FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 7 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #181
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Itselläni on nuo Freedomet ja vertailukohdan puutteessa olen ollut tyytyväinen. Sopivasti kuvioitu pinta, kohtuullisen hyvin paikkaansa pitävä rengaskoko alkuperäisillä 17 mm vanteillakin eikä yhtään varsinaista rengasrikkoa. Pinta ei tosiaan kulu, ehkä n. 4 tkm ajettu, eikä oikeastaan minkäänlaista merkkiä kulumisesta ole näkyvissä. Ajatus vaihdosta houkuttaa, kun painosta saisi helposti yhteensä liki puoli kiloa pois. Toisaalta kun noillakin ajelee ja rahan käyttöä pitäisi hillitä, taitaa jäädä vaihtamatta.

  2. #182
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Joo mulla varmaan suunnilleen saman verran ajettu eikä voi nähdä oikein mitään käytön jälkiä. Freedomet toimii soralla kyllä ihan ok mutta asfaltilla jotenkin tuntuu kuvio suorastaan imevän asfalttia eikä edes paineet vaikuta tahmeaan menoon. Tosin mulla ei kans ole mitään kokemuksia muista gg tai cyclo renkaista että voihan se olla että nyt meni 70 euroa kankkulan kaivoon. No kaipa ne saa myytyä. Tai noi freedomet parilla kympillä

  3. #183
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Mielenkiinnolla odotan kokemuksia noiden renkaiden välisistä eroista

  4. #184
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Joo mulla varmaan suunnilleen saman verran ajettu eikä voi nähdä oikein mitään käytön jälkiä. Freedomet toimii soralla kyllä ihan ok mutta asfaltilla jotenkin tuntuu kuvio suorastaan imevän asfalttia eikä edes paineet vaikuta tahmeaan menoon. Tosin mulla ei kans ole mitään kokemuksia muista gg tai cyclo renkaista että voihan se olla että nyt meni 70 euroa kankkulan kaivoon. No kaipa ne saa myytyä. Tai noi freedomet parilla kympillä
    Mie voin gravel kingit ostaa jos eivät miellytä

  5. #185
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Katsellaan ja raportoidaan kun saan renkaat ja alle

  6. #186
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    tRauma
    Viestit
    158
    Tuskinpa tulee tarvista laittaa uusia renkuloitasi hetikohta myyntiin. Täältä myös vahva puoltolause sorakunkuille; rullaavat kaikkialla suorastaan uskomattomasti ja toistaiseksi ovat toimineet erilaisilla alustoilla vähintäänkin tyydyttävästi. Sopivan kokoista pikkukiveä jäi aivan uuden renkaan kuvioihin välillä niin että hiekka/sorapinnalta kestopäällysteelle siirryttyä piti oikein pysähtyä kaivelemaan joitakin kiviä irti kun jäivät nastojen tapaan kyytiin rapisemaan.

  7. #187
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    40c nanoja nyt väännelly jakeen ja hikihän täs tulee. Taakse meni jo paikoilleen, hetken pihisi ja tiivisty. Mut hirvee pystyheitto jäi, mikä avuksi?

  8. #188
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Nyt läks nanot hiiteen. Kolme kertaa tubeleksena ja kolme kertaa kahdella eri sisurilla kokeiltu. Aivan hirveä pystyheitto ja sivuttainki vatkaa ku mitkäkin. Kokeilin 33km sisäänajoa erilaisilla paineilla jos vaik asettuisivat, mut ei. Asvaltilla ajo aivan sietämätöntä, kohtuu kuntoisella hiekkatielläkin pompotus tuntuu selvästi. Ja yks mikä ihmetyttää todella paljon on noiden renkaiden keskinäinen ero. Toinen rengas on niin jäykkä, että pysyy pystyssä seinää vasten ja toinen taas on ohut ja löysä ku ehkäsyväline. Myös tekstit renkaissa ovat huomattavan eri kokoiset. Välissä kokeilin 35 millistä sammy slickiä ja 33 clementiä, ei mitään ongelmia kummankaan kanssa.

  9. #189
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.608
    Eikö se vika oo sillon väkisinkin renkaassa, jos ilmat pysyy tubeleksena, mut renkaassa on heittoa?

  10. #190
    Pystyheitto johtunee siitä ettet ole saanut noita asettumaan paikoilleen. Saippuavettä molemmille sivuille ja painetta sen verran että asettuu. Toki voi renkaassakin olla vikaa, mutta yleensä vika on asennustavassa. Joillakin valmistajilla touhu on astetta veemäisempää kuin toisilla. Sitku saat noi asettuun ja olet lenkillä jossain hornan tuutissa, saat rengasrikon ja laitat sisurin ja huomaat että et saa napsahtaan paikalleen tien päällä, niin ai että on kiva loppulenkki.

  11. #191
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    WTB:n Tubeless-versiot on tunnetusti tiukkoja. Hyvää on se, että ovat ainoita krossitubelessrenkaita, joita en ole saanut koskaan blurppaamaan, mutta huonoa on tosiaan se, että saattavat olla hitaita asettumaan paikoilleen joillekin vanteille. Kuten erkkk sanoi, saippuaa vanteelle, maksimipaineet sisään (sekä vanteen että renkaan maksimit huomioiden). Renkaan reunan kuviointia seuraamalla näet missä kohden rengas ei ole noussut ja sitten vaan vääntelyä siitä kohdasta, niin kyllä ne nousee.

    Jos renkaat ovat kovin erilaiset, oletko tsekannut, että molemmat on TCS-versiot? Nanosta on olemassa kahta erilaista ei-tubeless versiota ja sitten vielä se TCS.

    Kysymys: sattuuko joku tietämään olisko suunnilleen Nanon kaltaista 40-millistä, rullaavaa mutta myös pitävää rengasta, joka olisi mieluiten vain sisurikäyttöön tarkoitettu ja 120 tpi?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #192
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Ihan rengasrasvaa käytän asennuksessa, täytyy kokeilla löträtä enemmän sitä. Molemmissa renkaissa lukee tuo TCS. Merkin, mallin ja rengaskoon lisäksi mitään muita merkintöjä renkaissa ei ole, kuten näitä tpi lukuja yms. Eikä myöskään paketeissa joissa renkaat olivat. Nettikaupasta ostin ja ostoskoriin valitsin 2 kpl samaa rengasta. Kaupan sivuilla renkaasta lukee:
    ·Paino530g
    ·Taitettava TCS versio
    ·Tubeless yhteensopiva

  13. #193
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sentier Katso viesti
    . Nettikaupasta ostin ja ostoskoriin valitsin 2 kpl samaa rengasta.
    Laita ihmeessä viestiä/videota/kuvaa myyjälle tuosta viallisesta renkaasta ja pyydä uutta tilalle, eihän niiden tuollatavoin kuulu vispata.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  14. #194
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Koeajettu Schwalbe G-One Allround Performance 40mm cx:ssa yhden lenkin verran (ei tubeless). Mukavat ovat, poluilla oivat, menevät juurakoissa / kivikoissa hyvin, kosteista kallioista ei vielä kokemusta. Hiekkatiellä ja asfaltilla ihan ovat nopeat. Paineita ehkä vielä hitusen liikaa. Painoa tuli (aiempaa painavampien sisurien kera) kuitenkin sen verran, että 33mm renkaisiin verrattuna keulan nosto esteiden yli on selkeästi raskaampaa, sen sijaan kivien kierto onnistuu hyvin / ohjaus ei muuttunut jähmeäksi. Yleistuntuma: vähemmän täytyy varoa, voi ajaa rujommassa maastossa suorempaa kuin 33mm:llä.

    Onko nappuloiden kulumisesta kokemusta? Entä reunojen kestävyydestä?

  15. #195
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Mielenkiinnolla odotan kokemuksia noiden renkaiden välisistä eroista
    Hieman otti aikaa ennen kuin sain Panaracer gravelking sk:t alle ja testiin mutta tänään viimein pääsi lenkin heittämään.

    Täytyy sanoa että varsin positiivinen ensi fiilis renkaisiin tuli. Alle laitettaessa positiivinen havainto oli että 40 mm panaracer mahtuu Roveen lokasuojan kanssa vaikka silmämääräisesti näyttää paljon pulskemmalta renkaalta kuin alkuperäiset freedomet.

    Heti soratiellä huomaa isomman ilmatilan tuoman mukavuuden. Paineita laitoin 3,5 bar:ia. Freedomet tuntuu noilla paineilla jo varsin kovilta mutta gravelkingit tuntui aika sopivalta omiin mieltymyksiin. Myös pikku nappula tuntuu hyvin pitävän irtosorallakin ja 40 mm rengas on aika optimi. Myös rullaavuus on hyvä kaikin puolin.

    Myös asfaltilla rengas rullaa paremmin eikä liimafiilistä ilmene. Nappuloista näkeekin että kosketuspinta-ala on varsin pieni vaikka rengas on leveä.

    Kaiken kaikkiaan rengas tuntuu herkemmältä ja kevyemmältä mitä freedom sekä paremmin rullaavalta. Täysin epätieteellinen keskinopeus vertailukin todistaa samaa. Keskinopeus oli 3 km/h parempi kuin keskimäärin freedomeilla. Lenkki oli hyvin standardi minulla, n 70 prosenttia soraa ja loppu asfalttia.

    Loppupäätös, ei mene freedomet enää alle. Voin myydä halukkaalle erittäin sopuisaan hintaan täytyy seuraavaksi kokeilla gravelkingien litkutusta...

    Vahva suositus hankinnalle

  16. #196
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Huono juttu. Paine rahan menolle kasvaa. Gravelkingeille kiinnostavalta vaikuttavana vaihtoehtona on Spessun Trigger Pro. Toisaalta 650b-kiekotkin houkuttaa, mutta vielä sopivia renkaita on vähän tarjolla, eikä se edes poista nykyisten renkaiden ongelmaa. Markkinat tarjoaa sileää road plus-ajatusta, kun itse tuossa kohtaa ottaisin tuossa tapauksessa vähän karkeampaa kuviota myös keskelle. Nettihuhujen mukaan ainakin Clement on tuomassa markkinoille tähän saumaan osuvaa rengasta, joten tilanne varmaan paranee nopeasti.

  17. #197
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Voin lohduttaa että tämän aamun 3h gg lenkillä ei enää edes renkaat pelastaneet kun viimeisellä tunnilla miehestä loppui virta

  18. #198
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    WTB:n uusi 42mm resolute voisi olla ihan kiva rengas niihin hetkiin, kun gravel-pyörän haluaa vielä vähän kovempiin olosuhteisiin.

    Muutenkin nämä vähän yli 40mm renkaat on ihan kiinnostavia, kun ne mahtuu just ja just tuohon omaan Konaan ja niiden avulla saisi varmaan tuotoa pyörään vähän "plus road" ominaisuuksia, jotka 650 koossa vaatisivat "aitona" uudet keikot (ja rungon).

    Toisaalta olisi kiva päästä testaamaan esim 650/47mm rengasta ja 700/42mm rengasta vastakkain, etenkin juuri vaimennusominaisuuksien kannalta - kumpikohan noista lopulta on vaimentavampi.

    https://www.bikerumor.com/2017/06/15...s-performance/
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  19. #199
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Ratkaiseva tekijä oli kompura, sillä nous vanteelle nanot. Jännä että kompuralla nous pienemmällä paineella, mitä olin tornipumpulla yrittäny. Kait se johtu siitä että kompuralla rengas täyttyy niin paljon nopeammin.

    En kyl lenkin jälkee keksi nanoista mitään parempaa kuin clement, en tosin mitään huonompaakaan.

    Laitan clementit takas alle ja ajelen ne loppuun. Ens keväänä jos kattelis uudestaan rengashommia.

    Vinkvink, Nanot on myynnissä.

  20. #200
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Sastamala
    Viestit
    7
    Tässä alunperin pähkäilin laitanko vanhojen kumien tilalle g-onet vai gg sk:t, mutta vastaan tuli specialized sawtooth kumit.

    Onko jollain mahdollisesti kokemuksia noista? Muutama on aikaisemminkin kysellyt samaa, mutta tähän mennessä kukaan ei ole rohjennut kokemuksia jakamaan. Ulkomaailman foorumeilla noita on ainakin kehuttu vaikka hieman painavat ovat.
    Mkkoman muokkasi tätä : 26.06.2017 at 10.24

  21. #201
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    34
    Itse tilasin kokeeksi Continental Speed Ridet 42mm. Halpa hinta ja kokemukset kapeammasta cyclocross speedistä houkutti.

    Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

  22. #202
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Sastamala
    Viestit
    7
    Tuli haettu paikallisesta putiikista sittenkin gravelking sk:t koossa 40x622 ja kyllähän ne kepleriin näytti mahtuvan. Lokasuojat voivat sitten olla haastellisempi pala kun renkaan ja rungon väliin jää vain 3-5mm tilaa.

    Yllättävän joutuisat ja mukavat nuo olivat lyhen testi lenkin jälkeen vaikka pitivät ääntä huomattavasti enemmän kuin vanhat semi slicksit.


  23. #203
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Onks toi panaracer gravelking brown sellainen ulosteen ruskea vaiko enempi tan/skinwall?

  24. #204
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Onks toi panaracer gravelking brown sellainen ulosteen ruskea vaiko enempi tan/skinwall?
    Kai se väri vähän riippuu siitä mitä on syönyt??
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  25. #205
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    Kai se väri vähän riippuu siitä mitä on syönyt??
    Aivan. Tarkennettakoon, ei sellainen krapulainen heittoripuli, vaan tumman ruskea köntsä.

  26. #206
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Erittäin nolo sanoa mutta jos jollakulla pk-seudulla olisi myydä jotkut hyvät grävel-kumekset 35-40mm niin voisin ostaa per heti. En tiedä niistä mitään. Lisäpisteitä skinwall-kyljistä mutta mustat käy myös. Menee hermot Challengen kumien litkuttamisessa. Laittaa yksityisviestiä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #207
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Erittäin nolo sanoa mutta jos jollakulla pk-seudulla olisi myydä jotkut hyvät grävel-kumekset 35-40mm niin voisin ostaa per heti. En tiedä niistä mitään. Lisäpisteitä skinwall-kyljistä mutta mustat käy myös. Menee hermot Challengen kumien litkuttamisessa. Laittaa yksityisviestiä.
    Mikset hae kaupasta, saisit uudet? Ibikesta Gravel Kingit tai WTB Nanot... tai jostain Spessukaupasta Triggerit. Esimerkiksi.


  28. #208
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mikset hae kaupasta, saisit uudet? Ibikesta Gravel Kingit tai WTB Nanot... tai jostain Spessukaupasta Triggerit. Esimerkiksi.
    No josko sitten. Ibike.. Uusi tuttavuus. Täytyy piipahtaa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #209
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Erittäin nolo sanoa mutta jos jollakulla pk-seudulla olisi myydä jotkut hyvät grävel-kumekset 35-40mm niin voisin ostaa per heti. En tiedä niistä mitään. Lisäpisteitä skinwall-kyljistä mutta mustat käy myös. Menee hermot Challengen kumien litkuttamisessa. Laittaa yksityisviestiä.
    Ei niitä tartte litkuttaa, kun laittaa sisurit . Just vaihdoin eilen Open Pro Grifot alle ja oli aika juhlaa tykitellä jyyhky-Nanojen jälkeen, jos ei tarvis ihan maastopoluille mennä. Ukrainapolulla tuli vähän Nanoja ikävä, mutta vain vähän. Ja Nanot oli siis ne sisuriversiot. Tubeless-versiot on vielä paksummilla ja joustamattomammilla kyljillä, joten ne on vielä jyyhkympiä tuntumaltaan. (Gravel Kingeistä ei ole kokemusta, joten niistä en osaa sanoa). Jotkut 40-milliset ja >120tpi, oikeasti ohutkylkiset renkulat olis ihanat, vaikka niinkuin Challengen Gravel Grinder Pro, mutta 38-40 mm, mutta sellaisia ei taida olla, kun kaikki tekee vaan noita litkutettavia nykyään. Clement x'plor MSO on 120 tpi ja aika ohutkylkinen, mutta yllättävän joustamaton, jos esim. Challengeihin vertaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #210
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Joku 35-40mm soratierengas pitäisi keksiä mikä ei sula ihan silmissä, jos ajot on 75/25% soraa-asfalttia. Nyt alla on 35mm g-one allroundit ja tykkään renkaista kovasti, mutta en niiden nopeasta kulumisesta. Ovat liian hintavat kestävyyteensä nähden.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •