GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 227 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 127 177 217 225 226 227 228 229 237 277 327 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.781 - 6.810 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #6781
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttu. Katso viesti
    .

    Ei nyt millään pahalla, mutta en tällä kyllä uskaltaisi mennä maastoon ajamaan. V-vannejarrut ovat aina lähes luokattoman huonoja poislukien cyclojen uusimmat cantileverit, tuo käännettävä ohjainkannatin saataa pettää ensimmäisen kivikon aikana eikä tuo keula ole toiminut vuosiin. Lisäksi renkaat ovat lähes takuuvarmasti biltemasta, joten kumiseos ei omaa minkäänlaisia pito-ominaisuuksia märässä maastossa.

    Tällainen vehje sopii satunnaiseen asiointiin ja hiekkateille, mutta ei tällä nyt ihan rehellisesti ole mitään tekemistä maastopyörän kanssa. Ole varovainen ettet loukkaa itseäsi tällaisella pommilla.
    No onhan vannejarruilla ajettu vaikka kuinka paljon, joten ei ne nyt ihan mitääntekemättömiä ole. Tietysti ne pitää olla kunnossa. Ja ekalla lenkillä kun on märkää, on tehojen muutos syytä huomioida. Sama kun on pakkasta ja vanteissa jäätä. Ja säädettävällä ohjainkannattimella voi hyvin aluksi hakea asennon kohdalleen, mutta kyllä minäkin sen sitten vaihtaisin kiinteään stemmiin. Ja ennekuin ajaa yhtään niin säädettävän stemmin ruuvien kireys kannattaa tarkastaa. Eikös ostaja aikonut tangonkin vaihtaa? Joten samallahan stemmikin vaihtuu. Eikä ne kalliita ole. Kaksi kolme kymppiä. Ja noilla renkailla, kunhan ei halki ole, pääsee kyllä maastossa ajoa kokeilemaan. Aika harva ekoja lenkkejä pahempiin kivikkojuurakoihin suuntaa. Ja voi sinnekin mennä kun on nätti päivä.

    Jos ei ole ollenkaan kokemusta maastoajosta, niin ihan sopiva kokeilulaite. Ei niin vaativille poluille sopii hyvin. Ja jos tuntuu että maastopyöräily onkin "se juttu" niin voihan ton koeajokappaleen jättää sellaiseen toisarvoiseen käyttöön. Sitä on aina, jos pyöräilee. Ei ole niin paljoa varkaita kiinnostava.

  2. #6782
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Hyvä peli juuri sinulle varmasti, jos ei homma olekaan oma juttu niin ei tule paljon takkiin. Jos pyörä pysähtyy noilla jarruilla niin hyvä. Tsemppiä.

  3. #6783
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hamme Katso viesti
    Eiköhän tällä jo alkuun pääse...
    Varmaan pääsee. Tärkeintä että vehkeet on kunnossa. Eli jarrut, vaihteet hyvin säädetty ja yms...

    Toinen juttu on ruuvien kireys, maastossa ruuvit tuppaa löystymään. Ja varsinkin tuota stemmi - tanko settiä kannattaa tarkkailla ettei tule vahinkoja.

    Tuollaisen pyörän kanssa on helppo harjoitella pyörähuollon perusteet, sitä taitoa tarvitaan jos lajiin oikein kunnolla hurahtaa.

  4. #6784
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hamme Katso viesti
    Oi kyllä, maksoin reilusti yli viisikymppiä. Mutta kun tuota uusimaan tori.fi tarjontaa selaili niin tuntu että hyvin vähissä oli potentiaaliset vaihtoehdot. Taustalla oli edullinen hinta, toimiva pyörä ja mielellään vähän maastoonkin sopiva. Yhtä pyörää jonka piti olla kunnossa, kävin aikaisemmin koeajamassa, mutta en tiedä kenen mielestä pyörä on kunnossa jos toinen jarru ei toimi lainkaan eikä kaikki vaihteet mene silmään. Tähän oli sentään vaijerit, kaikki jarrupalat ja takakumi uusittu joten koin parhaaksi valinnaksi omaan budjettiin.

    Edit. Myös satulaa voisi vaihtaa mukavempaan. Hieno tuo omaan silmään on mutta tekee kipeetä istua, liekö sitten vaan kuskissa vikaa.
    Hyvä pyörä maltilliseen ajoon kevyehkössä maastossa. Älä piittaa muiden mollauksista, vaan aja pirusti, pidä pyörä kunnossa ja hae sillä kipinä pyöräilyyn. Seuraavaan voi sitten satsata enemmän kun into kasvaa.

  5. #6785
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttu. Katso viesti
    .

    Ei nyt millään pahalla, mutta en tällä kyllä uskaltaisi mennä maastoon ajamaan. V-vannejarrut ovat aina lähes luokattoman huonoja poislukien cyclojen uusimmat cantileverit, tuo käännettävä ohjainkannatin saataa pettää ensimmäisen kivikon aikana eikä tuo keula ole toiminut vuosiin. Lisäksi renkaat ovat lähes takuuvarmasti biltemasta, joten kumiseos ei omaa minkäänlaisia pito-ominaisuuksia märässä maastossa.

    Tällainen vehje sopii satunnaiseen asiointiin ja hiekkateille, mutta ei tällä nyt ihan rehellisesti ole mitään tekemistä maastopyörän kanssa. Ole varovainen ettet loukkaa itseäsi tällaisella pommilla.
    Heh, skidinä ajellessa muistan vain, kuinka v-jarrut oli se juttu, ei vissiin enää nykypäivänä. Mutta uskaltaisin väittää että että omiin tarpeisiin riittävät ja mitä nyt ehtinyt ajamaan niin toimivathan nuo. Stemmi ja tanko ovat menossa vaihtoon. Ja ei, minun maastossa ajoni ei nyt tarkoita sitä samaa kun teillä, vauhtia ja mitä lie droppeja, lähinnä suhteellisen rauhallista ajoa metsän siimeksessä. Mitä tarkoittaa että keula ei toimi? Tässä yksilössä se ainakaan ei ole jumissa tai aivan täysin löysäkään, joten ei se kovin toimimattomalta vaikuta. Pyörä kuitenkin kokonaisuudessaan on toimiva ja testiajoissa ei ole ongelmia ilmaantunut, tarkoitus oli ostaa toimiva pyörä jolla pääsee heti liikkeelle ja tarvittavia parannuksia voi tehdä jatkossa.

    Kiitokset kommenteista, joita oli moneen lähtöön. Tästä on hyvä jatkaa

  6. #6786
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    52
    Onpa kiva nähdä, että muutaman mädän omenan lisäksi täällä on hurjasti enemmän positiivisesti asiaa lähestyviä henkilöitä. Itselläni maastopyöräkärpänen puri muutama vuosi sitten saman tasoisesta laitteesta liikkeelle kuin Hammella ja aiheutti itselleni sen, että ensimmäistä kertaa elämässä nautin liikkumisesta. Löysin ns. sen oman juttuni. Sen jälkeen on tullut speksailtua hurjasti sitä ensimmäistä "kunnon" pyörää, joka olisi tarkoitus lähiaikoina käydä noutamassa kotiin asti. Ensimmäisen pyörän avulla olen oppinut myös huoltamaan kyseisiä laitteita.

    Lisäksi tuli aloitettua myös wattipyöräily, jotta kuntoa saisi oikeasti kohotettua ja pidettyä myös yllä.

    Tämä kaikki lähti itselläni 80€ Nakamurasta.

    Niille muutamille mädille omenille ei voi sanoa kuin, että polkekaa enemmän ja kommentoikaa vähemmän. Vaikeneminen on kultaa ja sillei.

  7. #6787
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    126
    ^ Hyvä kommentti yllä ja helppo yhtyä. Ihan toimivan näköinen pelihän tuo on ja varmasti myös maastossa pärjää. Melkoinen guru saa olla, jos kuvasta näkee, ettei keula toimi. Muutenkin ihan kivan näköinen retro peli ja maalauskin näyttää ihan hyvältä. Pyörä voi olla kaunis ja hyvännäköinen vaikka ei olekaan uusin ja kallein hiilikuituvinkula.

    Halvempi pyörä voi myös olla jollekkin se sopivampi ratkaisu. Siitä on mukava lähteä osia vaihtelemaan ja parantelemaan. Oppii samalla ruuvaamaan ja huoltamaan. Itsekin olen jo lähes kaikki kikkulat kertaalleen omasta pyörästä vaihtanut, vaikka varmasti loppupeleissä kustannustehokkaampi vaihtoehto olisi ostaa kokonaan uusi. Eli ei muuta kuin kovaa ajoa Hammelle!

  8. #6788
    Colnagon uudempaa tuotantoa. Yksi lenkki ajettu - arvatkaa tuntuiko hyvältä ajaa

    http://maxwin.1g.fi

    -Whippet Racing Maailman Parasta Koiraurheilua-

  9. #6789
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KeijoM Katso viesti
    Onpa kiva nähdä, että muutaman mädän omenan lisäksi täällä on hurjasti enemmän positiivisesti asiaa lähestyviä henkilöitä.
    Joidenkin on vaan niin vaikea nähdä sen oman kuplansa ulkopuolelle ja tajuta, että harrastamista on erilaista ja aloittelijan tarpeet on ihan erit kuin omat. Yleensähän nuo on niitä pari kolme vuotta harrastaneita, jotka on pätevyytensä huipulla nyt kun on saatu hommasta vähän kiinni.

    Kun miettii niin kyllähän sitä nyt tulee itsellä ihan eri malliin pyörää paiskottua polulla kuin eka kesänä, jolloin se oli melko varovaista etenemistä hitaasti ja helpoilla poluilla.

  10. #6790
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fibi Katso viesti
    Colnagon uudempaa tuotantoa. Yksi lenkki ajettu - arvatkaa tuntuiko hyvältä ajaa
    Ei pysty arvailemaan. Erittäin hieno paketti!
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  11. #6791
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Joidenkin on vaan niin vaikea nähdä sen oman kuplansa ulkopuolelle ja tajuta, että harrastamista on erilaista ja aloittelijan tarpeet on ihan erit kuin omat. Yleensähän nuo on niitä pari kolme vuotta harrastaneita, jotka on pätevyytensä huipulla nyt kun on saatu hommasta vähän kiinni.

    Kun miettii niin kyllähän sitä nyt tulee itsellä ihan eri malliin pyörää paiskottua polulla kuin eka kesänä, jolloin se oli melko varovaista etenemistä hitaasti ja helpoilla poluilla.
    .

    Niin toisena kantana voisi sanoa, että ostamalla kerralla hyvät PERUS tason vehkeet ymmärtää paremmin mistä harrastuksessa on kyse. Biltemasta saisi kohtuuhintaan 17kg maantiepyörän, mutta ei se kovin hyvin kerro siitä mitä maantiepyöräily tänä päivänä on...

    Mitään täpäriä ei ensipyöräksi kannata ostaa, koska ajotaidoitojen karttumiseen kuluu helposti jäykkäperällä pari kautta.

    Itse ostin muutama vuosi sitten entry tason maantiepyörän 500€ ja kesän aikana ajoin pyörällä noin 4000km. Pyörän vaihteina olivat Shimanon Clarikset ja niitä sai säätää viikoittain. Kesän aikana kiekoista meni poikki 4 pinnaa tasaisella ajosta. Kesän aikana pyörän korjailuun meni aikaa kymmeniä tunteja ja kävelin töistä useamman kerran kotiin pyörän hajottua kesken matkan.
    Kun kulutusosia yritti vaihtaa pulttien kannat pyöristyivät eikä niitä osia ollut selkeästi tarkoitettu vaihdettavaksi.
    Seuraavana pyöränä ostin saman pyörän eri osasarjalla reilun tonnin hintaluokasta. Vaikka runko oli täysin sama oli osasarja kelvollista sorttia. Pyörä vaatii huoltoa huomattavasti vähemmän ja kestää ajoa ja kuraa päivästä toiseen.

    Jälkeenpäin mietittynä jollei palo harrastukseen olisi niin vahva, en usko, että monikaan olisi jaksanut tapella pyörän kanssa niinkauan kuin jaksoin.

    Monen tonnin hifi vehkeet on aina asia erikseen, mutta tarkasteltaessa puhtaasti hinta/laatu suhdetta se paranee pyörissä sinne 1000-1500€ asti. Sillä saat allesi kunnon kestävän pelin, joka kestää kulutusta ja käyttöä eikä rajoita harrastamista koko ajan.

    Asiointipyörät on erikseen ja itse kannatan bilteman sinkulan hankintaa idioottivarmaksi kauppapyöräksi. Sitä ei edes varkaat halua

  12. #6792
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Hyvän näköinen Colnago - sillä olisi kiva ajaa! Muistuttaa Bianchi Oltrea. Estetiikka kisaa hyvin oman ekan Oltreni kanssa (XR1 Nero). Sen sijaan nykyinen XR2:ni häviää missikisat, kun siinä on rumempaa markettitarraa.

    Kiekoista poistaisin teipit ensitöiksi, mutta se onkin ainoa nyrpistyksen aihe.
    10k-kerhon jäsen

  13. #6793
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Hyvän näköinen Colnago - sillä olisi kiva ajaa! Muistuttaa Bianchi Oltrea. Estetiikka kisaa hyvin oman ekan Oltreni kanssa (XR1 Nero). Sen sijaan nykyinen XR2:ni häviää missikisat, kun siinä on rumempaa markettitarraa.

    Kiekoista poistaisin teipit ensitöiksi, mutta se onkin ainoa nyrpistyksen aihe.
    Ei taita campagnoloissa olla teippejä.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  14. #6794
    "Teipit" ovat vesisiirtopinnoitteita. "Water transfer printing", "hydrographics" ja myös "hydro dipping" ovat menetelmästä käytettyjä termejä.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrographics_(printing)
    http://www.tuningstudio.fi/pinnoitus


    Pyörä on kyllä hieno - ja luonnossa nähtynä vähintään yhtä hieno - eikä kuvakaan ole huono. Jos kateellisen sallitaan jotain naputtamista keksiä, niin eihän "Concept" mitenkään sovi hienon italialaisen pyörämerkin uutuusmallin nimeksi! Mikä tahansa muu, vaikka joku Colnagon harrastama mitäänsanomaton kirjainnumeroyhdistelmä! Tai olisi edes "Concetto"! (Vrt. Bianchi Oltre; "Bianchi Beyond" olisi ihan eri pyörä, joku yhtä tylsä kuin mikä tahansa Cervélo.)

  15. #6795
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    239
    Roudie ja cyclo vaihtu tämmöseen
    MC Kramppi

  16. #6796
    Siinä on kai reilun neljän tonnin verran hiilikuitua ja pyöränosaa! SuperX Force 2017! Uusi geometria, etupäätä graveliin ja takapäätä teknisille cyclocrossradoille sopivaksi kehuttu, 40 mm renkaat mahdollistava, mutta oman (Cannondalen tai uudelleen rihdatun) takakiekon vaativa ja himpun verran suuremman Q-faktorin omaava. Formulan navat. NoTubesin kehät, Dt Swissin pinnat, 1417 grammaa.

    Tuosta "Atmosphere Blue/Jet Black/Acid Red"-värityksestä todennäköisesti joko pidetään tai sitä inhotaan. Minä tykkään hillittömästi pyörän mallista ja ulkonäöstä muuten.

    (Jos olisin ostamassa, valitsisinkin naisten mallin jonka Aksiumit jättäisin kakkoskiekoiksi.)

  17. #6797
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fibi Katso viesti
    Colnagon uudempaa tuotantoa. Yksi lenkki ajettu - arvatkaa tuntuiko hyvältä ajaa

    KOMEA!

    minä en jostain syystä perusta niistä vanhemmista malleista, mutta tällä kyllä ajelisi mielellään.

  18. #6798
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    239
    Kuovipolulla hyvin speksit hallussa😄. Pyörä tuli taloon jo talvella ja vajaa paritonnia jo mittarissa, tykkään ihan älyttömästi. Mukavuutta, keveyttä ja geo toimii just niinku on kehuttu. Kolme kiekkosettiä, työmatka, cx, ja nää alkuperäiset saa maantiekyytiä pääasiassa. Kaikki tubeless versiona.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    MC Kramppi

  19. #6799
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Exluossa Katso viesti
    Kuovipolulla hyvin speksit hallussa. Pyörä tuli taloon jo talvella ja vajaa paritonnia jo mittarissa, tykkään ihan älyttömästi. Mukavuutta, keveyttä ja geo toimii just niinku on kehuttu. Kolme kiekkosettiä, työmatka, cx, ja nää alkuperäiset saa maantiekyytiä pääasiassa. Kaikki tubeless versiona.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    Gulf-henkeä myös värityksessä havaittavissa. Mitä enemmän tuota pällistelee,
    sitä paremmalta se näyttää. Outoa...
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  20. #6800
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    80
    Uusin tulokas ensilenkillä






    Ja koko saakelin sakki


  21. #6801
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Herwood
    Viestit
    308
    ^placeholder ensimmäiselle "moottoripyörä!!11!!" nyyhkytykselle...

    Komeita Trekkejä kyllä (Y)

  22. #6802
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    223
    Komeat Trekit, onko uusin Remedy? Pistäkäähän ihmiset vähän speksiä mikä malli kyseessä niin ei tarvitse mennä valmistajan sivuille etsimään.

  23. #6803
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    Mikäs se siellä pilkistää

  24. #6804
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^ Nutrailihan siellä! Hyvä pyörä.

  25. #6805
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moby Katso viesti
    Komeat Trekit, onko uusin Remedy? Pistäkäähän ihmiset vähän speksiä mikä malli kyseessä niin ei tarvitse mennä valmistajan sivuille etsimään.
    Remedyhän tuo joustomäärän perusteella on.

    Tuosta ryhmäkuvasta näkyy kyllä hyvin tuo Trekin nykyinen suunnittelufilosofia. En ole ihan varma tykkäänkö noista metrisistä tolpista.

  26. #6806
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    126
    Äärimmäisen tyylikkäitä nuo Maxxisin tan wall -renkaat. Istuu punaseen runkoo ku nyrkki silmään.

  27. #6807
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    185
    En ehkä päässyt ajatukseen kunnolla sisälle... Oliko noilla kiikareilla jokin syvällisempi merkitys TREK-yhteiskuvassa?

  28. #6808
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^ Nutrailihan siellä! Hyvä pyörä.
    Oikea vastaus

  29. #6809
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OneTen Katso viesti
    En ehkä päässyt ajatukseen kunnolla sisälle... Oliko noilla kiikareilla jokin syvällisempi merkitys TREK-yhteiskuvassa?
    Tykkään katsella lintuja samalla ku käyn pyöräilemässä. Nyt yritän bongata ruisruikkua tai jotain semmosta siipiveikkoa.

  30. #6810
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väsä Katso viesti
    Tykkään katsella lintuja samalla ku käyn pyöräilemässä. Nyt yritän bongata ruisruikkua tai jotain semmosta siipiveikkoa.
    Minä ajattelin että ne olisi juuri ne kuuluisat kiinnostuskiikarit jotka on nyt kelien lämmettyä löytyneet.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •