GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 192 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 92 142 182 190 191 192 193 194 202 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.731 - 5.760 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #5731
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Tein rungolle ruostesuojauksen Tectyl ML -aineella ja samalla porasin keskiön alle vedenpoistoreiän (Englannissa ei kai sada koskaan, niin ei tuollaisia tarvitse laittaa runkoon jo tehtaalla... )
    Oliko sulla käytössä tuossa kotelosuoja-aerosolissa joku pitempi letku/suutin?

  2. #5732
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maccine Katso viesti
    Tallista löytyisi Helkaman kulkuri pyörä varmaan -90 luvulta.

    Eli kyseessä tämä pyörä: http://1.bp.blogspot.com/-hVKADz6T88...33/kulkuri.jpg
    Uusi voimansiirto ja fiksaa entiseen kuosiin. Hieno pyörä ja nuo rullaakin todella kevyesti. Osia saa vieläkin vähintäänkin uudenveroisina tai nyt kun tulee kesä niin silmät auki ja metallinkeräyslavoja smyygaileen. Sieltä löytyy hyviä varaosia.

  3. #5733
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Oliko sulla käytössä tuossa kotelosuoja-aerosolissa joku pitempi letku/suutin?
    Otin purkista suuttimen irti ja käytin sisähalkaisijaltaan 3 mm letkua kiinnitettynä purkkiin, oli kyllä hieman hankalaa ja sotkuista puuhaa. Tuossa ei tosiaan tullut mukana mitään pidempää suutinta, toisin kuin Tectyl ML Greenlinessa. Jos jollain on tietoa sopivista suuttimista tuohon perus ML:ään, niin kertokaa. Pitäisi vaimon Awol vielä suojailla.

  4. #5734
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Uusi voimansiirto ja fiksaa entiseen kuosiin. Hieno pyörä ja nuo rullaakin todella kevyesti. Osia saa vieläkin vähintäänkin uudenveroisina tai nyt kun tulee kesä niin silmät auki ja metallinkeräyslavoja smyygaileen. Sieltä löytyy hyviä varaosia.
    Nyt kun katsoi tuota kuvaa uudelleen, siinähän on tuo Shimanon "väärän puoleinen" 3-v napa 80-luvulta.
    Siihen saattaa olla hankalaa löytää osia, tuokin taisi olla lankavälitteinen (ei siis vaijeri), kuten Positron.
    "nopsako" puhuu noilta osin minua enemmän asiaa. Tosin korvikkeeksi suosittelen edelleenkin Torpedo-3
    käytettynä tai Sram:n vastaavaa uutta ennen Shimanon 3-Nexusta.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  5. #5735
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Nyt kun katsoi tuota kuvaa uudelleen, siinähän on tuo Shimanon "väärän puoleinen" 3-v napa 80-luvulta.
    Siihen saattaa olla hankalaa löytää osia, tuokin taisi olla lankavälitteinen (ei siis vaijeri), kuten Positron.
    "nopsako" puhuu noilta osin minua enemmän asiaa. Tosin korvikkeeksi suosittelen edelleenkin Torpedo-3
    käytettynä tai Sram:n vastaavaa uutta ennen Shimanon 3-Nexusta.
    Kappas! Totta turiset voimansiirrosta. Mut eilen Kempeleen biltsun pihaan oli tullut metallinkeräyslava ja siellä oli jo pari pyörää. Smyygailin ne läpi ja sattumalta molemmissa oli tuo voimansiirto, joten nyt vaan lavoja stekkaan niin varmasti löytyy varaosia. Tuohan toimii "pianolangalla"? Niitä löytyy uutenakin. Pahin takaisku on navan hajoaminen.

  6. #5736
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Tuollainen tuli -86 6-v Kulkurista Torpedon kamoilla
    Kuvassa on näemmä joku skraidu, anteeksi.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  7. #5737
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Oma Longitude alkaa olemaan hieman valmiimpi:










    Vielä pitää laitella tankonauhat ja stemmikin vaihtuu Ritcheyn tuotokseen, kunhan mieluisa mitta on selvillä. Myös etutarakalle pitää väsätä adapterit, joilla sitä saisi hieman alaspäin.

    Mitäköhän sitä seuraavaksi projektiksi keksisi...

  8. #5738
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Jukka, sun kuvat ei näy.

  9. #5739
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Näkyyköhän nyt? Oli vähän säätöä äsken niiden kanssa...

  10. #5740
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    N ä k y y .


  11. #5741
    Ihan hyvä että näkyy, kyllä tuo kannatti kasata!

  12. #5742
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Ompa kyllä hieno Genesis.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  13. #5743
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.916
    Vaimolle ajattelin pyörän kasailla, kun osia oli jonkun verran jäänyt laatikkoon (takakiekko, keula, tanko, voimansiirron osia yms.) Eipä siihen muuta tarvittu kuin viidenkympin poistorunko Bike-Discountista, ja vähän satulaa ja putkiosaa kaveriksi. Dynamokiekon kasailin osista. 1*10 voimasiirto tuli päivitykseen menneestä pojan pyörästä ja Shimanon M396 levarit kaveriksi. Maastopyörää ei siis halunnut, vaan hybridin mutta ahdoin joka tapauksessa runkoon Spessun S-Works Renegadet renkaiksi, jos ilmatila toisi vähän mukavuutta matkantekoon.



  14. #5744
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.916
    Pojalle piti sitten kanssa saada uusi pyörä, koska vanha kävi ahtaaksi. Lähtökohtana oli viime syksynä haltuun ajautunut ilmeisesti jossain vaiheessa Keravan suunnallakin eräällä palstapersoonalla menopelinä ollut Niner EMD 9. Runko oli aika valmiissa kunnossa ulkonäöllisesti, eli lommoja ja lohkeillutta maalipintaa riitti, mutta rakenteellisesti kuitenkin ehjä. Keräilin osia sieltä täältä pitkin talvea: Rokkarin Reba, XT jarrut ja SLX/XT 1x11 voimaansiirto Zeen kammilla.


  15. #5745
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Tytön pyörää tuli viriteltyä kovasti. Voimansiirtona 1x10, keulana huollettu 2005/2006 mallinen Manitou R7, jotain parempaa v-jarrua tuossa on ja keviämpää putkiosaa.
    Jos sopivan takakiekon löydän niin vaihtuu jarrut levareiksi ja gummit litkutetuiksi.
    Kierrätys kunniaan!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  16. #5746
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    ^^ Teräksinen Niner on todella hyvä pyörä ajaa

    Tässä toinenkin Bike-Discountin poistolaarista poimittu Cuben runko, eli C:62. Paino 6kg ilman kiekkoja, joten eiköhän tästä ihan kepoisa tule kun laittaa Light-Bicycle / DT 240s -kiekot alle.



  17. #5747
    Lisää Genesistä. Alkuun tämä on muovautumassa jonkinlaiseksi työmatkaplussahybridiksi.

    Tämä(kin) pyörä lähti kasautumaan planetXn tarjouksen kautta. Hommasin nimittäin tuolta sopuhinnalla WTB i40 Scraperit ajatuksella, että pistän näihin nastakumit ja vaihtelen sitten plussatäpäriin talvella kiekkoja tarpeen mukaan. Sittenpä oivalsin, että jäykkäperä 27.5+ on vielä testaamatta joten aloin kyttäämään runkoja (joita ei itseasiassa kovin montaa näytä löytyvän - ainakaan heti välittömästi saatavilla, oikean kokoisena ja järkevällä hinnalla). Dartmoor Primalin (alurunko, ei keulaa) ja Genesis Tarnin (2016 teräsrunko+alukeula ja 2017 teräsrunko+kuitukeula) väliltä puntaroin ja päädyin 2016 Tarniin jollainen löytyi heti oikeassa koossa ja hyvällä hinnalla hi5bikesistä. Lisäksi muutama osa omasta varastosta ja loput klik klik saksan verkkokaupasta ja nyt projekti on ns. työn alla oheisen kuvan osoittamassa tilassa. Runko on Tectylillä käsitelty ja rei'itetty.


  18. #5748
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WetWillie Katso viesti
    Irlannin vehreältä saarelta löytyi tällainen, nyt vaan rauhassa mietiskellen mihin päädytään..


    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    Loppujen lopuksi helppo synnytys.
    Recordin shifterit ja jarrulänget, vanteet omasta takaa, budjetti Chorus hiilarikammet 79€. Sade alkoi sopivasti joten neitsytmatka saa odottaa.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    I've been around

  19. #5749
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    I've been around

  20. #5750
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WetWillie Katso viesti
    Sade alkoi sopivasti joten neitsytmatka saa odottaa.
    Heh, WetWillie välttelee kastumista.

  21. #5751
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Heh, WetWillie välttelee kastumista.
    En minä mutta pyörä

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  22. #5752
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Seksuaalillinen Kolnaako. Jos olisin maantiemies, jota en vähäisimmässäkään määrin ole, rytyyttäisin menemään juuri tuollaisella (ehkä joskus)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #5753
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Oma Longitude alkaa olemaan hieman valmiimpi:










    Vielä pitää laitella tankonauhat ja stemmikin vaihtuu Ritcheyn tuotokseen, kunhan mieluisa mitta on selvillä. Myös etutarakalle pitää väsätä adapterit, joilla sitä saisi hieman alaspäin.

    Mitäköhän sitä seuraavaksi projektiksi keksisi...
    Nyt on tyylikästä menoa


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    I've been around

  24. #5754
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Kiitos.

    Pyörä pääsi jo Nuuksioon retkellekin. Paketti alkaa olemaan aika valmiina ja ajoakin on tullut ihan mukavasti. Aika pitkälti tuo on juuri semmoinen kuin oli ajatuksissakin, eli projektin voidaan kai sanoa onnistuneen.



  25. #5755
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Kiitos.

    Pyörä pääsi jo Nuuksioon retkellekin. Paketti alkaa olemaan aika valmiina ja ajoakin on tullut ihan mukavasti. Aika pitkälti tuo on juuri semmoinen kuin oli ajatuksissakin, eli projektin voidaan kai sanoa onnistuneen.
    Näyttää hyvältä ja toimivalta paketilta! Mitkä noi etuhaarukan telineet on? Näyttää meinaan toimivalta toi remmit + etutarakka systeemi.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  26. #5756
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Noi on Gorilla Cage nimiset häkkyrät. Nuo ovat todella kevyet, mutta noissa on 1.5 kg:n painoraja, joka kannattaa huomioida raskaammassa käytössä. Noi muuten tuli Longituden runkosetin mukana, ihan kiva varuste tuollaiseen pyörään Genesikseltä. Mä voisin laittaa tänään vähän tarkempaa juttua laukuista yms. tuonne Bikepacking-varusteet -lankaan.

  27. #5757
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Kiitos.

    Pyörä pääsi jo Nuuksioon retkellekin. Paketti alkaa olemaan aika valmiina ja ajoakin on tullut ihan mukavasti. Aika pitkälti tuo on juuri semmoinen kuin oli ajatuksissakin, eli projektin voidaan kai sanoa onnistuneen.
    Saanko kysyä, oliko mukissa soraa perillä? Upea setup!

  28. #5758
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Vaikka oli muki pohja menosuuntaan, niin aika pölyisä oli sisältä. Onneksi oli vettä lammessa, millä huuhtas isoimmat pois...

  29. #5759
    Jukan Genesis on kyllä todella hieno pyörä! Oispa mullakin tommonen.

  30. #5760
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Erinäiset projektit lienevät loppusuoralla. Mm. kiekot viiteen fillariin.

    Navat Hope 4, Industry Nine Lefty, pinnat DT Comp, vanteet Spank 27x39,5 ja 26x35. Lasken Trail Kingin korkeudeltaan plussaksi, niin sanoisin että 27+ ja 26+. Kuvakulma tahallinen. Nobby Nic 3,0. Takakiekko piti rihdata 5mm vasemmalle että sai Trail Kingin mahtumaan eikä tässä kaikki. Edessä on joustoa nyt 11cm mutta kruunun ja renkaan välinen matka on 9,8cm. Kaikki 2013:a vanhemmat 26er Leftyt saa 29er-mallisiksi lyhentämällä joustomatkaa 2-3cm, A-C mitta ei muutu. Tämä on ainoa Lefty johon ei ole ollut valmiiksi tarvittavia vähennysspacereita, mutta on niitä värkätty. Uudemmatkin saanee konvertoitua, mutta monimutkaisemmin.

    Joka tapauksessa, valkoinen 10-senttinen 29er Lefty on jo tilattu. Niin kauan kuin sopivia saa.Pyörän säädettävä geo on sikäli huono, että jos haluaa kulman jyrkemmäksi niin keskiö nousee. Tulevalla keulalla Spectraliin verrattuna samalla ohjauskulmalla näyttäisi keskiö nousevan 1cm ylemmäksi. Standardit askarruttavat. Leftyn klamppietäisyys 137mm ja kaulaputken pituus 114mm ovat melkein standardit ja nähtävästi ohjainlaakerikin, mutta sitten ohjainputkea ja stemmiä on 1,5 ja 1,56-tuumaisena. Napoja on kahta erilaista, klassinen ja Lefty 2.0/Supermax, jotka ovat vanhasta uudempaan yhteensopivat adapterilla, tai sitten eivät. Tulossa oleva lienee klassiseen napaan ja ohjausputkenhan saa valita.

    6529e by Ari Alanko, on Flickr

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •