ElectrobikeGarminGiant
Sivu 97 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 47 87 95 96 97 98 99 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.881 - 2.910 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #2881
    Vartta löytyy 185cm, mutta sisämittaa vain 87cm. Roselta katselin kokoa 57 ja Canyonilta 58/L, joten stack eroaa huomattavasti toisistaan. En juuri osaa arvostaa Ultegra-sarjaa, sillä en varmasti huomaisi eroa 105.

    Canyon CF SL 1599e hinnalla saa "vain" 200e Aksiumit, kun 50e halvemmalla Rosella saisi 400e kiekot. Canyonin runko näyttäisi kuitenkin paremmalta omaan silmään ulkonäön että geometrian puolesta. Toisaalta R23-kiekoilla pärjäisi varmaan hyvin pari kautta, mutta Aksiumeilla tulisi ajeltuaehkä tämä kausi.

    On tämä pyörän valinta vaikeaa, mutta niin se taitaa olla ensimmäisen pyörän kohdalla.

  2. #2882
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Itse ottaisin suoraan kuiturunkoisen, tai no niin otinkin kun pari vuotta sitten olin samassa tilanteessa kuin Dayton. Kiekot päivittää helposti, mutta ei ehkä välttämättä halvasti. Maantiepyörässä on Mavic Aksiumit ja krossarissa DT Swiss R23:t ja jälkimmäiset tuntuvat ehkä vähän paremmilta, mutta suoraa vertausta ei voi tehdä, pyörät kun ovat erilaiset.

    Kuitenki R23:tkaan eivät ole mitkään hipokiekot, joten ottaisin itse Aksiumeilla ja päivittäisin sitten joskus, laakista kunnon aerokiekkoihin tai johonkin. Painoerohan noilla kahdella taitaa olla 100 tai max. 200 g.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  3. #2883
    Kiitoksia vinkeistä, näillä näkymin talliin saapuu tuo Ultimate CF SL 7.0.

    Tiedättekö kuinka nuo Canyonin satulan korkeudet on ilmoitettu? Geometriataulukon mukaan runkokoolla L satulan korkeus olisi 762-862mm. Laskin että oma korkeuteni olisi optimaalisesti 764, eli saako satulaa tarvittaessa alemmaksi kuin tuon 762mm vai onko vain joku valmistajan suositus?

  4. #2884
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    L-koossa rungon satulaputki 563mm + kammen pituus 175mm = 638mm. Satulan korkeus kiskosta satulan päälle on vakioveikaten vaikka 40mm + satulatolpan kehto on vaikka 30mm korkea siinä satulatolpan suoran osuuden päällä = 70mm. Nämä kaikki yhteenlaskien 638mm + 70mm = 708mm, eli valmistajan suosituksessa 762mm - 708mm jää arviolta 54mm satulatolpan suoraa osaa näkyviin. Tehdaskokoonpanoon kuuluva satulatolppa on 330mm pitkä, ja tolpan pituutena on tapana ilmoittaa suoran osuuden mitta. En usko, että mikään rungon sisällä estäisi sen painamisen valmistajan suositusta syvemmälle, siinä on vaan arvioitu mukavuustekijöitä ym.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  5. #2885
    Kiitos tuo selvensi huomattavasti! Onko tuolla näkyvällä suoralla osalla jotain merkitystä geometrian/ajoasennon kannalta vai onko vain ulkonäköseikka? Omaan korvaan tuo 5cm kuulostaa pieneltä, sillä läskipyörässäni tankoa näkyy noin 20cm

    M-koolla putkea näkyisi enemmän, mutta Brittien ja Suomen aspa suosittelevat minulle L-runkoa muiden mittojen perusteella.

  6. #2886
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Yläkroppa taitaa olla poikkeuksellisen pitkä inseamiin verrattuna, eli geon sopivuus kannattaa tosiaan tarkastaa kahteenkin kertaan. Kun ostat maantiepyörää, niin tarkista että saat jatkossa tangon riittävän alas, ilman mitään 20ast stemmejä. Nythän esimerkiksi joudut laittamaan satulan L-koon ultimatessa lähes pohjaan asti. Miten paljon saddle-bar droppia jää jäljelle? Varaudu, että saat ainakin 10cm dropin ilman mitään kikkailuja.

  7. #2887
    En osaa laskea tuota saddle bar-droppia ja selkä/kädet ovat kyllä muuhun kroppaan suhteutettuna pitkät Olisiko tuo Rosen kisaisempi geometria sitten parempi, kun stack on 16mm matalammalla eli droppia tulisi luonnostaan enemmän? Satulaputki on jopa vähän pidempi kuin Canyonissa (7mm), mutta inseam suositus on kuitenkin 85-87cm (minä satun tuohon haarukan yläpäähän).

    Jos jollain on Tampereella Ultimatea L-koossa, niin voisin testata.

  8. #2888
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dayton Katso viesti
    En osaa laskea tuota saddle bar-droppia ja selkä/kädet ovat kyllä muuhun kroppaan suhteutettuna pitkät Olisiko tuo Rosen kisaisempi geometria sitten parempi, kun stack on 16mm matalammalla eli droppia tulisi luonnostaan enemmän? Satulaputki on jopa vähän pidempi kuin Canyonissa (7mm), mutta inseam suositus on kuitenkin 85-87cm (minä satun tuohon haarukan yläpäähän).

    Jos jollain on Tampereella Ultimatea L-koossa, niin voisin testata.
    En minäkään tiedä geoista mitään, enkä osaa tuota laskea, mutta omaan focukseeni voin verrata.

    Oma: stack 547 saddle height 740
    Sinun L: stack 579 saddle height 764

    Ja kun omassa fillarissani saddle drop on ilman koroterenkaita 11cm, niin L-koon ultimateenkin jää sinulla se noin 10cm droppi ilman koroterenkaita.

    Vaikka tuo lyhyelle painettu satula onkin ruma, niin en itsekkään haluaisi liian lyhyttä maantiepyörää.

  9. #2889
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Olen 190/89 ja Inflite sekä Endurace CF löytyy XL-kokoisina. 100/110 mm stemmit ja Inflitessä taitaa satulatolppa olla n. 38 mm kohdalla siitä nollakohdasta. Hirveästi ei ole Enduracessakaan, mutta se nollakohtahan ei tietenkään ole siinä missä satula alkaa. Pitkä selkä löytyy täältä myös suhteessa jalkoihin, onnistunut valinta ollut molempien pyörien kanssa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  10. #2890
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti foam Katso viesti
    Elikkä täytyy haudata aikeet akun vaihdoata Synchro Shift toiminnon saamiseksi pyörään
    No itseasiassa ei. Vittumainen homma vaan. Eli pitää purkaa keskiö edestä pois jotta sen patterin saa asennettua.
    Oikeilla työkaluilla se ei ole niin suuri homma.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  11. #2891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    En minäkään tiedä geoista mitään, enkä osaa tuota laskea, mutta omaan focukseeni voin verrata.

    Oma: stack 547 saddle height 740
    Sinun L: stack 579 saddle height 764

    Ja kun omassa fillarissani saddle drop on ilman koroterenkaita 11cm, niin L-koon ultimateenkin jää sinulla se noin 10cm droppi ilman koroterenkaita.

    Vaikka tuo lyhyelle painettu satula onkin ruma, niin en itsekkään haluaisi liian lyhyttä maantiepyörää.
    Onneksi noissä uusissa Canyonin rungoissa satulatolppaa on lyhennetty, niin saa putkea enemmän näkyviin. Esim tässä levyjarruversiossa https://www.canyon.com/fi/road/ultim...-disc-8-0.html ja noissa kalliissa SLX-malleissa.

    Mitä mieltä olette, kannattaako väkisin venyttää budjettia ja varmistaa tulevaisuutta mahdollisimman pitkälle levyjarruversiolla? Tekniikka ei ole ilmeisesti vielä täysin kypsä, sillä tuosta 105 versiosta en ole kuullut kehuja. Hyvän kelin pyörään vähän turhan kallis sijoitus?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Olen 190/89 ja Inflite sekä Endurace CF löytyy XL-kokoisina. 100/110 mm stemmit ja Inflitessä taitaa satulatolppa olla n. 38 mm kohdalla siitä nollakohdasta. Hirveästi ei ole Enduracessakaan, mutta se nollakohtahan ei tietenkään ole siinä missä satula alkaa. Pitkä selkä löytyy täältä myös suhteessa jalkoihin, onnistunut valinta ollut molempien pyörien kanssa.
    Sinulla on vielä minuakin pidempi yläkroppa Miten päädyit XL kokoon L-koon sijasta?

  12. #2892
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dayton Katso viesti
    Onneksi noissä uusissa Canyonin rungoissa satulatolppaa on lyhennetty, niin saa putkea enemmän näkyviin. Esim tässä levyjarruversiossa https://www.canyon.com/fi/road/ultim...-disc-8-0.html ja noissa kalliissa SLX-malleissa.

    Mitä mieltä olette, kannattaako väkisin venyttää budjettia ja varmistaa tulevaisuutta mahdollisimman pitkälle levyjarruversiolla? Tekniikka ei ole ilmeisesti vielä täysin kypsä, sillä tuosta 105 versiosta en ole kuullut kehuja. Hyvän kelin pyörään vähän turhan kallis sijoitus?



    Sinulla on vielä minuakin pidempi yläkroppa Miten päädyit XL kokoon L-koon sijasta?
    Kyselin foorumilta ja Canyonin aspasta muistaakseni, nuo reach ja stack -mitat eivät kerro mulle yhtään mitään. Ensimmäisen maantiepyörän ollessa kyseessä jouduin huonoselkäisenä vaihtamaan 90 mm stemmin alkuun, mutta nyt se on siitä pidentynyt ja ohjaamoakin tiputettu spacerien poistolla. Selkä venynyt ajaessa ja venytellessä. Kai se L-kokokin menisi, satula olisi vaan korkeammalla ja stemmi pidempi ymmärtääkseni.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  13. #2893
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Daytonille
    https://www.xxl.fi/giant-tcr-advance...glDvMMH0VWmmi8
    Tommosta tänään. 105 osat.

  14. #2894
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Daytonille
    https://www.xxl.fi/giant-tcr-advance...glDvMMH0VWmmi8
    Tommosta tänään. 105 osat.
    Hmm en oikein tahtonut löytää kunnollista revikkaa tuosta. http://www.roadbike.de/rennraeder/te...2.632438.9.htm tuossa saksalaisten tekemässä vertailussa ei pärjännyt lähimainkaan Rosen ja Canyonin kanssa

  15. #2895
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Budjetin venyttäminen kannattaa aina

    https://www.canyon.com/fi/road/ultim...-disc-8-0.html

  16. #2896
    Haha kelpaisi kyllä, jos voittaisin joskus lotossa! Mitenkäs nuo Giantin koot menevät, mikä vastaisi tuota L-kokoista Canyonia? Kokotaulukon mukaan 183-188cm pitäisi ottaa L, mutta siinä vaakaputki on 580mm. Tämä vastaisi Ultimatessa kokoa XL...

    https://www.giant-bicycles.com/us/tcr-advanced-2 <- kokotaulukko ja geometriat

    En jaksaisi tehdä uutta ketjua, mutta aika välimaastossa ollaan, sillä pituus 6'-6'1" ja inseam 34". XXL:n mukaan pyöriä ei ole varastossa Tampereella eli en pääse kokeilemaankaan.

  17. #2897
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Sinänsä se avaa mahdollisuuksia, kun olet mitoitustaulukossa kahden runkokoon rajalla. L lienee paperilla numeroiden valossa sopivin, mutta jos jalkaa on keskimääräistä vähemmän (jonka takia satula jää keskimääräistä alemmas) tai on joku muu syy jonka takia haluaa pitää kaikki optiot auki kohti matalaa ajoasentoa, M/L on hyvä vaihtoehto. Rungon pituutta voi sitten tarvittaessa jatkaa pidemmällä ohjainkannattimella.

    Sitä ei muuten tullut aikaisemmin huomioitua - Canyonilla taitaa olla kaikissa malleissa standardiin verraten ylikokoinen keulan kruunuputki (1,5" tms.) ja Giant on siinä suhteessa samanlainen. Sen sijaan Rosen Xeonissa on kartiokaulaputki, joka on yläpäästään standardin mukaisesti 1 1/8". Ero ei ole iso, paksumpi kruunuputki mahdollistaa teoriassa jäykemmän etupään. Kääntöpuolena se, että ohjainkannatinvalikoima hupenee kun 1 1/8" kruunuputkeen sopivat ohjainkannattimet ovat huomattavasti yleisempiä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  18. #2898
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Giantin halvimmassa mallissa taitaa olla ainakin haarukan kaulaputki alumiinia. Tuollainen syö miestä ja pyörän vaihto on ennen pitkää edessä

    https://larunpyora.com/tuote/2016-cayo-ultegra-disc/

    Jos olet pääkaupunkiseudulta, niin larunpyörän levyjarrullinen cayo olisi myöskin kohtuu järkevässä hinnassa ja hyvillä osilla. L-kokoa hyllyssä.
    Äkkiä katsottuna vastaa osiltaan aika tarkkaa cf sl 9 disc mallia.

    Stackia n.20mm vähemmän mitä canyonissa ja reach saman mittainen. Cayossa istuinputki on kyllä pidempi.

  19. #2899
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    1 1/4" on keula Canyoneissa, stemmien hankinta hiukan haastavaa jos et a) tilaa Saksasta n. 60-70 euron Ritcheytä tai b) Canyonilta suoraan reilulla 40 eurolla. Jälkimmäinen on toki ihan ok, mutta parilla kympillä ei löydy toisinkuin tota "standardikokoa".
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  20. #2900
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dayton Katso viesti
    Vartta löytyy 185cm, mutta sisämittaa vain 87cm. Roselta katselin kokoa 57 ja Canyonilta 58/L, joten stack eroaa huomattavasti toisistaan...
    Täältä löytyy pari vuotta vanha Ultimate L-koossa ja omat mitat on 186cm/88cm. Pyörä on juuri oikeankokoinen, joten mikäli Ultimateen päädyt suosittelen ehdottomasti L-kokoa.

  21. #2901
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    1 1/4" on keula Canyoneissa, stemmien hankinta hiukan haastavaa jos et a) tilaa Saksasta n. 60-70 euron Ritcheytä tai b) Canyonilta suoraan reilulla 40 eurolla. Jälkimmäinen on toki ihan ok, mutta parilla kympillä ei löydy toisinkuin tota "standardikokoa".
    -

    Eikö Canyon Vaihda noita ohjainkannattamia postikulujen hinnalla kun ostelet uutta pyörää, ja tarvitset lyhyemmän kannattimen?

  22. #2902
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Jos levyjarrut kiinnostavat, niin ultimatesta ottaisin tämän. Runko on tosiaan uudempaa suunnittelua, jos sillä on nyt paljonkaan merkitystä.

    https://www.canyon.com/fi/road/ultim...-disc-8-0.html

  23. #2903
    Kiitoksia jälleen kerran vinkeistä. Selvisi että tuossa Giantissa on tosiaan alumiini/kuitukeula, niin pysyn edelleen tuossa Canyonissa (ja samalla aiheessa). Focus näyttäisi paremmalta kuin hyvältä, mutta hinta ja etäisyys pidättävät postimyyntipyörissä

    ^
    Tuota Ultimate CF SL Disciä olen tosiaan kuolannut pidemmän aikaa ja odottanut tarjousta, mutta vain Endurace CF Disc on käynyt alelaarissa. Vannejarruversio on 400e halvempi ja 600g kevyempi, joten järjen kanssa hydislevyjä on vaikea perustella.

    Hydislevyt ja tuo uusi runko näyttävät kyllä paremmalta kuin tuo vanha Ultimate, paha valinta....

  24. #2904
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttu. Katso viesti
    -

    Eikö Canyon Vaihda noita ohjainkannattamia postikulujen hinnalla kun ostelet uutta pyörää, ja tarvitset lyhyemmän kannattimen?
    Sen ensimmäisen kyllä jos se on vielä siisti ja tämänkin on tapahduttava 30 päivän sisällä mankelin pokkaamisesta. Muut joutuu ostamaan rahalla, olisiko 41,95 eur kappaleelta.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  25. #2905
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dayton Katso viesti
    Kiitoksia jälleen kerran vinkeistä. Selvisi että tuossa Giantissa on tosiaan alumiini/kuitukeula, niin pysyn edelleen tuossa Canyonissa (ja samalla aiheessa). Focus näyttäisi paremmalta kuin hyvältä, mutta hinta ja etäisyys pidättävät postimyyntipyörissä

    ^
    Tuota Ultimate CF SL Disciä olen tosiaan kuolannut pidemmän aikaa ja odottanut tarjousta, mutta vain Endurace CF Disc on käynyt alelaarissa. Vannejarruversio on 400e halvempi ja 600g kevyempi, joten järjen kanssa hydislevyjä on vaikea perustella.

    Hydislevyt ja tuo uusi runko näyttävät kyllä paremmalta kuin tuo vanha Ultimate, paha valinta....
    Tuo on megalomaanisen hämäävä, kun ultimate cf sl on vanhalla geolla ja rungolla. Ult cf sl levareilla on uudempaa runkoa (mitä jo ult cf slx edustaa vuodesta 2016).
    Merkittävät geometria erot.
    Nuo uudet ultimaten levyt tuskin päätyvät ale-laariin, kun ovat aivan uutukaisia. Luulisin kysynnän ylittävän tarjonnan levyjarrullisten suhteen.

    Tosin Suomessa en ymmärrä levyjarruja jollei ole tarkoitusta käyttää pyörää ympäri vuoden. Siihen sopisi kyllä paremmin endurance kuin ultimate.

  26. #2906
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Tuo on megalomaanisen hämäävä, kun ultimate cf sl on vanhalla geolla ja rungolla. Ult cf sl levareilla on uudempaa runkoa (mitä jo ult cf slx edustaa vuodesta 2016).
    Merkittävät geometria erot.
    Nuo uudet ultimaten levyt tuskin päätyvät ale-laariin, kun ovat aivan uutukaisia. Luulisin kysynnän ylittävän tarjonnan levyjarrullisten suhteen.

    Tosin Suomessa en ymmärrä levyjarruja jollei ole tarkoitusta käyttää pyörää ympäri vuoden. Siihen sopisi kyllä paremmin endurance kuin ultimate.
    Jep. Nyt canyonilla on jännä tilanne noiden runkojen vuoksi.

    On siinä levyjarrullisessa mielestäni joitain etuja suomessakin. Esimerkiksi eilen illalla tuntui vähän ilkeältä lähteä kihnuttamaan kalliiden kuitukiekkojen jarrupintoja hiekkamoskaan, eikä jarruissa kyllä ollut juurikaan tehojakaan märällä. Mutta tuo jarruasia on nyt tosiaan ihan oma valinta, itse päätäyisin ultimatessa disc versioon tuon uudemman rungon vuoksi.

    Mitenhän muuten on rengastilan kanssa? Mahtuuko uudempaan disc versioon leveämpi rengas, mitä vanhaan ultimateen?

    Edit: Pikaisella googlauksella tilaa olisi 33mm renkaalle disc mallissa? Rentohan tuon ultimaten geo on edelleen. Noin senttiä korkeampi stack mitä focus cayossa, eli hirveästi en näkisi järkeä endurace mallille.

  27. #2907
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Enduraceen menee 105-jarruilla 28 mm Continental GP4KS2 mikä on vanteella yli 31 mm leveä. Itse isona kuskina ainakin arvostan sitä, että leveä rengas mahtuu pyörimään, ero on suuri kapeampiin verrattuna. Samaa mieltä myös paatonin kanssa tuosta jarruasiasta, Suomen olosuhteet kun nykyään saattavat olla läpi vuoden mitä tahansa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  28. #2908
    Tuo 33mm rengastila kuulostaa kyllä aika paljolta. Jos haluaa noin leveää kumia alle, onko otettava cycloille tarkoitettu katurengas?

    Olen katsonut youtubesta vannejarru vs hydislevy-videoita ja suosittelevat vuoristoon levyjä, joita täällä Suomessa ei ole Pito märissä olosuhteissa onkin sitten toinen juttu.

    Noita Ultimate Discin Aksium Disc-kiekkoja on kehuttu yllättävän jäykiksi, mutta nuo RS505-hydraulivivut eivät ole ylistystä keränneet. Kellään ei ole varmaan täällä vielä kokemusta? Perinteisissä 105-vivuissa kaikki lapsentaudit on keretty jo korjaamaan

    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...-brakes-50145/

  29. #2909
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dayton Katso viesti
    Tuo 33mm rengastila kuulostaa kyllä aika paljolta. Jos haluaa noin leveää kumia alle, onko otettava cycloille tarkoitettu katurengas?

    Olen katsonut youtubesta vannejarru vs hydislevy-videoita ja suosittelevat vuoristoon levyjä, joita täällä Suomessa ei ole Pito märissä olosuhteissa onkin sitten toinen juttu.

    Noita Ultimate Discin Aksium Disc-kiekkoja on kehuttu yllättävän jäykiksi, mutta nuo RS505-hydraulivivut eivät ole ylistystä keränneet. Kellään ei ole varmaan täällä vielä kokemusta? Perinteisissä 105-vivuissa kaikki lapsentaudit on keretty jo korjaamaan

    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...-brakes-50145/
    30mm schwalben s-one ja 28mm contin 4000:n ovat molemmat aika isoja ja maantielle hyviä renkaita.

    Enpä muistanutkaan, että shimano on ehtinyt tekemään halvemman versionkin noista hydr sti kahvoista. Noista ei varmaankaan ole vielä kovin monella käyttökokemuksia foorumilla?

  30. #2910
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Edit: Pikaisella googlauksella tilaa olisi 33mm renkaalle disc mallissa? Rentohan tuon ultimaten geo on edelleen. Noin senttiä korkeampi stack mitä focus cayossa, eli hirveästi en näkisi järkeä endurace mallille.
    Oma slammätty ultimate cf slx on hieman rennompi kuin slammatty aeroad, joka on oikeasti kisakireä. Tietenkin on aivan oma asia montako korokepalaa siihen jättää, mutta
    mielestäni endurancelle on edelleen paikkansa letkeämpänä gran fondo pyöränä.
    Tosin uudemmissahan tuo stack tippuu. Ult cf slx stack 567, endurance 578 ja cayo 547.

    Tosin nämä ovat yksilökohtaisia ja kannattaa tovi jos toinenkin leikkiä korokepalojen kanssa ennenkuin ottaa sahan kouraan.

    Eniten noissa shimanon hydraulisissa kahvoissa kalvaa esteettisyys, mielestäni susirumat...Uusi DA on vasta mielestäni hieno.
    jeijei muokkasi tätä : 24.04.2017 at 11.28 Syy: väärä malli

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •