FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 135 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 85 125 133 134 135 136 137 145 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.021 - 4.050 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #4021
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    En ole enduroa ajanut, mutta kyllähän kivikossa jo 100mm joustavalla täpärillä pääsee kovempaa kuin jäykkäperällä. Samalta fillarilta ei voi vaatia xc- ja enduropyörän ominaisuuksia, mutta nykyisillä enduropyörillä polkee lenkkiä ja varmasti monilla trail-pyörillä voi ajaa enduroa.

    29" rullaa yli melkein mistä vaan, mutta peräjouston puute rajoittaa vauhtia pahoissa paikoissa. Vastaava ilmiö tulee jäykkäkeulaisella läskipyörällä, sillä pääsee kyllä mistä vaan, mutta jos haluaa ajaa kovaa, alkaa helposti kaipailla joustoa eteen. Itselläni on 140mm joustava 29" täpäri ja 130mm edestä joustava 29" jäykkäperä, ja hauskempaa tuolla täpärillä on ajaa, paitsi ehkä oikein helpoilla neulaspoluilla (joita tässä lähellä ei ole).

  2. #4022
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rocksted Katso viesti
    Muut ajot sikseen, mutta enduroon täpäri nyt on lähtökohtaisesti parempi. Jos haluaa väkisin jäykistellä niin sitten ajaa sellaisella. Molemmat vaihtoehdot on 26" verrattuna varmasti parempia tai ainakin erilaisia.

    Mulla on takana yksi lenkki Mega 290 Racella ja ihan kivalta tuntuu.
    Minkäs kokoisella ajat ja minkä mittainen itse olet? Onko ohjaamo matalan tuntuinen, kun stack on alle 600mm? Onko mikään osa menossa vaihtoon vai onko hyvä setti?

  3. #4023
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulkkailija Katso viesti
    Minkäs kokoisella ajat ja minkä mittainen itse olet? Onko ohjaamo matalan tuntuinen, kun stack on alle 600mm? Onko mikään osa menossa vaihtoon vai onko hyvä setti?
    XL ja 189cm. En ole vielä ajanut tarpeeksi jotta voisi kovin syväluotaavia kommentteja antaa. Tangon vaihdoin heti kättelyssä Renthalin 780mm:n itseasiassa vielä orkkista matalempaan. Kiekot ja renkaat voi mennä vaihtoon, ja litkutus, sieltä olisi helppoa grammanviilausta tiedossa. Pyörä painaa ku synti, n. 15,8kg flättipolkimilla.
    Toi Pro-malli on jo varmaan selkeästi kevyempi.

  4. #4024
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mites nämä?
    Canyonin strive al 6.0 race
    Tai
    Yt jeffsy 27 cf one?

    Käyttö enskaa hissillä ja ilman. Enemmän ilman hissiä. Myös paljon sekalaista lenkkiä tulee ajettua.

    Yt:n saisi muutaman satkun halvemmalla mutta se ei ome merkittävä ero. Kumpaan kallistua?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  5. #4025
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Nyt on Santa Cruzilla uusia ja uudistettuja malleja tai uusien värien lisäksi uutta osasarjaa kuten enemmän foxia rokkarin tilalla ja mm. uutta gx eagle osasarjaa. Enduroa ajatellen erityisesti uusi Hightower LT on kiinnostava. 150 joustoa, 29 kiekot, fox 36 etuiskarina ja takaiskari vaihtunut myös alkupeäisen Hightowerin hieman huonosti siihen sopivana pidetystä iskarista foxin iskariin.
    https://www.santacruzbicycles.com/en-US/bikes

  6. #4026
    Vähän quick & dirty ratkaisu tuo HT LT kun etukolmio suoraan HT:n alkuperäinen, niin ei saatu keulaan 160 joustoa ja satukakulma loiveni entisestään. Varsinkin jollain XL- kokoisella rungolla tuossa saa istua ihan takapakan päällä...

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  7. #4027
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Vähän quick & dirty ratkaisu tuo HT LT kun etukolmio suoraan HT:n alkuperäinen, niin ei saatu keulaan 160 joustoa ja satukakulma loiveni entisestään. Varsinkin jollain XL- kokoisella rungolla tuossa saa istua ihan takapakan päällä...

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    Uskallan olla erimieltä kun ajatellaan että ketkä noilla on "hovikuskeista " viime syksystä lähtien testiä sekä EWS:ää ajanut. Ei nyt niin pikaisesti oo markkinoille tuotu vaan ihan oikeiden kuskien kautta. Garay, Scott, Grasia, Brysland, Minnaard, Peaty....Toki löytyyhän Nomad.

  8. #4028
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Minä olen miettinyt ostavani Hightowerin ilman Lt:tä, nyt kun sen osat muutoin ovat parantuneet. Haluasin kuitenkin 150 mm keulan eli S+ version voisin todennäköisimmin ostaa ja sitten siihen lisäksi myös 29 kiekot toisilla levyillä. Toista gx eagle pakkaa ei ehkä raaski, vaan sitä sitten vaihtaisi samalla, kun vaihtaa kiekkoja. Guide R jarrut olisivat kyllä saaneet laittaa joksikin muuksi.

  9. #4029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Uskallan olla erimieltä kun ajatellaan että ketkä noilla on "hovikuskeista " viime syksystä lähtien testiä sekä EWS:ää ajanut. Ei nyt niin pikaisesti oo markkinoille tuotu vaan ihan oikeiden kuskien kautta. Garay, Scott, Grasia, Brysland, Minnaard, Peaty....Toki löytyyhän Nomad.
    Voihan se ehkä sitten olla, että keulaan ajateltu 150mm riittävän ja kaikki ylämäet mennään hissillä, niin ei tuo satulakulmakaan haittaa. 😀

    Herättää vaan aina epäluuloja, kun otetaan etukolmio vanhasta mallista, tuunataan vähän takakolmiota ja lanseerataan uutena pyöränä...samaahan on tehnyt Ibis ja Spessukin viimeaikoina.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  10. #4030
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Onkos muita varteenotettavia vaihtoehtoja monikäyttöiseksi 29er enskaksi kuin Pole Evolink 140 ja Whyte S-150, jos vaatimuksena on reilusti moderni geo? Omat esimerkit kertoo luultavasti aikalailla minkälaista haetaan. Kierteellinen keskiö myös aika must.

  11. #4031
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Voihan se ehkä sitten olla, että keulaan ajateltu 150mm riittävän ja kaikki ylämäet mennään hissillä, niin ei tuo satulakulmakaan haittaa. 😀

    Herättää vaan aina epäluuloja, kun otetaan etukolmio vanhasta mallista, tuunataan vähän takakolmiota ja lanseerataan uutena pyöränä...samaahan on tehnyt Ibis ja Spessukin viimeaikoina.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    Olen kyllä vähän samaa mieltä että HT LT haiskahtaa cruziksi yllättävän kiireellä kyhätyltä kompromissilta. Takana voi olla Pon Holdingin tahto saada pitkäjoustoinen 29er markkinoille mahdollisimman nopsaan. Tällä hetkellä pitkäjoustoisten 29ereiden hype on niin vahva, että oikeastaan kaikki menee. Mutta katsotaan nyt vuoden päästä, että mitä tästä pyörästä ajatellaan jälkikäteen. Alamäkitouhuissa 150mm keula on kyllä rajoite, samoin kuin do it all -pyörissä tuollainen satulakulma on huono juttu. HT LT:n ensiraporteissa ei mitään puhuttu kiipeämisestä, mutta ainakin muiden pyörien kohdalla on arvostelijat yleensä antanut rankasti miinusta loivasta satulakulmasta. Että katsotaan nyt.

    Uusi Nomad taas.... Huh huh että on kuumottava pyörä. Siitä huomaa että siihen on laitettu aikaa ja rahaa kiinni. Kaikki geometriat on kohdallaan, radikaalisti uusittu vpp on aikaisempaa versiota parempi ja pyörä on jopa parempi polkea kuin aikaisempi versio lisääntyneestä joustosta huolimatta. Käyttäjien kokemukset viittaa siihen että polkemistehokkuus on parantunut merkittävästi ja monet vertaa kiipeämiskyvyssä uutta Nomadia Bronson v2:seen. Se jää nähtäväksi, mutta todella hyvälle pyörälle vaikuttaa käyttäjien kokemuksen perusteella. Joka tapauksessa minulla on vähän sellainen fiilis että uusi Nomad sekä kiipeää HT LT:tä paremmin että menee alamäet paremmin. Nämä siis on luettuna netistä, itse on kyllä pakko päästä koeajolle.

    Muitakin loistavia pitkäjoustoisia 650b malleja on tällä hetkellä markkinoilla: Pivot Firebird, Orange Alpine ja Radon Swoop 170 nyt ainakin. Hyviä aikoja

  12. #4032
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    ...Alamäkitouhuissa 150mm keula on kyllä rajoite...
    Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, että millä perusteella 150mm keula olisi selvä rajoite, sellaisessa alamäkitouhussa mitä tälläisellä pyörällä muutenkaan on tarkoitus ajaa? Pitäisikö sen olla 160mm, vai 170mm ettei rajoittaisi..?
    Perustatko väitteen omakohtaiseen kokemukseen vai internet mielipiteisiin..?

    Viimeviikon Åressa 140mm joustavalla 29" trailipyörällä(Jeffsy 29) ajelleena olin huomaavinani että se ajaminen ei varsinaisesti kyllä pyörän ominaisuuksista("vähäisestä" jouston määrästä) jäänyt kiinni. Muutenkaan ajokokemus ei aivan merkittävästi eronnut suht samanlaisesta 27.5" 160mm joustavasta pyörästä(Norco Range). En usko että 20mm lisää joustoa(keulaan) toisi mitään kovin mullistavaa autuutta ajamiseen, tai ellei nyt sitten hae ultimaattista endurokisamasiinaa jolla ajattelee tykitellä Breckebäcksledenille top10 aikoja tms...
    Se toki saataa haitata jos keula on muuten "heiveröisempi" kuin mitä olisi saatavana pidempänä(esim revelation vs. Fox 36), mutta ei sinällään liity varsinaisesti joustomatkaan...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  13. #4033
    Ihan mielenkiintoista nähdä, että mikä on canyonin vastaus tähän pitkäjousteisten kaksysien tarjontaan, vai onko mikään. Odotin sitä jo vähän tälle kaudelle, mutta ehkä sitten tulevaisuudessa.

  14. #4034
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, että millä perusteella 150mm keula olisi selvä rajoite, sellaisessa alamäkitouhussa mitä tälläisellä pyörällä muutenkaan on tarkoitus ajaa? Pitäisikö sen olla 160mm, vai 170mm ettei rajoittaisi..?
    Perustatko väitteen omakohtaiseen kokemukseen vai internet mielipiteisiin..?

    Viimeviikon Åressa 140mm joustavalla 29" trailipyörällä(Jeffsy 29) ajelleena olin huomaavinani että se ajaminen ei varsinaisesti kyllä pyörän ominaisuuksista("vähäisestä" jouston määrästä) jäänyt kiinni. Muutenkaan ajokokemus ei aivan merkittävästi eronnut suht samanlaisesta 27.5" 160mm joustavasta pyörästä(Norco Range). En usko että 20mm lisää joustoa(keulaan) toisi mitään kovin mullistavaa autuutta ajamiseen, tai ellei nyt sitten hae ultimaattista endurokisamasiinaa jolla ajattelee tykitellä Breckebäcksledenille top10 aikoja tms...
    Se toki saataa haitata jos keula on muuten "heiveröisempi" kuin mitä olisi saatavana pidempänä(esim revelation vs. Fox 36), mutta ei sinällään liity varsinaisesti joustomatkaan...
    Kyllä se ihan oma perskohtainen kokemus on, pidensin talvella keulan 150mm->160mm ja on se parempi alamäkeen ajaessa. Varsinkin silloin kun jousitukselta vaaditaan normaalia enempi. Sekin on totta että jokaisen mäen voi ajaa alas vaikka täysjäykällä jarrutellen, mutta on sinun väittämäsi siltikkin aika rohkea... En ota kantaa jeffsy vs Norco, vaan puhutaan yleisesti jousitusmatkan kannalta. Väittäisin että 20 milliä enemmän joustava pyörä yleensä antaa enempi luottamusta kokeilla omia rajojaan tilanteissa jotka aiheuttavat pientä paniikkia kuskissa. Saa olla eri mieltä.

    Totta kai kuskeissa on eroja, hyvät pärjäävät vähemmälläkin. Itse olen siinä vaiheessa että haen omaan ajamiseeni tällä hetkellä kovempia vauhteja, isompia hyppyjä ja parempaa suoritumista louhikoissa vaikken sinänsä kisakuski olekkaan. Siksi mieluummin överit kuin vajarit. Sitten joskus jos on ajotaitoa tarttunut, niin varmaan voi taas palata lyhyempi joustoiseen jne jne blaa blaa.

    Edit: Jotain satiaisia hyppäsi tekstiin joten piti vähän siivota.

  15. #4035
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Enskapyörien joustoa on viime vuosina kilpavarusteltu 10mm vuodessa. Missä tulee raja vastaan, 200mm?

  16. #4036
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Voihan se ehkä sitten olla, että keulaan ajateltu 150mm riittävän ja kaikki ylämäet mennään hissillä, niin ei tuo satulakulmakaan haittaa. 
    Taas näitä ajamatta paska geon perusteella -kommentteja, jotka voi jättää omaan arvoonsa.
    Roots, bloody roots

  17. #4037
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Salo
    Viestit
    291
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Onkos muita varteenotettavia vaihtoehtoja monikäyttöiseksi 29er enskaksi kuin Pole Evolink 140 ja Whyte S-150, jos vaatimuksena on reilusti moderni geo? Omat esimerkit kertoo luultavasti aikalailla minkälaista haetaan. Kierteellinen keskiö myös aika must.
    Transitionilta on tulossa syksyllä uusi Sentinel, joka vaikuttaa aika mielenkiintoiselta http://transitionbikes.com/#4620. Itse olen ajanut pari vuotta tyytyväisenä Smugglerilla.
    hhcmb.fi

  18. #4038
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Taas näitä ajamatta paska geon perusteella -kommentteja, jotka voi jättää omaan arvoonsa.
    Ei tarvi ajaa, kun näkee heti, että jos todellinen satuputken kulma on noin loiva, niin isommissa runko-koossa pitkäjalkaisella satula menee tosi taakse.

    Koitappa hakea vaikka Googlella XL- kokoisia Higtowereita, niin ongelma visualisoituu.

    Muutenhan tuossa on varmasti ihan hyvä geo.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  19. #4039
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Kun lukee mtbr:n Hightower-ketjua, niin eipä tuon XL:nkään kiipeämistä ole yhdessäkään postauksessa moitittu. LT:stä ei ole kertynyt vielä juttua tarpeeksi johtopäätösten vetämiseen. Toisaalta moni on "longshockannut" tuota perusmallia ja hyvin se viritys on ainakin kiivennyt.

    Uusi Nomad on ihan omassa luokassaan, mutta ainakin omaan poljeskeluun turhan massiivinen.
    Roots, bloody roots

  20. #4040
    Liittynyt
    01/2016
    Viestit
    95
    Santei, Nukeproof Mega 290. Hieno pyörä!

  21. #4041
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Nyt on paha.

    Vaihtoehtoina spessun enduro elite carbon ja trekin slash 9.8.
    Molemmat tietysti 29".

    Kumpaanko pistää rahansa?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  22. #4042
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Tää olis aika siisti:

  23. #4043
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^mikähän tuossa mahtaa olla reach, näyttää meinaa aika lyhykäiseltä.
    Roots, bloody roots

  24. #4044
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    ^^ Olis kyllä
    ^Aika en ny skola näyttäs olevan
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  25. #4045
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Nyt on paha.

    Vaihtoehtoina spessun enduro elite carbon ja trekin slash 9.8.
    Molemmat tietysti 29".
    Molempia ajaneena voin sanoa ettei mene pieleen kumpaan vain päädytkään; varsinkin nyt kun Spessussakin saa keskiötä laskettua. Lukemani perusteella Spessu olis hieman parempi ylöspäin mennessä ja Trek alaspäin. En päässyt testaan Trekkiä kunnon mäessä joten suattaapi olla niin tai suattaapi olla ettei olekkaan. Samalta tuntuivat Helsingin keskuspuiston poluill. Itse päädyin Spessun Eliteen koska se vaikutti komponenttien osalta hitusen fiksummalta hintaan nähden. En ole katunut.

  26. #4046
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Kyllä se ihan oma perskohtainen kokemus on, pidensin talvella keulan 150mm->160mm ja on se parempi alamäkeen ajaessa. Varsinkin silloin kun jousitukselta vaaditaan normaalia enempi. Sekin on totta että jokaisen mäen voi ajaa alas vaikka täysjäykällä jarrutellen, mutta on sinun väittämäsi siltikkin aika rohkea... En ota kantaa jeffsy vs Norco, vaan puhutaan yleisesti jousitusmatkan kannalta. Väittäisin että 20 milliä enemmän joustava pyörä yleensä antaa enempi luottamusta kokeilla omia rajojaan tilanteissa jotka aiheuttavat pientä paniikkia kuskissa. Saa olla eri mieltä.

    Totta kai kuskeissa on eroja, hyvät pärjäävät vähemmälläkin. Itse olen siinä vaiheessa että haen omaan ajamiseeni tällä hetkellä kovempia vauhteja, isompia hyppyjä ja parempaa suoritumista louhikoissa vaikken sinänsä kisakuski olekkaan. Siksi mieluummin överit kuin vajarit. Sitten joskus jos on ajotaitoa tarttunut, niin varmaan voi taas palata lyhyempi joustoiseen jne jne blaa blaa.

    Edit: Jotain satiaisia hyppäsi tekstiin joten piti vähän siivota.
    Samoilla linjoilla. Poika ajaa Norco Range A7.1:llä, edessä 170mm joustoa ja takana 160mm. Ennen alla oli Canyon Spectral, takana 140mm, edessä 150mm ja molemmat päät pohjasivat turhankin herkästi, kuulemma ei voinut määräänsä enempää paineita lisätä (minä näistä mitään ymmärrä). Yksi takahaarukkakin hajosi ilmeisesti pohjausten seurauksena. Nyt tilanne toinen, ei kuulemma pohjaa millään ja voi päästellä täysillä joka paikasta.

    Tosin, jätkä ajaa kuin mielipuoli ja hyppii kuin arojänis. Onhan enskakisoissakin hardtail-sarja, eli henkilökohtaisia asioita nämäkin vahvasti ovat.

  27. #4047
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hazzu Katso viesti
    Molempia ajaneena voin sanoa ettei mene pieleen kumpaan vain päädytkään; varsinkin nyt kun Spessussakin saa keskiötä laskettua. Lukemani perusteella Spessu olis hieman parempi ylöspäin mennessä ja Trek alaspäin. En päässyt testaan Trekkiä kunnon mäessä joten suattaapi olla niin tai suattaapi olla ettei olekkaan. Samalta tuntuivat Helsingin keskuspuiston poluill. Itse päädyin Spessun Eliteen koska se vaikutti komponenttien osalta hitusen fiksummalta hintaan nähden. En ole katunut.
    Jokos tähän on se päivityspalikka saatavilla?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  28. #4048
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Jokos tähän on se päivityspalikka saatavilla?
    Kaupungilla kiertää huhu että lähikuukausina niitä saa tämänkin vuoden malliin.

  29. #4049
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Tuore vertailu pitkäjoustoisista 29-täpäreistä

    https://www.pinkbike.com/news/ridden...vel-29ers.html

  30. #4050
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Enduromag testasi ja listasi nopeimmat (hehe) enduropyörät alamäkeen (puuttui muutamia oleellisia pyöriä). Joka tapauksessa Hightower LT voitti sen(kin) testin.
    Roots, bloody roots

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •