GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 49 / 53 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 1580

Aihe: Tunnustus ihanasta hetkestä kevyen liikenteen väylällä

Meinasin laittaa talvipyöräilyketjuun mutta taitaa sopia peremmin tänne: Mahtava keli aamulla, tuuli niistää räät nenästä ja tuisku kihelmöi posket tuhansin akupuntioneuloin. Spoori on kapea ja muutama on siitä livennyt mutta minä laitan lisää hanaa ja etenen viivasuoraan. Jotkut sanoo että näillä keleillä ajetaan että kesällä kulkisi kovempaa, musta pikemminkin päin vastoin: kesällä ajetaan kovaa että näillä keleillä ylipäätään ajetaan.

Hehe hehe...

Tossa meidän pääkadulla on ollut tiistaista, tai ainakin keskiviikosta saakka isohko kevytperävaunu parkissa väylällä, vieden väylästä yli puolet. Haittaa myös aurausta, mutta toki meitä, jotka ohitamme paikan jollakin muulla tavalla kuin autolla. Perjantai aamuna laitoin aiheesta palautetta kaupungille. Ja olin ihan varma, että ...

Tänään ajelin ohi ja huomasin, että joku oli putsannu rekkarin. Aattelin, että joku ottanu sen ylös ja laittanu kans palautetta.

Sit kunt tulin takas, huomasin vaunun etuosassa pienen muovipussin, jossa oli koiranp..

eiku

SAKKOLAPPU. Jes. Ja nyt kun se on sakotettu niin se seisoo siinä varmaan vähän pitempään samaan hintaan. No, laitetaan lisää palautetta jos tarvetta tulee.

Mutta joo, hyvä fiilis, että kaupunki reagoi näin nopeasti, en todellakaan ois uskonu.

Tässä on muutama ohikulkija tai koiran kävelyttäjä kiittäneet kun olen pimputtanut kerran jo pidemmän matkan päässä. Yks heitti siihen että "kun moni ei soita kelloa".
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Tämä läski polki läskillä auratulla kelvillä kohtuu jyrkkää ylämäkeä, paineet kumeissa pienet ja kulkuvastukset kohdillaan... no, joka tapauksessa iäkkäämpi täti ohitti kävellen ja nauroi minulle mennessään, tietty hymyilin tilanteelle itsekin lähes ääneen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roiala Katso viesti
    Tämä läski polki läskillä auratulla kelvillä kohtuu jyrkkää ylämäkeä, paineet kumeissa pienet ja kulkuvastukset kohdillaan... no, joka tapauksessa iäkkäämpi täti ohitti kävellen ja nauroi minulle mennessään, tietty hymyilin tilanteelle itsekin lähes ääneen.
    Joo saman olen kokenut minäki. Tätillä tosin oli sähköpyörä

Eilen tuli vastaan positiivinen havainto Espoosta. Kyllä, todellakin. Jotain on tehty oikein Länsiväylän etelänpuoleisen pyörätien Ison Omenan ohituksessa. Paljon parempi, kuin entinen järjestely. Vielä kun saisivat pois sen pienen hiekkapätkän Ison Omenan länsipuolelta. Mutta yllättävän hyvä näinkin. Tämä oli varmaan eka kerta kun kehuin jotain Espoon pyöräilyolosuhteissa. Toivottavasti ei viimeinen.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Iltalenkillä kaksi koiran ulkoiluttajaa kiitti kun kilistelin varoitukseksi lähestyessäni takaa...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Eilen tuli vastaan positiivinen havainto Espoosta. Kyllä, todellakin. Jotain on tehty oikein Länsiväylän etelänpuoleisen pyörätien Ison Omenan ohituksessa. Paljon parempi, kuin entinen järjestely. Vielä kun saisivat pois sen pienen hiekkapätkän Ison Omenan länsipuolelta. Mutta yllättävän hyvä näinkin. Tämä oli varmaan eka kerta kun kehuin jotain Espoon pyöräilyolosuhteissa. Toivottavasti ei viimeinen.
    Jos meinaat bussipysäkin vierestä mäkeen menevää niin oli jo syksyllä .. ei kuitenkaan mene samassa tasossa Länsiväylän kanssa vaan pitää kiivetä korkean mäen päälle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Jos meinaat bussipysäkin vierestä mäkeen menevää niin oli jo syksyllä .. ei kuitenkaan mene samassa tasossa Länsiväylän kanssa vaan pitää kiivetä korkean mäen päälle
    Joo sama paikka varmaan kyseessä. Sattumoisin löysin tuon vasta nyt. Olihan siinä mäen ylitys ennenkin, mutta kyllä kulmat ja mutkat ovat nyt loivemmat. Yllättävän hyvä, kun kumminkin Espoosta kyse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Joo sama paikka varmaan kyseessä. Sattumoisin löysin tuon vasta nyt. Olihan siinä mäen ylitys ennenkin, mutta kyllä kulmat ja mutkat ovat nyt loivemmat. Yllättävän hyvä, kun kumminkin Espoosta kyse.
    Siinä yhteydessä huomattavasti suurempi parannus on silta seuraavan risteyshässäkän yli Helsinkiin päin mentäessä, siinä kun oli maailman hitaimmat valot ennen .. vähän kerrallaan nää paranee vaikka hiitaasti mennään ja aina ei parasta designia .. kanttarit ja mutkat ym

.. kanttarit ja mutkat ym
    Toki toki kun espoossa ollaan.

Mutta oli myös aiheen mukainen hetki tänään; aurinko lämmitti, myötätuuli, hetkeksi jopa soran rapina loppui. Ensimmäinen kevätpäivä.

Siinä yhteydessä huomattavasti suurempi parannus on silta seuraavan risteyshässäkän yli Helsinkiin päin mentäessä, siinä kun oli maailman hitaimmat valot ennen .. vähän kerrallaan nää paranee vaikka hiitaasti mennään ja aina ei parasta designia .. kanttarit ja mutkat ym
    Kyllä juurikin näin. Luen tuon mainitsemasi sillan samaan kokonaisuuteen. Se vanha liikennevalohelvetti nyt vaan oli niin, no Espoosta.

Haha, meinas unohtua.

Palailin tämän päivän lenkiltä Kauklahden väylää pitkin (siis sitä pyörä- ja jalankulkuväylää, Saunalahden ja Tillinmäen kohdalla). Näin, että edessä n. 300 m päässä on auto parkissa siinä "mun" väylällä. Takakontti ja repsikan ovi auki. Aloin ihmetellä, että mitäs tämä nyt, kun siihen kohtaan on pitänyt joko ajaa tai peruuttaa se 150 m että sinne pääsee. Väylän ja ajoradan välissä oja, jota ei autolla ylitetä.

Aloin miettimään mitä nasevaa/rakentavaa vois lohkaista niille ihmisille (liikettä oli).

Kun pääsin lähemmäksi, leveä hymy levisi mun naamalle (ainakin ajatustasolla) ja jo tiesin mitä sanon sille pääjehulle ja avustajalle:

"No nyt tiedän ketä en ainakaan äänestä!"

noniinno Guest
    ^Kiinnostaisi tietää, mistä löytyy tiukka kolmen kilometrin nousu?

^ Kiinnostaisi tietää ylipäätään missä päin Tietäjän lenkit kiertävät. Satuin tässä päivänä eräänä näkemään Merida Cyclocross 500:lla ajavan fillaristin jonka asusta oli luettavissa mm. erään saksalaisen pyöräliikkeen nimi ja joka olemukseltaan vastasi sitä (oikeaa tai väärää) mielikuvaa jonka hänestä olen tullut muodostaneeksi.

Jos se olisi ollut Tietäjä, se olisi kieltämättä ollut ihana hetki kelvillä. Ei siksi että olisin kerrankin ohittanut todellisen mahtipolkijan - seisoin silloin kelvin laidalla - vaan siksi että olisi varmistunut että pyörä ei ole koko ajan vain seissyt samaan tapetoituun seinään nojaamassa. Mutta ei hän oikein pääkaupunkiseudulla asuvalta vaikuta joten kyseessä oli aivan varmasti väärä Tietäjä.

PS Viikon varsinainen ihana hetki kelvillä oli Meripellontiellä kun huomasi että tämähän on jo pestykin!

Joo. Kyllä ihanat hetket koettiin viikonloppuna parilla jo harjatulla(?) tai pestyllä kelvin pätkällä. Puhdas kelvi, parempi mieli

Ihanat hetket taitavat tällä hetkellä olla vähissä tai sitten olin jo pitkän maantielenkin lopussa sen verran herkässä tilassa että sellaisesta kävi jopa yllättävä huomio siitä että Vanhan Porvoontien ja Kyytitien risteyksen nappivaloissa ei enää tarvinnut painaa nappia. Muita kelvin käyttäjiä ei näkynyt missään suunnassa joten uskalsin jopa ajatella että niissä oli nyt jotkin pyöräilijänkin havaitsevat tunnistimet...

PS Valojen kiertonopeudessa ei tietenkään ollut muutosta.

Lystimäessä tehtiin jotain viemäriremppaa ja risteys oli jonkin aikaa auki. Kun se saatiin asfaltoitua niin yllätys oli suuri. Mitä mun nyt pitäs tehdä?

A) Antaa kaupungille palautetta siitä, että risteys on tehty tasaiseksi ja hyväksi pyöräilijöille
    B) Antaa kaupungille palautetta siitä, että unohtivat laittaa ne kanttikivet takaisin
    C) Liittyen kohtaan B, kiittää jo etukäteen kaupunkia, kun tulevat repimään tuon paikan auki ja laittavat ne kanttikivet siihen

Mä oon satavarma siitä, että ne kulkijat jotka tuosta joka päivä kulkee niin kiittävät, että kun tästä tuli näin hyvä. Ja sit mä nään sen skenaarion, että kaupungin mielestä tuossa meni jotain pieleen. Toisaalla Lystimäessä eli n. 500 m päässä oli aivan vastaava tapaus, siellä kyllä risteys entisöitiin ihan yhtä ...kaksi kuin ennekin.

Vaikka ajan itse tuolla pätkällä ajorataa pitkin niin pakostihan tästä tuli kuitenkin HYVÄ mieli.

No hyvä - kyllä mieli kirkastui ajellessa Naantalin keskustaan uudelleen päällystettyä kelviä pitkin kun 'kappeerenkaisella' (ei siis millään läskillä) menin. Kiitos siitä kaupungin päättäjille ja toimeksi laittaneille!

Tänään iltalenkillä ehdin ajattelemaan että tuo auto sattuu risteykseen samaan aikaan.
    Yllättäen löysäsi hetkeksi kaasua ja ehdin hyvin risteyksen yli ennen sitä. Seuraavassa risteyksessä sama tilanne ja sama auto. Löysäsin vähän polkemisen tahtia ja se ehti vuorostaan
    edestä pois. Ajan autolla samalla tavalla kuin tuo. Väylät vierekkäin, näköyhteys eikä vaadita ennustajan lahjoja sujuvaan liikennöintiin.

Olin aivan suu auki, kun ajoin vauhdilla ja kaukana oli 2 lasta kävelytiellä edessä niin soitin kelloa etukäteen. He huomasivat minut, väistyivät ja vieläpä kiittivät minua että soitin kelloa ... milläs ihmeen planeetalla mä oikein olin ajanut?
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Veikkaan Marsia. Minulle huudetaan: 'Vittuako siinä soittelet/voisit soittaa kelloa!'

Minua vähän ärsyttää kellon soittamisesta kiittäminen, vähän. Käden heilautus tai vain pieni liike sivuun riittää kiitokseksi. Vastaukseksi minä puolestani kiitän tai heilautan kättä.

Vähäpukeiset märät tytöt olivat Lauttasaari-Kaskisaari sillan kaiteen ulkopuolella, ilmeisesti hyppivät siitä mereen, melkoinen tiputus. Törmäilyvaara fillarilla.

Luulin että olin ajanut jo kaikki pääkaupunkiseudun kelvit tuhanteen kertaan, mutta löysin uuden! Minkälainen se olikaan!
    Bembölestä Hämeenkylään kolmoskehän eteläpuolta. 10km mahtavaa hyväkuntoista suoraa hiljaista baanaa tykittää. Ei yhtään risteystä eikä jyrkkää kurvia 10km matkalla.
    Se pitää ajaa ehdottomasti just noin päin, eli Bembölestä itään. Päinvastaiseen suuntaan tuskin yhtä hyvä.
    Olin tähän asti ajanut Bembölestä itään kehää pitkin sitä kehän pohjoispuolta.

^Vanhakartanolle asti on päässyt eteläpuolta. Askisto ja Hämeenkylä väli vain pohjoispuolta.
    Onko tilanne muuttunut, kun en ole huomannut?
    Mukavan hiljaista on kelveillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    ^Vanhakartanolle asti on päässyt eteläpuolta. Askisto ja Hämeenkylä väli vain pohjoispuolta.
    Onko tilanne muuttunut, kun en ole huomannut?
    Mukavan hiljaista on kelveillä.
    No lopussa oli pikku pätkä pohjoispuolta, mutta ennen sitä monta, monta kilometriä ehkä pääkaupunkiseudun parasta kelviä. Pempööleen oli laitettu uusi viitta tuonne, siksi löysin sen. Ennen ajattelin, ettei siellä eteläpuolella varmaan mitään ole tuossa kohtaa.
    Hiljaista oli joo. Oma kesäreissu alkaa vasta 18. päivä. Siihen asti cruisailua hiljaisessa Stadissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    No lopussa oli pikku pätkä pohjoispuolta, mutta ennen sitä monta, monta kilometriä ehkä pääkaupunkiseudun parasta kelviä. Pempööleen oli laitettu uusi viitta tuonne, siksi löysin sen. Ennen ajattelin, ettei siellä eteläpuolella varmaan mitään ole tuossa kohtaa.
    Hiljaista oli joo. Oma kesäreissu alkaa vasta 18. päivä. Siihen asti cruisailua hiljaisessa Stadissa.
    Ei ole mikään muuttunut noissa Kehän kelveissä. En kyllä ymmärrä mitä tarkoitat Bembölestä (pohjoispuollta) lähtevällä kelvillä. Kehän pohjoispuolta Hämeenkylään menevää Kelviä vasta Järvenperän/Auroran kohdalta Koskelon läpi. Vai onko oikeasti Kehän länsipuolella....

Täytyy kyllä olla kriittinen tollekkin kelville: on tuossakin paljon kuolleita kulmia, mutta vähäinen liikenne ja risteysmäärä vähentää riskiä merkittävästi. Kuitenkin ehkä yksi parhaista kelveistä mitä Espoosta löytyy (taitaa olla ely-keskuksen hoidossa, eli kaupunkia emme tästä välttämättä edes saa kiittää).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Täytyy kyllä olla kriittinen tollekkin kelville: on tuossakin paljon kuolleita kulmia, mutta vähäinen liikenne ja risteysmäärä vähentää riskiä merkittävästi. Kuitenkin ehkä yksi parhaista kelveistä mitä Espoosta löytyy (taitaa olla ely-keskuksen hoidossa, eli kaupunkia emme tästä välttämättä edes saa kiittää).
    Päivittäin tuota ajavana samaa mieltä. Suurimpaan osan muista Espoon tai pääkaupunkiseudun kelveistä verrattuna tuo on aatelia. Bembölestä Hämeenkylään/Vihdintielle! Oma päivälenkki kääntyy tuosta kohden tyypillisesti Helsinkiin päin, joten en tiedä millaisena jatkuu tuosta Hämeenlinnanväylän suuntaan. Pari alikulkutunnelia ja tiukempaa mutkaa tuolla on, mutta pääsääntöisesti saa päästellä sen kuin reisistä löytyy

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •