko + täysinäinen juomapullo riittää painoksi tyhjään pyörään verrattuna. Kalliin pyörän laakerien rullaavuudesta tuskin eroa tulee, renkaissa voi pieni ero olla. Yksi suht edullinen vaihtoehto on laittaa sileät 28-30 mm maantiepyörän renkaat, kun nykyiset 33 mm nappulat kuluu loppuun. Painoa ei siinä kyllä juurikaan katoa, jos nykyiset renkaat painaa 355 g/kpl.

  18. #1128
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupe_CX Katso viesti
    Kuinka suuri vaikutus on 2-2,5 kg pudotuksella ajoon ja mäkien kiipeämiseen?
    Osta uuden pyörän hinnalla toinen kiekkosetti ja tiputa siten kilo pyörivästä massasta, niin eron huomaa pyörän käsiteltävyydessä, kiihtyvyydessä ja osin myös mäessä. Jaa työvuorot vaikka lenkkikiekot/arkikiekot tai kesäkiekot/talvikiekot tms., ettei vanhat jää vain varalle.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  19. #1129
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Millä tavoin parempaa haluat ja mitä tavoittelet keveydellä.
    Se keveys ja nopeus on silloin merkityksellinen kun nopeutta vertaillaan muihin. Minusta yksin ajellessa sillä ei ole kovin suurta merkitystä.

    Mutta toimiiko se nykyinen pyörä? Onko vaihteiden tai jarrujen kanssa ongelmia? Jos ne pelaa kunnolla, niin se uusi kiekkosetti voisi olla järkevä hankinta. Kunhan ostaa sellaiset jotka käy adaptereiden avulla sitten muihinkin pyöriin...

  20. #1130
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Kyllä kevyt pyörä on aina kivempi ajaa kuin painava.
    Maantiellä ei ehkä niin väliä, mutta maastossa ja crossissa keveys on valttia. Ihan itselleenkin omin päin ajellessa. Mun mielestä. Kannattaa kokeilla ellei usko.
    JackOja muokkasi tätä : 23.07.2017 at 00.27


  21. #1131
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Itse olen ajellut vuorotellen alle 9 kg maantiepyörällä ja 13.5 kg gravel konkelilla, enkä koe sitä eroa mitenkään merkittävänä. Sama painoero myös kiekoissa, eikä sekään minulle suuria merkkaa.

  22. #1132
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Minusta tuo taas kuullostaa aivan käsittämättömältä.

    No mut nythän me päästiin helposti lopputulemaan, että joillekin ihmisille fillarin painolla on merkitystä ja toisille taas ei.

    Eikä siinä ole mitään pahaa tai moitittavaa, ihmiset ovat erilaisia. Toiset tykkää Sramista ja toiset Shimanosta. Toiset Volkkarista ja toiset Toyotasta. Toiset kesästä ja toiset talvesta. Toiset muumeista ja toiset Tex Willeristä. Toiset ahkeroinnista ja toiset loinimisesta. Toiset tyttärestä ja toiset äidistä. Tai isästä. Tarvitseeko jatkaa?

    Koska nämä ovat henkilökohtaisia juttuja toisten ihmisten lausuntoja ei kannata polarisoida omiin valintoihinsa ilman että kukin kokeilee itse


  23. #1133
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Koska nämä ovat henkilökohtaisia juttuja toisten ihmisten lausuntoja ei kannata polarisoida omiin valintoihinsa ilman että kukin kokeilee itse
    Pitäisikin oppia näissä keskusteluissa käsittelemään asioita ilman, että määritellään jotain hyväksi tai huonoksi, kun hyvän ja huonon määritelmä on eri ihmisillä erilainen. Itselläni esimerkiksi on krossarissa vanteet, jotka painaa 545 g/kpl ja olen oikein tyytyväinen noihin. Toki joissain tilanteissa keveys olisi hyvä juttu, mutta kun yhdellä kiekkosarjalla koitan pärjätä (tosin taistelen itseni kanssa 650b-vaihtoehdon kanssa maasto- ja gg-ajojen osalta), tuo on hyvä kompromissi tarpeideni suhteen.

  24. #1134
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tarvitseeko jatkaa?

    Jos millään viitsit.. Vaikka vielä 10-15 esimerkin verran.


    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  25. #1135
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Pitäisikin oppia näissä keskusteluissa käsittelemään asioita ilman, että määritellään jotain hyväksi tai huonoksi, kun hyvän ja huonon määritelmä on eri ihmisillä erilainen.
    Juurikin näin. Lukee sitten minkä tahansa härvelin testejä tai käyttökokemuksia, niin niitä pitää peilata omiin tarpeisiin ja omiin arvostuksiin. On ne sitten pyöriä, kameroita tai autoja.

  26. #1136
    Eli turha vaihtaa -2 kg Canyoniin, vaikka on hinta/paino/laatusuhteella aika ylivoimainen. Kokonaispaino tietysti vaikuttaa, mutta pyörän paino käsiteltävyyteen. Tarvetta vaihtaa ei ole, mutta se mieliteko...

  27. #1137
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lähtökohta kuitenkin on se, että sinulla on maksettu pyörä ja vaihto uuteen maksaa uuden hinnan miinus jokin vanhan myyntihinta, ellet jätä nykyistä pyörää kakkospyöräksi. Vain sinä voit arvioida, onko tuo hinta maksamisen arvoinen. Mutta jotta voit asiaa arvioida, sinun pitää määritellä tavoitteet ja suhteuttaa se pyörien välisten ominaisuuksien erotukseen. Vaihtoehtona on uusia nykyisestä pyörästäsi joitain osia. Mikään noista ei ole oikein tai väärin. Itse tuskin vaihtaisin, mutta minun päätökselläni ei ole mitään merkitystä sinun päätökseesi.

  28. #1138
    Blackborow Guest
    Kyllähän tuossa nyt on paljon muitakin tekijöitä kuin paino jos tuollaisen hinnat alkaen Claris-crossarin vaihtaa Canyoniin. Ajotuntuma on taatusti ihan eri eikä vain painon takia. Kaikki vaan toimii paremmin jne.

    Itse vaihdoin taannoin vajaa 11kg teräsankkurin alle 9kg kuitupyörään ja vaikka kiekkosetti + renkaat säilyi samana niin on tuo ihan eri peli ajaa.

  29. #1139
    Hei, haluaisin päivittää nopeammat nakit uuteen Merida CX500 cycloon. Vakiona on 33mm nappulat ja tilaa tuntuisi olevan vielä reilusti. Haluaisin mahdollisimman hyvin rullaavat ja pistosuojatut renkaat kaupunkiajeluun ja hiekallakin pitäisi uskaltaa ajella. Asfalttia ajosta on ehkä 90% eli aika slicksit saisi olla.

    Vittoria Voyager Hyperiä olen katsellut, mutta saatavuus 38c koossa on surkea. Olen tilaamassa muutakin tarviketta samalla bike-componentsista, joten olisiko nämä hintansa väärtit? https://www.bike-components.de/en/Sc...g-Tyre-p45632/

    Schwalbet ovat ilmeisesti todellisuudessa 2mm kapeammat kuin spekseissä eli menisikö tuo 42mm lokareiden kanssa? Tuosta kapeampi onkin 37mm, joka on todellisuudessa vain 35mm :/

  30. #1140
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupe_CX Katso viesti
    Eli turha vaihtaa -2 kg Canyoniin, vaikka on hinta/paino/laatusuhteella aika ylivoimainen...
    En minä sitä tarkoita. Sinulle se voi olla hyvinkin järkevä valinta. Minä vaan tarkoitin sitä että itse sinun pitää se harkinta käydä läpi ja tehdä se päätös. Paha sitä on kenenkään muun toisen puolesta tehdä.

    Tai no, konsultit tekee niin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •