FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 331 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 231 281 321 329 330 331 332 333 341 381 431 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.901 - 9.930 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #9901
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Jos miettii haavoittuvuuden kannalta, niin kaikkien pitäisi varoa jalankulkijoita ja lapsia.

  2. #9902
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533

  3. #9903
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ei juma...

    Miksi tuossa on tuo kyltti, jos siitä ei sa ajaa pyörällä. Ei länärin alituksessakaan westendin vieressä ole, ja siinä mun täytyy laskea päätä alas ettei kopsahda kattoon.

    Onks tää se kehä1 alikulku?

  4. #9904
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Ei juma...

    Miksi tuossa on tuo kyltti, jos siitä ei sa ajaa pyörällä. Ei länärin alituksessakaan westendin vieressä ole, ja siinä mun täytyy laskea päätä alas ettei kopsahda kattoon.

    Onks tää se kehä1 alikulku?
    Joo, optiimsti toivoo että tämä on tilapäinen järjestely .. hyvin siitä pääs polkemalla toistaiseksi

  5. #9905
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    ^Jumalauta, jätkä fillaroi jalkakäytävällä. Häkkiin tuommoiset rikolliset.

  6. #9906
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    ^Jumalauta, jätkä fillaroi jalkakäytävällä. Häkkiin tuommoiset rikolliset.
    Joo ei tajunnu taluttaa kun on ikänsä polkenu tosta ja pyöräilijän eettinen dilemma näytti mallia eikä varmaan osaa taluttaa jatkossakaan

    Ja jottei menisi OT:ksi niin muistuu mieleen kun työmatkatempoilin tuosta aiemmin ja silloin piti kiertää mäen päältä muutaman sadan metrin päästä työmaa, samalla reissulla Kalasatamassa joutui menemään jonkun konttorin takapihalta että pääsi Kulosaaren sillalle työmaan ympäri, Staran auto tuli mutkan takaa keskellä kapeata ulkoiluhiekkaväylää, kolme autoa kääntyi tai ajoi kolmion takaa eteen, yksi turistibussi ohitti alamäessä ja kääntyi eteen, poliisin maija tuli Mustikkamaan kevlisillalla vastaan.. mitäs vielä

  7. #9907
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Joo, optiimsti toivoo että tämä on tilapäinen järjestely .. hyvin siitä pääs polkemalla toistaiseksi

    https://www.facebook.com/kehayksikeilaniemi/posts/457006761327120

    Putket ovat käytössä noin vuoden, jonka aikana silta korjataan ja tietä parannetaan.
    edit: vai onko tämä nyt hitusen eri kohta?

  8. #9908
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti

    https://www.facebook.com/kehayksikeilaniemi/posts/457006761327120



    edit: vai onko tämä nyt hitusen eri kohta?
    Näyttäis samalta kohdalta.

    Olen pahoillani, mutta minähän aina riemastun tällaisissa tapauksissa, koska ylihän pitää päästä ja suorin reitti menee AJORATAA pitkin.

    Mites tota noin toi jalankulku liikennemerkki. Saako siinä lain mukaan taluttaa pyörää, kun jalkakäytävällä ei kuulemma saa, jos se on ruuhkainen.

  9. #9909
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Näyttäis samalta kohdalta.

    Olen pahoillani, mutta minähän aina riemastun tällaisissa tapauksissa, koska ylihän pitää päästä ja suorin reitti menee AJORATAA pitkin.

    Mites tota noin toi jalankulku liikennemerkki. Saako siinä lain mukaan taluttaa pyörää, kun jalkakäytävällä ei kuulemma saa, jos se on ruuhkainen.
    Varmaan siinä on ruuhkaa työmatka-aikaan niin ei saa silloin taluttaa. Ja AUTOtiellä joutuu siihen FB-ryhmään

  10. #9910
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Tää Mechelininkadun uuden pyörätien ramppi. Hepon facebookista.
    Onko se vaan mun silmät, vai onko tuo ramppi alle metrin levyinen? Näyttää että jopa reilusti.

    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

  11. #9911
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    ....iskee hyvin käsille tuo sauma, autojen seassa mielummin kuin tuossa tasapainotellen

  12. #9912
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    ....iskee hyvin käsille tuo sauma, autojen seassa mielummin kuin tuossa tasapainotellen
    No sekin varmaan, mutta oma pointtini oli että miten tuosta ajetaan metrin levyisellä tavarapyörällä/kinnerillä/trikellä?
    Ei mitenkään.

  13. #9913
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Noitahan on monessa paikassa Helsingissä kun ei ole uskallettu viedä autoilta tilaa, ei tuossa erkkikään ajalle Alepoiden kanssa

  14. #9914
    Käsittämätöntä tosiaan että edelleen myös helsingissä törmännyt opastukseen jossa opastetaan ajamaan pyörällä paikasta josta ei voi ajaa, koska pyörä hädin tuskin mahtuu läpi. Jätkänsaaressa tuommoinen ainakin noin viikko sitten.

    Suhteellisen käsittämätöntä kyllä kuinka hukassa edelleen ollaan että millainen laite polkupyörä on. Etenkin työmailla näkee paljon ajatusmaailmaa että kyseessä on eräänlainen jalankulkija. Selvästi näkee että ajoradan liikenteestä nipistäminen on tabu johon ei voida taipua, mutta muualla se on oletus. Kehä-1 remontti kokonaisuudessaan on hyvä osoitus kuinka perseellään rakentaminen on pyöräilyn ja jalankulun kannalta. Kyllähän jalankulkija voi kävellä 20 minuuttia (ja vielä terveillä jaloilla) ekstraa kun tie on poikki, ja siihen potentiaaliset eksymiset päälle. Autolla jos työmaan takia menee 20 minuuttia pidempään viiden minuutin matkaan niin johan on katastrofi. Puhumattakaan että pyörällä ei voi tai edes saa ajaa monen työmaan ohitse. Aika usein näkee "rännejä" johon mahtuu se yksi pyörä kerrallaan, ja pelkästään vastaan tuleva jalankulkija on liikaa. Mikä ihme siinä on vaikeaa speksata että pyöräväylä tarvitsee yli kahden metrin leveyden jotta mahdutaan kohtaamaan toinen pyörä? Tai myös että pyörä vaatii kääntyäkseen tilaa, sekä vauhdin takia myös tietynlainen näkyvyys on tarpeen koska hitaassa kävelyvauhdissa pyörää on merkittävästi vaikeampi hallita. Opasteet on toinen asia, mutta sen vielä jotenkin käsitän koska ei varmaan kunnallakaan ole kunnollista hallintaa että mistä mihin pyöräilijät yleensä polkee, on vain pistemmäistä tietoa missä poljetaan. Opasteiden osalta yleensä taas ongelma on että ne on aivan liian myöhään jotta voisi ohjata järkevälle vaihtoehtoreitille, ja myös ajoradan käyttö pitäisi olla paljon lähempänä normia (tässä tosin ohjeet konfliktoi, koska kielletään pääsääntöisesti siirtämästä ajoradalle). Toki ajorata täytyy tuolloin olla turvallinen pyöräilyyn, eli alhaisempi nopeusrajoitus, ja joko reilusti tilaa ohituksiin tai hiljaisempi pätkä, ja myös opasteet pyörän paikasta.

    Ylipäänsä, mikä on se olettamus että pyörää tarvitsee taluttaa tiettyjen paikkojen ohitse? Eihän autoakaan tarvitse työntää jostain kohdista lävitse, tai edes ryömittää 5km/h työmaa-alueiden läpi koska muuten auto ei mahdu kääntymään "rännien" läpi turvallisesti. Toki aika suuri osa ongelmista ei ole kunnan ohjeistuksen mukaisesti toteutettuja, vaikka kyllä kunnan ohjeistuksessakin on paljon surkeita juttuja. Esim Espoon suraku, joka toimii kyllä maastopyörälle, mutta jo retkipyörällä on hyvin vaarallinen ajaa.

  15. #9915
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Olihan siinä Kalasataman metroaseman pohjoispuolen työmaalla huumoria kun kyselin että mistä menee pyöräkiertotie ja se ei tienny mutta se tosiaan meni siitä kävelijöiden ja työmiesten välistä konttoritalon pihalta kapeeseen ränniin

    Espoossa laitetaan kevyt liikenne aina kiertämään jostain pellon tms kautta etteivät vaan pyöräilijät joutuisi autojen sekaan vaikka väylällä olisi rajoitus 30km/h ja kyseessä olisi hiljainen asuinkatu jossa liikennettä harvemmin kuin kerran minuutissa. Onkohan tuo edes lainvoimainen .. no kait se on.


    Smo muokkasi tätä : 15.07.2017 at 16.50

  16. #9916
    Päästään kysymyksen äärelle että pidetäänkö autoilevia jotenkin vaarallisina ihmisille koska pelätään kuolonuhreja jos pyöräily ohjataan sinne hiljaiselle pihakadulle? Eikö tämä ole autoilijoiden syyllistämistä? Eikö tämä ole myös liikenneturvallisuuden kannalta kaksipiippuinen että autoilija ei joudu kohtaamaan pyöräilijää tavallisessa ajossa ja sitä kautta vaarallisemmassa paikassa kohdatessaan se ei olekkaan autoilijalle enää rutiinia?

  17. #9917
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Mutta kun tuossa on hiljaisella pihakadulla pyöräily kielletty .. hiekkaiselle ulkoilureitille pellolle ohjataan

  18. #9918
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    MIssä päin tuo ylläoleva kuva on otettu? Jos pääsis katsastaan...

    Samaa mieltä Ilborgin kanssa siitä, että kun autoilijat eivät pääse tottumaan / saa tottua pyöräilijöihin niin ne tietyt paikat muuttuukin heti vaarallisiksi.

  19. #9919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mutta kun tuossa on hiljaisella pihakadulla pyöräily kielletty .. hiekkaiselle ulkoilureitille pellolle ohjataan
    Kyllä on kauheaa, pyöräilijän pitää ihan hiekalle mennä ajamaan !!! Vaaditaan pyöräteille luodin tasaista betonipintaa mastertopp pinnoittella ja pelkkiä alamäkiä !!!!!!!!!

    Ja vain siksi että kuvassa näkyy melko ellei todella selkeästi syykin....työmaa jolla melkoisesti raskaankaluston liikennettä kuten sorajunia!.

    Kauheaa!!!

  20. #9920
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Hyljetien pohjoispää.. ollu tossa aika kauan

  21. #9921
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BultacoR Katso viesti
    Kyllä on kauheaa, pyöräilijän pitää ihan hiekalle mennä ajamaan !!! Vaaditaan pyöräteille luodin tasaista betonipintaa mastertopp pinnoittella ja pelkkiä alamäkiä !!!!!!!!!

    Ja vain siksi että kuvassa näkyy melko ellei todella selkeästi syykin....työmaa jolla melkoisesti raskaankaluston liikennettä kuten sorajunia!.

    Kauheaa!!!
    Samantien kielletään pyöräily jokaisella ajotiellä jonka varrella sattuu olemaan työmaa? Eipä siinä sitten juuri enää saisi missään pyöräillä koska ne sorajunat on kuitenkin pyörätiellä parkissa. Ihmiset yrittää kuitenkin päästä päivittäin mahdollisimman joutuisasti paikasta toiseen ja mitä vaikeampaa se on sitä helpommin tulee otettua se oma 5.0L V8 ja mentyä sillä savuttamaan kaupunkilaisten hengitysilmaa. Tämä kuva lauantailta


  22. #9922
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Noista opasteista, poljin lyhintä reittiä Länsiväylän eteläpuolta keskustaan ja kahteen kertaan tuli vastaan vanhempi pyöräretkelle lähtenyt pariskunta, toinen kysymys "pääseekö tästä Suomenojalle" ja vähän myöhemmin Lauttasaaren Espoon puolella "pääseekö tästä ajamaan läpi polkupyörällä"

  23. #9923
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    ^^ Noi oli tuotu paikalle jo Perjantaina ja vasta tänään Maanataina aloittivat työt. Olivat siis pysäköityinä tuossa koko viikonlopun.
    Saman firman NCC asfalttijyrsin oli pysäköity myös kelville tuosta vähän matkaa Tapiolaan päin.

    Espoon kaupunkitekniikan mukaan kelviä ei oltu vuokrattu kaupungilta parkkipaikaksi eikä mitään lupiakaan luonnollisesti oltu edes haettu.

    Tässä NCC:n vastaus palautteeseen jonka sain tänään koskien juuri kuvan pysäköintejä ja sitä asfaltinjyrsintäkonetta.

    Hei! Kiitos palautteesta. Asfaltointityöt alkavat kohteissa tänään. Koneet ovat siis maisemissa koko tulevan viikon, mutta ohjeistamme kuskejamme pysäköimään koneet muualle. Terveisin NCC Suomi.

  24. #9924
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    En tiedä, onko tilaajana valtio vai kunta. Jos sen jostain saa selville, tuon kirjeenvaihdon voisi laittaa työn tilaajalle tiedoksi. Joutuvat käsittelemään asiaa, eikä se jää urakoitsijan omaksi asiakseen. Tilaaja kuitenkin edellyttää urakkasopimuksessa tiettyjä asioita ja siellä on myös sakkopykäliä rikkeiden varalta eli homma kiinnostaa tällöin ihan eri tavalla.

  25. #9925
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    ^
    Espoon kaupunkitekniikan toimistolle on mennyt tieto tuosta vastauksesta palautteeseen..

  26. #9926
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Hyljetien pohjoispää.. ollu tossa aika kauan
    Ok, tiedänkin paikan ja olen tuosta ajanutkin, _ajorataa_ _pitkin_. Ainoa syy miksi tuolla tienpätkällä pyöräily ja kävely on kielletty on vain tuo metrotyömaa. Kiertotie palaa oranssin kohdalla olevan mutkan jälkeen takas tuolle päätielle ja siinä on suojatie/jatke ajoradan yli.

    Tuo nyt vain kertoo Espoon asenteen pyöräilyä kohtaan (imho). Tuossa ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa kenenkään kanssa, johtuen siitä, että siinä on niin vähän liikennettä.

    NCC:n loistoparkista muistui mieleen alla oleva viime vuoden elokuulta. Pahoittelen spämmiä (taisin laittaa silloin jo tuon).


  27. #9927
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    ^ Olen kuullut huhuja eri liikennemuotojen priorisoinneista .

  28. #9928
    Yks juttu mikä kaikkien pitää muistaa on ryhmittyminen. Se et kävellään vierekkäin eikä väistetä muuta liikennettä on ihan tylsää. Ja jos joku speedraideri tulee nurkan takaa vasenta laitaa kaartaen suoraan vastaantulijan nenään, on myös aika ärsyttävää

  29. #9929
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Taisin kohdata sen stereotyypin, joka perusteella pyöräilijät leimataan liikennesäännöistä piittaamattomiksi kaahareiksi. Keski-ikäinen nainen ajeli eilen Ylästöntien kelviä itää kohti. Kirkkotien risteyksessä tämä naikkonen suuntamerkkiä näyttämättä ja ympärilleen katselematta kääntyi Ylästöntien ylittävälle suojatielle ja siitä samalla asenteella Kirkkotien yli menevälle suojatielle. Ylästöntien ylityksessä autot väistävät, mutta Kirkkotien ylityksessä vain Ylästöntieltä kääntyvät väistävät pyöräilijää. Kirkkotietä etelästä tullut auto teki kohtuullisen voimakkaan jarrutuksen, ettei kolannut tuota naista nurin. Fillaristinaisella oli koko risteypujottelun ajan kohtuullisen reipas vauhti päällä.

    Katselin suoritusta suu auki ja ihmetellen, että tuollaisiakin on. Mutta niinhän sellainen näkyi olevan.

    Kyseessä siis tämä risteys:
    https://www.google.fi/maps/@60.28140...7i13312!8i6656
    Holokki auki ku H. Moilane.

  30. #9930
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    ^ luonnonvalinta korjaa pikkuhiljaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •