FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 44 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    2) miks ihmeessä juurien ja kantojen päälle pitää keulaa nostella, kum pyörässä on nuo tolkuttoman isot 2XL kumit, riittää että ajaa päin, olettaen että paine on osattu säätää mielekkääksi..
    Väärä maasto koeajoon? Jutussa puhuttiin juurista ja kivistä, ehkä teillä on Tampereella pienemmät juuret ja kivet?

Uskon mielipiteeni olevan analyyttisempi ja pidemmän testaamisen tulos, kuin fillarilehden toimittajan. Ja minun mielipiteeni on minun mielestäni oikea, en kerro asioita totuuksina, enkä valmistajan ajatuksina, vaan omina mielipiteinäni. Kukin tulkitkoot ne kuten lystää.
    Voisithan ehdottaa lehdelle isoa fatbike vertailua. "Viisi läskipyörää Kemiztin testissä" Ostaisin lehden. Esim. tämän lehden juttu nimimerkistä StanTheMan oli hyvä.

Fillari-lehden jutussa oli viitteitä myös pitkään akseliväliin ja myös yksi minut yllättänyt positiivinen asia liittyen ohjaukseen. Kannattaa lukea se artikkeli. Ei siinä pyörää haukuttu vaan kerrottiin sen ominaisuuksista.
    Ostamalla lehden tuet suomalaista journalismia ja maksat veroja.
    Taiga on varmaan ihan kiva pyörä jos haluaa pitkän chainstayn, pitkän akselivälin, loivan keulakulman ja satulan eteenpäin.

Olen jutun toki lukenut. Olihan se pääosin positiivinen, siksi ihmettelenkin miksi niitä muutamaa asiaa tuodaan uudestaan ja uudestaan (täällä) esille nega-valossa..

Täällä on isoja kiviä ja juuria, epäilen syyn (kirjoittavan negatiivisiin kokemuksiin) olevan jutun kirjoittajan laitteeseen tottumattomuudessa (toi geo on senverta erilainen, niin hyvässä kuin pahassakin). Ja niissä renkaissa.

Blackborow Guest
    Olen jutun toki lukenut. Olihan se pääosin positiivinen, siksi ihmettelenkin miksi niitä muutamaa asiaa tuodaan uudestaan ja uudestaan (täällä) esille nega-valossa..
    Itsekin kauppareissulla lehden ostin ja suurelta osinhan se on oli positiivinen ja ne muutamat asiat, joista tässä nyt jauhettu niin tuotiin kyllä esille ihan eri tavalla kuin millaisen kuvan tästä keskustelusta sai.

Sehän on varmaan totta, että keulan nostelu on raskasta ja jutussakin sanottiin, että helpompi vaan ajaa kaikkea päin kuten Kemizti mainitsi. En ymmärrä miksi tuosta vedettiin herneitä nenään...

Koska... uskonto... Pyörät on tehty ajamista varten, kaikilla pyörillä varmaan oppii ajaan, toisissa geometria tuntuu tutulta heti, riippuu varmaan siitäkin millä on ennen ajanut.

Jotenkin tosi surullinen tää ilmapiiri täällä. On ihmisiä jotka ovat ostaneet pyörän ja ovat todella tyytyväisiä pyöräänsä. Sit on ihmisiä jotka tulevat sanomaan ettei saa olla niin tyytyväinen, että pyörässä on jotain vikaa.

En ymmärrä miksi pitää tuoda sellaista negatiivista settiä. Kai tämä taiga keskustelu on niille jotka pyörästä on kiinnostunut? Jos ei miellytä niin miksi tänne pitää muiden mieltä pahoittamaan.

Musta sellaiset fatmikan esittämät havainnot on oikeaa keskustelua, missä on ilmiö josta kysytään mistä johtuu. Mutta sit kun väännetään ilman omakohtaista kokemusta ja kerrotaan kenen äänellä on painoarvoa ja kenen ei. Kai jokainen voi itse päättää mihin uskoo.

Ja sitten kun meidän pitäisi olla samaa lajia, pyöräilijöitä. Ei pitäisi olla merkistä kiinni kelle tervehditään polulla..

Kunnon avautumista, mutta pahoitin mieleni.

Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

Pole testattu lauantaina, ajettiin karvan vajaa kolme tuntia. Maasto oli tuttua mönkimismaastoo kivee, juurta, pattia, kurasta ja märkää.
    Alkuun tangon leveys tuntui oudolle, mutta ei huonolle. Ohjaus on kevyt ja tunnokas. Patit ja juuret nielee tosi hyvin, alkuun tuli turhaan noustua putkelle, koska takarenkaalta ei tullut potkua persauksille. Mutkaisia syheröita helppo ajaa. Polee helppo paiskoo miten tykkää, pitkä akseliväli ei haitannut yhtään. Polkimet otti aika paljon maakosketuksia, koska ovat alempama kuin Supissa ja tietysti tanko kalppi puihin. Ihastuin peukut Kokkoselle. Renkaina molemmissa Bud ja Lou.

FatMika laitettu ruotuun. Polevaltakunnassa kaikki hyvin

FatMika, mites se raskas eteneminen?

Ihan realistisen kuuloinen kuvaus pyörästä FatMikalta, jos omiin kokemuksiin vertaa puolen vuoden ajalta.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Kyllä Sup on pikkusen herkempi polkea, mutta kammet on pidemmät, vipuvartta enemmän.🙄

Fillarilehden jutussa ei ollut mitään itselle uutta, tosin en Polea ole kokeillut 2XL renkailla.
    Se mitä tulee pyörän ketteryyteen, mitään kohtaa ei ole sen takia jäänyt ajamatta, mutta kiipeämiskyvyn kannalta on monta paikkaa ajettu, mikä muilla läskeillä(ni) on jäänyt ajamatta. Tää on kuitenkin jo viides läskini...

Otin sellaisen keltaisen Taigan pääsiäisen(sopiva väri, sointui hyvin tekemäni mangojuustokakun kanssa)) ajaksi koeajoon niillä isoilla möhkörenkailla. Ensimmäiseksi erehdyin sillä ajamaan sellaisessa kivikko/juurakossa missä Evolinkki on parhaimiillaan. Tuli kyllä sellainen ole että siirryin 30 vuotta taaksepäin ajassa sen verran paljon se alamäessä pomppi. Tuosta viisastuneena menin seuraavana päivänä tasaiselle metsäpolulla, jossa ei siis juuri kiviä esiintynyt ja ajo oli jo huomattavasti hauskempaa. Niin siis jäykät pyörät pomppii kivikko alamäessä ja jopa jotkut joustavatkian pyörät sitä tekee.
    Nuo möhkörenkaat kyllä menee hyvin esteiden yli ei niitä tarvi paljon kierrellä ja geometriakaan ei aiheuttanut ongelmia, koska Evolinkki on vielä pitempi ja loivempi. Minulle lisäksi tuntuu sopivan hyvin tuo jyrkkä istuinkulma.
    Koeajosta viisastuneena laitoin sen sitten tilaukseen. Katsotaan ehtiikö ennen vappua valmiiksi. Nyt siis pitäisi hommata jotkut vähän keveämmät renkaat kesäksi siihen. Schwalben Jumbo Jimejä saisi saksasta kohtuu hinnalla, mikähän olisi sopiva koko? Mites tolppa, onko teillä noissa Taigoissanne hissitolpat vai ihan perusputkilot? Nuo isot renkaat ajattelin säästä pöpperölumessa ajelemiseen.

zipo Guest
    Oli pakko lukea toi Markun juttu Polesta sen verran flehteä sissimarkkinoitu,perinteisillä argumenteilla tässä topiikissa.Hyvin vedätetty jätkät.
    Asian vierestä...Oonko mä ainoa joka arvostaa Polessa iscg:tä /kierrekeskiötä yli muiden merkkien ratkaisujen?Ei taidettu mainita ko,asiaa lehdessä?
    Varsinkin Taiga on tehty imo rymistelyfläsäksi vs ne muut tavanomaisemmat läski geot.
    Satulakulma mitä välii hei.?Siinä penkissä ei istuta kun ajetaan.
    Noista ei niin ketteristä ajo-ominaisuuksista ...Mä luulen että ainakin yksi lumienkelijälki tutussa mikkihiiri pätkän mutkassa oli itse toimittajan aikaansaannoksia.

Kyl mä laittaisin ne isoimmat jumbojimit, 4,8". Kuulemma niin herkästi kulkeva kumi ettei juuri hyödytä ottaa niitä kapeampia ja saa maksimi ilmatilavuuden juurakkoja tasottaan. Niitä mä oon ite harkinnu bud ja Loun kaveriks toisille kiekoille. Hissitolppa löytyy ja on todella hyvä juttu, giant 150mm versio.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Otin sellaisen keltaisen Taigan pääsiäisen(sopiva väri, sointui hyvin tekemäni mangojuustokakun kanssa)) ajaksi koeajoon ...
    Asiaa, tuosta ei valintakriteerit juuri paremmaksi muutu.

Kuten uskonnoissa yleensäkin niin ensimmäisenä hylätään faktat.
    Niin ilmeisesti myös Pole uskonnossa. Seuraavaksi varmaan kerrotaan että jollain ihmeellisellä tavalla Poleen ei tunnu painovoima vaikuttavan lainkaan ja lukuisat veljet kertovat nähneensä sen jopa kelluvan vetten päällä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Kyl mä laittaisin ne isoimmat jumbojimit, 4,8". Kuulemma niin herkästi kulkeva kumi ettei juuri hyödytä ottaa niitä kapeampia ja saa maksimi ilmatilavuuden juurakkoja tasottaan. Niitä mä oon ite harkinnu bud ja Loun kaveriks toisille kiekoille. Hissitolppa löytyy ja on todella hyvä juttu, giant 150mm versio.
    Isot, 4.8"JJ:t ilman muuta Poleen. Rullaa todella hyvin ja tosiaan ilmatilaa hyvin menoa tasoittamaan. Nelituumaista isompi halkaisija on myös esteiden ylityksessä parempi. Selfsteerausta ei ole, ei ainakaan vähääkään itseä häiritsevästi. Liteskinit ollut itsellä ja yllättävän hyvin ne on kohtuullista kivikossa ajoa kestänyt, joten ne itse valitsisin. Sitten kun kyljet kuluu, on ajoa luultavasti jo sen verran takana että hyvin voi uusia. Eikä ne ole edes mitään sikahintaisia. Ja takanenhan enemmän kuluu kyljistä, ainakin itsellä, joten ei ne yhtä aikaa uusiksi mene.

Nyt "välikautena" on itsellä takana JJ4.8"LS ja edessä isoKnard, joka sekin on hyvä yhdistelmä, ja jos tykkää mahdollisimman isosta kumista edessä, joka kuitenkin rullaa hyvin, niin isoKnard on silloin harkinnan arvoinen. Toimii se varmaankin takanakin. Matalilla paineilla isoKnard vähän kyllä selfsteeraa isommassa vauhdissa, mutta ei mitenkään voimakkaasti.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 24.04.2017 at 21.55

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Niin ilmeisesti myös Pole uskonnossa. Seuraavaksi varmaan kerrotaan että jollain ihmeellisellä tavalla Poleen ei tunnu painovoima vaikuttavan lainkaan ja lukuisat veljet kertovat nähneensä sen jopa kelluvan vetten päällä
    ^ VMP (enkä tarkoita varamiespalvelua, enkä sitä noin lyhennettävää bändiä )

On kyllä hyvä kun olet itse asialinjalla

Sama on tilanne tässä kuin että menee maantietopicciin toteamaan että succistelijat on homoja. Toivon että keskustelijat siistivät jatkossa kannanottojaan, ihan vaikka faktapohjalle.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Koittakaa trollit siistiytyä että tässä langassa olisi vähän asiaakin, kiitos.

Aika monen kanta on kääntynyt koeajolla. Niin että jos epäilyttää, niin kannattaisi ottaa selvää miksi kehutaan? Vastaavasti myöskään koeajon jälkeen esitettyä kritiikkiä ei kannattaisi dissata.

Ei se varmaan muuten tosiaan kaukana ole kelluvuus noilla 5.05 kumeilla, mutta tuskin se mitään satakiloista jamppaa pinnalla pitää 😆😆

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti

Sama on tilanne tässä kuin että menee maantietopicciin toteamaan että succistelijat on homoja. Toivon että keskustelijat siistivät jatkossa kannanottojaan, ihan vaikka faktapohjalle.
    Nyt kun mainitsit niin kyllähän sä olet oikeassa tuossa yhdessä asiassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti

Miksi hyökkäät seksuaalivähemmistöä vastaan?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Pipolla tuntuu kyllä olevan melkosen paljo pakkasella nää mielipiteet. En viihti taaksepäin jaksa selata mutta oletko ajanu kyseistä pyörää?

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

En ole ajanut enkä ole siitä sinällään edes kiinnostunut.
    Enempi ihmettelen Polehemmojen herkkähipiäisyyttä Poleen kohdistuvaan kritiikkiin.

FatMika avasi Pandoran lippaan joka minun puolesta voidaan laittaa kiinni

Oho. Tapatalk feilasi ja lähetti kaikki noi mun viestit vaikka väitti toisin, sori siitä.

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

Toimitus laittelikin viestiä että ilmainen vuosikerta on tulossa kun on tullut selkeä myyntipiikki. Ostakaa vielä pari lehteä niin saan myös monitoimityökalun ja ilmaisia tarroja.

Onkohan jotain internetkeskutelukortteja vielä käyttämättä? Jos ei kuitenkaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FatMika Katso viesti
    Kyllä Sup on pikkusen herkempi polkea, mutta kammet on pidemmät, vipuvartta enemmän.
    Sen takia on vaihteet. https://www.youtube.com/watch?v=eMAxH_Ud8YE
    Jos rattaat on samat niin voi ehkä tuntea eroa, ite en huomannut kun vaihdoin yhdessä pyörässä 175-> 170 ->165. Mutta normaalia (175mm) lyhyemmät kammet on iso plussa. [MAINOS]Myykä mulle 165mm kammet 190mm perälle.[/MAINOS]

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Se mitä tulee pyörän ketteryyteen, mitään kohtaa ei ole sen takia jäänyt ajamatta, mutta kiipeämiskyvyn kannalta on monta paikkaa ajettu, mikä muilla läskeillä(ni) on jäänyt ajamatta. Tää on kuitenkin jo viides läskini...
    Ei huono. Ajaako kukaan satulan nokka alhaalla kuten suunnittelija on suunnitellut?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Oonko mä ainoa joka arvostaa Polessa iscg:tä /kierrekeskiötä yli muiden merkkien ratkaisujen?Ei taidettu mainita ko,asiaa lehdessä?
    Kierrekeskiö on iso +. Enemmin bashring jolla rikkoo kammet kuin ohjuri/taco jolla vääntää rungosta ISCG korvakkeet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Satulakulma mitä välii hei.?Siinä penkissä ei istuta kun ajetaan.
    Kyllä mä välillä laiskottelen. Ja onhan toi satulakulma hyvä niihin pitkiin nousuihin ja esim. duathlon kisoihin. Käyttää etureidet pyöräilyyn ja säästelee muuten juoksuun. Vähän niinku triathlon pyörissä. http://www.trinewbies.com/tno_cyclin...article_02.asp

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Ei se varmaan muuten tosiaan kaukana ole kelluvuus noilla 5.05 kumeilla, mutta tuskin se mitään satakiloista jamppaa pinnalla pitää 
    Voi jopa kellua. https://www.youtube.com/watch?v=9hVeI5s75lU&t=51s

zipo Guest
    Bash?Ei hajoo kammet vaan keskiölaakereita menee tiheämmin jos huolimattomasti huilailee.
    Iscg:t ?joo korvakkeita vääntynyt ja jengoija korjattu mutta yhtään ei ole käyttökelvottomiksi hajonut,ei edes Stonen kommarista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Otin sellaisen keltaisen Taigan pääsiäisen(sopiva väri, sointui hyvin tekemäni mangojuustokakun kanssa)) ajaksi koeajoon niillä isoilla möhkörenkailla. Ensimmäiseksi erehdyin sillä ajamaan sellaisessa kivikko/juurakossa missä Evolinkki on parhaimiillaan. Tuli kyllä sellainen ole että siirryin 30 vuotta taaksepäin ajassa sen verran paljon se alamäessä pomppi. Tuosta viisastuneena menin seuraavana päivänä tasaiselle metsäpolulla, jossa ei siis juuri kiviä esiintynyt ja ajo oli jo huomattavasti hauskempaa. Niin siis jäykät pyörät pomppii kivikko alamäessä ja jopa jotkut joustavatkian pyörät sitä tekee.
    Nuo möhkörenkaat kyllä menee hyvin esteiden yli ei niitä tarvi paljon kierrellä ja geometriakaan ei aiheuttanut ongelmia, koska Evolinkki on vielä pitempi ja loivempi. Minulle lisäksi tuntuu sopivan hyvin tuo jyrkkä istuinkulma.
    Koeajosta viisastuneena laitoin sen sitten tilaukseen. Katsotaan ehtiikö ennen vappua valmiiksi. Nyt siis pitäisi hommata jotkut vähän keveämmät renkaat kesäksi siihen. Schwalben Jumbo Jimejä saisi saksasta kohtuu hinnalla, mikähän olisi sopiva koko? Mites tolppa, onko teillä noissa Taigoissanne hissitolpat vai ihan perusputkilot? Nuo isot renkaat ajattelin säästä pöpperölumessa ajelemiseen.
    Mulla on JJ 4.8 snakeskinit. Ottaisin ehkä JJ 4.4 ja liteskinit jos on. Snakeskin on kyl aika jäykkä, eikä talvella ole mukava rullata pienillä paineilla. Keulassa bluto rct3, ehkä kannattaa harkita. Mieluummin manitou Mastodon jos ja kun tulee myyntiin (mahtuu 5.05 " myös keulaan ) . Foxin hissitolppa pitäs vielä laittaa kiinni. Ainakin itsellä tuntuu että tarvitsee hissitolpan kun oon 182cm ja L koko. Silti satula suht korkealla.

Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

Tilasin juuri CRC:stä Eastonin tolpan (350x100), kun sen saisi puoleen hintaan ja minulla on jo valmiiksi se RaceFacen vastaava Evolinkissä, joten jos jompi kumpi hajoaa niin on helppo vaihtaa niitä tarvittaessa. Ainakin tähän asti tuo RF:n tolppa on toiminut ihan hyvin. Yhden vaijerin olen siihen joutunut vaihtamaan.
    Keulaa en ajatatellut ainakaan heti vaihtaa joustavaan versioon mutta jos tuo Manitou toimii pakkasella niin voisihan sitä jossain välissä harkita. Ehkä tuo 4.4 olisi sopiva koko koska nuo vakiona tulevat renkaat on niin järkyn kokoiset.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •