GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 288 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 188 238 278 286 287 288 289 290 298 338 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.611 - 8.640 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #8611
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Itsekin tuli XXL:stä Bud hankittua. Ajattelin laittaa isoKnardin edestä taakse ja Budin eteen kevään mutakelien ajaksi. Ei varmaan pieninappulainen isoKnard Jumbojimiä paljon parempi takana ole muta- ja savipaikoissa, mutta kokeillaan. Edessä kaipaa välillä pitävämpää sivuttaispidon suhteen ja siihen ei taida Budia parempaa olla. Ainakaan huomioiden Budin kaikki hyvät ominaisuudet.

  2. #8612
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Nonni nyt on renkaatki kesäkuosissa. Bud/Jumbo jim 4.8 Snakeskin ja tubelessina.
    Pikku rullaustestilenkin heitin tossa 24km/h keskarilla. Paineet oli 7/9psi
    Kai se rullas paremmin nyt ku sai sen loun pois. Jää oottelemaan enstalven puutereita.
    Täällä vaihtui Budit Jumbo Jimeihin. Budiin verrattuna JJ näyttää ja tuntuu slickseiltä. Tuntuu ettei se voi mudassa tai sohjossa kovin hyvin voi pitää, mutta vastaavasti rullaa kyllä kuin tauti mitä tänään parikymmentä kilsaa enimmäkseen asfaltilla ajelin. Pikku pätkä oli maastossakin, mutta paineet oli sinne epäsopivan kovat niin ei osaa vielä kommentoida siltä rintamalta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Jumbo jimi asettu heti. Aika tiukka rengas. Kovahomma saaha hyllystä irti.
    Budia piti pyöritellä jonki aikaa ja 3x pumpata lisää ilmaa.
    Minä tarttin sisuskumia JJ:n vanteellenostoon, ei meinannukkaan kompuran kanssa tiivistyä tubelessina kun oli paketoinnin jäljiltä niin taitteilla. Mutta sitten kun sai asettumaan, tuntuu kyllä olevan Budeja ja Louta tiiviimpi. Ja pelkästään jo vanteelle piti enemmän vääntää.

    Mulla on nuo Suomen Urheilupyörän taannoisesta tarjouksesta ostetut 4.8 Snakeskinit. Mainoksessa luki että OEM-versiot, ja eihän niillä mitään varsinaista pakettia ollutkaan. Mutta kauankohan lienevät hyllyssä seissy, koska kumi oli selvästi muuttanut väriään yhdestä kohtaa. Ja käyttämättömyyden osalta vähän epäilyttää kun nappuloissa ei ollu karvan karvaa pitkällä.

  3. #8613
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    100
    Viikko sitten nämä tuli viimein tilattavaksi ja äsken tuli haettua postista.

    -Janne

  4. #8614
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJasco Katso viesti
    Viikko sitten nämä tuli viimein tilattavaksi ja äsken tuli haettua postista.
    Ja käyttökommenttia tulee ihan tuota pikaa.

  5. #8615
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Ja käyttökommenttia tulee ihan tuota pikaa.
    Joo. Ei tämä ostos kyllä menestys ollut tai ainakaan sieltä parhaimmasta päästä, mutta pakko oli saada kun ekat kuvat näin. Vertaan näitä vain Jumbo Jim 4.8LS ja Veetire Mission Command kun muista renkaista ei ole kokemusta. Asensin nämä myös sisurin kanssa, mutta ovat kuitenkin Tubeless ready.

    Selfsteeringiä on melkoisesti ainakin 0,8 bar paineilla, joten siinä suhteessa aiemmat Jumbot Jimit vie mennen tullen. 1,25 bar paineilla ajelin, mutta tuntui liian kovalta omaan makuun. Muuten Whiten Veetiren Mission Commandit (White Comp ensiasennusrenkaat) vetelee yhtälailla kuin nämä slicksit. Liekkö uutuuden karheutta, mutta kerää ainakin näin alkuun kaikenmaailman kivet ja roskat kaduilta mukaan ja ne sitten ropisee runkoon. Jumbo Jimit rullaa paljon paremmin kuin nämä, mutta sehän ei ole varmaan kenellekkään yllätys. No nämä tuli ostettua ja ajelen nämä loppuun kesäisin. Mun läskiajelut on pääosin työmatkapyöräilyä joka on kesäisin asfalttia. Talvella sitten, joko aurattua tai auraamatonta tietä, jolloin ajellaan noilla Jumbo Jimeillä (jäällä likimain vaaralliset ilman nastoja) tai sitten ostetaan seuraavaksi jotkut valmiit nastarenkaat.





    -Janne

  6. #8616
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Itsellekin tullut käsitys että Veetiren renkailla on melkoisesti selfsteering-taipumusta. Takana toimivat paremmin.

    Jumbojimit on kesän ajoihin varma valinta.

  7. #8617
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Liekkö nuo tarkotettukki ajettavaksi kovilla paineilla. Maantierenkaat
    Recommended 20-40 PSI (1.4 - 2.8 bar)

  8. #8618
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Hyvän näköiset renkaat

    Mistä tuo takalokari on hommattu?

  9. #8619
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Itsellekin tullut käsitys että Veetiren renkailla on melkoisesti selfsteering-taipumusta. Takana toimivat paremmin.

    Jumbojimit on kesän ajoihin varma valinta.
    Nostin paineet 2 bar niin selfsteering katosi. Alkoi rullaamaan, mutta on tietty sitä vastoin kovat ku kivet.
    -Janne

  10. #8620
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Nyt on nöösipojallakin TUBELESS - ihan ekat!

    Mulefoot 80, Fatty stripperit ja Orange Seal Endurance litkut. Renkaina vuoden ajetut JJ 4.0:t, easy tubeles versiot.

    Edessä oli päälikummissa jo reikä, näytti tiivistyvän. Takaa rupesi tulemaan vanteen puolelta saippuakuplia - ja monesta kohtaa - pesin kiekot ensin. Mutta näytti tiivistyvän sekin. FattyStripper on sellainen kortonki, etten lainkaan ihmettelis jos olisin rikkonut sen asennusvaiheessa. Takapäässä kumi nimittäin päätyi rattaiden sekaan tuskaisen pitkiksi hetkiksi.

    Molemmat nousivat ilman kompuraa, ja tiivistyivät heti lukuunottamatta tuota reikää edessä ja noita vanteen puolen reikiä takana. Kaksi baria sain pumpattua ilman litkuja ihan rauhassa, nousivat jo 0,5 barin jälkeen, mutta ei ollut tornipumpussa mitään herkkyysmittaria.

    Painoa säästyi ehkä 100-150 g per rengas, taakse laitoin suoraan koko putelin 237 ml kun hetken aikaa näytti pahalta. Sisäkumi näytti painavan n. 400 g. FattyStripperi taitaa paina sellaiset 40 g.

    Mitä nyt ajelin 1,8 barin maantiepaineilla hetken aikaa ei se ainakaan hirvittävästi kevyemmältä tuntunut. Mutta oli pehmeämpää menoa, tuntui kuin pito olisi parempi ja käsiteltävyys herkempää. Kyllä tykkäisin!

    Totuushan paljastuu sitten oikeilla alle 1 Barin paineilla, jos nyt pysyvät ilmat edes sisällä....

    18.5. lisäys. Toimii hyvin. Ja kyllä kannatti! Ihan kuin olisin saanut uuden pyörän. Enää ei tarvitse ajella yli 1 barin paineilla edes matka-ajoa. Tubelesointi vaikuttaa renkaisiin niin paljon, että en enää ikinä kysy mielipidettä renkaasta ilman, että tiedän onko vastaaja ajanut sitä sisäkumilla vai ilman. JJ on nyt paremmin pitävä, paremmin vaimentava ja ketterämmin ajettava.
    Puusilmä muokkasi tätä : 18.05.2017 at 12.52

  11. #8621
    no nyt on läskipyöräily aloiteltu ja seuraa kysymys.. miten tuo renkaan litkutus taahtuu niinku oikea oppisesti, olen youtubesta katellut muutamia videoita, mutta lähes jokaisessa tehdään eri tavalla... ja sitten käykö kaikki vanteet litkutukseen.. pyörä on tällainen: http://www.nishiki.fi/tuote/fatbike-2017/durango-26-2/
    ja renkaat hommasin tubeless sopivat ja leveyttä 4.6" ja pyörän renkaassahan n nyt sellainen ns. auton venttiili

  12. #8622
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti junga Katso viesti
    no nyt on läskipyöräily aloiteltu ja seuraa kysymys.. miten tuo renkaan litkutus taahtuu niinku oikea oppisesti, olen youtubesta katellut muutamia videoita, mutta lähes jokaisessa tehdään eri tavalla... ja sitten käykö kaikki vanteet litkutukseen.. pyörä on tällainen: http://www.nishiki.fi/tuote/fatbike-2017/durango-26-2/
    ja renkaat hommasin tubeless sopivat ja leveyttä 4.6" ja pyörän renkaassahan n nyt sellainen ns. auton venttiili
    Huonosti löytyy tietoa noista vanteista. Onko ne tubeless-ready? Jos ei oo nii sitten kannattaa tehdä ghettotubeless. Jos on tubeless-ready nii melkein kaikilla vähän virallisemmilla youtube-ohjeilla saa tehtyä.

  13. #8623
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    260
    Tubeles renkaiden repeämiin olen käyttänyt innerline sealer, kotimainen yritys valmistaa? kyljessä ollut 5mm repeämä korjaantui ja kuivui alle kymmenessä minuutissa ja jos huomaan muitakin reikiä, tuota tippa sisäpuolelle. Tuolla korjannut jo vuosia renkaat.
    Aine on mustaa paksua ainetta, jonkinlaista nestemäistä kumia, sotkee ja tarttuu hyvin myös sormiin.

  14. #8624
    mistäs sen tietää onko tubelles ready, ei ainakaan lue mitään?? ja mikä tämä ghettotubelles on..??
    onko se ihan jees että vetää gorillateipin vannenauhan päälle ja sitten litkut sisään ja täts it..??
    ja miten se venttiili tulee kiinni/ tiiviisti tuohon vanteeseen ?? onko venttiilissä joku tiiviste tms?

  15. #8625
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Jos nyt alkuun tutkisit vähän näitä foorumin tubeleskeskusteluita, niin kaikki tarpeellinen tieto löytyy kyllä.

  16. #8626
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti junga Katso viesti
    mistäs sen tietää onko tubelles ready, ei ainakaan lue mitään?? ja mikä tämä ghettotubelles on..??
    onko se ihan jees että vetää gorillateipin vannenauhan päälle ja sitten litkut sisään ja täts it..??
    ja miten se venttiili tulee kiinni/ tiiviisti tuohon vanteeseen ?? onko venttiilissä joku tiiviste tms?
    Kysy vaikka pyörän myyjältä ja jos sitä kautta ei onnistu nii ota kumi pois vanteelta ja ota semmonen kuva missä vanteen pohjan muoto näkyy selvästi ja postaa tänne nii joku kertoo onko se tubeless-ready vai ei. Ei onnistu tehdä teipillä jos ei ole tubeless-ready vanne.
    YouTubesta löytyy hyviä ghettotubeless-videoita. Löytyy myös ku etsit täältä foorumilta.

  17. #8627
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Tässä on felt double double ketjusta mitä oon ite kirjotellu.

    Kyllä niillä vanteille saa ghettotubelessit tehtyä. Oon ite ajanu niillä melkein uudesta asti ja hyvin on pysyny vanteella. Telttapatjaa leikkaa 6,5cm levyinen suikale ja 20" tai 24" sisukumi halki ja sen venytät siihen vanteelle. Oon saanu kompuralla nousemaan ilman tota telttapatjaakin mutta se helpottaa asennusta. Halkaistun sisurin voi korvata fattystripperillä.
    Kivoja ajeluhetkiä!
    Muista myös tarkistaa pinnojen ja joka ikisen pultin kireys parin viikon päästä. Edit: oon käyttäny tätä sisuria http://www.chainreactioncycles.com/m...e/rp-prod24639
    On aika kapea mut juuri ja juuri riittävä. Ei tarvitse saksia ylimääräistä pois.
    Tuosta vielä litkut http://www.chainreactioncycles.com/m...t/rp-prod38850
    Ja venttiiliavain
    http://www.chainreactioncycles.com/m.../rp-prod138109
    Ruisku on myös pätevä
    http://www.chainreactioncycles.com/m...r/rp-prod38825

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  18. #8628
    kyllä tässä tais nii käydä että vannekaupoille on lähettävä.. aloin mittaamaan tuota vanteen leveyttä niin eihän se ollut ulkomitalta kuin 8.5cm (eli ilmeisesti 3") ei taia olla vaikutusta laittaa 3 " vanteelle 4.6" kumia??

  19. #8629
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Kyllä siihen menee kaikki läskirenkaat. 80-90mm on aika perus vanneleveys.
    Runko/haarukka saattaa kyllä ottaa vastaan eli se syytä tarkistaa paljonko siellä on tilaa.

  20. #8630
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Tä... 80mm Vanne on se yleisin kaikille kumeille. Sopii kyllä kaikki 4"-5" kumit noille. Itse ajelen 65mm kiekoilla 4,8"budilla ja takana 4,7 barbigazi. Oikeen hyvät on, enkä vaihtaisi leveämpiä/painavampia vanteita...

    Voisi Junga helpottaa jos kerrot mikä pyörä/vanne kyseessä...

  21. #8631
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    Tä... 80mm Vanne on se yleisin kaikille kumeille. Sopii kyllä kaikki 4"-5" kumit noille. Itse ajelen 65mm kiekoilla 4,8"budilla ja takana 4,7 barbigazi. Oikeen hyvät on, enkä vaihtaisi leveämpiä/painavampia vanteita...

    Voisi Junga helpottaa jos kerrot mikä pyörä/vanne kyseessä...

    Pyörähän oli yuo nishikin durango minkä ylempänä linkkasinkis...haarukassa pitäisi kyllä olla hyvinkin tilaa.. täytyy alkaa sunnuntaina vaihtamaan... ei ole mitään hajua minkälaiset renkaat olis hyvät.. soralla ja metsäpoluilla.. ostin ground control sportit aattelin että vois talvellaki olla hyvät.. alkuperäiset on jotku kendan renkaat eikä niissä ollu oikein pitoa lumella

  22. #8632
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Vai oisko Ground Control Fat 4.6? Sport o eri rengas.

  23. #8633
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Juu, noilla pääsee kyllä alkuun. Tulevaisuudessa voi sitten hankkia yhden renkaan kerrallaankin, niin voipi testata toimiiko jokin paremmin taka- vai eturenkaana.

  24. #8634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Vai oisko Ground Control Fat 4.6? Sport o eri rengas.

    siis joo oli se tuo fat

  25. #8635
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJasco Katso viesti
    Nostin paineet 2 bar niin selfsteering katosi. Alkoi rullaamaan, mutta on tietty sitä vastoin kovat ku kivet.
    Täytyy kokeilla itsekin nostaa paineet tonne 2bar kohdille. Nyt vääntää ja kääntää hitosti kääntäessä ja alamäessä joutuu tehdä kovasti työtä että voi turvallisesti laskea ettei kaadu tai aja puuhun. Surlyn LOUt ollu aiemmin ja toistaiseksi ei mitään mullistavaa etua rullaavuudessa ole ollut...

    EDIT: 2Bar painetta niin johan alko homma toimii.. aivan eri meininki nyt. Renkaat on joo kovat mutta rullaatirullaa kivasti ja nyt ei vedättele sivuille enää.
    harlequin muokkasi tätä : 26.05.2017 at 19.46

  26. #8636
    Olisko kellään kuvia laittaa 65mm vanne @ ~4" ja ~4,5" renkailla? Lähinnä miten muuttuu sivuprofiili tai sivusuojaus mikä lie. Kiitos etukäteen!

  27. #8637
    mutanaama Guest
    Kelaamalla koko threadin läpi, ne löytyy jostain, mutta 4"vs 4.5" muutos on melko pieni. Eihän se muutenkaan ole kuin 6mm puolellensa, joka sekin vaihtelee vielä valmistajittain, miten leveä kuvio renkaassa on.

  28. #8638
    Jees, vähän kerkesin jo alkaa selailemaan.

  29. #8639
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Olen kyllästynyt Maxxis Mammutin itseohjautuvuuteen edessä. Mitä kohtuudella kuvioitua rengasta suosittelette tilalle? Vanteet on 80mm ja runko 2013 Muklukki.

  30. #8640
    Liittynyt
    10/2015
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis Katso viesti
    Olen kyllästynyt Maxxis Mammutin itseohjautuvuuteen edessä. Mitä kohtuudella kuvioitua rengasta suosittelette tilalle? Vanteet on 80mm ja runko 2013 Muklukki.
    Jumbo Jim 4.4" Snakeskin

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •