Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
Ihan sama laitatko 2, 5 vai 9 tonttua. Vasta kun ajoasento on kohdillaan, kumit ja satula valittu kuskin ja maaston mukaan, sekä iskarit saatu säätöihin, niin voidaan puhua hyvästä pyörästä. Tuskin koskaan saa kaikkea kohdille koeajolla, joten valinta menee silloinkin tuurilla mikä sattuu olemaan lähimpänä hyvää tehtaan jäljiltä. Ite olen ostanu haarukan yläpäästä Santa Cruzin ja Pivotin näkemättä ja koeajamatta. Molemmat oli ihan hirveitä tehtaan jäljiltä, mutta kuukausi-pari ajoa ja säätöä saa ne puhkeamaan kukkaan.
Pitkälti samaa mieltä. Pyörä on helposti aika toinen, kun sen on saanut säädettyä ja speksattua itselle mieleiseksi. Ja kuten JJ sanoo, ero voi olla isokin. Jäykkäperäinen tai täysjäykkä tietysti sama juttu, vaikka säädettävää onkin vähemmän.
Juuri tämän takia olen joskus pitänyt koeajoa vähemmän olennaisena, varsinkin kokemattomalle joka ei osaa kiinnittää huomiota olennaisiin yksityiskohtiin vaan menee pelkällä fiilispohjalla.