Mitä nyt Pääsiäisenä ajoin saksalaisvalmisteista läskiä niin kaikesta hauskuudesta huolimatta ketteryys ja läski ei kuulu samaan lauseeseen jos nyt ikinä on muilla maastopyörillä ajanut.
No löydettiinhän siitä paljon hyvääkin, mielestäni kokonaisuutena ihan hyvä juttu. Jotenkin mikään läskipyörä ei sytytä, ja viime talvi ilman läskiä oli loistava pyöräilytalvi... mutta silti Taiga on saanut viisarin värähtämään. Toivon totisesti, että Pole saa kuiturunkojen tuotannon eteenpäin, metallit aiheuttavat allergiaa.
noniinno muokkasi tätä : 18.04.2017 at 23.04
Eipä sitten muuta kuin lehden ostoon, niin pääsen omin silmin näkemään nyanssit. Pääsiäisenä ei ainakaan vielä ollut lehteä Kuopion CM:n lehtihyllyssä.
Ja Cube on ketterimpiä läskejä imho
Tuntuu ihan maastopyörältä.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Oma läskini oli ketterämpi kuin yksikään maasturini. Ominaisuus, jota arvostan vain parkkipaikkatestailussa. Pitkän akselivälin vakautta en vaihtaisi ketteryyteen, JOS nämä olisivat toisensa poissulkevia vaihtoehtoja.
Mun jäykkäperä ja täpäri ovat molemmat myös cubeja ja varsin ketteriä![]()
Mutta voi olla että jäykkäperä saa luovuttaa paikkansa läskille kesän jälkeen. Täpärit on nykyään niin hyviä ettei jäykkäperällä ole erikseen oikein mitään virkaa mutta tuollainen läski olis tarpeeksi erillainen![]()
Yhden Pole-kuskin tapasin kevättalvella Vantaalla. Ajeli keltaisella jäykkäkeulaisella mallilla. Oli hankkinut vaihtokiekkosarjan ja kun sattui olemaan aika kovia polut niin oli valinnut alle "nakkirenkaat" (oli jotkut 4.5"-4.7"). Siinä kun hyvän aikaa keskusteltiin niin kyllä tuli esiin varsin suuri tyytyväisyys pyörään. Ja ihan kaikilta osin. Ei esimerkiksi pitänyt pyöräänsä ollenkaan kömpelönä.
Tietty tämä kuski oli vain yksittäistapaus, mutta kuitenkin omaa kokemusta Polesta omaava. Jos osuu muitakin Polen omistajia vastaan niin ihan mielenkiintoista on kuulla kokemuksia.
Ei mitenkään polea vastaan, mutta aika harva omaa pyöräänsä haukkuu..
Kaverin pyörä, jos se ei satu olemaan merkittävästi parempi, tuntuu helposti huonommalta kuin oma, johon on tottunut.
Sikäli uskoisin pitäväni polesta, kokeilen kyllä jos tilaisuus tulee ja evolinkkiä hetken harkitsinkin mutta hintaa oli mulle liikaa.
nih..
Miten niin tyhmä kysymys??
Totta, varmastikin harvemmin omaa valintaa kovasti arvostellaan. Mutta katsoisin kuitenkin pyöräänsä tyytyväisen ja perusteluja esittävän kokemusta omaavan omistajan paremmaksi lähteeksi, verrattuna foorumin metriäkään ajamattomiin lapiolla kuraa päälle heittäviin asiantuntijoihin.
Ei fillarifoorumi ny noin pska ole,vai? häh?.Muutaman kirjoittajan sanallinen anti saattaa herkkähipiäsempää puistattaa mutta ympäripyöreät höpinät eivät tuo edes viihtellistä lisäarvoa.Btw.Ikinä ei voi tietää milloin kohtaat livenä foorumilaisen.Kukaan ei ole ollut kusipäinen persoona mutta ajamisen laatu vs fillari-imago on tuottanut todellisia yllätyksiä vuosien varrella.Esim Polea tuskin kukaan nyyppä ostaa joten kyllähän täällä about vuoden palstapyöräillessä löytää pointin postauksista.Brille ja Läskimasa voisi tulla takaisin ja laitella fiilistelykuvia,ne oli jees,Se hurmoshenkisyys silleen ....
Ai jotai tällasia zipo?!
![]()
Kemizti muokkasi tätä : 20.04.2017 at 19.30 Syy: enkä oo kyl päivääkää katunu, että aikanaan sen proton laitoin, ynnä sain niskaani sissimarkkinamiespa**at, hemmetin hyvä pyörä on ja sopii justeikämelkee mun ajoihin..
Just tota.Pikitien vieressä flow baanaa vaikkapa duunimatkalla.
Tossa on pikku video missä näkyy mun ajelua pole taigalla. Kömpelö kuski niin pyöräkin tuntuu ketterältä tai jotain.
Onks toi nyt sitä polkukaahailua vai mitä tossa hiukan aikaisemmin kyselitiin?
https://youtu.be/Xu_aEsdWy7A
Pirun hauska se on ollu ajella ja nyt on toinen läski(trek F5) myyty pois tarpeettomana. Kesärenkaiks laittelin bud&lou ja tosi näppäriltä ja kevyiltä tuntuu 2XL kumien jälkeen. Pitää vielä kokeilla joku päivä noita jättikumeja kesäkelissä ja jos ero on suuri, niin mahdollisesti hankkia sitten niitten tilalle kesäks jotku cyclocross tyyliset jumbojumit tms.
Kannattaa koeajaa tommonen taiga, on se vaan mainio peli.
Jaguar Mummopyörä vm.1950
Pole Taiga SnowTrail
Positiivinen juttu oli, tuo bussi-vertauskin oli enemmänkin positiivisessa sävyssä. Hankintalistalla pysyy edelleen!
Kun vain kondis paranisi niin paljon, että uskaltaisin luopua sähköläskistä. Nyt se on miltei joka reissulla korvaamaton, ajan aina ilman sähköä niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, enkä sitten enää pääsisi takaisin ilman sähköä, ainakaan täysissä sielun voimissa, enkä ennen puolta yötä.
Lisää ajoa!
Ei kai se paskaa foorumista teekkään, mutta henkilökohtaisesti en tunne montaakaan täällä kirjoittavaa, en myöskään tiedä mitään ks. Henkilöiden ajamisista ja ajamattomuuksista. Joten mun on vaikea arvioida, mihin he pyöräänsä vertaavat hehkuttaessaan sitä maasta taivaaseen.
Kokemuskaan ei sikäli auta mitään, koska niillä kokeneillakin on makuja laidasta laitaan.
Toi ketteryys vaikka. Ketteryys etanavauhdilla trialtyyppistä ajoa ajaessa on aika eri kuin ketteryys nopeassa mutkassa.. Ja jos taas joku sitä moittiikin, vaikka polen kohdalla, voi vika olla ajotyylissä (melkein sanoisin, että on).
Harmillista, että itse olen niin hidas oppimaan asioita, että uuden tyyppiseen fillariin tutustuessa ei ihan pikku lenkki piisaakkaan.
Samahan se on kelkkafoorumillakin. Vuorikelkkaväki väittää kirkkain silmin, (osa siis) että pitkämattoisella pärjää reitillä pätkälle.. Ja varmaan pärjääkin jos baana on tien tasoista kunnoltaan..
Vaan ehkä joskus jossain tapahtumassa tutustun johkin foorumilaiseen (näin on voinut tietämättäni jo käydäkkin)
Miten niin tyhmä kysymys??
Moi
Uutena foorumilla, Polee testanneena huomio kiinnityi Polen raskaaseen etenemiseen.
Kaverin kanssa oltiin lenkillä ja vaihdettiin menopeliä lennosta, molemmissa sama rengastus ja samat paineet. Pole on huomattavasti raskaampi ajaa. Ero on todella selkeä.
Onko muilla mitään tuntemuksia samasta asiasta ?
On, mutta siitä kannattaa pysytellä ihan hiljaa täällä foorumilla.
Rohkea veto FatMikalta
Onneksi et kuitenkaan moittinut ketteryyttä niin ehkä voit vielä ennen lynkkausta anoa armahdusta![]()
Kyllä minusta voi minkä tahansa konkelin ominaisuuksista puhua, Polenkin, aivan hyvin. Parempi tietenkin jos pysyy asiallisena ja perustelee vähän tarkemmin, ja mielellään omaan kokemukseen perustuen. Ainakin jos pitkälle meneviä johtopäätöksiä vedetään.
Tuo Polen ajamisen raskaus. Samat renkaat ja samat paineet on tietty hyvä. Kokeilitteko jossain loivassa alamäessä peräkkäin ajaen polkematta että onko rullaamisessa jotain eroa? Joku laakeri jumittamassa tai jotain? Pyörikö kammet yhtä herkästi. Oliko ketjut kunnossa? Noi "mekaaniset" seikat kun vähän ensin pois sulkee niin sitten selviäisi tarkemmin onko kyse fiiliksestä vai jostain muusta.
Veikkaan että se johtuu (ainakin osin) siitä nimimerkki msuomal:kin mainitsemasta satulan asemoinnista, joka asiaan tottumattomalla aiheuttaa "väärien" lihasten rasittumista. Kun satula siis edempänä kuin mihin lihaksisto on tottunut.
Moi
Alamäkeen mentäessä ei eroa rullaavuudessa. Laakerit ja ketjut kunnossa.
Tietysti kammissa 5 mm ero Pole 170 verrokki 175
Kirjanmerkit