FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 22 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 872

Aihe: Garmin Edge 1000

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Ja se on siis se, että Wahoon tickr-sykevyö ei suostu toimimaan tonnisen kanssa.
    Mulla on Garminin vyön lisäksi Tickr/Tickr Run (nyt ei muista tarkkaan) ja se toimi kyllä alkuvuodesta ihan hienosti iPadin (Zwift) ja Garmin Edge 1000:n kanssa yhtä aikaa.

=)juha

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Canyon myy vain 349,95e.
    Up. Sama tarjous uudemman kerran ja neljän päivän ajan.

Mitä kaikkia ohjelmia mun pitää ladata koneelle ja ilmeisesti puhelimeenkin, kun alan käyttämään tuota Edge 1000? Garmin Connect? Garmin Express? Garmin Connect mobile? Mitä ihmettä nää kaikki oikeen on? Tarviinko mä edelleen puhelinta johonkin vaikka mulla on nyt tuo Edge 1000? Puhelimena mulla on iPhone 6S ja kone on Mac.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

^Garmin Express on välttämätön, jos haluat joskus päivittää Edgen softan. Connect ja Connect Mobile ovat "nice to have" eli eivät välttämättömiä, jos et pidä kirjaa ajoistasi. Connectilla voi mm. suunnitella reitit ja CM:llä ladata ajot puhelimen kautta Connectiin, ts. ilman tarvetta kytkeä Edgeä koneeseen ja synkata Expressin kautta. Siinä lyhyesti tärkeimmät toiminnot.

Edgen softan päivittämisen järkevyydestä voidaan keskustella, eli joku voisi sanoa että älä päivitä mitään jos laite toimii hyvin, tai jos päivität niin pian se ei enää toimi hyvin.

Karttojen ja reittien lataamiseen ja suunnitteluun löytyy muitakin vaihtoehtoja kuin Connect, esim. OpenStreetMap ja Ride with GPS, ja tiedostot voi siirtää Edgeen suoraan Finderilla.

Edge lataa kyllä softan itsekseen wlaninkin yli (ehkä myös puhelimen kautta bt:llä?), eli siihen ei tarvita. Garmin expressiä olen kyllä käyttänyt karttojen päivittämiseen.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Ei oo ladannut bt kautta ainakaan miulla, mutta on ilmoittanut että päivitys saatavilla. Siten päivittänyt tietsikan kautta, viimeeksi uudet kartat ja yks muu päivitys. Connect on tietsikalla selaimella oleva garminin sivu, mobile versio on reissussa perkeleen hyvä, kannattaa ajot tallettaa muistikortille, jos kone tilttaa tai mekaanisesti hajoo (tippuu kalliolle tai muuhun kovaan pintaan).

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    ^Garmin Express on välttämätön, jos haluat joskus päivittää Edgen softan. Connect ja Connect Mobile ovat "nice to have" eli eivät välttämättömiä, jos et pidä kirjaa ajoistasi. Connectilla voi mm. suunnitella reitit ja CM:llä ladata ajot puhelimen kautta Connectiin, ts. ilman tarvetta kytkeä Edgeä koneeseen ja synkata Expressin kautta. Siinä lyhyesti tärkeimmät toiminnot.

Edgen softan päivittämisen järkevyydestä voidaan keskustella, eli joku voisi sanoa että älä päivitä mitään jos laite toimii hyvin, tai jos päivität niin pian se ei enää toimi hyvin.

Karttojen ja reittien lataamiseen ja suunnitteluun löytyy muitakin vaihtoehtoja kuin Connect, esim. OpenStreetMap ja Ride with GPS, ja tiedostot voi siirtää Edgeen suoraan Finderilla.
    Express ei ole välttämätön mihinkään tarkoitukseen, mutta toki se kannattaa asentaa, jos omistaa laitteen jolle se on saatavilla. Minulla ei esimerkiksi sellaista ole kun en Windowsia saati Maccia omista. Toki Expressin saisi virtualisointi ratkaisulla toimimaan Linuxinkin kanssa, mutta en tuolle näe tarvetta. Päivitykset voi hoitaa Connect Mobilen kautta tai vaikka millä tahansa laitteella manuaalisesti ilman erillistä siihen tarkoitettua ohjelmaa (tällä tavoin Edgeihin voi halutessaan palauttaa vanhemman firmis version, mikäli se sattui toimimaan paremmin).

Edge 1000 päivitetty sw versioon 13. Toimi, mutta muutaman käyttökerran jälkeen jäi laitteen kosketusnäyttö jumiin, eli ei ota vastaan kosketuksia. Napit toimivat.
    Virtanappia pitkään painamalla laite käynnistyy uudelleen, mutta tilanne ei korjaannu. Netistä löytyi ohjeet "master resetille", mutta sekään ei tunnu nyt auttavan.

Onko vinkkejä?

Mitä tulee tuohon Garmin Expressiin niin eikös sitä tarvita oikeastaan vain silloin, kun laite on ostettu ja haluaa sen rekisteröityvän ja huomioitavan jatkossa vaikkapa siinä mobiilisovelluksessa? Vai oliko peräti niin, että myös alkutoimet onnistuvat ilman expressiä? Tonninen tosiaan tietääkseni hoitaa ihan kaikki päivitykset wifinsä myötä. Sinällään käsittämätöntä, että miksi ei ole luotu vain yhtä alustaa, jolla hoitaa nämä kaikki. Noiden kahden mainitun lisäksi on vielä Base camp, jolla tein aikanaan reitit.

PIenenä yllätyksenä tuli juuri ostaneelle, että tonnisen oma muistihan oli melkein täynnä mukana tulevista kartoista. Toinen ja huomattavasti miellyttävämpi ylläri oli, että mahdollisuus saada tekstiviestejä puhelimeen ajon aikana on oikeasti tarpeellinen lähimmäisten kanssa hyviä välejä ylläpidettäessä. Ja että voi olla vastaamatta työkavereiden tai muiden epäilyttävien tyyppien soittoihin.

Mutta muutoon moon tosi tytyväänen tähän värkkihin viikon ja 250 km perusteella. Vielä kun saisi sen Tickrin vyön lähettämään syketietoja...

Garmin ei osaa tehdä kosketusnäyttöä, vittuilee jatkuvasti tämäkin laite.
    Onneks on Polarin härvelit mitä voi käyttää ilman hermojen menettämistä.

Joo, aika onneton esitys toi kosketusnäyttö nykypäivän mittapuun mukaan.
    Millon on itekseen joku näyttölukitus päällä ja ei ota mitään vastaan , kun yrittää sammuttaa niin miettii ja miettii.
    Uutta laitetta garminilta kehiin. Laite itessään ihan ok kokoinen mutta nykyään sais laitteeseen näytön ilman noita mustia kehyksiä.

Itellä ollu ainoastaan sateella ongelmia tuon lukituksen kanssa muuten toiminut moitteetta.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juu-zo Katso viesti
    Ehdinkin jo tänään laittaa ohjetta karttojen lisäykseen eli täältä löytyy openstreetmap garmin naveille http://www.polkupyoraily.net/osm/#gmapsupp Näköjään valitettavasti ei ole päivitetty 2015 vuoden jälkeen eli tuo on jo puolitoista vuotta vanha karttapohja. Pääosa poluista kuitenkin varmaan vielä ihan ajantasaisia. Itse käytän myös täältä ladattavaa maastotietokantaa http://kartat.hylly.org Tuo on päivitelty viimeksi joulukuussa joten hieman ajantasaisempi. Kannattaa testata mikä kartta sopii omiin tarpeisiin parhaiten. Tuolta siis ladaten tiedosto ja niin kuin ohjeet sanoo niin tiedostot muistikortin tai laitteen Garmin-hakemistoon. Tiedoston ei tosiaan enää nykypäivänä tarvitse olla tuolla gmapsupp.img nimellä vaan voi olla millä nimellä tahansa ja karttoja voi olla useampi jotka sitten valikon kautta aktivoidaan.
    Aika surkea esitys tuo openstreetmap Garminille. Ei näytä yhtään samanlaiselta kuin tietokoneella tai puhelimella. Polut ja hiekkatiet on niin samanlailla merkattu ettei niitä meinaa erottaa toisistaan. Pitää varmaan seuraavaksi kokeilla tuota maanmittauslaitoksen maastokarttaa. Täytyy vaan hommata muistikortti eka, koska nuo Garminin omat kartat vie jo melkein koko laitteen muistin.

Onko kenelläkään ehdottaa mitään muita vaihtoehtoisia karttoja, joista näkyisi missä on polkuja?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Itse käytän myös kaupallista Garmin topo Suomi V3 light etelä maastokarttaa. Osaa myös reitittää polkuja ja teitä pitkin. Kustantaa 36.90 microSD kortilla:

https://www.xxl.fi/garmin-topo-suomi...100292_1_style

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Itse käytän myös kaupallista Garmin topo Suomi V3 light etelä maastokarttaa. Osaa myös reitittää polkuja ja teitä pitkin. Kustantaa 36.90 microSD kortilla:

https://www.xxl.fi/garmin-topo-suomi...100292_1_style
    Miten tuo eroaa tästä ilmaisesta kartasta? http://kartat.hylly.org/

Tuossa Garmin Topo Suomessa on siis myös reititys, kiinteistörajat, korkeus- sekä myös syvyyskäyrät sekä kohdehaku. En kovin tarkkaan ole verranut mtk_suomi karttaan.

Mtk_suomesta puuttuu tontin rajat ja oli joku muukin. Reittää tämäkin ihan hyvin, mitä nyt joskus olen kokeillut.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Ei kauhean herkästi viitsisi lähteä ostamaan mitään karttoja, kun en ole vielä nähnyt edes screenshottia yhdestäkään käyttökelpoisesta kartasta tälle laitteelle missä näkyisi polut selkeästi.

Laita se hyllyn mtk, siinähän on osm:n polutkin mukana. Noissa kaupallisissa ei.

Lähialueen metsäkaistale mtk_suomi kartalta.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Sorry, edellinen väärä kartta. Nyt samalta alueelta.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Onko nuo kaikki katkoviivat polkuja? Tuossakin on ainakin sinistä, ruskeaa ja mustaa. Vai miten tuota tulkitaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Laita se hyllyn mtk, siinähän on osm:n polutkin mukana. Noissa kaupallisissa ei.
    Joo täytyy tosiaan ottaa se seuraavaksi kokeiluun, kuten jo aikaisemmin sanoin, mutta tarvitsen ensin muistikortin sitä varten.

Yhtenäinen ruskea on korkeuskäyrä, sininen pilkkuviiva on ulkoilutie tai väylä leveempi sellanen, siin vieressä menee ohkasempi pilkkuviiva on polku

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Eipä tuo näytä siis minun tarpeisiini kauheasti eroavan siitä openstreetmapista minkä latasin jo. Olen siis ehkä maailman surkein kartanlukija jos ei jo jollekin selvinnyt.

Pitää siis kokeilla vaan totutella noihin mun mielestä "huonoihin" karttoihin tai myydä koko laite pois.

Siihen kannattaa myös varautua, että maastossa on polkuja, jotka eivät ole Maanmittauslaitoksen kartoissa eivätkä OSM:ssa. Lisäksi kummassakin on kosolti virheitä.
    Mut GPS periaatteessa näyttää missä sä oikeasti olet verrattuna karttaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Eipä tuo näytä siis minun tarpeisiini kauheasti eroavan siitä openstreetmapista minkä latasin jo. Olen siis ehkä maailman surkein kartanlukija jos ei jo jollekin selvinnyt.

Pitää siis kokeilla vaan totutella noihin mun mielestä "huonoihin" karttoihin tai myydä koko laite pois.
    Pitäisi ehkä tietää vähän minkä tasoista karttaa sitten haet? Tuo Mtk on jo kuitenkin melko kattava. Kaikkia polkuja ei tosiaan ole varmaan millekkään kartalle piirretty koskaan, joten aina joitain polkuja puuttuu. Karttaa pitää osata kuitenkin aina tulkita muutenkin kuin pelkkien polkuviivojen kautta.
    Respect is not given, it is taken.

...Kaikkia polkuja ei tosiaan ole varmaan millekkään kartalle piirretty koskaan....
    Suunnistuskartat on toki hyviä. Mutta niiden polkujen tai itse kartan saaminen laitteeseen vaatii askartelua.

Minullakin kartanhankinta edessä. Edellisessä laitteessa oli joku Garminin maastokarttasovellus muutaman vuoden takaa, ja kyllä sen avulla suunnistaminen metsäisissä oloissa oli aivan toista kuin tonnisen mukana tulleilla kartoilla. Tuli nimittäin viikonloppuna yritettyä.

Vielä pienenä huomautuksena, että tuon viestiketjussa mainitun Garminin lightin lisäksi on tarjolla pro-versiota (xxlssä 168 e). Tarkemmat kuvaukset noiden kahden välisistä eroista löytyvät netistä. Ymmärtääkseni tällaiselle kaltaiselleni peruskäyttäjälle (mitähän sekin tarkoittaa) ei ole hirveän suurta merkitystä, onko tuo Garminin Suomi v3 etelä light vaiko tuo Hyllyllä tarjottu Mtk. Muistikortti pitää ostaa joka tapauksessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Siihen kannattaa myös varautua, että maastossa on polkuja, jotka eivät ole Maanmittauslaitoksen kartoissa eivätkä OSM:ssa. Lisäksi kummassakin on kosolti virheitä.
    Mut GPS periaatteessa näyttää missä sä oikeasti olet verrattuna karttaan.
    Pitäisi ehkä tietää vähän minkä tasoista karttaa sitten haet? Tuo Mtk on jo kuitenkin melko kattava. Kaikkia polkuja ei tosiaan ole varmaan millekkään kartalle piirretty koskaan, joten aina joitain polkuja puuttuu. Karttaa pitää osata kuitenkin aina tulkita muutenkin kuin pelkkien polkuviivojen kautta.
    Tällaista karttaa siis etsin: https://www.openstreetmap.org/

Ongelma tuossa Garminin OSM:ssä ei ole se, että siinä ei näy kaikkia polkuja vaan se, että polut ja hiekkatiet on merkattu todella tummalla sinisellä ja mustalla katkoviivalla, eikä niitä meinaa sen takia erottaa toisistaan. Jos niiden värejä saisi jostain muutettua, niin tuo olisi aivan riittävä kartta mulle. Täytyy siis varmaan vaan opetella tihrustamaan siitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Edge 1000 päivitetty sw versioon 13. Toimi, mutta muutaman käyttökerran jälkeen jäi laitteen kosketusnäyttö jumiin, eli ei ota vastaan kosketuksia. Napit toimivat.
    Virtanappia pitkään painamalla laite käynnistyy uudelleen, mutta tilanne ei korjaannu. Netistä löytyi ohjeet "master resetille", mutta sekään ei tunnu nyt auttavan.

Onko vinkkejä?
    Kun master reset tai muut internetsuositukset eivät auttaneet, niin piti avata laite. Siellä vika olikin selvästi näkyvissä, eli kosketusnäytön FPC kaapelin liitin oli irronnut vastakappaleesta. Aika erikoinen toteutus tuossa kohtaa kun liittimen kiinnipysymistä ei ollut mitenkään varmistettu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •