GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 166 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 66 116 156 164 165 166 167 168 176 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.951 - 4.980 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Muutamia vapaarattaan kynsien hajoamisia on tullu foorumilla vastaan. Nyt kävi niin, että vapaarattaan runko lahosi polkiessa. Kynnet säilyivät kuitenkin ehjinä. Mallina tuo 3pro....

Miten kokoasiat tuossa White 4FAT Lite/pro, mitat 187/93 ja tuota ei saa isommassa kuin L koossa. Verrokkina mun maantiepyörä on runkona 60 ja Kona Won testi L koossa osoitti, että satulaa ei saa tarpeeksi ylös.

Whiteä ei myydä XL koossa?

Fatbikeä katselen 29 täpärin ja jäykkiksen kaveriksi, maantiepyörä menossa myyntiin.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

4 Fat lite 599€

https://www.xxl.fi/white-4-fat-lite-...iiGsMMH0VWmmi8

Sent from my iPhone using Tapatalk

Wilgios: Ei myydä xl koossa ja liian pieni on tuo L koko 93inseamille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Whiteä ei myydä XL koossa?
    Jos Silverbackin Scoop käy, niin sitä on paria mallia xl-kokoisena heti saatavilla.

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...atbike-lime-XL

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...mban-vihrea-XL

Keskustelua: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...kaupan-fatbike

194/94 ja L-koon Lite. Tällä setupilla ajan ja olen ollut tyytyväinen. Orkkistolppaakin jää noin 15cm piiloon. Polkimen pinnasta satulan pintaan 93cm ala-asennossa.

Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla

Olipas helppoa 4Fat Liten vanteiden kanssa verrattuna 3Fat Liten vanteisiin. Teippasin vanteet ja vaihdoin sisurit kevyempiin. 1,2kg lähti painoa pyörästä - ja puntarina taas tavallinen vaaka eli heittoa voi olla satoja grammoja tuossa punnituksessa
    Gorillateippiä ja Surlyn kevyitä sisureita käytin taas.

Mutta se helppous - kumi pomppasi vanteella ilman suurempaa yrittämistä ja pysyi siinä heti tasaisesti. 3Fat vanteiden kanssa joutui kikkailemaan vaikka mitä että sai kumin tasaisesti vanteelle.
    Eh?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lämä Katso viesti
    194/94 ja L-koon Lite. Tällä setupilla ajan ja olen ollut tyytyväinen. Orkkistolppaakin jää noin 15cm piiloon. Polkimen pinnasta satulan pintaan 93cm ala-asennossa.
    Mikä on tuo kuvassa näkyvä "tankkilaukku" ja mistä hommasit?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJu Katso viesti
    Mikä on tuo kuvassa näkyvä "tankkilaukku" ja mistä hommasit?
    Taitaa olla Aliexpressistä ja Roswheel merkkinen. Pitäisi ostaa uusi kun tuo on rikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    Olipas helppoa 4Fat Liten vanteiden kanssa verrattuna 3Fat Liten vanteisiin. Teippasin vanteet ja vaihdoin sisurit kevyempiin. 1,2kg lähti painoa pyörästä - ja puntarina taas tavallinen vaaka eli heittoa voi olla satoja grammoja tuossa punnituksessa

Mutta se helppous - kumi pomppasi vanteella ilman suurempaa yrittämistä ja pysyi siinä heti tasaisesti. 3Fat vanteiden kanssa joutui kikkailemaan vaikka mitä että sai kumin tasaisesti vanteelle.
    On todella näppärä myös litkuttaa. gorillaa kierros ja kompuralla nosto vanteelle, sitten vaan venan kautta 60ml kuraa perään ja avot.

Täytyy kyllä sanoa, että en ole koskaan saanut näin paljoa pyörää vastaavalla rahalla, kuin 4lite jäätävään tarjoushintaan.

Ensimmäinen kunnon konkeli tuli hankittua v. 1984 (Peugeot harjoitusmaantiepyörä) ja ns. Oikeita pyöriä on tullut ostetuksi neljällä vuosikymmenellä.

Kiva leluhan tämä on setämiehelle, vaikka olin vakaasti sitä mieltä, että läskiä en hanki

Olen ajellut vasta pari kertaa, enkä osaa päättää vielä hankkisiko toiset renkaat. Tekeekö teidän mielestä mitään näillä veerubbereilla?
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti
    Täytyy kyllä sanoa, että en ole koskaan saanut näin paljoa pyörää vastaavalla rahalla, kuin 4lite jäätävään tarjoushintaan.

Ensimmäinen kunnon konkeli tuli hankittua v. 1984 (Peugeot harjoitusmaantiepyörä) ja ns. Oikeita pyöriä on tullut ostetuksi neljällä vuosikymmenellä.

Kiva leluhan tämä on setämiehelle, vaikka olin vakaasti sitä mieltä, että läskiä en hanki

Olen ajellut vasta pari kertaa, enkä osaa päättää vielä hankkisiko toiset renkaat. Tekeekö teidän mielestä mitään näillä veerubbereilla?
    Makuasia toki mutta itse vaihtelin aikoinaan 3liteen jumbo jimit 4.8 koossa ja pyörä muuttui 100x paremmaksi. lisää maavaaraa, parempi rullaus ja pito sekä kantoi hangella paremmin. samat kumit thä siinä pyörässä emännällä ja nyt hankittuun 4liteen tuli myös jj tosin tubeless muunnoksella. kolmoseen laitoin scwalben 13j kevennys sisurit ja muuttui huomattavasti kevyemmäksi ajella. vakio vannenauhat sai myös kyytiä kevyempien tieltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkeJKL Katso viesti
    On todella näppärä myös litkuttaa. gorillaa kierros ja kompuralla nosto vanteelle, sitten vaan venan kautta 60ml kuraa perään ja avot.
    Juu niin on. Mutta 4Fat Lite on etupäässä vaimon käytössä niin ei näe vaivaa - vaimo kun ei osaa tuota tehdä maastossa jos jokin menee pieleen.
    Kumin se osaa paikata, joten sisureilla mennään Tuo uusi vanne tosiaan oikein 'imaisee' kumin siihen kiinni - todella suuri muutos verrattuna 3Fat Liten vanteeseen.
    Eh?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkeJKL Katso viesti
    sitten vaan venan kautta 60ml kuraa perään ja avot.
    Mulla taitaa olla sen 2desii ku suosittelevat 6-8oz läskirenkaisiin. Ohan se hyvä että myös tukkii maholliset pistotki. Arskanpaisteessa myös haihtuu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Mulla taitaa olla sen 2desii ku suosittelevat 6-8oz läskirenkaisiin. Ohan se hyvä että myös tukkii maholliset pistotki. Arskanpaisteessa myös haihtuu
    Minä laitoin ekalla kertaa parisen desiä kans, mutta sittemmin innostuin sen verran rengasjumppaamaan että olen jättänyt n. 1,5 desiin parilla edellisellä kerralla. Kumienvaihtoa on tullut muutaman kuukauden välein, ja ainakin viimeksi tuo 1,5 desiä oli enimmäkseen kaikki siellä renkaassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti

Itse kokeilin myös liteä viikonloppuna ja oli kyllä halvaksi pyöräksi yllättävän hyvä ja mukava ajaa. Mitä renkaisiin tulee niin ehdottomasti litkutus ja sitten testailee rengaspaineita laidasta laitaan. Sen jälkeen miettii vasta erilaisen renkaan ostoa. Tuo tarjous on ollut törkeä.

Vähän jännä homma mutta näyttääpä tää pyörä pieneltä kuin arkistoja kaivoin. M-runko ja itse olen vain 175, mutta sivusta katsottuna lasten pyörä alla kun ois:

https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Wilgios: Ei myydä xl koossa ja liian pieni on tuo L koko 93inseamille.
    Kävin itse vielä liikkeessä koeajolla tämän toteamassa. Polvet jää koukkuun satulan korkeuden takia.

Harmi. Hintalaatusuhteessa olis varmasti ollut mulle sopiva ns. kolmospyörä.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    Teippasin vanteet ja vaihdoin sisurit kevyempiin. 1,2kg lähti painoa pyörästä - ja puntarina taas tavallinen vaaka eli heittoa voi olla satoja grammoja tuossa punnituksessa
    Ompahan vaakailut, heittoa voi tosiaan olla likemmäs kilo. Ei kait ny Whiten orkkisisurit paina yli puolta kiloo enempi/kpl kuin Surlyn sisurit?
    Edes tubeleksena et pääsis 1,2 kg painonpudotukseen.

Aikanaan vaihdoin omaan 3Proohon Onzan Freeride -sisurit ja alkuperäiset tuplavannenauhat Gorillateippiin: painoa lähti 440 g per kiekko. Orkkis sisuri painaa 560 g.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Ompahan vaakailut, heittoa voi tosiaan olla likemmäs kilo. Ei kait ny Whiten orkkisisurit paina yli puolta kiloo enempi/kpl kuin Surlyn sisurit?
    Edes tubeleksena et pääsis 1,2 kg painonpudotukseen.
    No äkkiä kun katsoin niin 650g oli omat orkkissisurit ja uudet oli 320g - yht. >600g eroa. Teippi oli monikerroin ohuempaa kuin orkkis vannenauha ja siitä loput kevennyksestä. Mutta siis satoja grammoja voi olla toleranssi kun ei tuo iso vaaka niin tarkka ole, enkä voi kirjevaakaa tuossa käyttää
    Kirjevaakani kun ei punnitse yli 3kg painoisia asioita. Tuo suurempi vaaka antaa siis suuntaa ei todellista painoa grammojen tarkkuudella.

Ja ei tubeleksena paljoa enempää saakaan kevennystä jos litkuja laitat ja teippaukseen pitää enemmän panostaa. Noista tulee helposti se 300g per vanne myös. Siksi en ole tubelekseen painon vuoksi edelleenkään mennyt kummassakaan pyörässä. Ajo-ominaisuuksien vuoksi voisinkin.
    Eh?

Laitas kuule vakuumilla, hirvisäkillä tai vaikka jätesäkillä se tubelessi. Ensin pakkausteippiä reikien päälle ja sit joku muovi. Paino jää varmasti alle 100g ennen litkuja.

Mikähän lie emännän 2litessä kun rupesi eilen takakumi pitämään narisevaa ääntä? Tänään käytin renkaan pois vanteelta ja kasailin takasin niin ääni vaan jatkuu? Rengas menossa rikki? Renkaana joku vanha surly ja ihan on sisurilla ja varmaankin orkkis vanneteipeillä.

Eilen oli muutenkin rikkoutumis lenkki kun samaisesta fatista hajosi kesken lenkin myös keskiönlaakeri onneksi varaosat siihen löytyi läheltä

Sent from my iPhone using Tapatalk

Moro. Onko muilla ollut murheita 4 fat liten etuvaihtajan kanssa? Ei meinaa pysyä säädöissä millään. Tuntuu että joka lenkin jälkeen sais säätää. Vaijeri varmaan luistaa vaihtajassa tai jotain? Onko jotain kikka kuutosta olemassa tohon vaijerin luistamiseen?

Toinen kysymys: Olenko ymmärtänyt oikein tän ketjun keskustelujen perusteella että noi orkkis Jalcon vanteet sais litkutettua? Onnistuuko tolla alkuperäisellä renkaalla myös vai pitäiskö ostaa tubeles redi renkaat?

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

4 sarjassa olevat jalcot toimii tubelessina. Orkkis renkaista ei kokemusta.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visa_äs Katso viesti
    Moro. Onko muilla ollut murheita 4 fat liten etuvaihtajan kanssa? Ei meinaa pysyä säädöissä millään. Tuntuu että joka lenkin jälkeen sais säätää. Vaijeri varmaan luistaa vaihtajassa tai jotain? Onko jotain kikka kuutosta olemassa tohon vaijerin luistamiseen?

Etuvaihtaja irti ja konkeli yhdellä eturattaalla operoitavaksi. Toimii takuulla

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Etuvaihtaja irti ja konkeli yhdellä eturattaalla operoitavaksi. Toimii takuulla

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
    Toimii myös hyvästi, kun ottaa vaijeri/liipasinhilppeet poikkee, sinkularatas tilalle ja säätää etuvaihtajan ketjuohjuriks. Ei muuten tipaha rattaalta kovin helposti 😊 ...tarvi tosin pidemmän säätöruuvin

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla

Joo tiedän, että tuo olis vaihtoehto ja varmaankin todennäköinen jos ei ala toimimaan tolla vaihtajalla.

Minulla ei ole ongelmaa etuvaihtajan kanssa. Onhan vaihtaja kunnolla kiinni? Maantiepyörässä en saanut etuvaihtajaa säätöihin, kunnes huomasin että se on melkein irti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lämä Katso viesti
    Minulla ei ole ongelmaa etuvaihtajan kanssa. Onhan vaihtaja kunnolla kiinni? Maantiepyörässä en saanut etuvaihtajaa säätöihin, kunnes huomasin että se on melkein irti.
    Kertaalleen asian tarkistin mutta täytyy varmistaa vielä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •