GiantElectrobikeGarmin
Sivu 6 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

  1. #151
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    101
    Olen juuri tuollaisella Thulella kuljetellut onnistuneesti Haibike Sduro Hardninea jo useammankin kerran. Ainakin kyseiseen pyörään tuo kiinnityksen kriittisin osa eli "varrellinen leuka" sopii hyvin, kun akun ottaa irti. Tällöin pyörä pysyy myös telineen painorajoissa.
    Hapro muokkasi tätä : 07.03.2017 at 21.24 Syy: Lainaus meni mönkään

  2. #152
    Näitä näkyy olevan todella hienoja ja monipuoliseen ajoon suunnattuja sähköavusteisia mummonpyöristä maastoon ja ties minne. Mutt onko Nuvincista kokemuksia muilla kuin e-fighterilla? Olis kiva lukea niistä ennen kuin pääsen omaani 'korkkaamaan'.

  3. #153
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Fillarimessuilla tuli parina päivänä käytyä

    Ekana testasin

    kolme tavallista etujousitettua pyörää
    eli Haibike hard 6
    KTM Macina Force Menevä ja tasapainoinen

    Lapierre. 27.5”+ renkailla. Mukava rento peli


    Haibikestä täysjousto ja alamäkipyörä
    KTM:n fatbike
    KTM:n täysjousto.
    Haibike täysjousto fatbike
    Yksi täysin kahvasta liikkuva pyörä.

    Sunnuntaina
    etujousitettua Ghost 27.5:ia.Tässä oli omaan makuun jopa paras ei täysjousto
    Haibike SDURO AllMtn 6.0 27.5”+ renkailla

    Ehkä itseä eniten miellytti tuo viimeinen. Nuo + renkaat antavat uskottavaa ulkonäköä ja vaikuttavat hyvältä kompromisseilta, jos suolle ole tarkoitus mennä.

    Mielestäni jos kohtuukallista peliä ostetaan niin saisi siinä olla jousto molemmissä päissä että kestää kovaakin menoa maastossa. Mielestäni TM 19/2016 kuvaa noita pyöriä aika hyvin.

    Toiveina olisi siis täysjousto 27.5”+ renkailla
    Mieluiten yhdellä eturattaalla eli =>Boschin tekniikka. Ehdotuksia / ideoita toivotaan.

    PS. Kuuli että Fantic:in pyöriä voi koeajaa Tuusulan keskustassa Hyökkälän koululla 21.3 17..18
    18…20 on lisäksi luento sähköpyöristä

  4. #154
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    65
    Kävin messuilla katsastamassa sähköpyöriä. Tosiaan teknisissä asioissa täytyy olla itse hyvin perillä asioista. Myyjät itsekään eivät tiedä välttämättä että onko jossain esim. Yamahan PW vai PW-X moottori. Minullekin yhtä pyörää esiteltiin koeajoalueella, niin että on uudempi moottori jossa nopea cadenssi ei tiputa avustusta eli olisi uudemmalla PW-X moottorilla. No eipä hätiä mitiä, sai siellä välillä myös hyviäkin neuvoja ja osa myyjistä sanoi että osin moottorin valinta on makuasia, molemmat on hyvä.

    Lähellä oli etten tehnyt kauppoja Haibiken jäykkäperästä 27,5 plus renkailla ja Yamahan PW-X moottorilla varustetusta versiosta. Kotona yritin kaivella tietoa tästä uudemmasta moottorista (ja revikkaa ko. pyörästä) mutta niitä ei juuri löytynyt tai sitten olivat saksankielisiä videoita... jäi pyörä sitten ostamatta. Koeajettavanakaan ei sellaista ollut. Toinen mikä siinä pyörässä mietitytti on jonnin verran fyysisiltä mitoiltaan kookkaampi Yamahann akku kuin esim. Bosch:lla. Laturi näytti myös olevan jossain testivideossa (olisiko ollut ElectricBikeReview.com) aikamoinen möhkäle verrattuna Boschin vastaavaan.

    Boschissa mulla hankintaa jarruttaa moottoriin integroitu välityksenmuunnin, vaikka ei niistä pahaa ole kuullut, mutta tietäen mitä niiden korjaaminen voi maksaa, niin arvostaa yksinkertaisempia (ja ehkä) toimintavarmempia ratkaisuja. Meridalta on tulossa eBike Trail 800 kevään aikana myyntiin. Siinä on se Schimanon uusi E8000 moottori ja 27,5+ renkaat. Muutaman testivideon katsonut ja niissä on järjestelmää kehuttu. Tosin messuilla muita moottoreita edustava myyjä sanoi, että Schimano on selvästi kehityksessä jäljessä, koska muut isot valmistajat ovat jo tehneet useamman vuoden ajan MTB:n sopivia moottoreita... no tiedä häntä. Taidan nyt kumminkin odottaa, että löytää lisää dataa PW-X ja Schimanon E8000 Steps pyöristä.

  5. #155
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Meinaat kai välityksenmuuntimella kampiakselin ja eturattaan välissä olevaa välitystä. Moottorin ja rattaan välissä lienee rajut välitykset joka moottorissa, koska en usko pikku moottoreiden kykenevän vääntämään pienillä kierroksilla vaan välitystä on reilusti. Boschissa moottorilta rattaalle vähän vähemmän kuin muissa, mutta kokonaisuutena moottorista kampiin aika sama.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  6. #156
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Täälläkin toiveina oli sähkömaasturi 27.5”+ renkailla mutta Shimanon Steps E8000 moottorilla ja pitkällisen pohdinnan ja surffailun perusteella päädyin tilaamaan tämän. Noin kahden kuukauden päästä pitäisi olla toimitus. Pitkään mietin myös jäykkäperää mutta lopulta mielipide kallistui kuitenkin täysjouston suuntaan.

    https://www.12gobiking.nl/merida-e-one-twenty-800-2017

    Pykälää parempaa versiota on koeajettu tuossa:

    http://www.mbr.co.uk/reviews/electri...da-eone-twenty

  7. #157
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    65
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Meinaat kai välityksenmuuntimella kampiakselin ja eturattaan välissä olevaa välitystä. Moottorin ja rattaan välissä lienee rajut välitykset joka moottorissa, koska en usko pikku moottoreiden kykenevän vääntämään pienillä kierroksilla vaan välitystä on reilusti. Boschissa moottorilta rattaalle vähän vähemmän kuin muissa, mutta kokonaisuutena moottorista kampiin aika sama.

    nih..
    Ok, kiitos tarkennuksesta.

    Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla

  8. #158
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petrivet Katso viesti
    Fillarimessuilla tuli parina päivänä käytyä

    Ekana testasin
    ...

    Haibikestä täysjousto ja alamäkipyörä
    KTM:n fatbike
    KTM:n täysjousto.
    Haibike täysjousto fatbike
    Yksi täysin kahvasta liikkuva pyörä.
    Missähän oli KTM:n täysjousto ajossa? En nähnyt messuilla.

    Muutama havainto oli että melko vaisuilta tuntui monen fillarin sähköavustus. Olin keskiömoottoreissa vahvasti muiden mielipiteen varassa ennen koeajoja ja meinasin jo haudata koko sähköfillari hankkeen, koska ajo ei ollut sitä mitä kuvittelin. Enenmmänkin tuntui että sähköllä eliminoitiin lisääntynyt paino ja lopputulos oli plusmiinus nolla.
    Lisäksi moni fillari oli todella raskas keulaltaan. Ulkoradan kuormalavoille/lavoilta kun yritti keulia, sai repiä tangosta ihan miehekkäästi.

    Kävin erikseen ajamassa myös Mondrakereita Hi5Bikesin DontGoExpoilla, mutta ne tuntuivat pikkupyörittelyssä melko kankeille. Vaikea tietysti sanoa ennan kunnon maastoajoa, miten on. Uskon että vakaus korostuu kovassa vauhdissa ja pitkissä jyrkissä nousuissa. Mutta vaikea oli muodostaa mielipidettä E-Craftysta koska sellaista ei koeajossa ollut. Normi craftyt eroavat mitoiltaan e-malliin verrattuna, koska moottori tuo omat rajoituksensa ja painopistekin nousee.

    Kun ylempänä joku sanoi että pitää vain koeajaa eri malleja, niin ei ole helppo rasti. Mondrakerilla ei ole koeajossa e-fillareita ja monella muullakin esim. yamahan pw-x koneet ei olleet vielä saapuneet maahan. Parhaiten fillareiden erot huomaa kun pääsee ajamaan niitä peräkkäin - kuten juuri messuilla. Jos ajaa yhtenä päivänä jotain ja viikon päästä toista, ei erot korostu niin selkeästi.

    Myös Cannondalen Moterra LT1 tuli koeajettua ja olipas melkonen yllätys. Moottori potkii ihan eri tavalla kuin muissa koeajetuissa ja heräsi epäilys oliko Cännärissä muita pienempi eturatas? Mutta muita havaittuja asioita oli keulan noston keveys. Takahaarukka on optimoitu mahd. lyhyeksi ja painopiste alhaiseksi, joten keula nousi esteille kevyesti. Tiedä sitten miten pitkissä ylämäissä... mutta onneksi Suomessa ei niitä ole
    Samalla huomasi miten painopiste oli saatu alhaiseksi ja sen huomasi erityisesti kun talutti fillaria ja heilutteli sivuttain. Muut oli painavan tuntuisia möhkäleitä, kun taas Moterrra kuin mikä tahansa fillari. Runko oli myös jämäkän ja jäykän tuntuinen. Itsellä oli joskus Cannondalen Super-V, jossa runko oli yhtä paksua putkea. Yhteys tangosta keskiöön oli tiukin, mitä missään muussa ajamassani fillarissa. Tykkäsin. Nyt huomasi Moterrassa samaa ilmiötä. Jostain ulkomaan foorumeilta luin, että Cannondale ei ole vain iskenyt moottoria ja akkua johonkin perinteiseen runkomalliin, vaan ovat huomioinneet niiden tuoman painon rungon tukevuudessa. Tuntuu pitävän paikkansa. Tosin painoakin on melkoisesti.

    Messut alkoivat jo sulkeutua kun törmäsin merkkiin Riese & Müller. Heidän täysjousto sisälsi monia fiksuja oivalluksia ja viimeistely oli tasokasta. Erityistä oli kaksi akkua sekä integroidut etu ja takavalot. Etuvalo vielä Laser LED ja kohtalaisen kirkas. Muotokieleltään ko. fillari oli vähän kulmikas ja kuin omalta pajalta tullut. Koska messut oli juuri sulkeutumassa, koeajoa ei järjestynyt. Olisi ollut kiva kokeilla sitä. Hintatasoltaan ko. fillari asettui aika kohtalaiselle, ottaen huomioon millä osilla ja varusteilla se oli kasattu.

    Pipo mainosti Meridaa ja noteerasin itsekin sen hypetyksen E-Mtb magasinessa. Olisi aika herkku; XTDi2, Fox factorya jne... Harmi että pyörää ei ole missään vielä myynnissä ja Suomen maahantuontiohjelmasta kalliimmat fillarit puuttuu kokonaan.
    Koeajamatta en sähköfillaria aio ostaa. Se rajoittaa paljon vaihtoehtoja, mutta kyllähän se yli viiden tonnin hankinta pitää tehdä varman päälle. Itsellä kun on vahva epäilys että käytettyjen sähköfillareiden arvo laskee ihan reippaasti jo vuoden ajon jälkeen. Ensinnä pitää huomioida vuoden käyttö, sen jälkeen että ostaja haluaa tietenkin akun hinnan verran alennusta. Ostaja olettaa että moottori on ajettu loppuun ja kohta markkinoille tuupataan jo parempia moottoreita, halvempaan hintaan. Joten se kortti, että ostaa nyt jonkun ja ensi keväänä haluaisikin vaihtaa, ei ole katsottavissa.

  9. #159
    Samanlaista 'painia' moni käy, vaikka olis hankkimassa toisenlaista sähköavusteista... ja toivois välttyvänsä vikavalinnalta.
    Mutt moni joutuu pettymään, kun ei tunne vaihtoehtoja ja/tai tuijottaa vain hintaan, mikä on toki monilla meistä rajoittavana valintakriteerinä.
    Oon tehnyt saman konkreettisen havainnon kuin ElBike, kun totesi suomalaisten maahantuojien rajoittuneen malli-/versiovalikoiman... paremmin (kalliimmat) versiot jätetty pois.
    Hyviä huomioita ja mukava 'kehityskulku' etsinnässä Tykkääsin lukemastani/kirjoittamastasi.
    Toivottavasti 'se oikea' löytyy...

  10. #160
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Jos on todella kiinnostusta aiheeseen miten saada sähköpyörän akku kestämään mahdollisimman hyvin, niin tässä on tuore setti diippiä shittiä:

    https://www.electricbike.com/how-to-...-battery-last/

    Sanoisin, että suht suvereeni luento aiheesta. Ei paljoa jää käsittelemättä.
    Itse päätin että tämä on viimeinen kesä kun ajan lipoilla. Olen käyttänyt niitä 12 vuotta. Ei kohta 50vee ukko oikein enää jaksa säätää niiden kanssa.
    Greenbikekitillä olisi ihan kiva akkusetti tilalle, posti Englannista 213 euroa

  11. #161
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Itse modaan orkkis akun koteloon uudet kennot, kun aika tästä jättää. Ja siihen kylkeen kunnon rc laturi niin pysyy jokainen kenno oikeissa jännitteissä.
    On tullut aika paljon lipojen kanssa pelattua, kun 10 vuotta rc.tä harrastin. Hyvin toimii akkuporat ja rikkaimurit, kun lipoilla viritin.
    Ja eikös se ole aika selvä asia, että sähköasentajalla on sähköpyörä

  12. #162
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petrivet Katso viesti
    Fillarimessuilla tuli parina päivänä käytyä

    Ekana testasin

    kolme tavallista etujousitettua pyörää
    eli Haibike hard 6
    KTM Macina Force Menevä ja tasapainoinen

    Lapierre. 27.5”+ renkailla. Mukava rento peli


    Haibikestä täysjousto ja alamäkipyörä
    KTM:n fatbike
    KTM:n täysjousto.
    Haibike täysjousto fatbike
    Yksi täysin kahvasta liikkuva pyörä.

    Sunnuntaina
    etujousitettua Ghost 27.5:ia.Tässä oli omaan makuun jopa paras ei täysjousto
    Haibike SDURO AllMtn 6.0 27.5”+ renkailla

    Ehkä itseä eniten miellytti tuo viimeinen. Nuo + renkaat antavat uskottavaa ulkonäköä ja vaikuttavat hyvältä kompromisseilta, jos suolle ole tarkoitus mennä.

    Mielestäni jos kohtuukallista peliä ostetaan niin saisi siinä olla jousto molemmissä päissä että kestää kovaakin menoa maastossa. Mielestäni TM 19/2016 kuvaa noita pyöriä aika hyvin.

    Toiveina olisi siis täysjousto 27.5”+ renkailla
    Mieluiten yhdellä eturattaalla eli =>Boschin tekniikka. Ehdotuksia / ideoita toivotaan.

    PS. Kuuli että Fantic:in pyöriä voi koeajaa Tuusulan keskustassa Hyökkälän koululla 21.3 17..18
    18…20 on lisäksi luento sähköpyöristä
    No nyt löytyi huippupeli eli
    http://www.mountainbikeshop.fi/shkpy...-fsr-6fattie-1
    Valitettavasti hintaa on liikaa ja perusmalli tuntuu kompromissilta. eli huono(mpi) keula, osat ja muuta pientä eroa. Lisäksi kokoa löytyy vain XL-koko. Muuten kyllä vaikutti loistoostokselta. Suunnilleen 4 tonnilla ei tuommosia mielestäni tarvitsi tehdä.

    Eli ajattelin hankkia perus e-biken esim. 10..11 vaihdetta 27.5+ renkaat, etujousitettu, 19” (~180cm pituutta) ja hintaa saisi olla ~2500eur. Löytyisikö mistään tämmöistä? Käytettykin menisi.

  13. #163
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Tuolta löytyy vaihtoehtoja ja paljon

    http://www.ebike-base.de/en/search/advanced-search/
    Itselle muistiksi

  14. #164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Itse modaan orkkis akun koteloon uudet kennot, kun aika tästä jättää. Ja siihen kylkeen kunnon rc laturi niin pysyy jokainen kenno oikeissa jännitteissä.
    On tullut aika paljon lipojen kanssa pelattua, kun 10 vuotta rc.tä harrastin. Hyvin toimii akkuporat ja rikkaimurit, kun lipoilla viritin.
    Ja eikös se ole aika selvä asia, että sähköasentajalla on sähköpyörä
    Mites, onkohan nuo moottorit konfiguroitu vain omalle akulle? Eikai ne Bochin ja Yamahan akut niin kalliita muuten olisi Akuissa itsessäänhän on kaikenlaista älyä, joten voisi kuvitella että moottori keskustelee akun kanssa ja jos joku kuvittelee kennottavansa akun itse, voi homma kaatua siihen että entiset kennot ja piirilevy on valettu johonkin epoxiin eikä sitä saa purettua.

  15. #165
    Minkähänlaisia nämä Bafangin tehdasmoottorit ovat? https://www.xxl.fi/white-xc-e-275-cl...132497_1_style

  16. #166
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Eli ajattelin hankkia perus e-biken esim. 10..11 vaihdetta 27.5+ renkaat, etujousitettu, 19” (~180cm pituutta) ja hintaa saisi olla ~2500eur. Löytyisikö mistään tämmöistä? Käytettykin menisi.[/QUOTE]

    Vaihtoehtoja itsellä nyt
    CUBE REACTION HYBRID HPA RACE 500
    -Onko 27+ renkaat


    Cube Reaction Hybrid HPA SL 500 Exclusive Model
    Taitaa lähteä hankintaan
    Osat!
    Hyvä joustohaarukka Manitou Minute TS AIR
    -Ilmeisesti 2.3" renkaat 27.5
    -tilattava Saksasta?


    Haibike SDURO HardLife 6.0
    Täyttää hyvin ehdot
    Kohtuullinen keula
    Tunnettu e-bike


    GT Bikes Pantera Dash
    Perinteinen merkki
    Hinta
    -saatavuus?
    -Joustohaarukka

  17. #167
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Kannattaa laittaa linkit pyöriin..

    27+ ei taida ihan tuohon rahaan saada mutta tämä voisi siihen hintaan lähteäkin.
    Ainakin kannattaa kysyä jos kiinnostaa.

    https://www.alltricks.com/F-11947-ve...__black_yellow

  18. #168
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Kiitti vinkistä.Laitoinkin heti kyselyä tuonne.
    Tuotakin katseli
    https://www.rutlandcycling.com/32313...ike-black.aspx

  19. #169
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Tuokaan ei muuten ole 27+...

  20. #170
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Tiedetään. Jostakin vaatimuksesta voi joutua tinkimään.

    Haibike olisi varmasti nappiostos, mutta epäilyttää vielä tuo väri. Täytyy käydä liikkeessä jos siellä oli tänään keltamustia esillä.

  21. #171
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    447
    Laiskuuttani kyselen täältä meneekö Boschin 500Wh akku suoraan pari vuotta vanhaan Haibiken täpäriin, bosch performance line, alkuperäinen 400Wh, kuvien perusteella näyttävät samantyyppisiltä. Ja pelittääkö alkuperäinen laturi?

  22. #172
    Kertokaapas mulle päivitetty tieto siitä, minkä sähköpyörän ostaisin :-) Toiveena naisten malli (S-koko), keskiömoottori (ellei joku muuta vakuuta), tietysti laadukkaat osat ja kestävä akku. Hinta-ajatus ehkä jotakin n. 2500e. Tulisi lähinnä työmatkapyöräilyyn ja silloin tällöin tuplaperäkärryn vetojuhdaksi. Ei läskiä eikä superkapeita renkaita, vaan jotain siltä väliltä.

    Yksi vaihtoehtoni on tässä ollut XXL:n Giant Explore, mutta en ole sitä vielä uskaltanut ostaa, kun en ole päässyt kokeilemaan mitään muuta mallia vertailuksi. Kuuntelen myös vinkkejä esim. saksalaisista verkkokaupoista, vaikka toki mielelläni testaisin fillaria liikkeessä.

  23. #173
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Tuolta löytys tollasta valikoimaa.
    https://www.electrobike.fi/sahkopyor...hkopyorat.html
    Haibike Sduro AllMtn 6.0

  24. #174
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hale2 Katso viesti
    Kertokaapas mulle päivitetty tieto siitä, minkä sähköpyörän ostaisin :-) Toiveena naisten malli (S-koko), keskiömoottori (ellei joku muuta vakuuta), tietysti laadukkaat osat ja kestävä akku. Hinta-ajatus ehkä jotakin n. 2500e. Tulisi lähinnä työmatkapyöräilyyn ja silloin tällöin tuplaperäkärryn vetojuhdaksi. Ei läskiä eikä superkapeita renkaita, vaan jotain siltä väliltä.

    Yksi vaihtoehtoni on tässä ollut XXL:n Giant Explore, mutta en ole sitä vielä uskaltanut ostaa, kun en ole päässyt kokeilemaan mitään muuta mallia vertailuksi. Kuuntelen myös vinkkejä esim. saksalaisista verkkokaupoista, vaikka toki mielelläni testaisin fillaria liikkeessä.
    Taikka tuommoinen

    http://larunpyora.com/tuote/2017-kal...10-17ah-trapez

    Tai

    https://www.baiks.fi/polkupyorat/ktm...-v-e-bike.html

    Varmaan työmatkalla riittää tuokin?

  25. #175
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1aloittaja Katso viesti
    Näitä näkyy olevan todella hienoja ja monipuoliseen ajoon suunnattuja sähköavusteisia mummonpyöristä maastoon ja ties minne. Mutt onko Nuvincista kokemuksia muilla kuin e-fighterilla? Olis kiva lukea niistä ennen kuin pääsen omaani 'korkkaamaan'.
    No nyt oon just päässy 'korkkaamaan' eli ekat 'tutustumisajot' polkassut automaattivaihteisella NuVinci 380:llä varustetulla Batavus Watz:llanija tuntuu fantastiselta! NuVinci säätää välityssuhteen, täysin pykälättömästi ja Bosch säätelee avustusvoimaa poljinkuormituksen mukaan. Mahtava fiilis! Kantsii ainakin tutustua.

    Toisille riitti aikoinaan Lada, nyt Toyota, joillekin riittää vain Mersu tai Bemari, mutt jotkut haluu esim mukavampaa, niinku Citikkaa, tms... sama juttu pyörissä
    1aloittaja muokkasi tätä : 24.04.2017 at 09.51

  26. #176
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Aloin tässä harkitsemaan jos siirtyisi työmatkapyöräilijäksi ja saisi jätettyä auton välillä kotiin. Vaihtoehtoja sähköpyörissä näyttää löytyvän aivan tolkuttomasti, joten vinkkejä järkevistä vaihtoehdoista tarvitsisin. Ei viitsisi ihan tolkuttomasti laittaa rahaa pyörään kiinni, jos työmatkapyöräily ei jostain syystä sitten otakaan onnistuakseen.

    Työmatka on pelkkää asfalttia 29 km suuntaansa, joten akun pitäisi avustaa aivan minimissään tuon 60 km, mielellään enemmänkin ettei ihan finaaliin tarvitsisi vetää joka päivä.
    Jousitukselle ei ole käyttöä, metsään pääsee sitten läskillä.
    Lokarit olisi plussaa, mutta pääasia, että paikat niille löytyy.
    Vaihteilla ei sinänsä ole väliä, kunhan tarpeeksi iso löytyy. Tavoite olisi selvitä matkasta tunnissa.
    Viritysmahdollisuus olisi plussaa, että matka taittuisi tarvittaessa nopeamminkin.

    Olisikohan olemassa jotain suht halpaa, noin 1500 € hintaluokassa olevaa sähköpyörää, missä riittäisi akku tuohon matkalle? XXL:ssä näyttäisi olevan jotain pyöriä jotka sopisivat tarkoitukseen ja kun seuraava 25% alennus sattuu kohdalle, niin hintakin olisi jo lähellä.

  27. #177
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Jos meinaat 29km:n matkan selvittää tunnissa 25km/h kulkevalla laitteella, on viritys kutakuinkin pakollista. Etenkin, kun välillä joutuu ajamaan hitaamminkin.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  28. #178
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Jos meinaat 29km:n matkan selvittää tunnissa 25km/h kulkevalla laitteella, on viritys kutakuinkin pakollista. Etenkin, kun välillä joutuu ajamaan hitaamminkin.

    nih..
    Kyllähän se pyörä kulkee kovempaa kun vaan polkee. Tasaisella menee tuo 25 km/h helposti ilman sähköäkin. Jos ylämäetkin pysyy tuon minimi 25 km/h, niin keskinopeus on pääosin suoralla matkalla jo ihan hyvä.

  29. #179
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Jos vaatimukset ovat A. halpa B. ajorataa only ja C. lujaa, niin kannattaa rakentaa 1kw suoravetopyörä. Ei tarvitse poistella mitään rajoittimiakaan. Win-win-win.
    Moottorisetti on Suomesta 400e, ja sihen joku 48V/20Ah-akku maailmalta 450e posteineen. 900e paketti torque armin kanssa.
    Tonninen DD menee 48V/20Ah-akulla kivasti 60km. Enemmänkin. Vakuutus Iffillä 65e.

  30. #180
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Jos vaatimukset ovat A. halpa B. ajorataa only ja C. lujaa, niin kannattaa rakentaa 1kw suoravetopyörä. Ei tarvitse poistella mitään rajoittimiakaan. Win-win-win.
    Moottorisetti on Suomesta 400e, ja sihen joku 48V/20Ah-akku maailmalta 450e posteineen. 900e paketti torque armin kanssa.
    Tonninen DD menee 48V/20Ah-akulla kivasti 60km. Enemmänkin. Vakuutus Iffillä 65e.
    Niin ei tuo rakentaminenkaan ole mitenkään poissuljettu vaihtoehto. Vaatisi vain paljon enemmän perehtymistä ja jonkinlaisen aihion mihin lähteä rakentamaan. Pihasta löytyy vanha Tunturi Grunge, mutta mielellään laittaisin tuollaiseen 1 kW tykkiin levyjarrut. Aihioitahan tosin saa melko halvalla netistä.

    Mikäs kauppa Suomessa myy noita moottorisettejä? Voisihan läskiin tietysti viritellä jonkinlaisen irroitettavan moottorisetin takarenkaaseen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •