ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 49 / 122 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 59 99 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 3651

Aihe: Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?

tempokisu Guest
    Sisustussuunnittelija suosittele

Olipa kyseessä pieni tai suuri koti, kalusteiden mittasuhteilla voi vaikuttaa sisustuksellisen kokonaisuuden onnistumiseen. Jos tilaa on niukasti, suosittelen valitsemaan ilmavia ja kevytrakenteisia huonekaluja. Kun kalustetaan tilavaa asuntoa, huonekalut voivat olla massiivisiakin, silloin ne ovat sopusuhteessa huonetilan kanssa, Karihtala kirjoittaa

ja mä teen juuri päinvastoin. Pieni kämppä, mutta tosimassiiviset huonekalut ja tummaa sävyä mutta kalustus on sopusoinnussa mun kanssa, mä viihdyn. Sisustussuunnittelijan ei tartte viihtyä mun kotonani.

^
    Karmiva ajatus, että asunnosta toiseen muutettaessa heitettäisiin vanhat kalusteet mäkeen ja ostettaisiin uudet "sisustukselliseen kokonaisuuteen" sopivat tilalle.

Minun mielestäni huonekaluilla pitää olla tarina. Ainakin meillä valtaosa huonekaluista on peräisin 1950-luvulta tai sitä vanhemmalta ajalta, vanhimmat kenties 1800-luvun puolelta. Ei niistä juuri mitään ole maksettu, monet on peritty tai saatu sukulaisilta ja tuttavilta, jotka ovat jostain syystä joutuneet luopumaan niistä. Yksi rulo-ovinen arkistokaappi ostettiin muutamalla kympillä kierrätyskeskuksesta. Eivät ne myöskään mitään antiikkia ole, mutta se, että niistä tietää mistä ne ovat lähtöisin, tekee niistä arvokkaita. Joitain on verhoilutettu (pirun kallista) uusiksi ja joitain laitatettu muuten.

Sisustussuunnittelijalla voi olla työsarkaa julkisten tilojen sisustamisessa, mutta meille en moista ammattihenkilöä työvierailulle kutsuisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aali Katso viesti
    Taitaa kuitenkin nuo yksiköt mennä 1.5mm2 ja 2.5mm2, ei sentään neliömetrien poikkipinta-alaisia johtoja tarvita
    Totta kuin kirkon rotta. Sen verran pitää aivohäröjä aina olla
    Haibike Sduro AllMtn 6.0

lumisade, jota jo odottelinkin

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    ^
    Karmiva ajatus, että asunnosta toiseen muutettaessa heitettäisiin vanhat kalusteet mäkeen ja ostettaisiin uudet "sisustukselliseen kokonaisuuteen" sopivat tilalle.

Minun mielestäni huonekaluilla pitää olla tarina. Ainakin meillä valtaosa huonekaluista on peräisin 1950-luvulta tai sitä vanhemmalta ajalta, vanhimmat kenties 1800-luvun puolelta. Ei niistä juuri mitään ole maksettu, monet on peritty tai saatu sukulaisilta ja tuttavilta, jotka ovat jostain syystä joutuneet luopumaan niistä. Yksi rulo-ovinen arkistokaappi ostettiin muutamalla kympillä kierrätyskeskuksesta. Eivät ne myöskään mitään antiikkia ole, mutta se, että niistä tietää mistä ne ovat lähtöisin, tekee niistä arvokkaita. Joitain on verhoilutettu (pirun kallista) uusiksi ja joitain laitatettu muuten.

Sisustussuunnittelijalla voi olla työsarkaa julkisten tilojen sisustamisessa, mutta meille en moista ammattihenkilöä työvierailulle kutsuisi.
    No täällä on antiikkia, ja "uusantiikkia" kuten Kuningastuoli joka oli yksi mun suuri unelma. Tykkään barokki-tyylisestä, tummanpunaisesta ja kultaisesta. Niitä sitten on. Honasin hienon kristallivalaisimen Bauhaussissa, ja se on nyt sitten keittiössä. Olkkarissa kun on perinteisempi kristallikruunu. Makuuhuoneessa on valaisin mallia "hirvensarvet" oli vaan hiano ja se oli saatava. Olkkarissa on myös mun autojen kuvat tosihienoissa kultaisissa barokkityyli-kehyksissä. Harvalla varmaan on mazdojen kuvat olkkarissa Makuuhuoneessa on taas oravakuvat samanlaisissa kehyksissä.
    Ainoat modernimmat systeemit on Ikea-lasivitriinit, niitä on 3 makuuhuoneessa ja 4 olkkarissa, täynnä nukkeja.
    No tässä kun kirjoittelen koneella, "kirjoituspöytä" on barokkisenkki ja tuoli myös, isä osaa onneksi ton verhoilun niin on tummanpunaista samettia tuoli ja rahi.
    Joka huoneessa ( paitsi vessassa) on aidot persialaismatot, pääosin tummanpunaista.

Inhoon valoisaa, kokovalkoista ja modernia, sellaista että pyörämonoissa ei uskalla tallustella mutta meillä kyllä uskaltaa.
    Ainoa "häpeäpilkku" on tämä mun sänky, se kun on valkoinen. Olisin halunnut sellaisen pylvässängyn, mutta ei semmoiset mahdu tänne.

Ai joo, no äitee tuossa ihmetteli sen F-liikkeen lehtijutun perusteella että Ferrareita voisi hankkia leasing-periaatteella 3800e/kk.
    No, joo mutta se ei ollu koko totuus, tietenkään ei ollut. Minimikäsiraha on 50t euroa, ja viimeinen maksuerä 180t euroa. Sitten voi siinä välissä maksella tota kuukausimaksua että ei nää köyhille ole.

Optikko määräsi äsken moniteholasit. Oireita on ollut. Tää on just tätä, heti kun täyttää 50 alkaa monenlainen sonta.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Optikko määräsi äsken moniteholasit. Oireita on ollut. Tää on just tätä, heti kun täyttää 50 alkaa monenlainen sonta.
    Tervetuloa joukkoon.
    Itellekin kaupattiin monitehoja, mutta en huolinu. Otin vaan lukulasit kun niitä tartten. Toistaiseksi näen ajaa ( autoa ja fillaria) ilman laseja ja parempi niin.
    Mutta selkeesti toi lenkkeilyjaksaminen muuttui 50 ikävuoden jälkeen, palautuspäiviä tarvii enempi.
    Olen silti iloinen että oon viiskymppinen. Hianompaa se on ajaa satasen vakiolenkkiä viiskymppisenä en mistään hinnasta haluaisi olla enää nuori tässä some-selffiemaailmassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tää on just tätä, heti kun täyttää 50 alkaa monenlainen sonta.
    Tää on jo sontaa näin nelikymppisenä. Varmaan löytyy jo kaikki wanhojen miesten vaivat ja koko ajan joku nurkka levällään. Saas nähä ollaanko täällä enää ees 10 vuoden päästä laseja sovittelemassa.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    mulla tuli päivä viiskymppisten jälkeen murskatulos verikokeista lekurilta.. vähän kaikki arvot oli jonkin verran vinossa. kerroin, että ajan 45min-2,5h päivässä fillarilla ja nostan puntteja noin kuutena päivänä viikossa, niin lääkärin määräys oli "sun tarttis lisätä liikuntaa". no lisätään. niin ja huomenna haen ekat lasit..
    Mä en edes mene verikokeisiin. Varmana on kaikki arvot vähän enempi kun viturallaan, mutta mitäs sitten? ei mitään.
    Ehkä kuitenkin arvot on vähän "parempia" kun joskus...25 vuotta sitten. Muistan hyvin että kolesteroli ( kokonais) oli 1. Hb oli 59.

Hb 59?

Sent from my iPhone using Tapatalk

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teeässä Katso viesti
    Hb 59?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja se ei sua yllättänyt...mutta kyllä vain. Olin aika heikossa kunnossa masukatastrofin takia, CRP oli 548, omapainoa oli 25 kg ( puolet siittä mitä olen nyt). En silti suostunut lähtemään vaikka lääkärit mulle sitä menolippua veikkasi.

mutta eipä yllätä että mun "pistekilpailijani" W-clubilla on näemmä vastaillu ja hössöttää kaikkea mahdollista että saisi tykkäystykkäyspiseiteä. Minä kun laitan vaan kuvia, ja tää toinen tyyppi vaan hössöttää ja kiittelee "hieno kuva, hienosti asustettu" yms.
    Mutta varoo tarkasti antamatta mulle pistettä, minä taas en anna pistettä kuin erittäin hyvästä kuvasta ( ja niitä on aika harvassa...) tai sitten sympatiapisteitä ( joku on ihan uusi tulokas ja laittaa kuvaa).
    Joskus aattelin että vain suomalaiset on kateita. Kyllä se tunne on ihan maailmanlaajuinen.

Ei yllättänyt, että EHRV ulisee aktiivista palauttelua neljän tunnin unilla. Ilmeisesti eilinen lenkki oli väärin ajettu kun sitä ei käytännössä HRV:stä havaitse, eroa aamuluvussa ennen ja jälkeen kokonaiset 2 pistettä. AlaPK ei kyllä mitenkään älyttömän rasittavaa ole, että ymmärtäähän tuon.
    Totta joka sana!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanhus Katso viesti
    Ei yllättänyt, että EHRV ulisee aktiivista palauttelua neljän tunnin unilla. Ilmeisesti eilinen lenkki oli väärin ajettu kun sitä ei käytännössä HRV:stä havaitse, eroa aamuluvussa ennen ja jälkeen kokonaiset 2 pistettä. AlaPK ei kyllä mitenkään älyttömän rasittavaa ole, että ymmärtäähän tuon.
    Vaihda HRV4training apiin.

Jos vaikkapa ryyppäät viikon, niin elite hrv ottaa tuon tilan vakioksi ja pitää selviämistä huonona juttuna

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    pitää selviämistä huonona juttuna
    Viikon putken jälkeen, eikö se sitten ole?

Tuo on perinteinen vappulenkki, viime vuonna ajoin sen 31,2km/h keskarilla, silloin tuulta oli vaatimattomat 2-5m/s. Nyt otin aika selvästi rennommin ja kyllä sen huomaa, jaloissa ei tunnu juuri lainkaan. Päiväunet voisin kyllä ottaa kevyen palauttavan jälkeen
    Totta joka sana!

Blackborow Guest
    Lähetys on kuljetuksessa. Lähetyksen toimitus on viivästynyt, lähetys toimitetaan 1-2 työpäivän sisällä.

Helsingissä perjantaina postitettu pikakirje, joka ei vieläkään ole saapunut Tampereelle.

Se, että näillä karismaattisilla uskonjohtajilla tuntuu järjestään olevan vaikea suhde (omaan) seksuaalisuuteen(sa).

http://yle.fi/uutiset/3-9594071
    Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Helsingissä perjantaina postitettu pikakirje, joka ei vieläkään ole saapunut Tampereelle.
    Hmm, tarkistithan Pikku Huopalahden roskikset?

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005196514.html

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Keväinen lumisade.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Keväinen lumisade.
    Ihan samaa olin tulossa sanomaan.

No johan tässä maantiellä käytiin. Voi taas kömpiä takaisin metsän siimekseen.

tempokisu Guest
    No, kaverin kanssa tuumailtiin että kilpaura kansii lopettaa oikeaan aikaan. Siten että jää "voittajafiilis" ( jos sen on saavuttanut) eikä niin että yrittää vuosien jälkeen vielä pyristellä ja häviää itelleenkin, ja siittä tulee väistämättä fiilis että "no siihen se ura hiipui".
    Olisi Annemarinkin tämä pitäny sisäistää, eihän se mikään yllätys ollut ( ainakaan minulle) että SM-maastot ( hiekkaratajuoksua se kyllä oli eikä mitään maastoa...) päättyi kyyneliin.
    Kaikella on aikansa.

Le Penin häviö.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

tempokisu Guest
    No toinen asia mitä ollaan äiteen kanssa mietitty, miksi se työura ei oikein lähteny sujumaan. Koska sairastuin anoreksiaan jo 12 -vuotiaana; tosin ei se koulumenestystä haitannu vaikka iso osa energiasta meni ruoan, tai ei-ruoan miettimiseen.
    Luin juuri että pidetty ja menestynyt urheilulääkäri Pippa Laukka myös sairasti anoreksiaa ( ja bulimiaa) mutta ehkä tauti ei vienyt häntä niin huonoon kuntoon kuin mitä ite olin.
    Ja suurin syy taitaa olla tämä, Pippa kertoo: mutta työni on minulle intohimo.
    Minä tuumaan että pakko sitä jotain työtä on tehdä, että voi harrastaa

Postin ilmoitus:
    Lähetys toimitetaan 8.5 klo 14.00 mennessä...klo 14 uusi päivitys... lähetys viivästyy 1-2 päivää.
    Haibike Sduro AllMtn 6.0

tempokisu Guest
    " Tässä elämänvaiheessa ja tällä työtaustalla vaihtoehtoni rajoittuu lähinnä tyhjien pullojen keräämiseen puistossa" - mä olenkin koko ajan miettiny että olen tosielämän B.Virtanen. Se vaan että se mikä on sarjakuvassa (muka)huumoria, ei ole sitä oikeassa elämässä.

Jopotuinen Guest
    Hönkäsin nolla-lukemat pollareiden jo perinteiseksi muuttuneessa Äitienpäivän sunnuntailisäratsiassa.
    Nyt oltiin neljän tien risteyksessä ja henkilökuntaa oli kaikkiaan 8 kpl, 2 per haara. Aikamoinen lauma!
    Uutta tuossa oli se sininen suppilo, johon puhallettiin. Puhalluksen jälkeen pollari sano, että selvä! Meinasin nostaa kytkintä, vaihteen laitoinkin jo päälle, mutta se tarkoittikin puhalluksen määrän riittävyyttä. Vasta hetki sen jälkeen tuli kehotus jatkaa matkaa.
    Vähän harmittaa, ettei tossa kohden tullut kaasua polkaistuksi, olisi vähän toisenlainen tarina kerrottavaksi

tempokisu Guest

Surullinen jotkut asiat ei muutu

No, 2 vuotta sitten 14.5. näytti tältä, ja kirjasin +6 astetta ja "harmaata elämässäkin" ( joka tarkoittaa työpaikkakiusaamista) pallero taivaalla on kuu, kuva otetu 06.45.
    " ei väisty pääni päällä, tuo uudet pilvet päivä uus. Ja joka päivä täällä, on pieni ikuisuus"

Tänä vuonna samaan aikaan +8 astetta ja samoja murheita.

Kirjosieppouroksen yritys vallata sinitiaisten pönttö, jossa on jo pesintä.
    Asujaimisto oli kotona, joten tappeluksihan tilanne yltyi. Piesty sieppo häipyi
    etsimään helpompaa kohdetta.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Etelässä +25c, täällä Oulusta 130km alaspäin +10c

Ei yllättänyt.
    Totta joka sana!

^Mä katsoin äsken säätutkasta niin toimii tuo tässä pienemmälläkin mittakaavalla...

Suomenlinna: +11 (merellä)
    Kaisaniemi: +16 (=1km edellisestä, hesan rannikkoa)
    Nurmijärvi: +23 (=30km edellisestä)

Pelottavan hyvä terassikeli siis. Tietänee vittumaista yötä kotona...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •