HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 107 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 57 97 105 106 107 108 109 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.181 - 3.210 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosh Katso viesti
    Haluan tarkistaa vain - eilen minut ohitettiin alamäessä, muitta kuittasin pian paikkani takaisin ylämäessä.

Eikö tässä tilanteessa siis molemmat hävinneet sääntökirjan mukaan, eli häpeä on nyt suuri kummallakin?
    Juuri näin. On vain häviö. Kuittausta ei lasketa. Ainoastaan häviöt.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosh Katso viesti
    Haluan tarkistaa vain - eilen minut ohitettiin alamäessä, muitta kuittasin pian paikkani takaisin ylämäessä.

Eikö tässä tilanteessa siis molemmat hävinneet sääntökirjan mukaan, eli häpeä on nyt suuri kummallakin?
    Tästä nousee filosofinen kysymys: Kumman häpeä on suurempi, sen, joka tietää hävinneensä ja tunnustaa sen vai sen, joka tietää hävinneensä, muttei tunnusta sitä?

Sen, joka ei tunnusta. Hän kantaa häpeäänsä aina hautaan saakka.

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Levätköön kuitenkin rauhassa. TMT vaatii uhrinsa...

DAMN. Liikennevaloissa ne pääsee yllättämään. Pirulaiset liruttelevat hitaasti valoihin kun siellä jo hikeä pursuava ja räkää syleksivä (mukamas) voittamaton työmatka-ohjus odottaa valon vaihtumista. Kun valo vaihtuu ja tämä raketti vasta sovittelee töppöstä klossiin, kuittaa HellyHansen-mies lahkeet lepattaen Niskahiellä ohi. Nöyryytys on musertava - mutta ansaittu. Nimimerkillä: "huomenna ei valoihin pysähdellä"

Missä ihmeessä kaikki olivat eilen? TMT-kausi parhaimmillaan ja pk-seudulla hieno keli.

Ajoin 10-15 % hitaammin kuin tavallisesti, niin että virittämätön sähköpyöräkin olisi pysynyt peesissä. Silti ei selän takana ollut ketään, eikä tullut edes ohi. Olin ihan varma, että olen tien tukkeena ja TMT-tappioita satelisi. Häviötön päivä tuntui ihan voitolta.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Ajoin 10-15 % hitaammin kuin tavallisesti, niin että virittämätön sähköpyöräkin olisi pysynyt peesissä. Silti ei selän takana ollut ketään, eikä tullut edes ohi. Olin ihan varma, että olen tien tukkeena ja TMT-tappioita satelisi. Häviötön päivä tuntui ihan voitolta.
    Olen ymmärtänyt, että jos ei edes yritä, niin on jo hävinnyt.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    No minä ainakin yritin, vaikka ei olisi ehkä pitänyt kun pää tuntui räjähtävän kahden tempoilun jälkeen! Olisipa tällaista taistelutahtoa löytynyt aikoinaan kisavuosina, yleensä kävi niin että huomasin että jaaha, menevät ohi niin se oli siinä. Olisi pitäny vaan huutaa prkelettä ja mennä perään ja ohitte.
    Tänään olin tulossa töistä ja en työmatkalla kovin reippaasti ajele, mutta kun joku temppari ohitti niin eikun perään vaan ja ohitte. Ja juuri kun käännyin toisaalle, niin eikös sieltä tule toinen temppari, ja taas perään. Kotipihalla sitten ihan henkihieverissä, ja kun takana oli jo 120km niin nälkäkin oli. Mutta ei se ruoka sisällä pysynyt ( tosin vähän näin arvelinkin, ihan niin väsyneenä ei auttaisi heti syödä). Kova on jano kuitenkin.

Luetaanko douppaamiseksi, jos asentaa pyöräänsä peilit, peruutuskameran tai peräti kuolleen kulman varoittimen?

Tuo tavallaan auttaisi, mutta toisaalta, sen ei pitäisi auttaa, koska jo valmiiksi pitäisi mennä täysillä tai vähän yli.

nih..

Tänään veti joku levykiekkofillaristi ohitse. Fillariin asennettu tmt-peili, mutta silti pääsi kuittaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    No minä ainakin yritin, vaikka ei olisi ehkä pitänyt kun pää tuntui räjähtävän kahden tempoilun jälkeen! Olisipa tällaista taistelutahtoa löytynyt aikoinaan kisavuosina, yleensä kävi niin että huomasin että jaaha, menevät ohi niin se oli siinä. Olisi pitäny vaan huutaa prkelettä ja mennä perään ja ohitte.
    Tänään olin tulossa töistä ja en työmatkalla kovin reippaasti ajele, mutta kun joku temppari ohitti niin eikun perään vaan ja ohitte. Ja juuri kun käännyin toisaalle, niin eikös sieltä tule toinen temppari, ja taas perään. Kotipihalla sitten ihan henkihieverissä, ja kun takana oli jo 120km niin nälkäkin oli. Mutta ei se ruoka sisällä pysynyt ( tosin vähän näin arvelinkin, ihan niin väsyneenä ei auttaisi heti syödä). Kova on jano kuitenkin.
    Kun olet tappion jo kärsinyt, niin turha hakea voittoa kuittauksella... On vain häviö.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    TMT:ssä on selvästi liian monimutkaiset säännöt

Olisiko Puskiksen syytä kerrata koko sääntökirja? Tässä:
    Jos tulet ohitetuksi, olet hävinnyt.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    TMT:ssä on selvästi liian monimutkaiset säännöt

Olisiko Puskiksen syytä kerrata koko sääntökirja? Tässä:
    Jos tulet ohitetuksi, olet hävinnyt.
    Ehdotan, että the säännön alisäännökseen "jos et osallistu, niin olet hävinnyt" tehdään alisäännön alisääntö: Jos himmailet, niin olet hävinnyt. Tiedän, on vain yksi sääntö, mutta ehdotan silti. Jos se jo oli sääntökirjassa, niin minä hävisin. Anteeksi.

tempokisu Guest
    Entä jos kuolee?
    Lenkillä ei tule tehtyä semmoisia kirivetoja mitä jonkun tempparin ( tempopyöräilijä, olivat varmaan menossa viikkotempoon?) perässä. Muuten tekeekin ihan hyvää, mutta kun iltapäivisin verenpaine on aika korkea niin ei sitä koskaan tiedä miten siinä loppujen lopuksi käy...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Ehdotan, että the säännön alisäännökseen "jos et osallistu, niin olet hävinnyt" tehdään alisäännön alisääntö: Jos himmailet, niin olet hävinnyt. Tiedän, on vain yksi sääntö, mutta ehdotan silti. Jos se jo oli sääntökirjassa, niin minä hävisin. Anteeksi.
    TMT:ssä pelataan vastustajan ehdoilla. Jos on varaa himmailla ilman, että siitä aiheutuu tappiota, ei mikään tätä estä. Olisihan surkeaa, jos kilpailukykyisestä lihaskunnosta ja ajotekniikasta ei saisi itselleen hyötyä.

Fiberin tunne viestissä #3192 on tuttu. Kun on ajanut 30-40 kilsaa pohjille ja saapuu potentiaaliselle tmt-alueelle eikä vihollisia näy missään poislukien 40 kadenssilla laahustavat mummot ja facebookissa kännykällään ajon aikana seikkailevat teinit markettimaasturiensa tai jopojensa kanssa, todellakin homma tuntuu tappiolta. Tilanteen kruunaa oppesin mainitsema matkan ainoa Nishiki-hybridisti, joka vetäisee ohi punaisen valon turvin. Tällöin tunne voimistuu ja samalla konkretisoituu aidoksi tappioksi. Mutta minä kestän sen. Noilla keinoilla säilytetty tappiottomuus ei fiilistä paranna.

Entä jos kuolee?
    Lenkillä ei tule tehtyä semmoisia kirivetoja mitä jonkun tempparin ( tempopyöräilijä, olivat varmaan menossa viikkotempoon?) perässä. Muuten tekeekin ihan hyvää, mutta kun iltapäivisin verenpaine on aika korkea niin ei sitä koskaan tiedä miten siinä loppujen lopuksi käy...
    Jos kuolo korjaa, tulee luultavasti ohitetuksi ja se on tappio. Mutta toisaalta, sillä hetkellä siirrytään jo eri kilpailuun. "se jolla on eniten romua kuollessaan, on voittaja". Eli viimeisen henkäyksen kohdalla TMT:llä ei liene enää merkitystä, vain romun määrä ratkaisee. (yleisesti tarkoitetaan rautaromua, ei kiinan- tai muuta kuitua, ei nukkeja)

nih..

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Jos kuolo korjaa, tulee luultavasti ohitetuksi ja se on tappio. ..
    Kotiovella sitä vasta ...

tempokisu Guest
    No eikö kuitenkin osapuolten pidä olla työmatkalla? Jos toinen on verryttelemässä viikkotempoa varten ja toinen tulee reppu selässä töistä, vähän epätasa-arvoista Itse en ainakaan töihin mennessä aja kuin ihan rauhallisesti, kun ei ole kiva täällä töissä olla ihan hikimärkänä. Samoin jos kotiin mennessä on reppu ja pakettikassi toisessa kädessä niin kisailu jääköön.

Sääntökirjan mukaan hävisin. Ei mitään jossittelua. Kun huomasin mahdollisen häviön tuovani eteeni eettisen dilemman, valitsin häpeämättä häviön. Mikähän minuun... vanhaan mieheen.

Tuossa yhtenä päivänä eräs kanssapyöräilijä välttyi tappiolta, koska mulla ei reidet ihan riittäny. Juuri ennen sopivaa iskupaikkaa hän siirtyi omalle polulleen ja tiemme erkanivat. Oli sillä kyllä hyvännäköinen pylly ja reidet (sekä edusti vastakkaista sukupuolta, jos sillä nyt on niin paljoa merkitystä). Tappioita mulle kyllä tulee useita viikkotasolla ja selittelyt eivät auta (kuten: mulla painavampi pyörä tai vastapuolella sähköavustus tai mulla vahva epäilys vastapuolen sähköavustuksesta )

Tappio, nuorelle bermudashortsiselle teinille hybridillä ja ihan radanvarren kelvillä - varsinasella TMT-radalla. Jäi kaivelemaan. Pidennetty kotimatka pilalla.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Tappio, nuorelle bermudashortsiselle teinille hybridillä ja ihan radanvarren kelvillä - varsinasella TMT-radalla. Jäi kaivelemaan. Pidennetty kotimatka pilalla.
    Jollain tapaa näistä kertomuksista saa voimaa. Hymyilyttää. Anteeksi, tosi-TM-tempoilija ei hymyile.

No eikö kuitenkin osapuolten pidä olla työmatkalla? Jos toinen on verryttelemässä viikkotempoa varten ja toinen tulee reppu selässä töistä, vähän epätasa-arvoista
    Hyvä ja oleellinen kysymys. Itse asiassa sääntökirjaa tarkasti lukemalla huomataan, että se ei puhu matkojen tarkoituksista mitään. Hävitä voi siis millä tahansa matkalla, myös lenkkeily- ja asiointimatkoilla.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Jos väität olevasi muulla kuin työmatkalla, vaikutat vaan sääliä / tekosyytä hakevalta ja olet valmiiksi hävinnyt.

Kaikkien, jotka ovat pyöräilemässä työmatkalla, pitää velvoittaa käyttämään neonväristä työmatkailija- liiviä.

Tai sitten ei.
    Jos itse olet työmatkalla ja tulet ohitetuksi, olet hävinnyt.

Eniten häviötä jo etukäteen pelkäävät ajavat pidempää reittiä naamioiden työmatkan mukamas lenkkeilyksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr TuKo Katso viesti
    Kaikkien, jotka ovat pyöräilemässä työmatkalla, pitää velvoittaa käyttämään neonväristä työmatkailija- liiviä.

Tai sitten ei.
    Jos itse olet työmatkalla ja tulet ohitetuksi, olet hävinnyt.

Eniten häviötä jo etukäteen pelkäävät ajavat pidempää reittiä naamioiden työmatkan mukamas lenkkeilyksi.
    On tää aika perk**le lajiksi!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Hyvä ja oleellinen kysymys. Itse asiassa sääntökirjaa tarkasti lukemalla huomataan, että se ei puhu matkojen tarkoituksista mitään. Hävitä voi siis millä tahansa matkalla, myös lenkkeily- ja asiointimatkoilla.
    Kuten nimikin sanoo, niin työmatka on kyseessä. Tietty voit olla alhainen ja ajaa ohittaneen kiinni ja kysyä, että oletko matkalla töihin tai töistä kotiin.. Mut oikeasti kuka kehtaa? Parempi ajaa niin, että kukaan ei tule ohi.

Mä otan vastaan haasteita melkein joka aamu Kulosaaren kulmilla siinä 07.45, kyllä mut tunnistat, tuut vaan tarpeeks lähelle takarengasta niin lähetään siitä.... Ei sanoja vaan tekoja!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Mä otan vastaan haasteita melkein joka aamu Kulosaaren kulmilla siinä 07.45, kyllä mut tunnistat, tuut vaan tarpeeks lähelle takarengasta niin lähetään siitä.... Ei sanoja vaan tekoja!
    Hyvä se täällä foorumilla on nimimerkin takana pullistella... Lähtökohtainen häviö

No maanantaina voi tulla kokeilemaan.... Aika vähän tuolla kyllä kukaan tempoilee, on sen verran mummotunneli että en itsekään viiti liikaa menotella ettei häiritse rauhallisemmin menijöitä

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •