Halvempi (noin 1000€) vai kalliimpi (n.3000€) uusi pyörä? "Pitäisi" hankkia uusi maantielle sopiva kulkine. Vanhalla superhalpiksella on ajeltu jo reilusti yli 20 tonnia ja sit toi poikakin kasvaa ja se on ensi kesänä ainakin mun mittanen ja jos se vielä meinaa ajella niin alkaa pyöräntarve olla ilmeinen. Alkuperäinen idea oli ostaa joku mulle sopiva kanjoni tai vastaava ja ajella sillä tai sitten poika vois ajella myös halutessaan. Minä ajelen kuitenkin enempi joten se voisi olla mun brevettikalu siinä missä nykyinenkin. Toisaalta tulee pyöreitä vuosia reilun vuoden päästä ja sen varjolla houkuttelisi ostaa joku hienommasta metallista tehty suht. kevyt pyörä (ja kohtuullisilla kiekoilla/osilla varustettu), jolla sitten voisi myös pitkää matkaa taitella. Molemmissa on puolensa, toisessa ehkä tuo kustannuspuoli painaa jonkin verran, mutta eihän sitä joka vuosi pyöreitä täytellä. Tilaa kahdelle uudelle ei ole. Sitten tietysti oma sisäinen laihialainen herää kyselemään, että saatkos sille isolle rahallesi vastinetta vai et...