Huikeata! Kuka näitä ideoita suoltaa...mukana!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrtillus Katso viesti
Juuri näin kuin troh asiaa kuvasi. Aloituskynnys on hyvin matala ellei jopa maantasossa. Jottei putoa korkealta on aloitettava maantasolta. Kyseessä on siis aikuisten trial höntsyt, jossa Jari Sulkanen on virallisena vetäjänä ja minä olen mukana myös organisoimassa ja juonimassa tekemistä.

Ideana on harjoitella sellaisia teknisen ajamisen temppuja kontrolloiduissa olosuhteissa, joista on hyötyä myös maastoajossa. Esimerkkinä esteiden ylitys, pitkospuille hyppääminen sivusta, isompien pudotusten ajaminen, tasapaino yleensä jne.jne... Joukkovoima on tässäkin voimaa, sillä nyt ei tarvitse olla yksinään itseään nolaamassa ja katsojien myötähäpeä tulee jaettua useamman osallistujan kesken. Tarkoitus on oikeasti pitää hauskaa, oppia uusia asioita, haastaa itseään ja yrittää vielä kaiken kukkaraksi olla telomatta itseään.

Alkuun pääsee hienosti maastopyörällä, joten trial pyörää ei alkuvaiheessa tarvita. Jos joku kuvittelee, että trial pyörä on kyseiseen hommaan paljon helpompi kuin jäykkä maasturi, niin voin jo etukäteen tuottaa karvaan pettymyksen Kun keskiö normaalisti on 60 mm akselilinjan alapuolella, niin trial pyörällä se onkin 60 mm yläpuolella, joka takaa sisäänrakennetun kiikkeryyden niin pitkään, kun etupyörä on vielä maassa. Kun taidot kehittyvät sillle tasolle, että liikutaan vain takapyörällä pomppimalla, niin silloin trial pyörän geometriasta alkaa olemaan oikeasti hyötyä. Allekirjoittanut on kuullut tämän isoilta poljilta, mutta ei ole vielä sitä itse kokenut... Paikalla on muutamia trial pyöriä, joilla pääsee vähän kokeilemaan tuntumaa kyseiseen kalustoon.

Jos kiinnostus heräsi, niin tule Vilusenharjun trial puistoon maanantaina klo 18. Jos haluat mukaan BaseCamp yhteisöön, jossa vielä toistaiseksi jutellaan verhojen takana wannabee keskusteluja, niin laita YV:nä minulle sähköpostiosoitteesi, niin laitan sinulle kutsun.

Antti