FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 229 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 129 179 219 227 228 229 230 231 239 279 329 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.841 - 6.870 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #6841
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Parin vuoden täpärillä ajelun jälkeen alkoi taas kiinnostaa kevyempi ja jäykempi pyörä, joten osat siirtyivät CUBE Elite C:62 -runkoon. Puntari näytti 9,98 kg ja näpsäkältä kyllä tuntui pienen testilenkin perusteella.

    Plus muokkasi tätä : 13.05.2017 at 19.08


  2. #6842
    Ai että tuli krossarista super pyörä :-) Schwalben G-One gummit 35 levyisenä ja Crank Brothers Double Shot polkimilla. Kyllä on kevättä rinnassa! Pakko kehua tubeless settiä. On herkkä ja pehmeä ajella polkuja. Olen vasta kokeillut paineill 5 ja 4 bar. Vois toimia tosi hyvin myös 3 bar paineilla! Kevyttä rullailua noin 25km/h. Mä tykkään kybällä!

  3. #6843
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    hyvinkää
    Viestit
    1

  4. #6844
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826


    Vuoden ajoin stemmi nega kulmassa, nyt vaihdoin toisinpäin, pyörästä tuli paljon nautinnollisempi ajaa.

  5. #6845
    Hieno Cannondale jcoolilla ja plussaa myös tyylikkäästä kuvasta.

  6. #6846
    Kännäri osaa pyörien teon.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  7. #6847
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Ai että tuli krossarista super pyörä :-) Schwalben G-One gummit 35 levyisenä ja Crank Brothers Double Shot polkimilla. Kyllä on kevättä rinnassa! Pakko kehua tubeless settiä. On herkkä ja pehmeä ajella polkuja. Olen vasta kokeillut paineill 5 ja 4 bar. Vois toimia tosi hyvin myös 3 bar paineilla! Kevyttä rullailua noin 25km/h. Mä tykkään kybällä!
    (1) "Double Shot" tarkoittanee kaksipuolisia polkimia. Mulle ei klossittomuus ole oikein avautunut cyclocrosskäytössä puoliväärillä poluillakaan. Semmoisessa tilanteessa missä ei ehdi irrottaa jalkaa ei ainakaan mulla ehtisi mikään selkäydinreaktiokaan pelastamaan tilannetta avopolkimeltakaan. Mutta mä uskon vankasti siihen että käyttäjä tietää omat tarpeensa parhaiten itse (vaikka joskus sen tiedon saavuttaminen vaatiikin harhapolkuja).

    (2) Mä en missään enkä koskaan aja 35-millisillä renkaillani 4 barin tai korkeammilla paineilla - ja mä käytän sisureita! Tubelessin plussista jää tärkein tai toiseksi tärkein käyttämättä jos ei rohkene roimasti laskea paineita. Poluilla luulisi isommankin kaverin pärjäävän vähän päälle 2 barilla.

    (3) Hyvä kuva, mutta puristia puistattaa (a) se että pyörää ei ole kuvattu voimansiirtopuolelta ja (b) se että pyörä on laitettu nojaamaan voimansiirtopuolelta. Nämä ovat ehkä pelkkiä tyylikysymyksiä, mutta tyylin tärkeyttä ei tule vähätellä.



    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Kännäri osaa pyörien teon.

    Kun noin sanot, täytyy myöntää etten muista nähneeni rumaa Cannondalea ainakaan maantie- tai cyclocrosspuolella (ja maastopyöristä en mitään ymmärrä). Mutta ne keskiöt ja niiden ikuinen naksunta ja narina!

  8. #6848
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    (1) "Double Shot" tarkoittanee kaksipuolisia polkimia. Mulle ei klossittomuus ole oikein avautunut cyclocrosskäytössä puoliväärillä poluillakaan. Semmoisessa tilanteessa missä ei ehdi irrottaa jalkaa ei ainakaan mulla ehtisi mikään selkäydinreaktiokaan pelastamaan tilannetta avopolkimeltakaan. Mutta mä uskon vankasti siihen että käyttäjä tietää omat tarpeensa parhaiten itse (vaikka joskus sen tiedon saavuttaminen vaatiikin harhapolkuja).

    (2) Mä en missään enkä koskaan aja 35-millisillä renkaillani 4 barin tai korkeammilla paineilla - ja mä käytän sisureita! Tubelessin plussista jää tärkein tai toiseksi tärkein käyttämättä jos ei rohkene roimasti laskea paineita. Poluilla luulisi isommankin kaverin pärjäävän vähän päälle 2 barilla.

    (3) Hyvä kuva, mutta puristia puistattaa (a) se että pyörää ei ole kuvattu voimansiirtopuolelta ja (b) se että pyörä on laitettu nojaamaan voimansiirtopuolelta. Nämä ovat ehkä pelkkiä tyylikysymyksiä, mutta tyylin tärkeyttä ei tule vähätellä.

    Kun noin sanot, täytyy myöntää etten muista nähneeni rumaa Cannondalea ainakaan maantie- tai cyclocrosspuolella (ja maastopyöristä en mitään ymmärrä). Mutta ne keskiöt ja niiden ikuinen naksunta ja narina!
    Heh...
    (1) Huippu poljin. Shimanon vastaava oli liukas ja nyt lukon kanssa polvetkin kiittää. Jos kisoja ajaisin, niin normi vispilää paikalle :-)
    (2) 3 bar on minimi suositus enkä ihmettele. Jopa 5 bar on pehmeä tälle kumiseokselle ja samalla max paine.
    (3) oon valitettavasti niin huonokuntoinen, että tottunut katseleen pyöriä takaapäin :-)

    edit...ja narinaan vielä...pyörän keskiö jouduttiin takuuhuoltamaan noin 800 km:n kohdalla. Suvalan asentaja sanoi, että ei muuten takuuna narisee enään. Ei olekkaan narissut ;-) Täysin äänetön ajo, paitsi mukava humina renkaissa nyt :-)

  9. #6849
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Jååhhans. Commencal nyky setupissa. No edelliseen verrattuna vaan Oneup ketjuohjuri lisää.

    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  10. #6850
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Parin vuoden täpärillä ajelun jälkeen alkoi taas kiinnostaa kevyempi ja jäykempi pyörä, joten osat siirtyivät CUBE Elite C:62 -runkoon. Puntari näytti 9,98 kg ja näpsäkältä kyllä tuntui pienen testilenkin perusteella.
    Mielestäni varsin tyylikäs kokonaisuus. Itselläni sama siirros menossa, täpäri myynnissä ja CUBEn jäykkis jää talliin. Saatan jopa vaihtaa Reaction GTC:n rungon noihin B-D:n C62/68 malleihin (ihan vaan huvikseen).

  11. #6851
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Nyt tuntuu vanha rouvakin ihan eri pyörältä, kun heitin alle 2,6 leveät nobby nicit, miksei näitä ollut aiemminkin....
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

  12. #6852
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    33
    Marlin 7:lla reilun viikon verran aloiteltu pyöräilyharrastusta. 150km polkenut ja erittäin tyytyväinen pyörään, vaikka ei tullutkaan paria tonnia satsattua.


  13. #6853
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    "Sittemmin olen toki ostanut hieman mukavamman menopelin, mutta en siltikään varmastikaan mitään eliitin snobivehjettä, jolla saisi täällä olevien elitistien mehut jylläämään. Tärkeintä on, että itsellä on hyvä fiilis ja hauskaa harrastuksen parissa."

    Waki ilmaisi asian aika hyvin joskus Pinkbiken foorumilla: Joko on rahaa ostaa pyöriä ja hipo-osia tai aikaa ajaa, mutta aika harvalla molempia.

    Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  14. #6854
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    434

    Perhe ja sukulaiset lahjoivat tälläisellä syntymäpäivälahjalla kun tuli 40 mittariin..

    Pieniä muutoksia tuli tehtyä alkuperäiseen setuppiin:
    Jarrut: Deore --> Zee
    Eturatas: SLX --> Absolute Black ovaali
    Mrp Yläohjuri vaihtui ala bashiin
    Renkaat: Maxxis Rekon+ --> Hutchinson Toro Koloss 2,8" & Taipan Koloss 2,8"
    Tupit: Merida --> Odi

    Pari kertaa nyt ajanut ja olen pyörään erittäin tyytyväinen!

  15. #6855
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Ensimmäinen Merida, joka miellyttää silmää. Todella ajettavan näköinen mankeli!
    Roots, bloody roots

  16. #6856
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    "Sittemmin olen toki ostanut hieman mukavamman menopelin, mutta en siltikään varmastikaan mitään eliitin snobivehjettä, jolla saisi täällä olevien elitistien mehut jylläämään. Tärkeintä on, että itsellä on hyvä fiilis ja hauskaa harrastuksen parissa."

    Waki ilmaisi asian aika hyvin joskus Pinkbiken foorumilla: Joko on rahaa ostaa pyöriä ja hipo-osia tai aikaa ajaa, mutta aika harvalla molempia.
    Sitaateissa oleva lainaushan on tästä ketjusta sivun tai parin takaa. Silloin en ihan viitsinyt kommentoida (vaikka kieltämättä provosoiduin jo silloin) mutta nyt kun se on katsottu oikein lainaamisen arvoiseksi...

    Jos ihmisellä on varaa, kiinnostusta ja ymmärrystä hankkia hieno ja kallis pyörä ja/tai hipo-osia, pitäisikö hänen jättää se tekemättä siksi ettei hänellä joidenkin mielestä tai jossakin katsannossa ole tarpeeksi aikaa ajaa sillä? Ja jos muut sellaisia pyöriä ja hipo-osia arvostavat ja kenties jopa osaavat arvostaa, tekeekö se heistä snobeja tai elitistejä?


    Ei hemmetti, minusta paljon suurimpia snobeja ovat nämä jotka hakevat jotain paremmuudentunnetta itselleen siitä että eivät aja kalliimmalla tai paremmalla pyörillä tai osilla!


    PS Itse olen ollut huomaavinani etteivät ne ole suinkaan ne "snobit" tai "elitistit" jotka tällä foorumilla ovat nopeita esittämään arvionsa jonkin kelvottomuudesta tai riittäämättömyydestä normaaliharrastajan tarpeisiin vaan ne jotka melko äskettäin ovat mielestään päässeet lajiin sisälle ja nousseet oikealle tasolle. Eli ikään kuin se alempi keskiluokka joka pyrkii matkimaan ylempää ja tekemään eroa alempaan luokkaan.

    PPS Sitten on kieltämättä olemassa se pitkän kokemuksen ja käytännön kautta oppinsa saanut joukko, jolle on muodostunut varsin perustellut käsitykset siitä mikä toimii kovassa ja pitkäaikaisessa käytössä ja mikä ei. Mutta eivät hekään yleensä kovin alentuvasti huonoiksi katsomiinsa pyöriin tai osiin suhtaudu, korkeintaan vähän sillä lailla isällisen neuvovasti...

  17. #6857
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    ^samaa mieltä kanssasi, hyvin kirjoitit!

  18. #6858
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    126
    ^^ Kyllähän niitä kuspäitä löytyy jokaisesta porukasta. Tuskin se asenne on kiinni siitä, ajaako 50€:n vai 5000€:n kitkalla. Itseä on lähinnä rieponut viime aikoina muutama tapaus tässä ketjussa, jossa kuvan pyörä ja harrastaja on dissattu juurikin sen vuoksi, että pyörä on vanha / halpa. Jos esimerkiksi todetaan, että ei kannata alle tonnin pyörää ostaa, jos metsään meinaa. Tuommosen "heiton" saattaa joku jopa ottaa todesta ja jättää hyvän harrastuksen sen vuoksi, että kuvittelee oman pyörän olevan liian "huono".

    Itseäni ei kiinnosta piirun vertaa minkälaisella kitkuttimella kukin ajaa. Itse ajan ja harrastan juurikin niin, kuin parhaaksi näen ja niin pitäisi muidenkin tehdä.

  19. #6859
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Jos asia on tällä käsitelty =) kaikki ajaa millä ajaa, jos et voi sanoa positiivista tai rakentavaa, ole hiljaa riippumatta millä ajat.

  20. #6860
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    181


    Cuben AMS 100 SHPC -runkosettiin kasattu kulkine
    mackaiweri muokkasi tätä : 16.05.2017 at 22.08 Syy: kuvaongelman ratkaisemisen yrittäminen

  21. #6861
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mackaiweri Katso viesti

    Cuben AMS 100 SHPC -runkosettiin kasattu kulkine
    Kuulostaa hyvältä, olisi ihan mukava visuaalillisesti nähdäkin
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #6862
    Niin olisikin, tai ainakin oikein runollisesti kuvailla sitä. Kiinnostaa kun tänään semmoista runkoa tuijotin Bike-Discountin sivuilla.
    edit: ^^lukee muokattu ja kuvaongelman ratkaiseminen, vaan ei mulle näy

  23. #6863
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    181
    Nyt on kyllä mielenkiintoista, että miksi ei muille näy. Lisäsin kuvan omaan kansiooni täällä fillarifoorumilla, ja sitä kautta linkin tänne. Täytyy yrittää ratkaista pulmaa. Jostain kumman syystä ei dropboxin ja google driven linkitkään tunnu nytten toimivan, vaikka oikeudet pitäisi olla kohdillaan.

  24. #6864
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Minä näen tuon mainitun kuvan.

    Edit: no nyt näkyy kaksikin.

    Kireen näköinen menijä!


  25. #6865
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    181
    Joku bitti nyt on vinossa, kun ei omaan galleriaan ladattu kuva näkynyt kaikille. Lisäsin kuvat uudestaan tapatalkin kautta, eli nyt luulisi näkyvän kaikille.

  26. #6866
    No kyllä se nyt näkyy, kyllä tuolla ajaa. (Tyhmä kymysys, onko etujarrulevy väärin päin vahingossa/tarkoituksella? Vai katonko väärin tai sillä mitään väliä ole.)

  27. #6867
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    181
    Eipä tuo missikisoissa pärjäisi, mutta ajaa asiansa. Kyllä tuo etujarrulevy pitäisi ihan oikein päin olla, tai ainakin printit on ulkopuolella. En ole aiemmin asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta saattaisi jopa toimia paremmin toisinpäin. Kyllähän tuolla kovaa pääsisi, jos reisistä löytyisi tarpeeksi potkua.

  28. #6868
    noniinno Guest
    ^Kyllä se minulle näkyy olevan oikein päin.

  29. #6869
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Maguran levy kuuluu olla tolleen vastakarvaan niin kuin muillakin valmistajilla. Mulla noi samat Maguran levyt toimii erittäin huonosti, nykii ja paukkkuu koko ajan eikä toiminta ole parantunut sisäänajossa. Pitänee hommata jotain muuta tilalle.

  30. #6870
    No niin onki, piti tarkistaa omatki ja vastakarvaanhan nekin tullut ruuvattua mutta nuolen suuntaan kuitenki. Valitan sekoiluani.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •