GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 20 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1086

Aihe: 1x11

  1. #571
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    X1 liipasin onko tuossa etäisyys säätö pitkälle vivulle tuolla torxilla. Sramin dokumenteistä ei selviä ja en suotta räjäytä, jos ei ole.

    Kyllä Xt liipasin hakkaa tämän 2 isommalle kerralla toiminnollaan. Muuten tuntuma hyvä molemmissa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  2. #572
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Taitaa olla tuo kulman säätö vasta X01 mallista eteenpäin.
    http://twentynineinches.com/wp-content/uploads/2013/12/7-SRAM-X01-shifter.jpg

    Kyllä noilla Srameillakin isommalle naputtelee aika nopeesti. Pitää vaan opetella sellanen sopiva painallus ja kevennystekniikka.

  3. #573
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.210
    GX 11 trigussa on joku säätö. Tyyliin kaksi eri asentoa pitkälle vivulle. Luulis X1:ssäkin olvean vähintäänkin sama.
    Itellä ei ole kokemusta shimpasta kuin Deoren ja XT:n kymppiversiosta. XT toimi ihan tyhmästi. En koskaan oppinut vaihtamaan sillä niin nopeasti ja tarkasti ylöspäin kuin Sramin X9:llä ja nyt tällä GX:llä.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  4. #574
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    ^ Joo, tuota koko triggeriä voi liikuttaa sivusuunnassa, eli siinä klampissa on kaksi vaihtoehtoista paikkaa.

  5. #575
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Tarkoitin juurikin tuollaista, kuin tuossa N-K linkin kuvassa.

    X1 klampissa myös kaksi reikää sivu suunnassa ja ylös alas portaaton, mutta näistä ei ollut kyse vaan ison ja pienen vivun suhde ero säädöstä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #576
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Tuota ison vivun säätöä olen itsekin miettinyt, vaan en ole uskaltanut vielä tuohon torxiin kajota. Kuka on rohkein ja kokeilee eka?

  7. #577
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Kokeile, kokeile, kokeile siellä on varmaan säätö.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  8. #578
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Katoppas kun X1 triggerin säätöä juuri kaipailin toissapäivänä kun kovilla poluilla pääsi välissä vauhdinpitoonkin , peukalo hervottomana vievasi vaihteita. Kyllä tuota pitäisi itselläkin siirtää kun pitää kättä sillai omituisesti vääntää kun peukkujumppailee vaihteita ylösalas jumpatessa. Ajattelin olla niin raaka että otan tuosta alaspäinsiirtäjästä sahaamalla ainakin puolet pois (siitä levennetystä osasta) jottei tartte koukkia ihan niin paljon. Ei tuossa X1 triggerissä ole käyttöergonomia ihan kohdallaan vaikka muuten vaihteet pelaa todella mallikkaasti.

    EDIT: Lupaan olla niin kova jätkä että kokeilen tuota siirtoa tänään.

  9. #579
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    1x11

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Tuota ison vivun säätöä olen itsekin miettinyt, vaan en ole uskaltanut vielä tuohon torxiin kajota. Kuka on rohkein ja kokeilee eka?
    Paremman pään säädettävissä siinä vivun juuressa on asteikko, josta näkee säädön asennon. Tietysti voi olla niinkin että halvemmissa rakenne on ihan sama, on vaan jätetty asteikko pois ettei "ylimääräisiä" ominaisuuksia turhaan markkinoida.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  10. #580
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Sen verran kokeilin että irrotin torx ruuvin. Huomasin ettei tuo käikäle lähde paikoiltaan ihan puhumalla ja hoppusesti totesin että taitaa olla siinä kierrejousessa kiinni. Urheasti väänsin ruuvin takaisin kiinni ja jatkan X1 epäergonomisella vivulla. Siirsin koko käikälettä kuitenkin sisäänpäin, on himppusen parempi. Mutta pienemmälle vaihtaessa otetta tangosta joutuu muuttamaan, luulisi että tämä olisi vähintään epämukavaa jollekin kisakuskille jos ryteikössä pitää pienempää hakea. En itse kuitenkaan kilpaile (ei ole edellytyksiäkään minkäänlaisia) joten jatkan tuolla. Kun innostun seuraavan kerran niin menee tuon vivun peukalo-osa kyllä sahalla poikki, se vähän parantanee käyttöergonomiaa. Vanhan Feltin Shimano Alivot on kieltämättä huomattavasti parempi käyttää kun voi peukalo-etusormisysteemillä vaihdella, otetta tangosta ei tarvitse muuttaa. Muu tekniikka siinä on tietysti huomattavasti heikompaa kuin X1:ssä.

    Shimanoon sitä taitaa sitten joskus ajautua jos/kun nuo nykyiset joskus hajoaa, ihan päivityksen vuoksi en rahaa noihin laita.

  11. #581
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    47
    Mulla väänty kaatumisen yhteydessä oikean puolen GX liipasimesta se isompi lapa. Suoraksi vääntäessä se isoin osa murtui. Kerkesin jo kirota ja tilata uuden tilalle. Uutta odotellessa viilasin murtopinnan ja olen ajellut tyytyväisenä jo jonkin aikaa noin. Vähän on jäykkä käyttää, mutta sopii mun käteen paremmin kuin ehjä. Taitaa jäädä laittamatta se uusi paikoilleen...

  12. #582
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Sen verran kokeilin että irrotin torx ruuvin. Huomasin ettei tuo käikäle lähde paikoiltaan ihan puhumalla ja hoppusesti totesin että taitaa olla siinä kierrejousessa kiinni. Urheasti väänsin ruuvin takaisin kiinni ja jatkan X1 epäergonomisella vivulla. Siirsin koko käikälettä kuitenkin sisäänpäin, on himppusen parempi. Mutta pienemmälle vaihtaessa otetta tangosta joutuu muuttamaan, luulisi että tämä olisi vähintään epämukavaa jollekin kisakuskille jos ryteikössä pitää pienempää hakea. En itse kuitenkaan kilpaile (ei ole edellytyksiäkään minkäänlaisia) joten jatkan tuolla. Kun innostun seuraavan kerran niin menee tuon vivun peukalo-osa kyllä sahalla poikki, se vähän parantanee käyttöergonomiaa.
    Itse kokeilin myös irroitella tuota liipasinta ja rohkeus loppui kesken samassa kohtaa. Taidan palata takaisin gripparin käyttäjäksi.

  13. #583
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    Apua urpolle. Laitoin viestin myös canyon läskipyöriin mut kokeillaan täältäkin. Eturattaan vaihto tuli ajankohtaiseksi ja sen enempiä miettimättä tilasin saksasta e13 guideringin, joka oli fatbikelle tarkotettu. No paketti tuli ja ratas täysin erilainen kun alkuperäinen. Alkuperäinen on siis ihan perus guidering M ja tämä tilattu siis guidering M for fatbikes (-2,5mm offset näkyy lukevan).

    Vasemmalla paketissa oleva uusi ja oikealla vanha.

    Vanhassa setupissa on yksi 5mm speisseri mollemmin puolin välissä, joten kysymys kuuluu, miten käy ketjulinjan jos siirrän tuon speisserin ei vetopuolelle ja lyön tuon uuden rattaan kiinni.
    Varmaan ihan perusjuttuja mut ei oo tarvinnu ennen ketjulinjoja miettiä kun on vaihtanu aina vaan samanlaiseen. Ja 1x11 tottakai kyseessä




    Sent from my iPhone using Tapatalk


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #584
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    210
    Onkohan noi sunracen (mx8) pakat kovin laadukkaita?? Mulla on ollut semmoinen ongelma ,kun polkaisee taaksepäin 1 tai 2 vaihteella ketjut tippuu kolmoselle . Nyt kun toi pakka hajos (ykkönen vääntyi potkuriksi) ostin tilalle simon oman m7000 pakan. Kyseistä ketjujen tippumista ei enään ollut. Kokeilin ominaisuutta poistaa vaihtamalla paremmat ketjut. Omapahan nyt varaketjuja mitä kierrättää.

  15. #585
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Ilmeisesti et ole ainut jolla noita Sunrace pakkojen alumiinisia isoja lehtiä on mennyt mutkalle. Sunrace onkin paksuntanut alumiinisen lehden rakennetta ja samalla taakse on tullut hieno/kaamea kuvio. Täällä uudesta MX8:sta kuva:
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...e-11-46-535478
    Myös 10-vaihteinen MX3 on saanut päivityksen, tuolla siitä juttua:
    http://forums.mtbr.com/drivetrain-sh...962391-21.html

  16. #586
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    pääkaupunkiseutu
    Viestit
    59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StringBet Katso viesti
    Paljos nää 11-vauhtiset ketjut on teillä kestäny ajoa? Mulla näyttäis nyt SRAM PC-1110 olevan venymä jossian 0,5% ja 0,75% välillä ja ajettu on vain noin 1100 km työmatkaa sun muuta hyötyajoa. Kärryäkin on vähän vedetty, mutta varmaan alle satku.

    Seuraavaksi ajattelin kokeilla pykälää parempaa, eli PC-1130. Harmittaa kuitenkin vaihtaa tonnin välein näitä käyttöpyörään.

    EDIT: niin ja siis, mikä ketju nyt vois kestää vähän pitempään ja sopii Rivaliin? Mulla on tosin jo kaks noita 1130 odottamassa, mutta piankos nekin on ajettu.
    Joo, kuten joku jo tiesikin, ei tuo 1130 kestänyt yhtään enempää. About tonni ajettu ja venymä 0,5 ja 0,75 välillä jo. Vielä ois toi toinen kappale tuhottavana. Pitänee alkaa jo tilailla valmiiksi jotain tässä langassa suositeltuja ketjuja.

  17. #587
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Kmc x11sl tulee omaan venyneen tilalle. Ainakin 10sl ketju kestänyt hyvin maantiepyörässä.

  18. #588
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    33
    CycloCrossarissa on 105 osat 2x11, FSA Gossamer BB30-kammilla, rattaat 110mm. Onko tuohon saatavilla pelkkää eturatasta, joka tulisi nykyisten kahden rattaan sijaan siirtäen ketjulinjan edessä niiden väliin? Ts. selviänkö etuvaihtajan purkamisesta pelkällä rattaan vaihdolla vai pitääkö ostaa koko kampisarja? Jos pitää, onko SRAMit yhteensopivia Shimanon ketjun ja takapakan kanssa?

  19. #589
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Offsetti rattaita ei ole saatavilla pulttikiinnitteisinä. Eli ratas tulee jomman kumman rattaan paikalle ja linjalle. Kampia ei tarvitse vaihtaa, pelkkä ratas riittää.

    Sram ja Shimano on yhteensopivia voimalinjassa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  20. #590
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FocusOn Katso viesti
    CycloCrossarissa on 105 osat 2x11, FSA Gossamer BB30-kammilla, rattaat 110mm. Onko tuohon saatavilla pelkkää eturatasta, joka tulisi nykyisten kahden rattaan sijaan siirtäen ketjulinjan edessä niiden väliin? Ts. selviänkö etuvaihtajan purkamisesta pelkällä rattaan vaihdolla vai pitääkö ostaa koko kampisarja? Jos pitää, onko SRAMit yhteensopivia Shimanon ketjun ja takapakan kanssa?
    Mulla on lenkkipyörässä täysin sama setuppi, 105 osasarja muutoin, mutta FSA Gossamer kammet. Tuohon laitoin heti uutena Race Facen 42 -piikkisen NW rattaan ja toimii moitteetta. Eli ei muuta kuin NW-ratas tilaukseen ja etuvaihtaja kaapin perälle.

    E: NW-rattaan lisäksi tarvit uudet, lyhyemmät rattaan kiinnityspultit tai "shimmit". Itse vaihdoin pultit.

  21. #591
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Race Facen eturatas ei asetu tuplakammilla keskelle, vaan aika lailla siihen mihin normiratas. Itselläni on sama 42NW ison rattaan paikalla, ja ehkä ~millin sisempänä kuin alkuperäinen iso ratas. Ilmeisesti Shimanon NW-rattaassa olisi parempi offset, mutta varma en tuosta ole. En tarvinnut uusia pultteja, mutta ratas menee noilla pulteilla vain toisin päin, kun toisella puolella on reiän ympärillä "syvennys", ja pultti pitäisi saada tiukemmalle.

  22. #592
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Onko tietoa uudesta SLX takapakasta, tästä M7000 mallista. Millainen se spoori osa siinä on? Onko se Deoren kaltainen niitattu nippu, joka syö itsensä Mavicin vapaarattaaseen? Vai lähempänä mallia XT?

  23. #593
    Blackborow Guest
    Samanlainen spider-rakenne siinä kuin XT M8000 pakassa.

  24. #594
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    ^ Sitten kun ketju ei enään asetu kunnolla rattaille, on jo vähän myöhäistä rattaiden kannalta.
    Ps:kait perustuulipukukin pitää pestä aina joskus?

  25. #595
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Samanlainen spider-rakenne siinä kuin XT M8000 pakassa.
    Ei ole. 11-42 XT M8000 on kaksi kolmen rattaan nippua yhteisellä leveällä alumiinikiinnikkeellä isoimmille rattaille, loput rattaat irtonaisia. SLX M7000 on vain kolme isointa ratasta leveällä alumiinikiinnikkeellä, loput irtonaisia. https://youtu.be/xC_gkh4uGto

  26. #596
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietäjä Katso viesti
    mutta osaankin ajaa ja puhdistaa toisinkuin perustuulipuvut.
    Tietäjän viesteissä on aika terävä lähestymiskulma.

    Mutta kyllä minä ainakin pesen tuulipukuni. Vaikka sitä ketjun kulumismittaa en olekkaan hankkinut. Mutta jos joku sellaisen hyväksi kokee, niin ihan vapaasti vaan. Varmaan sille löytyy käyttöä jos pyöriä kertyy isosti nurkkiin.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  27. #597
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Ei ole. 11-42 XT M8000 on kaksi kolmen rattaan nippua yhteisellä leveällä alumiinikiinnikkeellä isoimmille rattaille, loput rattaat irtonaisia. SLX M7000 on vain kolme isointa ratasta leveällä alumiinikiinnikkeellä, loput irtonaisia.
    Kiitoksia, tuo linkki olikin loistava. Nyt sitten pitäisi osata sanoa, että mikä merkitys tuolla erolla on käytännössä... XT olisi varmaan parempi kun noilla 4-6 rattailla tulee varmaan ajettua aika paljon.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  28. #598
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tietäjän viesteissä on aika terävä lähestymiskulma.

    Mutta kyllä minä ainakin pesen tuulipukuni. Vaikka sitä ketjun kulumismittaa en olekkaan hankkinut. Mutta jos joku sellaisen hyväksi kokee, niin ihan vapaasti vaan. Varmaan sille löytyy käyttöä jos pyöriä kertyy isosti nurkkiin.
    Ketjumitalla mittaamalla tulee vaan yleensä paha mieli kun omasta mielestä hyvässä kunnossa oleva ketju onkin sen mukaan jo venynyt. Eilen kuitenkin kaksi ketjua pelastui, kun kokeilin mitalla ennen pois heittämistä. Toisesta muistin, ettei se vanha ollutkaan, mutta toinen, yli vuosi sitten ostetussa käytetyssä pyörässä ollut ketju oli vielä alle 0,75mm venynyt vaikka luulin sen olleen jo aikaa sitten entinen. Ei muuta kuin kovaa ajoa lisää.

  29. #599
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Itse olisin yhden rataspaketin säästänyt kun olisin hoksannut kuinka paljon ketju oli venynyt, uusilla ketjuilla sitten pomppi rattailta yli ja siten meni kaikki vaihtoon. No ei ole ketjumittaa itsellä vieläkään, nyt kierrätän kolmea ketjua noin tonnin välein. Viimeinen kolmesta on nyt menossa ja kyllä se entinen rullattu oli taas selvästi venynyt kun vertasi uuteen. Mutta jos ei kierrätä niin on ihan mahoton ilman mittaamista tietää milloin ketju on niin venynyt ettei uusi ketju enää toimi vanhoilla rattailla. dTietäjällähän on semmoiset silmät että näkee tämän nopealla vilkaisulla .

  30. #600
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Onko missään tiivistetty 11-ketjuista käyttökokemuksia? Nyt on maasturiin XT:t tulossa ja pitäisi vähän ketjuja ja lukkoja tutkiskella.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •