HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 9 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 1092

Aihe: Itä-Helsingin Mustavuoren porukkalenkit

Vaikka ruotsalaisilla on Vätterninsä, meilläkin on järviä joita kiertää. Tässä onkin ollut ilmassa ajatus että nyt viikonloppuna eli hyvien säiden vielä vallitessa voitaisiin ajaa sellainen 200+ lenkki. Päiväksi on ajateltu lauantaita (koska sunnuntaina voi olla jo epävakaisempaa) ja lähtöajaksi joko normaalia klo 10 tai jo klo 09, täysin riippuen miten se mukaan lähteville kuskeille sopii. Vauhdiksi on ajeteltu sitä mittariin tuijottamatonta oikeasti rauhallista.

Koska meidän itäuusmaalaiset järvet ovat kuitenkuin aika paljon Vätterniä pienempi, täytyy kierrettävän järven sijaita sopivan matkan päässä Mustavuoresta. Artjärven Pyhäjärvi olisi sopiva ja sielläpäin jokunen kesä takaperin ajetusta lenkistä ja sikäläisistä teistä on jäänyt melko hyvät muistot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Vaikka ruotsalaisilla on Vätterninsä, meilläkin on järviä joita kiertää. Tässä onkin ollut ilmassa ajatus että nyt viikonloppuna eli hyvien säiden vielä vallitessa voitaisiin ajaa sellainen 200+ lenkki. Päiväksi on ajateltu lauantaita (koska sunnuntaina voi olla jo epävakaisempaa) ja lähtöajaksi joko normaalia klo 10 tai jo klo 09, täysin riippuen miten se mukaan lähteville kuskeille sopii. Vauhdiksi on ajeteltu sitä mittariin tuijottamatonta oikeasti rauhallista.

Koska meidän itäuusmaalaiset järvet ovat kuitenkuin aika paljon Vätterniä pienempi, täytyy kierrettävän järven sijaita sopivan matkan päässä Mustavuoresta. Artjärven Pyhäjärvi olisi sopiva ja sielläpäin jokunen kesä takaperin ajetusta lenkistä ja sikäläisistä teistä on jäänyt melko hyvät muistot.
    Laitoin jo hallitukselle loma-anomusta. Mikäli lupa heltiää, niin mieluusti ysiltä liikkeelle. Ei kai kukaan nyt kuitenkaan nuku yli seitsämään.
    Vauhtiahan voi tasaisella olla, mutta eilisen riehumisen jälkeen minullekkin sopisi oikein hienosti, mikäli mäkiin vaihdettaisiin pienempi ratas.

Ehkäpä kannattaisi suunnitella myös vaihtoehtoinen reitti lännen suunnalle? Ainakin nyt näyttäisi, että aamusta olisi täysin tyyntä ja iltapäivästä suoraa 5m/s vastatuulta myrskylän suunnalta helsinkiin palatessa. Itse en vain tiedä oikein yhtään mitään espoon takametsistä.

^ Nyt ei arvoisa nimimerkki "paaton" selvästikään ole vielä sisäistänyt itäuusmaalaisen maatiepyöräilyn syvintä olemusta! Meidän komea mottommehan on "Domum contra ventum"!

Täytyy passata. Ikävä kyllä. Lauantaina sukujuhlissa....

Sunnuntaina kyllä kävis.... Tosin sää nyt on mitä on.

Jos vaihtoehtoista reittiä tarvitsette niin tämä jäi viime vuodelta kesken: https://ridewithgps.com/routes/16053597

Tosin kyllähän nuo itä-uudenmaankin tiet ovat mainioita ajella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouni_M Katso viesti
    Mittatiellä oli puhetta että tänään ajettaisiin hieman rauhallisemmin joten vauhdin ei pitäisi olla hirvittävä. Mää en ainakaan ajatellut ajaa mitään vk- lenkkiä - ei oo Pirkasta oikein palautunut vielä.
    Torstaina ajettiin sovitusti rauhallisesti. Lopussa jopa ihmeteltiin että noinko helppoa se on ajaa rauhallisesti arkenakin.
    Jotta päästiin matkaan lupautui team rynkeby kuski ystävällisesti vetämään porukan vauhtiin. Kuuden kuskin porukka ajoi jalostamolle ja takaisin. Ei tainnut kellään olla suuremmin mielikuvitusta kun ei tuon kummoisempaa reittiä saatu aikaiseksi. Ridley-kuski sentään kävi kiertämässä masbyn ja immersbyn kautta kun muut polkivat edestakaisin uutta porvoontietä.
    Yksi rengas/kiekko onnistuttiin rikkomaan.

Poljen tänään todennäköisesti ns. piilopirtille, joten jos otatte Mustavuoresta suunnan koilliseen, voisin liittyä letkaan Nikkilässä (ABC) kello 11. Tai kello 10, jos lähtö Mustavuoresta on kello 9.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Muutoinhan voisi kyllä taas funtsia länsisuunnan lenkkejä: Porkkala, Lohja, Vihti (en ole sitten 1980-luvun ajanut sitä yhtä kirkonkylän lähellä olevaa mäkeä, jonne ajettiin silloin junnuina valmentajan autolla vetämään mäkivetoja)... mutta huomiselle lauantaille koillissuunta olisi minulle hyvinkin passeli.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Juu, kyllä länttäkin kohtaan tunnetaan edelleen kiinnostusta - ja kyllä ne sille suunnalle tehdyt suunnitelmat vielä toteutuvatkin! Tämä Myrskylä-Artjärvi-Porlammi -ajatus vain syttyi spontaanisti ja roihahti liekkeihin, joten nyt mennään sillä. Päivitetyt speksit varmaan ilmestyvät tähän ketjuun ennen lauantaiaamua, mutta se lenkki jota muisteltiin oli tällainen: https://www.strava.com/activities/190639532

PS Muistutetaan taas siitä samasta kuin ennenkin: mukaan voi vallan hyvin lähteä vaikkei aikoisi ajaa kuin alkumatkan, kukaan ei katso pahalla sen vuoksi ettei aikaa ole enempää käytössä tai ettei tunne kiinnostusta ylipitkiä lenkkejä kohtaan.

Minulla olisi muuten muutamia L-koon teami paitoja ylimääräisenä. Vaaleansininen näyttäisi olevan huomisen väri. Huutakaa hep, jos koko passaa, niin otan parkkipaikalle mukaan. Castelliksi reilu leikkaus, itselleni hivenen väljiä.

Tiimipaitoja? Mä olen aina luullut, että Mustavuoren tiimipaita on semmoinen, jossa on musta vuori (ja vuorihan ei näy ulospäin, joten sekään ei ole pakollinen, ja näin kesällä vuorillinen vaate olisikin liian lämmin). Mutta kerro lisää? Mun koko on yleensä M, mutta Castellissa taitaa olla pikemminkin L. [Äh, juurihan tuossa totesit, että Castelliksi väljä...]

pulmark Guest
    Ohessa yksi Myrskylään johtavista reiteistä (214km):

https://ridewithgps.com/routes/5886973

Ehdotan lähtöajaksi huomenna lauantaina Mustavuoresta 09:00 niin silloin jää aikaa miettiä Myrskylässä lähteekö kiertämään Pyhäjärveä. Ohessa reitti (223km) joka ajettiin muutama vuosi sitten ja jossa oli muutaman kilometrin pätkä hiekkatietä (Asematie Porlammin jälkeen):

https://ridewithgps.com/routes/5895574

Ohessa reitti jossa ei taida olla hiekkatietä (222km) kun kääntyy Porlammilta Myrskylän suuntaan. Toinen vaihtoehto on mennä etelään kohti Lapinjärveä:

https://ridewithgps.com/routes/5896502

Spekseiksi ehdotan rauhallista vauhtia (keskinopeus 29-31kph) ja pari taukoa (Myrskylä, Porvoo ?) kahvitteluun ja juomapullojen täyttämiseen.

PS. Linkit korjattu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Tiimipaitoja?

Tiimi kuin tiimi! Paaton taisi kuulua niihin nopeisiin, nokkeliin, onnellisiin ja röyhkeisiin jotka huhtikuun lopussa hyödynsivät Wigglen hinnoitteluvirhettä/markkinointijippoa eli saivat hankituksi Castellin tunnetusti huippulaadukkaita ja -mukavia ajovaatteita "90% alennuksella". Siis jos se ei haitannut että ne olivat Team Skyn väreissä. Vaaleansininen Podio-ajopaita ei välttämättä olisi ihan hirveä mutta L-kokoinen olisi minun ylläni, tuota, voisi se olla tiukempikin.

Se hiekkatie oli tosiaan ihan kiva ajettava, sellaista kovaa, tasaista ja sileääkin. Jos ohuimmat kisarenkaat jättää kotiin, ei pitäisi olla erityistä huolta; tosin - sattumaa tai ei - sitä ei tuolloin keritty ajaa kahtasataa metriä enempää kun tuli päivän ainoaksi jäänyt rengasrikko. Ja onhan hiekkateissä se joskus ikävä puoli etteivät ne aina ole läheskään samassa kunnossa kuin edellisellä kerralla...

Jos äänestetään, nostan kuitenkin käteni hiekkatiepätkän puolesta. vähän sellaisessa "strade marrone/routes non pavées" -hengessä. Samoin kannatan lähtöä kello yhdeksän - mutta mulle sopii miten vain. Speksivastaava päättäköön!

Juu, noita podioita on L-koossa ja yksi XL ylimääräisenä. Olin ihmeissäni, kun M-olikin castellista minullekkin oikea koko. Eli jos joku tunnustaa huomenna julkisesti olevansa minua isompi, niin saa siitä hyvästä paidan

Minä niin arvaan nämä teidän pikkupikkupätkä kovaa hiekkatietä ilman irtokiviä jutut. Vaihdankin vikkelään schwalben tubeless renkaat alta pois, koska noihin ei saa oikeasti tienvarressa sisuria vaihdettua. Jos muuten tuo edellisen linkin kuva on vielä pätevä, niin äänestän kyllä paikan kiertämistä. Saisi olla 4seasonit alla noissa kuttaperkka vanteissa soratieajoon.

Koukkaatteko Nikkilän ABC:lle kello 10? Minulle hiekkatiepätkä on yks' lysti, sillä poljen täältä piilopirtiltä joka tapauksessa sellaista pari mailia alkuverryttelynä. Mutta guttaperkkavanteiden säästäminen on kyllä hyvä idea (vaikka ajetaanhan niillä krossiakin ja yhden olen nähnyt hajoavan kiveen).

pulmark Guest
    Mie olen 9:00 huomenna aamulla Mustavuoressa, jos ei tule mitään pakottavaa estettä. Mulla ei ole mitään high end-navigaattoria mutta kai Myrskylästä tai Artjärveltä takaisin löytää :-).

Kannattaa latailla noita reittejä jos haluaa tarkan reitin mukaan ajella... itse en ole niin ehdoton reiteistä. Tarkoitus kuitenkin ajella 200km+ maltillisella vauhdilla hyvässä seurassa.

No minäpä kliksuttelen garminiin vaihtoehdon b, eli soratienkierron. Clincher malliset kuitukiekot ovat oikeastaan aika typerät, mutta ei voi valittaa, kun nuo 200e hintaan sai.

Ota pullmark ritsa mukaan, niin voit napsauttaa pikkukivillä ahteriin, mikäli vauhti alkaa kasvamaan mäissä. Toinen vaihtoehto on köysi, jolla hinaatte minua sipaamisen jälkeen kotiin

Sääennusteiden mukaan saattaisi tulla jopa sadekuuroja, eli tuulitakki kannattanee laittaa taskuun mukaan. Ihan ei kyllä siltä nyt näytä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No minäpä kliksuttelen garminiin vaihtoehdon b, eli soratienkierron.
    Mulle jäi nyt epäselväksi, mikä on vaihtoehto B eli soratienkierto. Ajetaanko (so. "kierretäänkö") siinä soratie vai jätetäänkö se ajamatta (so. "kierretään")? Mutta ei se mitään, sillä todennäköisesti en tälläkään kertaa saa reittiä kliksuteltua Polariin mökkielektroniikan avulla (Android + Linux). Nikkilän-koukkauksen osalta oletan, että hiljaisuus on myöntymisen merkki, eli nähdään kymmeneltä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Mulle jäi nyt epäselväksi, mikä on vaihtoehto B eli soratienkierto. Ajetaanko (so. "kierretäänkö") siinä soratie vai jätetäänkö se ajamatta (so. "kierretään")? Mutta ei se mitään, sillä todennäköisesti en tälläkään kertaa saa reittiä kliksuteltua Polariin mökkielektroniikan avulla (Android + Linux). Nikkilän-koukkauksen osalta oletan, että hiljaisuus on myöntymisen merkki, eli nähdään kymmeneltä!
    Tämän reitin laitoin garminiin.

https://ridewithgps.com/routes/5896502

Savolaisia ei ymmärrä muut kuin savolaiset

Tuli viime hetken force majeure ja DNS. Toivottavasti ette odotelleet pitkään.

Tokkopa...ja jos odottelivat, mitäs odottelivat...joopa joo, minä löydän itseni istumassa täällä ja mitä lie tekemässä...lystimpäähän se olisi ollut olla mukana...vaan eihän nuo vahvat kuskit lisävoimia kaipaa...vaikka kyllähän peesaajistakin on vetomiehelle hyötyä...kunhan eivät olisi kovin tarkkaan lähteneet seuraamaan sitä navigaattoriin ladattua reittiään...soratietaival näkyy olevan edessä jo pian Paippisten jälkeen...

Kun kerta kaikki eivät tänään päässeet nauttimaan pitkän matkan ajosta, niin riittäisikö kiinnostusta huomisella?
    Ja juu juu, vettä ehkä satelee jossain vaiheessa mutta ei kai se ajamista estä.
    Jos vaikka Isnäsin kautta kabböleen tai sarvisaloon tai molempiin. Kun niitä kevätrullia kerta mainostettiin...

Tai no, jos aamulla ihan kaatamalla tulee niin sitten myöhemmin päivällä.

Kinnostusta on huomiselle, mutta ei varmaan ihan 200
    Katson tuota sadetta aamusta ja siirrän myöhemmäksi jos tosiaan tulee kaatamalla.

Ipa Guest
    Aamupäivä menee olkkarin pöydän maalaamiseen, mutta iltapäivällä vois ajaa teiden kuivuttua.

Joo, tuskin speksaaja oli niitä alun hiekkateitä (Snickarbackantie, Härsbäcksvägen ja mitä niitä oli) sinne reitille laittanut vaan Ridewithgps oli ne sinne hakenut (mutta turhahan sitä on ohjelmaa syyttää kun käyttäjässä on viime kädessä vika...) eikä speksaaja vain tullut tsekanneeksi.

Ainakin Stravan mukaan (ja Stravahan ei koskaan valehtele) Trollberga ei ollut liikkeellä ainakaan fillarilla, Pikkaisen alkaa kyllä huolestuttamaan että tältä päivältä ei löydy speksaajan itsensä lenkkidataa; eletään toki vuoden valoisinta aikaa, mutta ei pulmarkilla taida pyörässään edes huomiovaloja olla...mutta toivotaan parasta ja luotetaan vahvasti, sillä kahden kahvikupinkin voimalla todistetusti jaksaa!

PS Mulla on kokemusta siitä miten hiilikuituinen satulatolppa sanoo "Krak!" ja miten sen jälkeen ajetaan Nikkilän paikkeilta putkelta kotiin. Muistaakseni se kävi suhteellisen helposti, jopa mukavasti kun putkelta ajamisesta muutenkin tykkäsi, mutta seuraavana päivänä kyllä tiesi tehneensä jotain mitä ei normaalisti ole tehnyt.

PPS Mulle taitaa tulla huomenna samanlainen rokulipäivä pyöräilyllisesti kuin tästä ja jo eilisestä. Loput mahdollisesti ketjusssa "Vituttaako??"

pulmark Guest
    Pikkaisen alkaa kyllä huolestuttamaan että tältä päivältä ei löydy speksaajan itsensä lenkkidataa; eletään toki vuoden valoisinta aikaa, mutta ei pulmarkilla taida pyörässään edes huomiovaloja olla...mutta toivotaan parasta ja luotetaan vahvasti, sillä kahden kahvikupinkin voimalla todistetusti jaksaa!
    No hätä, kotona paljon ennen puoli ysin iltauutisia ja auringonlaskua. Palauttelu Tuusulanjärven kautta toi keskarit spekseihin. Tankattukin on muutama kupillinen espressoa... kahvissa on muuten yllättävän paljon energiaa, kyllä 6686kcal energiavaje paikkautuu. Polar ryskyttää vielä dataa nettiin, ei passaa kiirehtiä.

Kiitokset lenkkikavereille lenkistä, hyvin meni !

Sunnuntaina ei käyty Sarvisalossa eikä kokeiltu Isnäsin kevätrullia. Käytiin kylläkin Kabbölessä nauttimassa kahvia, sämpylöitä ja muita piristeitä. Todettiin että ei ollut tarpeeksi lämmintä jäätelölle.
    Sen verran jäi varpaankoloon että luvattua sadetta ei tullut. Tai ainakin se oli kovin vähäistä.
    Torstain hengessä ajettiin jälleen samat tiet edestakaisin. Focus vastasi vauhdin ylläpidosta ja kaksi Bassoa vetivät kykyjensä mukaan.
    Mukava lenkki. Kiitoksia.

Kiitokset lenkistä. Sää oli luvattua kuivempi, joten en kääntynytkään Porvoosta omalle lenkille kuten olin ajatellut. Hauskana yksityiskohtana Näsin S-marketin kulmilla autolla liikkunut alkuasukas kyseli meiltä ohi ajaessaan tietoa paikallisista maastoporukkalenkeistä.

Onko suunnitelmia juhannukselle? Itselläni olisi tarkoituksena ajaa torstaina tai perjantaina sellainen jalat tyhjentävä lenkki, koskapa seuraavalla viikolla jää ajot lomailun vuoksi minimiin.

Sateessa ajaminen ei nyt kuitenkaan kamalasti kiinnostaisi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •