ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 132 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 82 122 130 131 132 133 134 142 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.931 - 3.960 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #3931
    Liittynyt
    01/2016
    Viestit
    34
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti

    Jos päädyt Fulcrumeihin, niin kannattaa tehdä price alert -ilmoitus Bike Componentsin sivujen kautta; samat kiekot saa nimittäin hieman halvemmalla Bike Discountista. Tein itse ilmoituksen ja sain Componentsilta tarjouksen ko. kiekoista hintaan 950 €.
    Nousut ovat maantiepyöräilyn suola.

  2. #3932
    Liittynyt
    01/2016
    Viestit
    34
    Pitkällisen harkinnan jälkeen päivitin omat kiekkoni Reynoldsin 46 Aeroihin Mantel.comin tarjouksen kannustamana. Tiesin kyllä, että näillä tulee olemaan positiivinen vaikutus ajamiseen, mutta en tiennyt, että vaikutus tulee olemaan näin suuri. Muutaman lenkin perusteella ero entisiin DT Swissin alukiekkoihin on huomattava. Tämä on yksi niitä päivityksiä, jonka jälkeen sitä ajattelee, että "miksi en tehnyt tätä jo aikaisemmin." Eipä noi Reynoldsit nyt muutenkaan varsinaisesti pyörän yleisilmettä rumenna.
    Nousut ovat maantiepyöräilyn suola.

  3. #3933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti peniini Katso viesti
    Tämä on yksi niitä päivityksiä, jonka jälkeen sitä ajattelee, että "miksi en tehnyt tätä jo aikaisemmin." Eipä noi Reynoldsit nyt muutenkaan varsinaisesti pyörän yleisilmettä rumenna.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  4. #3934
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320

  5. #3935
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Ei mitään kokemuksia, mutta heittäisin ehdolle/kommentoitavaksi vähän vastaavat:

    http://www.wiggle.com/prime-rp-50-ca...91011-speed-1/

    + moderni leveähkö U-profiili
    + tubeless-ready
    + kevyet
    + eivät kalliit

  6. #3936
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Ihan hyvältä vaikuttaa nuokin. Mantelit ehkä hienommat plus iso firma ja crash replacement. Bike-componentsin kiekotkin kiinnoistaisi, mutta Suomen kesä on luultavasti jo ohi ennen kuin niitä saa. Kait sitä tonnilla jo riittävän hyvät aerokiekot saa.

    Edit. Ehkä nuo Primet on paremmat. Cx-ray pinnat(tosin straight pull), Novatecin navat plus tuo keveys ja tubeless valmius.

  7. #3937
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Edit. Ehkä nuo Primet on paremmat. Cx-ray pinnat(tosin straight pull), Novatecin navat plus tuo keveys ja tubeless valmius.
    Mitä vikaa on straight pull -pinnoissa, minä olen ollut siinä luulossa että ne ovat nimenomaan paremmat?

    https://bicycles.stackexchange.com/q...okes-worth-it:

    Bottom line: straight pull spokes, properly designed and built, will be lighter, stiffer, and require less truing than a conventional wheelset with the same number of spokes.
    What are the advantages of J-bend spokes? Price and parts availability.

    Noista Primeistähän on olemassa marginaalisesti painavammilla navoilla oleva halvempi versio tavallisilla pinnoilla (DT Swiss): http://www.wiggle.com/prime-rr-50-ca...black-91011-1/

  8. #3938
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Ei mulla ole sen parempaa tietoa, mutta jäänyt päähän ettei kiekkojen kasaajat pahemmin arvosta noita Enemmän haittaa kuin hyötyä. Itselle tuskin mikään kynnyskysymys.

  9. #3939
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Yksittäisen kiekonkasaajan mielipide?

    Hyvin SP on yleistynyt markkinoilla joten tuskin niistä on muuta kun hyötyä. Itse en ole ainakaan kuullut mitään negatiivistä ja Signaturekin myy nykyisin varmaan lähes kaikki kiekot 240s SP hubeilla. Itse olen ainakin ollut hyvin tyytyväinen, kun kiekko ei jousta yhtä paljon sivuttaissuunnassa.
    Muutenkin meinaa jo 25mm rengas ahdistaa takana joten pieni lisäjäykkyys ollut tervetullutta. FFWD aspa mainitsi DT180 SP hubin olevan 8-10% jäykempi kuin normaali J-pinnaversio ja hyvin mahdollista et tieto pitää paikkansa. Onhan siinä pinnassa yksi mutka vähemmän mikä antaa myöten.

  10. #3940
    Oliko yleisesti paheksuttavaa hankkia pyörään missä on Shimanon vaihteisto niin Campagnolon Bora one kiekot? Olisi vaan tällä hetkellä paras vaihtoehto kaikilta osin.........

  11. #3941
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arttuwer Katso viesti
    Oliko yleisesti paheksuttavaa hankkia pyörään missä on Shimanon vaihteisto niin Campagnolon Bora one kiekot? Olisi vaan tällä hetkellä paras vaihtoehto kaikilta osin.........
    Fulcrum racing quatro on melkein sama. Tuubi vai avo? Jos avo, niin 5mm lisää laippaa vs hieman huonommat laakerit.

    Mutta muuten ei ole mitään ongelmaa.
    Et ole ensimmäinen, etkä satavarma viimeinen

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  12. #3942
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Noista laakereista: kannattaa miettiä ovatko teollisuuslaakerit omaan käyttöön itse asiassa "huonommat". Kuinka usein kunkin tulee noita irtokuulalaakereita todellisuudessa huollettua tai säädettyä? Teollisuuslaakerit voi vaihtaa helposti, kun siihen tulee tarvetta: uusi teollisuuslaakeri lienee kuitenkin parempi, kuin huoltamaton/säätämätön irtokuulalaakeri.

    Itselläni on kiekkoja sekä irtokuulilla että teollisuuslaakereilla, molemmat toimivat parhaimmillaan loistavasti.
    Rule #1: Obey The Rules

  13. #3943
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    ^Itselleni ei irtokuulanapoja tule enää koskaan, enkä ymmärrä puheita siitä että konelaakerinavat olisivat millään tavalla huonompia. En ole noista kartio/kuppilaakereista löytänyt mitään hyviä puolia verrattuna konelaakerinapoihin. "Helppo huoltaa" vs. ei tarvitse huoltoa, niin valinta ei ole kovinkaan vaikea, ei vaan jaksa säätää moisten kanssa.

  14. #3944
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Aakoolla on jyrkkä kannanotto ehken nuoruuttaan? Voit toki kertoa "faktasi" vaikka Shimanon tai Campagnolon insinööreille. Molempia on itsellä ajossa ja jos oikein huippukiekot joskus saan niin tottakai cupandcone!

    Minä sekä osaan että viitsin perinteiset navat huoltaa, ja osaan myös tarvittavan laakerikireyden säätää.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #3945
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^Itselleni ei irtokuulanapoja tule enää koskaan, enkä ymmärrä puheita siitä että konelaakerinavat olisivat millään tavalla huonompia. En ole noista kartio/kuppilaakereista löytänyt mitään hyviä puolia verrattuna konelaakerinapoihin. "Helppo huoltaa" vs. ei tarvitse huoltoa, niin valinta ei ole kovinkaan vaikea, ei vaan jaksa säätää moisten kanssa.
    Olen täysin samaa mieltä! Vaikka kuinka shimpat ja campat käyttää cupandcone-laakereita, en sellaisia halua. Nopeammin ne menee sököksi ja huoltotarvetta suhteessa konelaakereihin, joissa ei huoltotarvetta ole, on siis toisella tavalla. Maasto- ja kilpapyörässä Mavicit (konelaakerit), ja lisäksi triathlonpyörässä hiilikuitukiekot (konelaakerit). Autotallin seinällä roikkuu Canmpan chorus cupandcone navoilla olevat maantiekiekot. Ainoat kiekot joissa on joutunut uusimaan kuulalaakerin osia.... Pyöräily- ja huoltohistoriaa takana yli 30 v. Mutta kukin saa tykätä mistä haluaa!

  16. #3946
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mutta se hieno tunne kun on perinteinen kuppijakuulanapa säädetty oikein. Vaikka kuinka rihtauaspukissa pikalukon vetää tiukalle niinnei kiekon vauhti hiljene!
    I väntan på ännu dåligare tidet

  17. #3947
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Tosin onhan paljon helpompaa vaihtaa konelaakeri kuin metsästää irtokuulia, kun kulumaa tulee.
    Cup and conen saa säädettyä maukkaan herkäksi, mutta puhuttaessa muusta kuin halvimmista mahdollisimmista laakeroinneista navoissa, niin ani harva huomaa ajossa eroa.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  18. #3948
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Aakoolla on jyrkkä kannanotto ehken nuoruuttaan? Voit toki kertoa "faktasi" vaikka Shimanon tai Campagnolon insinööreille. Molempia on itsellä ajossa ja jos oikein huippukiekot joskus saan niin tottakai cupandcone!

    Minä sekä osaan että viitsin perinteiset navat huoltaa, ja osaan myös tarvittavan laakerikireyden säätää.
    Tuossa on pointsi!
    Ihan vaan demokratian toteutumiseksi tuota irtokuulalaakeria tulen puolustamaan ettei ihan tappiolle jäätäis.
    Uutena kun tuollaisen ottaa, huolehtii ettei lähde ajamaan liian kireäksi säädettynä, vaseliinia siellä kyllä on muutamaksi vuodeksi, huolehtii ettei vettä ujuta laakereihin ja sitten muutama ajokauden jälkeen puhdistaa laakerin, uutta hyvää laakerivaseliinia, säätö oikei ja lukinta. Jo keskihintaiset navat kestävät ikuisesti ihmisiällä mitattuna. Huippukiekot puuttuu vielä minultaki.😁

  19. #3949
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Aakoolla on jyrkkä kannanotto ehken nuoruuttaan? Voit toki kertoa "faktasi" vaikka Shimanon tai Campagnolon insinööreille. Molempia on itsellä ajossa ja jos oikein huippukiekot joskus saan niin tottakai cupandcone!

    Minä sekä osaan että viitsin perinteiset navat huoltaa, ja osaan myös tarvittavan laakerikireyden säätää.
    No kait sitä saa ostaja valita, minkälaisia napoja itselleen haluaa , ei oo muiden ihmisten navat multa pois. Eli kuten totesin, niin ei irtokuulanavat ole yhtään parempia, ja haittapuolia on kuitenkin enemmän. En tiedä Shimanon tai Campan insinööreistä, mutta aika moni ns. paremman pään napavalmistaja (Dt Swiss, White Industries yms. ) luottaa konelaakereihin, joissa on siis eroja niissäkin.

  20. #3950
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Tosin onhan paljon helpompaa vaihtaa konelaakeri kuin metsästää irtokuulia, kun kulumaa tulee.
    Cup and conen saa säädettyä maukkaan herkäksi, mutta puhuttaessa muusta kuin halvimmista mahdollisimmista laakeroinneista navoissa, niin ani harva huomaa ajossa eroa.
    Campan cup and cone -navoissa ei ole irtokuulia. Laakerien vaihto on noin viiden minuutin homma ja työkaluiksi riittää pari kuusiokoloavainta.

    Dt 240/Hope Pro/Hadley/Superstar/No Name -konelaakerit vs Shimano cup and cone -kokemuksella olin ennen aika vahvasti samaa mieltä Aakoon kanssa, mutta kun erehdyin aikoinaan kasaamaan krossariin kiekot Recordin navoille, en ole päässyt Campasta eroon, vaikka muista syistä (1X jne), olisin uutta pyörää kasatessa ehkä voinutkin. Paino-/luotettavuus-/herkkyys-/huollettavuus-/hinta-akselilla mitaten en ole vielä keksinyt parempaa vaihtoehtoa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #3951
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Campan cup and cone -navoissa ei ole irtokuulia. Laakerien vaihto on noin viiden minuutin homma ja työkaluiksi riittää pari kuusiokoloavainta.
    Kuulostaapa harvinaisen helpolta. Millainen rakenne näissä on?

    Ei se konelaakereiden vaihtokaan aivan napsautus juttu ole. Kalliimpien kuitukiekkojen kanssa ei nyt haluaisi moskan kanssa riehua.

  22. #3952
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Itellä molemmilla tavoin laakeroituja.Esim. Fulcrum r3 laakerin säätö (tarvitessa) tosi helppo,ei tarvi kiekkoa edes pyörästä irroittaa.
    Eikä nuo ole edes hinnan kiroissakaan ;http://velosport.fi/verkkokauppa/fin...crum-p-23927-0 ,keraamiset sit asia erikseen.
    Tuolla ,sivulla 19 laakerin vaihto,mittatulkkeineen.Helppoa ku heinän teko ?:https://tech.mavic.com/tech-mavic/te...themes/2_9.pdf
    Kyllä,noita Mavic:kin löytyy,Crosslandeihin putsasin ja voitelin laakerit,säätäminen sit meinas hermot viiä...

  23. #3953
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kuulostaapa harvinaisen helpolta. Millainen rakenne näissä on?

    Ei se konelaakereiden vaihtokaan aivan napsautus juttu ole. Kalliimpien kuitukiekkojen kanssa ei nyt haluaisi moskan kanssa riehua.
    Tästä Campan huolto-ohjevideosta selviäisi ehkä rakennekin aika hyvin: https://m.youtube.com/watch?v=xM9SiZVYe_g
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #3954
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tästä Campan huolto-ohjevideosta selviäisi ehkä rakennekin aika hyvin: https://m.youtube.com/watch?v=xM9SiZVYe_g
    Ok, eli on siellä kuitenkin tuo sisäkooli puristussovitteella kiinni, eli tarvitaan oikeat työkalut, kuten konelaakereihinkin. 1:20 eteenpäin.

  25. #3955
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.234
    Joo, mutta en osaa vielä sanoa, koska sen joutuu mahdollisesti uusimaan. Vanhimmista, viis vuotta krossi ja työmatka-ajossa olleista kiekoista jouduin takanavan laakerit uusimaan viime talvena (kiitos Hesan suolailujen), mutta pelkän laakerikasetin, tai mikä se nyt onkaan, uusiminen riitti.

    Jos laakereita ei aja aivan paskaksi, kupin joutuu vaihtamaan ehkä tyyliin kymmenen (?) vuoden välein ja sen kerran kiekot voi viedä vaikka Velosporttiin.

    Jos täällä on pitempään Campalla ajaneita, olisi itseasiassa kiva kuulla, onko joku joutunut kuppeja joskus uusimaan?

    Campan originaalivaseliini on niin laadukasta kamaa, että uusina napoja ei kannata ihan vaan rutiininomaisen huoltamisen vuoksi edes huoltaa vaan ajaa alkuperäisillä vassuilla niin pitkään, kun ei mitään rohinoita kuulu.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #3956
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Campasta en tiedä, mutta joskus tavallisiin kartio on pitänyt vaihtaa, kuppi yleensä kestää noissa.

    Kyllon vakuuttavan näköinen sisuksiltaan tuo campan takanapa, vain simppoje kanssa olen touhuillut.

  27. #3957
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.238
    Minusta on taas outoa, että laakerista vaihdetaan vain osa, mutta kai se ulkokooli kuluu sitten niin tasaisesti ettei uusimista tosiaan tarvita.

  28. #3958
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joo, mutta en osaa vielä sanoa, koska sen joutuu mahdollisesti uusimaan. Vanhimmista, viis vuotta krossi ja työmatka-ajossa olleista kiekoista jouduin takanavan laakerit uusimaan viime talvena (kiitos Hesan suolailujen), mutta pelkän laakerikasetin, tai mikä se nyt onkaan, uusiminen riitti.

    Jos laakereita ei aja aivan paskaksi, kupin joutuu vaihtamaan ehkä tyyliin kymmenen (?) vuoden välein ja sen kerran kiekot voi viedä vaikka Velosporttiin.

    Jos täällä on pitempään Campalla ajaneita, olisi itseasiassa kiva kuulla, onko joku joutunut kuppeja joskus uusimaan?

    Campan originaalivaseliini on niin laadukasta kamaa, että uusina napoja ei kannata ihan vaan rutiininomaisen huoltamisen vuoksi edes huoltaa vaan ajaa alkuperäisillä vassuilla niin pitkään, kun ei mitään rohinoita kuulu.
    Kolmas vuosi Campan Choruksilla, ei avattu keskiötä.

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  29. #3959
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minusta on taas outoa, että laakerista vaihdetaan vain osa, mutta kai se ulkokooli kuluu sitten niin tasaisesti ettei uusimista tosiaan tarvita.
    Kuppi kestää paljon pidempään kuin kartio, yleensä kuulatkin kestävät pidempään, vaihtoon tarpeen vuoksi vain jos silminhavaittavaa kulumista. Simpoissa ja niiden kopioissa ei kuppia pysty vaihtamaan vaan koko napa menee uusiksi, jos kuppi on kulunut.

  30. #3960
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Yleisellä tasolla voi sanoa, että Shimano ja Campagnolo (sis. Fulcrum) käyttävät kuppi-ja-kaartio-laakereita koska voivat. Valmistusmäärät ovat molemmilla niin suuria ettei omien laakereiden valmistaminen ole ongelma. Parempaa ratkaisua fillarin napoihin ei käsittääkseni ole keksitty. Jos olisi, Shimanoa ja Campagnoloa varmasti kiinnostaisi ainakin malliston yläpäässä?

    Pienemmät napojen ja kiekkojen valmistajat ostavat sitten laakerinsa alihankkijalta konelaakereina, vaihtoehtojen puuttuessa.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •