GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 34 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 1409

Aihe: 29+ semi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mth Katso viesti
    Ei nyt läskipyöriä, mutta plussa-kokoja (29"/3") kumminkin on kampanjassa ainakin Nummenpyörällä ja Sportaxilla.
    Kopataas tännekkin. Onkin muuten hyvässä alessa -17 Stachet ja Nummella jokunen -16 mallikin. Tosin varmaan osa tilauskamaa.
    Antza44 muokkasi tätä : 15.02.2017 at 14.25
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    29+ täpäriä pukkaa, Salsalta tiättty
    http://salsacycles.com/culture/introducing_deadwood_sus
    Vihdoinkin! Huonolta näyttää sekä minun Bad Habitin että Stachen tulevaisuus. Tosin Salsa ei ihan ensimmäisenä vaihtoehtona olisi, mielestäni alkuperäisen Spearfishin ajalta niiden kehitys on mennyt täysin väärään suuntaan. Mutta eiköhän muiltakin merkeiltä alkaa ilmestyä 29+ täpäreitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Vihdoinkin! Huonolta näyttää sekä minun Bad Habitin että Stachen tulevaisuus. Tosin Salsa ei ihan ensimmäisenä vaihtoehtona olisi, mielestäni alkuperäisen Spearfishin ajalta niiden kehitys on mennyt täysin väärään suuntaan. Mutta eiköhän muiltakin merkeiltä alkaa ilmestyä 29+ täpäreitä.
    Voitko tarkentaa mitä tarkoitat. Mitä minä tuota Deadwoodia katselin ja vertailin omaan kuitu Stacheen en mitään varsinaisia -keksinyt. Pidempi perä luonnollisesti tietty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Voitko tarkentaa mitä tarkoitat. Mitä minä tuota Deadwoodia katselin ja vertailin omaan kuitu Stacheen en mitään varsinaisia -keksinyt. Pidempi perä luonnollisesti tietty.
    Stachessa ei ole joustoa takana. Bad Habittiin ei mandu 29+ renkaat...

Stachessa ei ole joustoa takana. Bad Habittiin ei mandu 29+ renkaat...
    Tuota kommenttia tarkoitin->Tosin Salsa ei ihan ensimmäisenä vaihtoehtona olisi, mielestäni alkuperäisen Spearfishin ajalta niiden kehitys on mennyt täysin väärään suuntaan.

Tuota kommenttia tarkoitin->Tosin Salsa ei ihan ensimmäisenä vaihtoehtona olisi, mielestäni alkuperäisen Spearfishin ajalta niiden kehitys on mennyt täysin väärään suuntaan.
    Esim. täysjouston suhteen, sen sijan että olisivat kehittäneet eteenpäin oman, kevyen, toimintavarman, erittäin yksinkertaisen ja edullisen takajoustoratkaisun (alkuperäinen Spearfish), päättivät jälleenmyydä kolmannen osapuolen monimutkaisen ja kalliin ratkaisun (Split Pivot) ja maksattaa se asiakkailla. Mielestäni eivät ne muutkaan viime vuosien tekniset ratkaisut yhtään parempia ole, noudattavat samaa kaavaa.

Spearfishin alkuperäinen M-kokoinen alu-runko painoi iskarilla 2,4kg, kevyempi, kuin monet hiilikuidut. Ja oli täysin huoltovapaa, en ole koskenut mihinkään koko sen olemassaolo aikana. Minkä verran 1,5x hintainen Split Pivot runko painaa? Ja kuinka usein sitä pitää ”huoltaa”?

Hyvää perustelua. Onko Split Pivot joustostossa taasen mitään hyvää verrattuna single pivot ratkaisuun vai mitä ne nyt nimeltään on, jos unohdetaan hinta ja monimutkaisuus?

Vähissä on itsellä kokemukset täpäreistä. Pivoteissakin mitä olen kokeillut töksähtää polkemis tehokkuus heti tosin en ole koskaan päässyt säätämään itselle sopivaksi. Epicin Brainista jäi positiivinen kuva tälläiselle jäykkäperä kuskille. Mitäs mieltä olet tästä Trekin uudesta Re:aktiv iskarista tosin ei siinäkään linkusto ole yksinkertainen? Tälläinen ratkaisu lienee Trekissä, jos ne joustavan 29+ tekee. http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/inside_trek/reaktiv/
    Antza44 muokkasi tätä : 16.02.2017 at 10.11

Hyvää perustelua. Onko Split Pivot joustostossa taasen mitään hyvää verrattuna single pivot ratkaisuun vai mitä ne nyt nimeltään on, jos unohdetaan hinta ja monimutkaisuus?
    Geometrian mukaan ei minkäänlaista käytännön eroa, vaikka Salsa muuta antaisikin ymmärtää. Alkuperäisen Sperfishin Single Pivotissa tosin takakolmion muodonmuutos tapahtuu pääosin jarrun ”yläpuolella”, seat stay putkissa, kun taas Split Pivotissa se kaikki tapahtuu jarrun ”alapuolella”, mutta ero on niin pieni, että väitän ettei minkäänlaista todellista vaikutusta tällä erolla ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Tilaus sisällä. Nyt vaa oottelen tammikuulle tai jonneki, että saavat tehtaalta pihalle

http://cdn.wilier.com/sites/default/...aroon-plus.jpg
    Tilannetiedotus. Niinku monesti uutuuksien kanssa, tämänkin kohdalla puhutaan nyt viivästymisestä. Alunperin Wilier lupasi toimitusten alkavan lokakuussa ja tilatessani (lokakuussa) oli jo "tieto" että menee tammikuuhun.

Nyt tulleen vastauksen mukaan rungot saapuu aasiasta Italiaan maaliskuussa ja toimitukset alkaa toukokuun alussa.

Itse uskon, että alkuperäinen lupaus lokakuusta pitää kuitenkin hyvin kutinsa

Tilannetiedotus. Niinku monesti uutuuksien kanssa, tämänkin kohdalla puhutaan nyt viivästymisestä. Alunperin Wilier lupasi toimitusten alkavan lokakuussa ja tilatessani (lokakuussa) oli jo "tieto" että menee tammikuuhun.

Nyt tulleen vastauksen mukaan rungot saapuu aasiasta Italiaan maaliskuussa ja toimitukset alkaa toukokuun alussa.

Itse uskon, että alkuperäinen lupaus lokakuusta pitää kuitenkin hyvin kutinsa
    Mainitsivatko alunperin toimitus vuotta?

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
    http://eksyilylenkit.wordpress.com/

Tässä oma läskistä 29plus:aan konversio.

Uudet kiekot: Easton arc 29"/45mm (Race Face)
    Uudet renkaat: Vittoria Bombolini 29x3"

Ohessa vertailu: Bombolini 26x4" (vasemmalla), Bombolini 29"x3 (oikealla)

Edessä Lefty ja takana DT Swiss 350 Big Ride 190mm, Runkona White 2Fat Interceptor:

Taakse ja eteen mahtuisi isompikin...

Hyvin mahtuu 29x3” Chronicle 27,5+ Sektor keulaan:

Tosin ohjaus muuttui polemaiseksi, liian loiva keulakulma minun makuun 29+ renkaalle, trail kasvoi liian isoksi. Keulassa on offsettia 51mm:
    ealex muokkasi tätä : 24.04.2017 at 08.20

zipo Guest
    @E.Ei osu eturengas täpärin viistoputkeen edes Sektorin pohjatessa?

Pic:Meikän versio aiheesta,Jep pole! pole! ei tämäkään itsestään liiku.

Mun näkemys.

#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Trek EX8:n kaveriksi tulossa Trek Stache 7. Trekeistä minulla on ollut pelkästään hyvää kokemusta. Tykkään merkistä ja heidän malleistaan paljon. Sitä kuitenkin olen ihmetellyt, kun Stachen keulalla on Manitou. Vähän seuraan fillari puolen uutuuksia ja julkaisuja ym, mutta eikö Stachen keulalle olisi Trekillä ollut saatavilla mitään muuta joustohaarukkaa? Itsellä ollut -93 vuoden jälkeen useita maastureita ja kahdessa ollut Manitoun keula aikoinaan. Kummastakaan ei mitään hyviä muistoja ole jäänyt. No ehkä tässä ollaan hieman vanhentuneen tiedon varassa, kun uusista Manitoun tuotteista ei ole mitään tietoa ja kokemusta. Kysyin tarjouksen eräästä fillariliikkeestä tänään ja jos homma natsaa, niin Stache lähtee heti tilaukseen. Toivottavasti päästään kaupoille piakkoin.

9.6 ja 9.8 tulee rockshoxin keulalla ensimmäiseen yari ja jälkimmäiseen pike.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

Manitou Magnum Pro keula on ihan huippu, paljon parempi, kuin rokkarit ilmajouseltaan, vaimentimeltaan sekä säädettävyydeltään. Oletettavasti vasta tulevat DebonAir keulat alkavat lähestymään Magnumia ilmajouseltaan, mutta aika näyttää…

DH:ta en harrasta, mutta teknisessä maastossa ero on todella selkeä käytännössäkin. Magnum Pro vaan on huomattavasti helpomi keula ajaa, kuin mikään muu, mitä olen kokeillut, mukaan lukien Lefty 2.0.

Seiskassa tosin taitaa olla Comp-malli, eikä Pro.

Tankin näkemys on hieno. Täs on meitsin näkemys, antiikkia antiikkia markettipolkimilla.
    Edit. Hyvinkö zipon näkemys pelaa??
    Edit2. Mun maniska sai uutta ööliä alajalkoihin ja joustomatkaakin lisää, kiitos pajamiehelle
    -Usot sie jot myö uitiin?

Minusta Manitoun Comp, vaikka ei niin monipuolisesti olekaan säädettävä kuin Pro, on ihan ok keula.

Kyllä siinä nyt kävi niin, että Trek Stache tulee fillariksi, mutta ei seiska vaan ysi. Ylivuotinen malli, mutta sillä ei ole minulle mitään merkitystä. Toivottavasti tästä on fillaria taas useaksi vuodeksi eteenpäin. Tänään pitäisi lähteä hakemaan, jos sitten huomenna pääsisi pusikkoa pöllyttämään.

Työkiireiden takia pääsee vasta tänään ottamaan ensi sauhut Stache ysistä. Satulan nappasin vanhasta tsykästä, kun se on vaan niin mainio ollut meikäläiselle. On niin sanotusti tuttu ja turvallinen Osaako joku hissitolppaan tutustunut antaa mulle hieman infoa? Säädin penkin korkeuden oikeaksi ja kiristin tolpan oikeaan korkoon. Jos kiristän tarpeeksi, niin hissi ei toimi kunnolla. Jos säädön tekee niin että hissi toimii, jää säätötolppa hieman löysäksi. Tällöin penkki klappaa sivusuunnassa noin 1-2mm. Tuntuisi itsestä ettei tämä ole ihan normaalia.

Stachen satulatolpan kiristimessä muistaakseni lukee älytön 9Nm momentti. Perinteisempi 4Nm on paljon järkevämpi. Hissitolpassa se ohuempi satulatolpan putki aika usein klappaa hiukan ja tämä on täysin normaalia.

Jos esim. lasket hissitolppaa niin täytyy samalla vetää vaijerikin alas, että se olisi suora satulaputken sisällä.

Kiitos ealex infosta! Nyt menee muistikuvana, mutta mulla vissiin luki 10Nm tolpassa. Ei varmana toimi hissi, jos tuolle momentille hampaat irvessä kiristän. Klappi on hyvin pientä, mutta hyvä kun sai varmuuden asiaan.

Tilaus sisällä. Nyt vaa oottelen tammikuulle tai jonneki, että saavat tehtaalta pihalle

http://cdn.wilier.com/sites/default/...aroon-plus.jpg
    Aletaan olla jännän äärellä. Tänään tuli ilmoitus, että postipoika lähtee polkemaan kohti pohjoista. Jospa jo toukokuussa pääsisi testailemaan .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    @E.Ei osu eturengas täpärin viistoputkeen edes Sektorin pohjatessa?
    Nyt vasta tarkistin, kun ei tullut sellainen riski itselleni mieleen, ei ole edes lähellä.

2016-2017 Yari/Lyrikissa näyttäisi muuten olevan saman verran rengastilaa, kuin Sektorissa. Eli 27,5+ keulaan mahtuu hyvin 29x3” Chronicle.

2016-2017 Yari/Lyrikissa näyttäisi muuten olevan saman verran rengastilaa, kuin Sektorissa. Eli 27,5+ keulaan mahtuu hyvin 29x3” Chronicle.
    Nyt mittasin, ei ollutkaan saman verran rengastilaa, kuin Sektorissa, vaan korkeussuunnassa noin 3,5mm vähemmän. Eli vain 27,5+ Sektoriin 29x3" kumit sopivat hyvin.
    ealex muokkasi tätä : 20.05.2017 at 14.16

Oli pakko ostaa Trek Stache 7 - ei voinut mitään! Mielestäni Trekin Farley ja Spessun Stumppi ovat naitettu yhteen ja liiton tuloksena syntyi Stache :-) Stumppi on nyt sitten myynnissä. Sori Stumppi,,, Stache on kyllä uskomaton pyörä! Voimakas ajamisen himo iskee, kuten Spessun Stumpissa, mutta Farleymäinen ketteryys ja vakaus. On se vaan super fiilis ku perä ei jousta alta pois ja silti ei mene hermot rynkytykseen, kuten menisi kapealla jäykkäperällä.

Onko täällä persjalkaisia stache-kuskeja? Olen 174cm, inseam vain 78cm. Vaakaputki ilmeisesti kohtuu korkealla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Onko täällä persjalkaisia stache-kuskeja? Olen 174cm, inseam vain 78cm. Vaakaputki ilmeisesti kohtuu korkealla?
    Mä oon persjalkaisten prototyyppi :-) 173cm lyhytjalkainen ja pitkä selkäinen (17.5'' runko). Munamankeli siis, jos tottapuhutaan - sairaan korkea pyörä :-) En koe ongelmaksi, kun pyörä tuntuu ajossa tosi "pienelle". Olen lukittu polkimiin, joten epätodennäköistä suoranainen mankelointi. Jossain muualla kolisee sitä ennen yleensä :-) Aika hyvin tuo Stachen iso rengas ja pitkä jousto ottaa pois töksähtävät pysähdyksetkin. Ennemminkin lähdetään tangon yli, jos tökkää. Tänään oli pari yllätys kantoa risujen seassa ja keula meni yllättäen yli. Talviajossa voi tulla yllätyksiä, mutta siihen mennessä on jo turvallinen läski ajossa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •