FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 164 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 64 114 154 162 163 164 165 166 174 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.891 - 4.920 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Tuossa nyt vähän tarkempi mittaus ja kuva myös pumpunmittarin näyttämästä paineesta. Tönäriä vähän puristettu, että pysyy tuossa. On se oikeesti aika leveä

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Pikku viilausta viikonloppuna tuli tehtyä: jo tänään maksoi lenkillä itsensä takaisin kun eturatas kiviä meinasi kolistella, eipä tarvinnut taas kymppiä talutella

Adaptereita on sitten yksi ylimääräinen jos jotain kiinnostaa

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

^Paljonkos tuollaiselle setille tuli hintaa? Itellä on e.thirteen bashi käytössä, mutta tuo olis kyllä siisti ja siro siihen verrattuna.

Tuo crash plate oli 39.90€ tuolta:
    https://77designz.com/en/

Adapteri tuli bikesteriltä 18.80€, molemmat hinnat posteineen

Syy hommaamiseen on alla: "vain vähän hipaisi"

Vähän
    www.mckramppi.com

Pituutta 194cm, suhteellisen lyhyeät kädet ja L-koon Lite 4:llä mennään. En tiedä paremmasta, mutta pyörä tuntuu sopivalta.

Tuttua juttua tässä ketjussa. Ensimmäisenä meni rataspakka, sitten tolpan rihlat ja kolmantena vapaaratas.

Jossain vaiheessa mahdollisesti päivitän renkaat. Ei taida olla helpoimmat litkutettavat nuo vanteet?
    Lämä muokkasi tätä : 24.05.2017 at 14.47

Eikö siinä ole jalcon kehät. Kyllä niillä litkutus pitäis onnistua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Eikö siinä ole jalcon kehät. Kyllä niillä litkutus pitäis onnistua.
    Kiva kuulla. Jostain foorumeilta tullut sellainen käsitys, että olisi vaikeampi rasti. Spekseissä lukee, että on 90mm Jalcot. Whiten tarrat niissä on.

Ne on juur ne jalcot. Ainakin jumbo jim 4.8 SS pysy napakasti hyllyllä kun sen ilmalla sinne nasautti tubelessi hommassa.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Kattelin nyt vasta noita jopon kuvia colossuksesta. Onkohan tuo sitten jotenkin matala rengas jos jää 5-7mm tilaa per puoli? Itellä 3 proossa samoilla jalcoilla jumbo jimin 4.8 litet onzan sisureilla. Leveyttä about 112 ja tilaa haarukkaan ehken 3-4 milliä per puoli. Runko M. Yllättävän kivasti noilla jumboilla muuten menee tuollainen reilu 12km suunta töihin kelviä n.0.8 paineilla. Kun vaan ottaa rennosti ja unohtaa 30km/h keskarit. 😎

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Colossus on matalampi kuin JJ, mutta selkeästi levämpi. Muklukissa JJ kanssa piti takarengasta siirtää taaemmas, siinä kun on semmoset säädettävät dropoutit. Colossuksen kun laitoin niin dropoutit takaisin niin eteen kuin menee, mutta ketjun puolen reunanappuloita piti leikata reippaasti ja edelleen ottaa ketjuun kiinni pienimmällä vaihteella.

Mistä löytisi takavaihtajan korvake 4 fat liteen? Oulun kaupasta ei löydy eikä osannut sanoa milloin saa. Oisko kellään ylimääräisenä tai laittaa linkkiä mistä vois tilata?

Keulan päivittäminen kevyempään alkoi kiinnostamaan, muutama kysymys heräsi:

Oletteko vaihtaneet tapered vai suoralla putkella olevan keulan?
    Meneekö ohjainlaakeri vaihtoon?
    Kevenikö paljon?

Onko kokemuksia kiinakuidusta? Ebay ja Ali noita myy satkun tuntumaan, onko ongelmia tiedossa?

Pyörä 4comp, samaa tekniikkaa taitaa keulan osalta olla muutkin?

Älä osta kiinakeulaa jos et hengestäsi halua eroon. Niistä ei ikinä tiiä.

Mulla 3litessä fat boyn kuitukeula. En nyt muista miten paljon keveni. Tapered putkella, eikä laakeria tarttenut vaihtaa. Onko tossa compissa alumiinikeula?

Pojan White Lite 4 renkaita pitäisi lähteä litkuttamaan mutta ei ole mitään tietoa onnistuuko vakiokumeilla / vanteilla vai onko tuhoon tuomittu yritys? Aikaisempaa kokemusta litkutuksesta ei ole, muuta kun mitä on videoista katsonut mallia ja täältä lukenut juttuja. Oheisten kuvien mukaiset renkaat ja vanteet pyörässä. Onko vinkkejä?

-JK compissa on tapered laakerit paikallaan. Keulassa on adapterikooli paikallaan vaikka se suoralla kaulalla onkin.

Itselläni meni vaikeaksi takuuhommat pro:n takakiekon kanssa kun tuo napa hajosi. Ilmoittivat että menisi ainakin 4vk kun saisin mitään vastausta että korvataanko vai eikö...pistää miettimään, että jos homma on tosiaan näin vaikeata niin saattaa olla viimeinen tästä firmasta fatbike. Reilun vuoden aikana siitä on murtunut runko ja nyt tuo takanapa. Ensimmäisenä sai vielä kiekoista viilata nippeleiden metallijäysteitä tuntitolkulla kun ei sisuritkaan kestäneet ehjinä..laatua.

Sain tänään 20v työuran johdosta työantajalta 4Fat Liten - ennestään minullahan on jo 3Fat Lite - sillä ajettu joku 6000km.

3Fat on nyt huollossa XXL:ssä - ja yllättävää oli, että ilmaiseen huoltoon olisi ollut 1kk jono, mutta kun maksoi huollossa niin sen saakin parissa päivässä.
    En oikein ymmärrä tätä logiikkaa eli miten ilmainen huolto voi tapahtua eri aikataululla kuin huolto josta maksaa. No takakeskiössä oli jotain outoa rutinaa, joten pakko tuo oli huollattaa, että pääsee ajelemaan - vaimo siis ajelee toisella ja minä toisella

Tuli vihdoinkin muuten se Ride-Air painepullo - oma kompura taisi olla vain niin lussuissa asetuksissa, että en saanut pulloon kovin suuria paineita. Pitää kaivaa kompura romujen alta ja lisätä sen paineita. Testaan sitten uudelleen toimiiko tuo painepullo oikeasti.

Hiihtolomalla kun olin itse SPR:n vapaaehtoisena Pyhän rinteillä niin vaimo ajeli 3Fatilla ympäri Pyhätunturia pitkin viikkoa. Nyt on täpinöissään kun sai oman pyörän. Meillä kun on pituus sama, mutta inseamissa on 10cm ero niin pyörät pitää hieman eri säätöihin laittaa molemmille - kaksi pyörää helpottaa tuossa kummasti
    Eh?

Huikea työura. Onnea! Jospa oma pomokin olis hereillä, kun ens vuonna 15v. tulee täyteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK- Katso viesti
    Keulan päivittäminen kevyempään alkoi kiinnostamaan, muutama kysymys heräsi:

Oletteko vaihtaneet tapered vai suoralla putkella olevan keulan?
    Meneekö ohjainlaakeri vaihtoon?
    Kevenikö paljon?

Onko kokemuksia kiinakuidusta? Ebay ja Ali noita myy satkun tuntumaan, onko ongelmia tiedossa?

Pyörä 4comp, samaa tekniikkaa taitaa keulan osalta olla muutkin?
    Mä ostin On-Onen Fatty Forkin omaan Comppiin. Hintaero kiinakeuloihin ei ole suuri vaikka varmaan Kiinassa sekin tehdään. On suoralla putkella ja otin vanhasta putkesta alakoolin uuteen. Alakoolin vaihto riittää, jos ostat taperedin. 1,5kg tais lähteä painosta pois tuon osalta.

http://www.planetx.co.uk/i/q/FOOOCFA...bon-fatty-fork
    -Janne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Mulla 3litessä fat boyn kuitukeula. En nyt muista miten paljon keveni. Tapered putkella, eikä laakeria tarttenut vaihtaa. Onko tossa compissa alumiinikeula?

Compissa on teräskeula ja painaa jotakuinki 2kg.
    -Janne

Punnitsin tuon alkuperäisen alukeulan ja se painaa keittiövaa'an mukaa 1030g. Johan silläkin keventää kilon tuosta teräskeulasta.

Nyt tuli tarve laittaa tuohon alkuperäisille jalcon vanteille tubeless setit. Vielä arvon että teenkö sen fatty stripperillä vai gorilla teipillä.. Samalla meinasin laittaa vähän paremmin rullaavat Jumbo jimit alkuperäisten tilalle, kannattaako 4.4" vai 4.8" laittaminen?

Näin täällä myös lastenistuimen asennettuna whiteen mutta en kyllä enää löydä sitä. Tuohon ei taida ihan mikä vaan sopia? Pitäisi kuitenkin lapsi nyt saada kyytiin jotenkin.

Näin täällä myös lastenistuimen asennettuna whiteen mutta en kyllä enää löydä sitä. Tuohon ei taida ihan mikä vaan sopia? Pitäisi kuitenkin lapsi nyt saada kyytiin jotenkin.
    Ostat satulatolppaan kiinnitettävän irtotarakan ja laitat istuimen siihen

Lähetetty minun G8231 laitteesta Tapatalkilla

Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJasco Katso viesti
    Mä ostin On-Onen Fatty Forkin omaan Comppiin. Hintaero kiinakeuloihin ei ole suuri vaikka varmaan Kiinassa sekin tehdään. On suoralla putkella ja otin vanhasta putkesta alakoolin uuteen. Alakoolin vaihto riittää, jos ostat taperedin. 1,5kg tais lähteä painosta pois tuon osalta.

http://www.planetx.co.uk/i/q/FOOOCFA...bon-fatty-fork
    Mites sait jarrut askarreltua sopimaan, On-Onen keulassa on vanhempi napastandardi ja jarrulevy ei oikein kohtaa jarrusatulaa.
    Vai miten?

Eikös se sama "vanha" napastandardi ole compissakin. Hyvin tuo mulla ainakin viimetalven toimi..

Pitää hehkuttaa tuota http://ride-air.com/ kun sain sen oikeasti täytettyä kompuralla. 14bar paineeseen ja sain läskin kumit kovemmiksi kelviä varten kun tuli metsästä rämpimästä. Toimii juuri niin kuin ajattelin. Sopii juomatelineeseen eli kulkee hyvin mukana. Ja nyt on helppo täyttää kumit kun tulee maastosta kovemmalla alustalle.

2v odotus Kickstarterissa palkittiin siis - välillä meinasi mennä usko projektin onnistumisesta
    Maksoin silloin koko paketista $59 ja mukana tuli pullo, lukko ja teline. Nyt samalla rahalla saa vain pullon. Lähettävät Kiinasta eli tulee ALVit päälle tuohon. ALV on joku 13€ nykyisellä taalan kurssilla.
    Eh?

Sain 3Fatin huollosta. Vapaarattaan laakerit paukkui ja sen vaihto auttoi kummasti. Sama ongelma on maantiepyörän kanssa, mutta sen osista ei ole tietoa. Vapaaratasta ei myöskään siihen saa niin helposti tilattua uutta.
    No pitää ajella läskillä ja cc:llä sen aikaa

Maantiepyörällä on ajettu joku 20tkm ja 3Fatilla 6tkm.
    Eh?

Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti .Vaeltaja. Katso viesti
    Eikös se sama "vanha" napastandardi ole compissakin. Hyvin tuo mulla ainakin viimetalven toimi..
    Ok, oli sellainen käsitys että jarrusylinteri ei mene ilman askartelua paikalleen mutta hyvä jos näin.
    Whiten 135 etunapa on sitten siis vanhemmalla RDS - mitoituksella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Ok, oli sellainen käsitys että jarrusylinteri ei mene ilman askartelua paikalleen mutta hyvä jos näin.
    Whiten 135 etunapa on sitten siis vanhemmalla RDS - mitoituksella.
    Jarrusatula ei mene paikalleen ilman vippaskonsteja vaan satula jää liian sisälle. Alkuperäistä adapteria työstämällä sen saa oikealle kohdalleen. Tietty, jos löytyy sopiva adapteri niin sillä sitten kiinni.

-Janne

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •