LostInLaplandBikeshopGiantElectrobike
Sivu 80 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 70 78 79 80 81 82 90 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.371 - 2.400 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Canyon Läskipyörät

Perä on Dudessa 197mm ja nuo Aeffectit on vakiona 17-mallin 8.0:ssa. Näyttivät olevan juurikin samat 170mm peräisen kammet, jotka itse olen jälkiasentanut 16-mallin 9.0 SL:ään.

Noilla 170mm perän kammilla saadaan aikaiseksi se läskiksi kapea Q-factor, kun laakerin ja kammen väliin ei tule mitään turhia spacereita.

Laakeriksi käy nämä: https://www.raceface.com/products/de...x-type-adapter

No nyt ne sitten lähti mullakin. Nimittäin kierteet kammista! Ehtihän sitä sentään reilun 500km ajella. Tarkoituksena oli siis vaihtaa 28T rattaan tilalle ovaali 30T, mutta kun ei niin ei..

Nyt sitten odotellaankin Turbineja tilalle. Toivottavasti saavat ylävitosesta ne jo huomenna matkaan. TRS+:t saa seuraavaksi maistaa rälläkkää ja sen jälkeen jatkaa matkaansa maata kiertävällä radalla. Ei enää ikinä e13 voimansiirron osia tähän talouteen....

Sanokaas dudeilijat miten pyörän käytös muuttuu jos siirrän taka-akselin etuasentoon..Nyt siis tehdasasetuksissa takana. -16 unlimited malli
    Ahneella on kehno loppu.

Canyon Läskipyörät

Ei taida akseli etuasennossa mahtua rengas pyörimään, jos alla ovat mukana tulleet 4.8" JJ:t.

Mutta teoriassa pitäisi olla hiukan ketterämpi akseli etuasennossa. Itsellä oli pitkään noin, kun kumeina minulla on 4.4" Jumbot.

Äskettäin siirsin akselin taka-asentoon ja sellainen tuntuma tällä hetkellä, että etenee hiukan vakaammin hankalassa maastossa.

^^4.8 JJ ei mahdu etuasennossa. Ero luokkaa, jos et tiedä et tiedä. Juuri eilen ajoin 4" etuasennossa ja tänään 4.8" pitkänä. Täytys ajaa jotain samaa pätkää mäkeä ym, että eron huomaa eripäivinä mies ja fiilis vaikuttaa enemmän. Akseli siihen mitä rengas sallii ja kovaa ajoa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Akseli taka-asennossa Dudella ajaessa semmoisissa paikoissa joissa pito alkaa olla äärirajoilla(siis lähinnä talvella), huomaa että juurikaan taaemmaksi ei olisi rengasta enää varaa siirtää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Perä on Dudessa 197mm ja nuo Aeffectit on vakiona 17-mallin 8.0:ssa. Näyttivät olevan juurikin samat 170mm peräisen kammet, jotka itse olen jälkiasentanut 16-mallin 9.0 SL:ään.

Noilla 170mm perän kammilla saadaan aikaiseksi se läskiksi kapea Q-factor, kun laakerin ja kammen väliin ei tule mitään turhia spacereita.

Laakeriksi käy nämä: https://www.raceface.com/products/de...x-type-adapter
    Ok, eli dudessa 190 perä, tai tarkemmin ilmeisesti 197mm, mutta 170 perän kammet sopii dudeen? Eli nuo aikasemmin linkkaamani RF evolvet sopivat?

Kampien akselipituus ilmeisesti on 145mm? Mistähän sen tietää onko esim rf evolve kammissa oikean pituinen akseli?

Kyllä nyt tuottaa kampiasia päänvaivaa

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Hinta ei miellytä ja tarvisin 104 jaon rattaan kiinnitykselle..

-15 vuoden unlimitedissä on 155 akseli. Myöhemmissä mallissa 145 enkä varmaks sano muista -15 malleista

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ekalla kerralla lähti E thirteen kammet nätisti irti park toolin työkalulla, tokalla korkkas kierteet. Aivan järkyttävää kuraa valmistetaan markkinoille. Ajatellaan vielä, että ei nuo edes ole mitkään ihan halvat kammet. Surkein mtb komponentti joka on tullut vastaan mun 10 vuoden "aktiivi" urani aikana.

Nyt pitäis hommata uudet kammet.. Joku rallinaama perheen kampisetti saa tulla tilalle. Pitäis vielä saada noi vanhat kammet irti. Josko ne lähtis itsekseen irti, kun ylämäkeen lähtee runttamaan.

Eilen lähti taas kammet irti, kun naksuminen alko taas. Toisen puolen laakeri näyttäis olevan soirona.. Hyvinhän se kesti 3kk ja vajaat 1000km.
    On kyllä niin sairasta kuraa toi setti, ettei koskaan enää. (Unlimited -17 Trs+)

Kait ne rallinaamat sit on laitettava tännekin. Tuli vaan hölmönä laitettuu takas nippuun, voi olla et seuraavalla kerralla sit rälläkkä laulaa .

Moro! Onks noi Duden (lähinnä vihreä-oranssi) korostevärit maalattu vai tarroilla? Lähtisköhän kivuttomasti irti?

zipo Guest
    Ei lähde irti,mä olen nähnyt Duden jossa oli maalattu ne oranssit yli mustalla=oli sellanen army look.

Kiitoksia kovasti! Kai sen oranssin esim. päälle teippauttamalla ihan nätisti muuttais mutta voi olla, että joutuu tuon kalliimman 9.0 SL:n sitte ostamaan ku on -400€ ja paremman näkönen vakiona. Ihan rahanarvosta tavaraa siinä taitaa kiinni olla. Ei sillä, että toi Bluto tai x2 vaihteet mitää hirveen hyödyllisiä itelle ois. Kuinkahan hyvin Bluton sais uutena kaupaksi... vois vaikka Pasta Carbonaran (Lauf) vaihtaa tilalle.

Ilmeisesti tuo M-koko ois tämmöselle 173cm, n.83 jalka, n.60 yläkroppa ja n.60 kädet sopivin? Stemmiä ei kauheesti kiinnostais pidennellä. PPS sanoo M. Sylimitta tms.(arm span) mulla 181cm joten suht pitkät kädet kaiketi.

2016 Dudessa Bluton keula tuhisee reippaammassa joustossa ja on melko kova. Toisessa maasturissa taas enemmän ajettu Reba toimii pehmeästi ja äänettömästi. Onko ilma päässyt väärään osastoon ja mitä tälle pitäs tehdä? Isommat huoltofirmat on kaukana, joten diy ohjeita kaivataan.

Pihinää sen kuuluukin pitää kun syvemmästä joustosta palautuu
    Kovuutta helppo säätää paineen määrällä.

Paine säädetty sopivaksi....kohtuus siinä tuhinassakin pitää olla

Tuntuisi joka paikasta olevan loppu rallinaaman 175mm kammet 190 perälle..

Onko jollain vinkata paikkaa.. Pyöränä Dude CF 9.0 Unlimited 2016.

Vai voiko tuossa käyttää 170 perän kampia? Aika utopiaa mulle nää fädärin kammet ja kaikenmaailman q-factorit..

Kipuraja kampien hinnalle noin 220€

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Human Traffic Katso viesti

Vai voiko tuossa käyttää 170 perän kampia? Aika utopiaa mulle nää fädärin kammet ja kaikenmaailman q-factorit..

Dudeen käy 170 peräsen kammet ratas flipattuna.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Human Traffic Katso viesti

Laita Aeffectit sitten. 30mm akselilla ei ainakaan keskiölaakeriongelmista päästä 41mm keskiössä.

Oukei.. Kiitos nopeista vastauksista. Jatketaan etsimistä.

Vaimolle tuli käytetty 2015 unlimited. 2500 km ajettu ja keskiö hiljainen ja välyksetön. Ei ole koskaan aukastu tai rasvattu. Saa nähä millon leviää.
    Edit. On kyllä aivan mahtavan kevyt ja helppo käsitellä.

Blackborow Guest
    Halvin Dude -300€. Alkaa olla hintalaatusuhde kohdallaan.

^Kyllä. Pitäisi olla aika vahva vaihtoehto. Itse ostin 9.0 unlimitedin pari vuotta sitten ihan listahinnalla. Ja jos olisin jostain syystä uutta läskiä hankkimassa niin hyvin todennäköisesti Canyonissa pysyisin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Halvin Dude -300€. Alkaa olla hintalaatusuhde kohdallaan.
    Oho. Myös etujousitetuissa malleissa on näemmä samanlaiset alennukset. Onkohan firmalla tullut pieni arviointivirhe tämän kauden menekin suhteen kun jo nyt tuollaisella alella myydään?

Nyt jos on kellään ostoaikeita, kannattaa aktivoitua. Parempaa hinta-laatusuhdetta ei läskipyörissä ole olemassa. Mulla on Dudella kolmas "kesä" menossa ja edelleen olen sairaalloisen tyytyväinen valintaani. Täpäriä olen ulkoiluttanut muutaman kerran kesässä Duden hankinnan jälkeen.

Simpura, noilla hinnoilla olisin ostanut itsekin viime vuonna, Farley 9:iin päädyin sitten lopulta. Ja viime vuonna ei ollut kuin noita e13 vammaiskampisia joka sekin vaikutti ostopäätökseen. Tuo halvin on kyllä nyt houkutteleva... Hiilarirunkokin lienee Dudessa kestävä, en ole missään nähnyt että olisi poksunut (toisin on Trekillä....). Nyt kyllä kannattaa liikkua jos on ostamassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    ^Kyllä. Pitäisi olla aika vahva vaihtoehto. Itse ostin 9.0 unlimitedin pari vuotta sitten ihan listahinnalla. Ja jos olisin jostain syystä uutta läskiä hankkimassa niin hyvin todennäköisesti Canyonissa pysyisin.
    Kyllä minäkin olen, niin tyytyväinen ollut Dudeen, että en Trekkiin kyllä tuon oman carbon Stachen perusteella vaihtaisi. Kammet ja keskiölaakerit on pieni murhe verrattuna Trekin runkojen poksumiseen. Muutenkin Duden kuiturungon laatu vakuuttaa enenemän.
    Vikaantumiset, jos jättää huomiotta molemmathan on huippu pelejä.

PS.kaikille. Halvimpien 8.0 ja 9.0 Dudejen takanapa ei ole Ratchet vaan tavallisilla kynsillä, jos spekseihin on uskominen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti

PS.kaikille. Halvimpien 8.0 ja 9.0 Dudejen takanapa ei ole Ratchet vaan tavallisilla kynsillä, jos spekseihin on uskominen.
    Ainakaan minä en ole osannut tohon kiinnittää huomiota. Aika olennainen juttu kestävä takanapa. Vaikka on minkälaisia takuita niin aina siinä ajamiset keskeytyy kun napa hajoaa. Ja hra Murphy osaa järjestää senkin johonkin parhaaseen lomareissuun tai vastaavaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Vaikka on minkälaisia takuita niin aina siinä ajamiset keskeytyy kun napa hajoaa. Ja hra Murphy osaa järjestää senkin johonkin parhaaseen lomareissuun tai vastaavaan.
    Tämä onkin juuri se syy miksi omasta kaksikosta on helppo arvioida. Takkuut ei pal lohduta, jos joku pidempi reisu on pilalla kalusto rikon takia. Dude vajaa puolitoista vuotta ja ajamalla ei mitään rikki. Keskiö laakerikin olisi vielä mennyt ja kampi rikki irroituksessa ja Stache 80H->runko, hissitolppa, vapaaratas, takanavan laakeri, ohjainlaakerit 3 menossa+tehtaan sovitus runkoon itkettävä (natinaa ja vettä pääsee yläkupista laakereille) ja Uudessakin rungossa dropoutin mutterin alta kuitu pala irvistää, koska menee alumiini insertin päälle mutterin alle asti ja korkkaa kiristettäessä, no sou kosmeettista vain.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •