Hyvä tietää, juuri eilen tilasin omani. Nähtäväksi jää, ehtiikö se kotio ennen fillaria.
nih..
Hyvä tietää, juuri eilen tilasin omani. Nähtäväksi jää, ehtiikö se kotio ennen fillaria.
nih..
Miten niin tyhmä kysymys??
Pojan pyörässä on Brand-X ollut nyt kolmisen viikkoa ja kovasti on tykännyt. Ja hintakaan ei ollut paha, 125£ eBay:n kautta.
Pääsiäisenä vuokralla uusi pyörä jossa Reverbin tolppa. Sinne jäi pohjaan puolen tunnin ajon jälkeen kun pakkasta muutama aste. Omasta pyörästä revein jo koko paskan pois. On se kumma että noinkin iso firma kun kettufarmi on ei osaa tehdä kuin paskoja hissitolppia. Omani sai lähteä sen jälkeen pois kun pakkastoimimattomuuden lisäksi sagia alkoi olemaan sentin verran joka kelillä. Huoltokin auttaa ehkä kuukauden.
Hyvähän hissitolppa on toimiessaan teknisessä maastossa. Kunhan idioottivarma klapiton ja sagiton tolppa löytyy niin olen valmis uuden ostamaan. Siihen asti mennään höyhenen kevyellä hiilikuitutolpalla.
^Fall linestä en ole kuullu enkä löytäny intterneetistä vielä yhtään pahaa sanaa. Paitsi8 hinta. Omaa kokemusta ei ole, mutta tulee kunhan pukkaavat tehtaalta lisää ulos.
Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla
"Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson
Kysymys.
Mikä on nyt paras "best bang for buck" tyylinen hissitolppa ulkoisella kaapelilla ja hyvin säädettävällä tolpan päällä eli pitää saada riittävä tilt kulma satulan kallistusta varten rungossa, jossa loiva satulaputken kulma?
Onko kenelläkään kokemuksia Red cycling productsin hissitolpasta? Bikesterissä olis houkuttelevalla hinnalla, mutta ei tahdo netistä löytyä mitään tietoa/kokemuksia siitä
https://www.bikester.fi/546250.html
Läpivientikumeja löytyy Motonetistä. 50centtiä kpl, varaosatiskiltä. Lajitelmalaatikko 7.9euroa. Siitä vaan Assrubberia hakemaan.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Lähes uusi Jeffsy ollut puolilämpimässä varastossa koskematta muutaman päivän. Nyt Reverb antaa periksi n. 7 cm, eikä pysy myöskään alhaalla. Mistä kannattaa aloittaa selvittely?
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Brand X tolppa asennettu ja 3h kokeiltu. Ei valitettavaa. Katellaan kauanko kestää.
Tolppa tuli Ubykiltä 104puntaa/kpl. Asennus helppoa. Tosin manuaalissa pari puutettas. Kaapeli kandee tunkea ensin rungon sisään sitten vaijeriin tuleva mutikka kiinni. Mutikan mallaus paikalleen, tussilla merkkaus kaapelin katkaisukohtaan. Mutikka irti, piuha poikki ja takaisin kiinni. Omasta sain lyhentää kaapelia+vaijeria 17cm![]()
Iskaripumppu oli liian muhku päästä, jotta olisi voinut paineet tarkistaa. Tilasin verkkokaupasta jatkopalikan https://www.topeak.com/global/en/pro...-shock-adapter
Kokeillaan jos tolla onnistuisi. Laitoin myös ilmaussarjan tilaukseen.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Vaihtaja
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Onko olemassa jotain tolppaa jossa liikkeen määrää voisi rajoittaa, GD ehkä? Jossain pyörissä on tuo satulaputkirakennelma niin korkea että vanha 100mm Reverbikin on liian korkea muuten potentiaaliselle kuskille.
Terve!
Mikähän on vikana kun Command Post Blacklite (2016) hissitolppassa kun satula heiluu sivuttain noin 3mm ja pysty suunnassa tolppa tippuu alas päin 2mm- 3mm kun istuu päälle?
Onkohan jotain hajalla vai voisiko purkamalla ja takas kasaamalla saada kuntoon?
Muuten tolppa toimii normaalisti..
Tyytyväinen Reverbin omistaja ilmoittautuu! Vanhemman mallin 150 mm Reverb Stealth ollut käytössä kaudesta 2014 asti, ei ongelmia. En ole tosin ajanut kylmillä keleillä.
Nyt kun tämä on julkistettu niin se sitten varmaan laukeaa seuraavalla lenkillä![]()
Pari internetzs bongausta asian tiimoilta mitkä saattaa triidin lukijakuntaa kiinnostaa...
Vital MTBn satulatolppavertailu: http://www.vitalmtb.com/features/Vit...per-Posts,1762
Pinkbiken Jeffsy keskustelussa joku postasi ohjeen millä sägittävän Reverbin saa ainakin hetkellisesti fiksattua helposti: https://www.pinkbike.com/forum/listc...mmentid6463894
Eli lyhesti referoituna:
- hissitolppa yläasentoon
- pyörä maahan ylösalaisin
- paina hissitolppaa kasaan ja aktivoi hissitolpan namiska samalla
- päästä namiska kun tolppa on ala-asennossaan
- pyörä takaisin oikein päin, tolppa ylös ja testaa vähenikö sägitys
- kovaa ajoa...
Tuossa ilmeisesti öljyyn sekoittunut kaasu saadaan lukitusventtiilin "paremmalle puolelle" ainakin hetkellisesti ja sägitys häviää kun lukituksen takana ei ole kasaan puristuvaa kaasua. Tuo ohje oli Reverbille, mutta olettaisi että ainakin jossakin määrin toimisi muillekin hissitolpille missä on hydraulinen lukitus*.
* Disclaimer: en ole itse testannut, mutta vaikuttaisi loogiselta, joten voi hyvinkin toimiakkin...
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Kävin tänään ilmaussarjan postista ja lukaisin sattumoisin tämän viestin. Kävin samantien varastossa testaamassa ja tuohan toimii! 6cm sägi pieneni vajaaseen senttiin. Katotaan kauan kestää mutta tuo ei haittaa ajamista. Tästä eteenpäin säilytän pyörän tolppa yläasennossa. Luin jostain että tolppa puristettuna kasvaa riski kohdata sägiongelma.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Tuo säilytyshomma liittynee samaan kuin jos nostaa pyörää satulasta silloin kun tolppa on jossain muussa kuin yläasennossaan => lukitusmekanismin hydraulilukon toiselle puolelle muodostuu alipaine jolloin sinne pääsee helpommin ilmaa/kaasua öljyn sekaan ja se rupeaa sitten siellä joustamaan ja entisestään pahentaa ongelmaa. Eli ei kannata nostella satulasta ja ei varmaankaan haittaa jos tolppaa pitää säilyttäessä yläasennossaan...
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
En ole koskaan ajatellutkaan säilyttäväni pyörää parkissa tolppa alhaalla.
Onko teillä reverbiongelmaiset vanha malli vai onko se uusi versio yhtä sysipaska kuin ensmäinen?
Mä oon aina säilyttänyt pyörää satula alhaalla, koska se vie vähemmän tilaa korkeussuunnassa sillä tavalla. Pyrin tosin välttämään sillon satulasta nostamista. Pitäisköhän sitten suosiolla alkaa säilyttämään satula yläasennossa? Onko tuosta mitään Rock Shoxin virallista kantaa olemassa? Joskus muistan lukeneeni, että nimenomaan kannattaa säilyttää ala-asennossa.
Mulla on nyt uudempi versio Reverbistä kokeilussa ja toistaiseksi toiminut hyvin. Ajoa tosin vasta sen verran vähän alla, että vanhempi versiokin toimi sen aikaa. Katsellaan myöhemmin lisää, kun tolppa on saanut enempi tunteja alle. Jos tämäkin alkaa sägittämään eikä tuo yllä mainittu pikakorjaus auta asiaa tarpeeksi tai sen joutuu tekemään liian usein, niin en ala tätä kyllä sen takia taas jatkuvasti huollattamaan. Takuukorjauksen kautta myyntiin ja 9point8 Fall Line tilalle.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
En tiedä onko tässä ketjussa jo tästä puhuttu, mutta tuo http://http://www.eightpins.at/en/index-en/ on ihan mielenkiintoinen ratkaisu. Periaate siis se, että tuo tolppa integroidaan suoraan runkoon. Käsittääkseni tän vuoden loppuun asti litevillella on yksinoikeus käyttää tuota tolppaa. Saa nähdä lähteekö tuohon jatkossa muita valmistajia mukaan.
No onpa kiva juttu, kun "tolppa" ei toimi koko fillari joutuu telakalle.
Eikait siinä muuta sinällään ole jos tolppaa säilyttää ala-asennossaan, kuin että siellä on kovempi paine tiivisteiden yli, kun tolppaa nostava paineilma on (enemmän)kasaan puristuneena...
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Tartuin nyt myös tähän kun alkoi IceV8:n kestävyys huolettamaan sen klapatessa puolelta toiselle jäykkäperässä painavan kuskin alla. Alkuun ajattelin käyttää Brand X:ää tuolla IceV:n tatilla kunnes saan 1x päivityksen tehtyä. Ubykilta toki saa 30e hintaan myös tangon yläpuolisen vivun.
BrandXsaisi vähän vikkelämmin painua alas alle 70 kilon kuskilla. Muuten en ole muutaman viikon/muutaman sadan kilsan aikana mitään vikaa keksinyt. Omaan käteeni tuo alapuolinen kaffa on kuin tehty.
https://www.sportax.fi/product/1289/...st-hissitolppa
tarkoitus olisi saada hissitolppa, jota voisi käyttää myös talven pakkasilla. Onko tuollaisesta foxista mihinkään? Trek Fuel ex 9:n mukana tullut reverbbi on kerran jo takuuhuollettu vuosi sitten, kun ei tahtonut enää nousta ylös. Tänä keväänä sitten sama homma -> reverbistä paperipaino. Miinusasteilla tuota tolppaa ei ole käytetty, mutta ongelmia on silti ollut.
Miten niin tyhmä kysymys??
Kirjanmerkit