Haltia vois käydä ihmettelemässä. Helsportin Sarek neljälle myös optiolistalla. Onko P-aitalla ja kumppaneille telttoja pystytettynä?
2 telttaa ei kuulostaa optimaaliselta jos retkeilee lasten kanssa. On aika suuri lisäarvo että koko perhe saa olla yhdessä teltassa, ainakin tuonikäisillä.
Kyllä neljän hengen telttoja löytyy, vaikeampaa on sitten jos haluaa saada kevyen sellaisen. Niitäkin on, mutta hinta nousee. Itse tykkään esim. tästä teltasta:
![]()
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
On mulla Hillen 2h teltta. Ei ton 4h teltan tarvitse olla kevein mahdollinen. Kunhan olis toimiva. Huono käyttöliittymä alkaa ahdistaa
^Fjellun akka 4? Siis jos 4,5kg menee puntarista läpi ja tunnelimallin käyttöliittymä ei ahista. Meillä retkeilty ko teltan 3-hengen versiolla kun muksut oli pienempiä. Iso absidi (nelosessa kai 2x), nopea ja helppo pystyttää.
Tietty hyvän kupolin pystytys on intuitiivisempaa kun voi laittaa kaaret sisätelttaan ja alkaa katsella sopivaa makuusijaa. Sisä- ja ulkotelttaa ei sovinnolla saa akassa erilleen, eli jollekin tulee iso kantamus. Ei tosin haittaa perheretkeilyssä jossa isi kantaa perinteisesti kaiken![]()
Olen tämmöistä harkinnut perhetelttailuun: http://www.backpackinglight.co.uk/shelters-3/WG109.html
Onko tuosta jollain kokemusta? Olisi kohtuu kevyt ja reilut sisätilat.
Voi olla että tuo seinämalli rajoittaa tilaa reunoilta mutta ei ole omaa kokemusta.
Hei vain, aattelin täällä kertoa viime kesän Grand Tourin loistoidiksestä. Bob Ibex kärrin kassin päälä kulki tämä loistava ja kevyt tuoli. Otin siinä torkkuja ja selkänojan saa alas, sielä on tuki maata vasten; ja päivän päätteeksi oli mahtavaa kahtella auringonlaskua ja ottaa rennosti. Missäs istut reissussa, asfaltti voi alkaa tuntua kurjalta aika monelle nopiasti. Suosittelen todella lämpimästi, oli hintansa väärti ja XXL alennuspäivillä hinta nitistyy entisestään. Par'aikaa mietin mihin lähden tänä kesänä, jos ei ole kunnon sade-ennusteet niin startti on 17.6.
https://www.xxl.fi/coleman-selasta-s...113205_1_style
Ystävällisesti
jokainen muistaa taluttaa fillaria jalkakäytävällä
^Miksi raahata mukana tuommosta ankkuria kun on olemassa oikeasti keveitäkin ja mukavia tuoleja?
https://www.helinox.eu/chairs/chair-one-1288.html
Meillä tuommoset ja ovat täydelliset kantaa piknikille Suomenlinnaan aina kun painavat 960g/kpl, menevät oikeasti pieneen tilaan ja noissa on tosi mukava istua vaikka koko päivän ajan!
Nukupa tuosa eli torkut päivällä, ei onnistu alas asti laitto (eli maahan, onko se kulma selälle sitten joku 5 astetta tms. pieni nousu kuitenkin). Kun on tuola Gran Tourilla ilman hotelleja, huonehia - kyllä semmonen jeesaa. On meiläkin nuita tommosia näitä muita käytetty tytön fudisturnauksisa.
Ystävällisesti
Juu, eihän nuo jakkarat ole ollenkaan vertailtavissa. Tuollainen aurinkotuoli on ihan kuningas päikkäreitä varten. RR-touhuissa yliveto.
Kahteen omaan telttaan olen laittanut tiivistyksen ulkopuolelle. Itse ainakin laitoin tiivistyksen pihalla kasattuun telttaan. Kankaat ja saumat venyneet oikeaan muotoon, teoriassa ei ainakaan pitäisi krympätä saumakohdista niin paljoa kuin jos tiivistää kasaamattoman telttaan lattialla.
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
Tässä on viime kesän kuvia (vain osa). https://1drv.ms/f/s!AmZJwL8v_x5ug8oMCcSruLXljOhx9Q
Ystävällisesti
Verkkokaupasta näyttäisi olevan saatavilla Hannah Atolia, jossa hinta/laatu on ihan kohdallaan. Meillä on tuollainen ja hyvin siinä neljä nukkui.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Tätä kysymystä voisi pureskella enemmänkin. Neljän henkilöä on hankala koko, mutta millaisia vaihtoehtoja siinä on? Kahden teltan puolesta puhuu se, että joskus tulee tarvetta 1-2 hengen majoittamiseen, joskus neljän. Lisäksi lapset kasvaa kovaa vauhtia, mikä sekin varmaan on otettava jollain tavalla huomioon. Toisaalta kaksi suht laadukasta telttaa on aika arvokas ratkaisu.
Hyvin on kestänyt. Noin 10 yötä olen tuossa nukkunut ja toimii hyvin. Oma telttailu on sen verran vähäistä, että tuo Naturehike on hinta /laatu suhteeltaan just hyvä. Kankaat on ohuet, mutta painokin on pieni.
1,5 kg paikkeilla oli paino muistaakseni, kun ostaessa punnitsin. Kyllä tuo kiilat tarvitsee. Kohtuullista tuulta tuo on sietänyt hyvin. Kokemuksia ei ole mistään myrskytuulista.
Onko nuo haltin teltat ihan laaduttomia? Jotenki semmonen fiilis yleensäki haltin tuotteista
Esim tuo luola 2 joka on nyt xxl:ssä tarjouksessa 79.90€
Trimm spark näyttäs olevan tällä hetkellä se paras hinta/laatu ku budjettina 100€
Kaverilla on tuosta Haltista aiempi versio Cavity 2, joka päällisin puolin vaikuttaisi hyvin samanlaiselta, todennäköisesti onkin sama teltta. Mielestäni riittävän laadukas jos käyttöä tulee vain harvoin, ja budjetti on tiukka. Olen itse muutaman yön nukkunut siinä, ja pystytys oli melko helppoa myös aamuyöstä festareilla, ja telttahan on melko kevyt hintaisekseen. Mielestäni siis ainakin hinta-laatusuhde tuolla hinnalla kohdillaan. Kalliista teltoista itselläni ei ole kokemusta, mutta tuo Halti tuntui laadukkaammalta kuin noin viidenkympin (tarjouksessa ollut) McKinleyn teltta.
Retki-lehden testissä 5-6/2016 oli Halti XPD3. Moitteita se sai valmistusvirheistä, vaikka tuossa hintaluokassa pitäisi olla kohtuullisen laadukasta tarjontaa.
https://www.partioaitta.fi/alennusmy...steet/majoitus
Telttoja alennuksella. Ainakin Hillee saa halvemmalla, kun monesta muusta paikasta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onko ihmiset ostanu telttaa ulkomaailmasta EUn ulkoa, tokihan niihin verot pamahtaa?
Vai mitä hyviä kauppoja ootte käytetty vaikka eu alueella?
Kattellu marmotin tungstenia ja just päätän valita sen nii todennu että sitä löydä enää mistään.
Rinnakkaisvaihtoehto REIn half dome, mutta hinta veroilla olis jo melkee 3sataa. Niin lähellä että vaihtoehtona jo marmotin limelight ihan suomesta.
Kirjanmerkit