Tänään ajettiin isolla porukalla tuo napsua nopeampi Kehäkukan kierros: Mustalahti - Nokia - Siuro - Jumesniemi - Kehäkukka - Viljakkala - Karhe - Mutala - Ylöjärvi, josta hajaannuttiin kotiin vieviin suuntiin. Keskinopeus kaupungin ulkopuolella oli noin 34 kmh ja meno reipasta, mutta silti rauhallista. Ylämäet otettiin rauhallisesti kuten myös lähdöt risteyksistä ja muista hidastuksista. Alamäissä ja tasaisilla vastaavasti otettiin vauhtia enemmän, kuten Porintiellä ja Jumesniementiellä.
Ylöjärvellä todettiin, että vauhti oli mukavan sopivaa ja vastaavankaltaisia noin 34 kmh lenkkejä ajetaan myös tulevina viikonloppuina. Näistä kannattaa ilmoitella myös etukäteen niin, että halukkaat osaavat tulla paikalle.
Kiitos kaikille tämän päivän kuskeille! Toivottavasti nautitte ajamisesta niin kuin minäkin.
Yksi Kaupin kanuunankuulista - ei niin kova eikä nopea, mutta kuitenkin pyöreä ja painava.
Kehunpa, kun on syytä! Yksi parhaista ellei peräti paras kokemani vetotyö! Vauhdikas, jouheva, tasainen. Kiitos JuRin ja muiden voimamiesten. Luukulle vahingossa lipsahtaneena pystyi hyvin keikkumaan mukana, kun muisti rentoutua ja antautua ajolle. Ehdottoman oikea valinta lähteä mukaan koleasta aamusta huolimatta - nopeastihan se lämpenikin.
Olisiko huomenna maanantaina 28.5. lähtijöitä klo 17 Kaukajärven Mäkkäriltä tai jostain lähistöltä 2-4 tunnin lenkille? Tänä tiistaina en pääse itse lähtemään.
Lähetetty minun XT1572 laitteesta Tapatalkilla
Onko 17:30 lähtö esim. Roineen kierrolle ok ? En ihan kerkeä viideksi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Löytyskö huomenna lenkkiseuraa keskiviikko speksellä sellaselle satkun lenkille?
Suunnalla ei niin väliä. Saa ehdottaa.
Lähtö vois olla vaikka klo 09:00
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Sade-ennustukset lupaavat sadetta illalle ja tuleville päiville. Arvioin, että reipashenkisen Mäccärin varjo-tiistailenkin ehtisi ajamaan kastumatta. Löytyisikö tälle kiinnostusta. Lähtö voisi olla 17-18 aikataululla ja reittinä jokin tuttu lyhyehkö - Valkeakoski, Pälkäne, Viitapohja, Haralanharju. Tosiaankin yhtenä tavoitteena ehtiä sateen alta pois. Lähtö hetki tulisi lyödä lukkoon, jos halukkaita ei ilmottaudu teen jonkin lenkin itsenäisesti, eli vain aktiivisuus palkitaan.
Yksi Kaupin kanuunankuulista - ei niin kova eikä nopea, mutta kuitenkin pyöreä ja painava.
Käytiin eilen kiertämässä Roine raikkaassa kelissä kolmen pyöräilijän voimin. Viiden pyöräilijän voimin lähdettiin liikkeelle Kaukajärveltä ja sopimuksesta jakauduttiin kahteen Saarenmaantien päässä. Pälkäneellä saatiin vielä Bianchi-mies mukaan junaan, joten neljällä tultiin loppumatka Tampereelle päin. Matkan teko oli vauhdikasta ja hieman hapokasta allekirjoittaneelle. Viikonlopun aktiviteetit taisivat painaa vielä jaloissa. Suunto tarjoili keskivauhdiksi 32 km/h. Matkaa tuli noin 98 km, kun kierrettiin vielä Kangasalan aseman kautta ja harjut väisteltiin:-) Kahvit ja pulla maistuivat Valkeakoskella.
Mäccärin varjo-tiistailenkki ajettiin kahteenpekkaan kuivassa, mutta tuulisessa säässä. Vauhdikkaasti kaarrettiin Asematietä Ruutanaan ja Viitapohja myötäpäivään ja sieltä Koiliskeskukseen. Kiitos Markulle hyvästä vauhdinpidosta.
Ainakin osa Aitolahdentiestä on saanut uutta pintaa. Toivottavasti päällystävät sitä lisää.
Ajan keskiviikkona iltapäivällä Sasin kautta Kehäkukkaan ja Jumesniemen, Siuron kautta takaisin: 26 < kokonaisave < 28. Lähtö Tammelasta klo 12.30, Ylöjärvellä n. klo 13.
Yritän tulla mukaan.Tuun siihen Nordean ympyrään yhdeksi.
Tänään on viileää ja sateista, mutta TORSTAI.
Juuri nyt vaikuttaa siltä että kuurot voisivat hellittää noin 17 tietämillä, eli 18:00 voisi olla kuivaa. Olisiko tänään lähtijöitä kesäkuun ensimmäiselle Mäccäriltä, jos sää on suotuisa?
jos ei sada niin vois lähteä
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Samoin, voin lähteä, jos sää sallii.
No niin, oikein kuin yrittää niin joskus onnistuu. Viileän sateisena päivänä kuuma ja kuiva lenkki. Nyt suunnattiin kuuden kuskin voimin pohjoisen suuntaan Viitapohjanlenkille myötäpäivään. Heti Eerolansuoran alkuun pamahti kaksi rengasta ja vielä kolmaskin, ennen kuin päästiin jatkamaan. Sitten painettiin reippaasti tuulessa ja tuiverruksessa. Kiitokset kaikille vanhoille ja uusille naamoille!!
Huomenna on monia hienoja juhlia, mutta kysyn silti olisiko aamulenkille lähtijöitä. Itsekin olen juhlaan osallistumassa ja kotona pitää olla kainaloita pesemässä 12:00. Eli lähtö voisi olla raikkaaseen aamutuuleen esimerkiksi 09:00 Koiliskeskukselta ja vauhti noin 32 kmh? Onko lähtijöitä muita ehdotuksia huomisen lenkistä? Jos tässä foorumilla ei mitään kuulu, niin teen omaehtoisen lenkin kulkematta lähtöruudun kautta.
Pitänee lähteä viimaa ja vilua uhmaamaan. Tuun cittarille yhdeksäksi.
Sent from my iPad using Tapatalk
mä voisin tohon lähteä. mikäs reitti?
Roineen kierrosta tulee noin 100km ja Sappeen kierrosta vielä pikkuisen lisää. Nämä menevät aika tiukaksi varsinkin jos pidetään paussi.
Pälkäneelle ja takaisin pienten kiemuroiden kanssa olisi luokkaa 75 km. Aika sama kuin Valkeakoskelle ja takaisin. Mitäs muita löytyisi?
sappeen kautta pälkäneelle taitaa olla n 90 km.
Olisiko sitten myötäpäivään Koiliskeskus - Kangasala - Sahalahti - Sappee - Aitoo - Pälkäne - Kangasala - Koiiskeskus. Tuuli näyttää olevan vastainen takaisinpäin, mutta kiertyy niin, että olisi aluksi luoteesta eli vähän enemmän seläntakana alussa.
siinähän sitä ois. tauko pälkäneellä tai ei ollenkaan?
Kirjanmerkit