FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 229 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 129 179 219 227 228 229 230 231 239 279 329 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.841 - 6.870 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

Parin vuoden täpärillä ajelun jälkeen alkoi taas kiinnostaa kevyempi ja jäykempi pyörä, joten osat siirtyivät CUBE Elite C:62 -runkoon. Puntari näytti 9,98 kg ja näpsäkältä kyllä tuntui pienen testilenkin perusteella.

Plus muokkasi tätä : 13.05.2017 at 19.08

Ai että tuli krossarista super pyörä :-) Schwalben G-One gummit 35 levyisenä ja Crank Brothers Double Shot polkimilla. Kyllä on kevättä rinnassa! Pakko kehua tubeless settiä. On herkkä ja pehmeä ajella polkuja. Olen vasta kokeillut paineill 5 ja 4 bar. Vois toimia tosi hyvin myös 3 bar paineilla! Kevyttä rullailua noin 25km/h. Mä tykkään kybällä!

Vuoden ajoin stemmi nega kulmassa, nyt vaihdoin toisinpäin, pyörästä tuli paljon nautinnollisempi ajaa.

Hieno Cannondale jcoolilla ja plussaa myös tyylikkäästä kuvasta.

Kännäri osaa pyörien teon.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Ai että tuli krossarista super pyörä :-) Schwalben G-One gummit 35 levyisenä ja Crank Brothers Double Shot polkimilla. Kyllä on kevättä rinnassa! Pakko kehua tubeless settiä. On herkkä ja pehmeä ajella polkuja. Olen vasta kokeillut paineill 5 ja 4 bar. Vois toimia tosi hyvin myös 3 bar paineilla! Kevyttä rullailua noin 25km/h. Mä tykkään kybällä!
    (1) "Double Shot" tarkoittanee kaksipuolisia polkimia. Mulle ei klossittomuus ole oikein avautunut cyclocrosskäytössä puoliväärillä poluillakaan. Semmoisessa tilanteessa missä ei ehdi irrottaa jalkaa ei ainakaan mulla ehtisi mikään selkäydinreaktiokaan pelastamaan tilannetta avopolkimeltakaan. Mutta mä uskon vankasti siihen että käyttäjä tietää omat tarpeensa parhaiten itse (vaikka joskus sen tiedon saavuttaminen vaatiikin harhapolkuja).

(2) Mä en missään enkä koskaan aja 35-millisillä renkaillani 4 barin tai korkeammilla paineilla - ja mä käytän sisureita! Tubelessin plussista jää tärkein tai toiseksi tärkein käyttämättä jos ei rohkene roimasti laskea paineita. Poluilla luulisi isommankin kaverin pärjäävän vähän päälle 2 barilla.

(3) Hyvä kuva, mutta puristia puistattaa (a) se että pyörää ei ole kuvattu voimansiirtopuolelta ja (b) se että pyörä on laitettu nojaamaan voimansiirtopuolelta. Nämä ovat ehkä pelkkiä tyylikysymyksiä, mutta tyylin tärkeyttä ei tule vähätellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Kännäri osaa pyörien teon.

Kun noin sanot, täytyy myöntää etten muista nähneeni rumaa Cannondalea ainakaan maantie- tai cyclocrosspuolella (ja maastopyöristä en mitään ymmärrä). Mutta ne keskiöt ja niiden ikuinen naksunta ja narina!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    (1) "Double Shot" tarkoittanee kaksipuolisia polkimia. Mulle ei klossittomuus ole oikein avautunut cyclocrosskäytössä puoliväärillä poluillakaan. Semmoisessa tilanteessa missä ei ehdi irrottaa jalkaa ei ainakaan mulla ehtisi mikään selkäydinreaktiokaan pelastamaan tilannetta avopolkimeltakaan. Mutta mä uskon vankasti siihen että käyttäjä tietää omat tarpeensa parhaiten itse (vaikka joskus sen tiedon saavuttaminen vaatiikin harhapolkuja).

(2) Mä en missään enkä koskaan aja 35-millisillä renkaillani 4 barin tai korkeammilla paineilla - ja mä käytän sisureita! Tubelessin plussista jää tärkein tai toiseksi tärkein käyttämättä jos ei rohkene roimasti laskea paineita. Poluilla luulisi isommankin kaverin pärjäävän vähän päälle 2 barilla.

(3) Hyvä kuva, mutta puristia puistattaa (a) se että pyörää ei ole kuvattu voimansiirtopuolelta ja (b) se että pyörä on laitettu nojaamaan voimansiirtopuolelta. Nämä ovat ehkä pelkkiä tyylikysymyksiä, mutta tyylin tärkeyttä ei tule vähätellä.

Kun noin sanot, täytyy myöntää etten muista nähneeni rumaa Cannondalea ainakaan maantie- tai cyclocrosspuolella (ja maastopyöristä en mitään ymmärrä). Mutta ne keskiöt ja niiden ikuinen naksunta ja narina!
    Heh...
    (1) Huippu poljin. Shimanon vastaava oli liukas ja nyt lukon kanssa polvetkin kiittää. Jos kisoja ajaisin, niin normi vispilää paikalle :-)
    (2) 3 bar on minimi suositus enkä ihmettele. Jopa 5 bar on pehmeä tälle kumiseokselle ja samalla max paine.
    (3) oon valitettavasti niin huonokuntoinen, että tottunut katseleen pyöriä takaapäin :-)

edit...ja narinaan vielä...pyörän keskiö jouduttiin takuuhuoltamaan noin 800 km:n kohdalla. Suvalan asentaja sanoi, että ei muuten takuuna narisee enään. Ei olekkaan narissut ;-) Täysin äänetön ajo, paitsi mukava humina renkaissa nyt :-)

Jååhhans. Commencal nyky setupissa. No edelliseen verrattuna vaan Oneup ketjuohjuri lisää.

Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Parin vuoden täpärillä ajelun jälkeen alkoi taas kiinnostaa kevyempi ja jäykempi pyörä, joten osat siirtyivät CUBE Elite C:62 -runkoon. Puntari näytti 9,98 kg ja näpsäkältä kyllä tuntui pienen testilenkin perusteella.
    Mielestäni varsin tyylikäs kokonaisuus. Itselläni sama siirros menossa, täpäri myynnissä ja CUBEn jäykkis jää talliin. Saatan jopa vaihtaa Reaction GTC:n rungon noihin B-D:n C62/68 malleihin (ihan vaan huvikseen).

Nyt tuntuu vanha rouvakin ihan eri pyörältä, kun heitin alle 2,6 leveät nobby nicit, miksei näitä ollut aiemminkin....
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

Marlin 7:lla reilun viikon verran aloiteltu pyöräilyharrastusta. 150km polkenut ja erittäin tyytyväinen pyörään, vaikka ei tullutkaan paria tonnia satsattua.

"Sittemmin olen toki ostanut hieman mukavamman menopelin, mutta en siltikään varmastikaan mitään eliitin snobivehjettä, jolla saisi täällä olevien elitistien mehut jylläämään. Tärkeintä on, että itsellä on hyvä fiilis ja hauskaa harrastuksen parissa."

Waki ilmaisi asian aika hyvin joskus Pinkbiken foorumilla: Joko on rahaa ostaa pyöriä ja hipo-osia tai aikaa ajaa, mutta aika harvalla molempia.

Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

Perhe ja sukulaiset lahjoivat tälläisellä syntymäpäivälahjalla kun tuli 40 mittariin..

Pieniä muutoksia tuli tehtyä alkuperäiseen setuppiin:
    Jarrut: Deore --> Zee
    Eturatas: SLX --> Absolute Black ovaali
    Mrp Yläohjuri vaihtui ala bashiin
    Renkaat: Maxxis Rekon+ --> Hutchinson Toro Koloss 2,8" & Taipan Koloss 2,8"
    Tupit: Merida --> Odi

Pari kertaa nyt ajanut ja olen pyörään erittäin tyytyväinen!

Ensimmäinen Merida, joka miellyttää silmää. Todella ajettavan näköinen mankeli!
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    "Sittemmin olen toki ostanut hieman mukavamman menopelin, mutta en siltikään varmastikaan mitään eliitin snobivehjettä, jolla saisi täällä olevien elitistien mehut jylläämään. Tärkeintä on, että itsellä on hyvä fiilis ja hauskaa harrastuksen parissa."

Waki ilmaisi asian aika hyvin joskus Pinkbiken foorumilla: Joko on rahaa ostaa pyöriä ja hipo-osia tai aikaa ajaa, mutta aika harvalla molempia.
    Sitaateissa oleva lainaushan on tästä ketjusta sivun tai parin takaa. Silloin en ihan viitsinyt kommentoida (vaikka kieltämättä provosoiduin jo silloin) mutta nyt kun se on katsottu oikein lainaamisen arvoiseksi...

Jos ihmisellä on varaa, kiinnostusta ja ymmärrystä hankkia hieno ja kallis pyörä ja/tai hipo-osia, pitäisikö hänen jättää se tekemättä siksi ettei hänellä joidenkin mielestä tai jossakin katsannossa ole tarpeeksi aikaa ajaa sillä? Ja jos muut sellaisia pyöriä ja hipo-osia arvostavat ja kenties jopa osaavat arvostaa, tekeekö se heistä snobeja tai elitistejä?

Ei hemmetti, minusta paljon suurimpia snobeja ovat nämä jotka hakevat jotain paremmuudentunnetta itselleen siitä että eivät aja kalliimmalla tai paremmalla pyörillä tai osilla!

PS Itse olen ollut huomaavinani etteivät ne ole suinkaan ne "snobit" tai "elitistit" jotka tällä foorumilla ovat nopeita esittämään arvionsa jonkin kelvottomuudesta tai riittäämättömyydestä normaaliharrastajan tarpeisiin vaan ne jotka melko äskettäin ovat mielestään päässeet lajiin sisälle ja nousseet oikealle tasolle. Eli ikään kuin se alempi keskiluokka joka pyrkii matkimaan ylempää ja tekemään eroa alempaan luokkaan.

PPS Sitten on kieltämättä olemassa se pitkän kokemuksen ja käytännön kautta oppinsa saanut joukko, jolle on muodostunut varsin perustellut käsitykset siitä mikä toimii kovassa ja pitkäaikaisessa käytössä ja mikä ei. Mutta eivät hekään yleensä kovin alentuvasti huonoiksi katsomiinsa pyöriin tai osiin suhtaudu, korkeintaan vähän sillä lailla isällisen neuvovasti...

^samaa mieltä kanssasi, hyvin kirjoitit!

^^ Kyllähän niitä kuspäitä löytyy jokaisesta porukasta. Tuskin se asenne on kiinni siitä, ajaako 50€:n vai 5000€:n kitkalla. Itseä on lähinnä rieponut viime aikoina muutama tapaus tässä ketjussa, jossa kuvan pyörä ja harrastaja on dissattu juurikin sen vuoksi, että pyörä on vanha / halpa. Jos esimerkiksi todetaan, että ei kannata alle tonnin pyörää ostaa, jos metsään meinaa. Tuommosen "heiton" saattaa joku jopa ottaa todesta ja jättää hyvän harrastuksen sen vuoksi, että kuvittelee oman pyörän olevan liian "huono".

Itseäni ei kiinnosta piirun vertaa minkälaisella kitkuttimella kukin ajaa. Itse ajan ja harrastan juurikin niin, kuin parhaaksi näen ja niin pitäisi muidenkin tehdä.

Jos asia on tällä käsitelty =) kaikki ajaa millä ajaa, jos et voi sanoa positiivista tai rakentavaa, ole hiljaa riippumatta millä ajat.

Cuben AMS 100 SHPC -runkosettiin kasattu kulkine
    mackaiweri muokkasi tätä : 16.05.2017 at 22.08 Syy: kuvaongelman ratkaisemisen yrittäminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mackaiweri Katso viesti

Cuben AMS 100 SHPC -runkosettiin kasattu kulkine
    Kuulostaa hyvältä, olisi ihan mukava visuaalillisesti nähdäkin
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Niin olisikin, tai ainakin oikein runollisesti kuvailla sitä. Kiinnostaa kun tänään semmoista runkoa tuijotin Bike-Discountin sivuilla.
    edit: ^^lukee muokattu ja kuvaongelman ratkaiseminen, vaan ei mulle näy

Nyt on kyllä mielenkiintoista, että miksi ei muille näy. Lisäsin kuvan omaan kansiooni täällä fillarifoorumilla, ja sitä kautta linkin tänne. Täytyy yrittää ratkaista pulmaa. Jostain kumman syystä ei dropboxin ja google driven linkitkään tunnu nytten toimivan, vaikka oikeudet pitäisi olla kohdillaan.

Minä näen tuon mainitun kuvan.

Edit: no nyt näkyy kaksikin.

Kireen näköinen menijä!

Joku bitti nyt on vinossa, kun ei omaan galleriaan ladattu kuva näkynyt kaikille. Lisäsin kuvat uudestaan tapatalkin kautta, eli nyt luulisi näkyvän kaikille.

No kyllä se nyt näkyy, kyllä tuolla ajaa. (Tyhmä kymysys, onko etujarrulevy väärin päin vahingossa/tarkoituksella? Vai katonko väärin tai sillä mitään väliä ole.)

Eipä tuo missikisoissa pärjäisi, mutta ajaa asiansa. Kyllä tuo etujarrulevy pitäisi ihan oikein päin olla, tai ainakin printit on ulkopuolella. En ole aiemmin asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta saattaisi jopa toimia paremmin toisinpäin. Kyllähän tuolla kovaa pääsisi, jos reisistä löytyisi tarpeeksi potkua.

noniinno Guest
    ^Kyllä se minulle näkyy olevan oikein päin.

Maguran levy kuuluu olla tolleen vastakarvaan niin kuin muillakin valmistajilla. Mulla noi samat Maguran levyt toimii erittäin huonosti, nykii ja paukkkuu koko ajan eikä toiminta ole parantunut sisäänajossa. Pitänee hommata jotain muuta tilalle.

No niin onki, piti tarkistaa omatki ja vastakarvaanhan nekin tullut ruuvattua mutta nuolen suuntaan kuitenki. Valitan sekoiluani.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •