HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 190 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 90 140 180 188 189 190 191 192 200 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.671 - 5.700 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #5671
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahmatti Katso viesti
    On komia. Varmaan sattui tuo lätkämailakin kuvaan ihan vahingossa.
    No nyt täytyy kyllä sanoa, että piti alkaa tutkimaan kuvasta, mistä tässä puhutaan...Mutta hyvin on näköjään osunut kuvaan

  2. #5672
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.161
    On kyllä hieno, mutta itseäni aina ottaa silmään kun titaanipyörissä on hiilarihaarukka. Tiedän, että kyseessä mukavuustekijä, mutta nyt kun kyseessä on läski niin sillä ei ole merkitystä, joten eikö siihen voisi ihan hyvin laittaa "yhteensopivan" keulankin?

  3. #5673

    Look 595 kevätkuntoon

    Kevään myötä iski taas pyöräkuume. Uusi pyörä olisi kevyempi ja hienompi ja takuulla kompensoisi kuskin romahtaneen kunnon.

    Vanhan rungon geometria ja muotoilu ovat kuitenkin aina miellyttäneet ja ajoasento on millilleen ja ajaminen on ollut aina hauskaa. Uusi pyörä nielaisisi vielä rutkasti tuohta eikä mikään tietty malli tuntunut nostavan riittävää poltetta että hankinnan olisi voinut perustella itselleen. Ehkä vanhan rungon nuorennusleikkaus taltuttaisi pyöräkuumen...

    Näistä lähtökohdista käynnistyi Look 595 kevätkuntoon -projekti. Lähtötilanne oli tämä:


    Inspiraatiota haettiin vanhempien Lookin ratapyörien värityksestä:


    Ja nyt viimein tuli maalarin uunista uuden värinen runko ulos, joten lisää kuvia myöhemmin.

  4. #5674
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Tää ei käy,tälläin ei oo laitaa.Ei kanssa f-foorumilaisia tällai saa kiusata ! Hei älä viitti tollai...

  5. #5675
    Nyt on muut kiireet ohi, niin tässä kuvaa runkosetistä:



    Täytyy katsoa saanko kasauksen tänään valmiiksi.

  6. #5676
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Nonih!! Upea.

    Mites toi hiilarirungon maalaus, missä semmoista voi teettää? Onko siinä jotain riskejä? Paljonko yksiväriseksi maalaus suunnilleen kustantaa? Tässä hieman kaihertaa testikäytössä olleen (minulle) uuden maasturin maalipinnan epäkohdat, ja tekisi mieli ylimaalauttaa se..
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #5677
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Tässä hieman kaihertaa testikäytössä olleen (minulle) uuden maasturin maalipinnan epäkohdat ...
    SIKSIKÖ siitä ei ole vielä nähty kuvia?


  8. #5678
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    SIKSIKÖ siitä ei ole vielä nähty kuvia?
    Noo.. Ehkä vähän ja se ei myöskään ole kasassa eikä säädöissään. Kyllä mä siitä kuvia laitan valmiina vaikkei nyt tässä kohtaa maalaisi Joku tuommoinen porno erikoisväri olisi kyllä huikea.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  9. #5679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ^ Nonih!! Upea.

    Mites toi hiilarirungon maalaus, missä semmoista voi teettää? Onko siinä jotain riskejä? Paljonko yksiväriseksi maalaus suunnilleen kustantaa? Tässä hieman kaihertaa testikäytössä olleen (minulle) uuden maasturin maalipinnan epäkohdat, ja tekisi mieli ylimaalauttaa se..
    Kiitokset.

    Olin vähän leipiintynyt tuohon ikuiseen mustan, valkoisen ja punaisen yhdistelmään, niin halusin vähän pirteämmän väristä pyörää ja vähemmän logoja. Keltaisessa kyllä näkyy pienikin jälki melko helposti, kun mustassa ei erottuisi mitään, joten varovasti pitää kasailla ja ajella, ettei hakkauta tuota heti kiveniskemille.

    Maalauksen hoiti WTP-Coating. Hyvää jälkeä tekivät ja muutenkin palvelu oli kohdallaan. Hinta yhdelle värille olisi ollut 200,- mutta kun maalautin nuo vaakaraidat niin tuli hintaa ja stemmit yms. ja lakkaus tarrojen päälle niin tuli hintaa reilusti enemmän, samoin tuo keltainen nosti hintaa, kun se vaatii valkoisen alle jottei ala vihertää. Kannattaa kysyä heiltä suoraan ainakin itselleni tuli aina vastaus saman / seuraavan päivän aikana. Paikkaa löytyy Pornaisista.

    Kysyin maalaushintaa myös LTSstudiolta, mutta siellä pelkästä yhdestä väristä olisi pitänyt maksaa 390,-.

    Laitan kuvia valmiista kunhan saan pyörän kasaan - riittävän myöhään ei jaksanut eilen valvoa, vaikka aika myöhään jaksoikin.

  10. #5680
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GrafZeppelin Katso viesti

    Maalauksen hoiti WTP-Coating. Hyvää jälkeä tekivät ja muutenkin palvelu oli kohdallaan. Hinta yhdelle värille olisi ollut 200,- mutta kun maalautin nuo vaakaraidat niin tuli hintaa ja stemmit yms. ja lakkaus tarrojen päälle niin tuli hintaa reilusti enemmän, samoin tuo keltainen nosti hintaa, kun se vaatii valkoisen alle jottei ala vihertää. Kannattaa kysyä heiltä suoraan ainakin itselleni tuli aina vastaus saman / seuraavan päivän aikana. Paikkaa löytyy Pornaisista.
    Eli ensin ylimaalattiin valkoisella ja sitten keltainen päälle? Teippauksia lähtökohdassa? Ottiko firma ne ensin pois vai mitä mitä? Miten noin muuten pohjatyöt? Onko tuo toteutettu sillä firman mainostamalla vesisiirtokuvioinnilla (josta en ymmärrä yhtään mitään)? Paljonko toi runkoon lisää painoa? Valkoinen painaa?

    Kiinnostuin.

  11. #5681
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Eli ensin ylimaalattiin valkoisella ja sitten keltainen päälle? Teippauksia lähtökohdassa? Ottiko firma ne ensin pois vai mitä mitä? Miten noin muuten pohjatyöt? Onko tuo toteutettu sillä firman mainostamalla vesisiirtokuvioinnilla (josta en ymmärrä yhtään mitään)? Paljonko toi runkoon lisää painoa? Valkoinen painaa?

    Kiinnostuin.
    Tuo on tehty ihan maalaamalla.

    Ensin vanha maali ja tarrat hiottiin pois ja tasoitus kiveniskemille ja muille vanhoille kolhuille. Sitten valkoinen pohjaväri, jotta keltainen pysyy kaltaisena, eikä saa vihreän sävyä. Nuo vaakaraidat maalattiin pohjavärin päälle ja sitten keltainen. Tämän jälkeen tarroitus ja lakka päälle.

    En ole viitsinyt punnita paljonko painoa tuli lisää, ettei "uuden" pyörän riemu muutu masennukseksi.

    Suosittelen kyllä ko. firmaa jos fillarin maalaus mielessä.

  12. #5682
    Valmista tuli:



    Olen lopputulemaan enemmän kuin tyytyväinen mutta valitettavasti räyhäkkä ulkonäkö asettaa odotuksia joita jalat ei pysty lunastamaan.

    Sellainen varoitus kaikille 3T Tornova -tangon hankintaa harkitseville, että kyseessä on todellinen pirun keksintö. Moista taistelua en ole käynyt minkään kanssa kuin sen sisäisten vaijerivientien kanssa on joutunut käymään.

  13. #5683
    You got the Look! Wilpittömän kateellisena totean että herkkupala tuosta tuli. Kyllä tuolla kehtaa körötelläkin.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

  14. #5684
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lookin värimaailma ja varustus on todella kohdillaan!

  15. #5685
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Upea! Kertakaikkiaan.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  16. #5686
    Jos en olisi nähnyt sisätiloissa otettua kuvaa rungosta, olisin ihmetellyt ääneen mitä ideaa tuossa haarukan vihreässä raidassa ja muissa vihreissä korostuksissa on. Nyt sentään äkkäsin pienellä viipeellä että tietyssä valaistuksessa ja tietyillä kameran ominaisuuksilla varjot vain näyttävät vihreiltä.

    Hämmästyttävän hieno muodonmuutos! Jännää myös miten nuo "rautalankapullotelineet" sopivat nyt pyörään jopa paremmin kuin entiset "hipopullotelineet" vanhaan kuosiin.

    PS Googlaamalla "3T Tornova internal routing" olisi löytynyt muutama varoituksen sana, kuten: "having just installed a set of Tornovas on a bike with Campagnolo Record 11 levers and mechanical Campagnolo cables and housing, I have to say that I will NEVER do that again. Even though the holes for the internal routing look large like there should be no problem, in practice getting both derailleur and brake cables and housing through there while simultaneously getting a good seat with the ergo levers is a task I wouldn't wish on anyone." Mutta lopputulos oli hankaluuksienkin arvoinen.

  17. #5687
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Itellä sama tanko ja http://www.parktool.com/product/inte...ing-kit-ir-1-2 auttaa tässäkin asiassa.

  18. #5688
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ååh!! Look on kyllä seksuaalillisinta mitä ainakaan tänä vuonna on foorumin sivuilla nähty <3 Onnea onnistumisesta haasteellisessa projektissa. Voisi olla kuviteltavissa että homma olisi voinut mennä myös reisilleen.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #5689
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Aikas munakas vekotin [peukkuva] toi LOOK. Tuolla ajaminen olisi kyllä kärsimystä kun ei kehtaisi näyttää omaa voimattomuutta...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  20. #5690
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Oma pyöräprojekti oli vain kaksi päivää. Tuossa kuva valmiista

    Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  21. #5691
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.505
    Look on kyllä parasta pitkiin aikoihin.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  22. #5692
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Kyllähän tuo G-Zeppelin;in Look on tasapainoisen ja nopean näköinen,hieno.

  23. #5693
    Kiitoksia vaan kaikille kehuista - projekti onnistui yli omienkin odotusten. Olin jo pidempään kuolannut uudemman Look 695 perään, tammikuussa tuli sitten sopiva yksilö alelaarista vastaan. Sormi oli jo tilausnapilla kun aloin epäröimään, olisihan uusi runko ollut taas x prosenttia jäykempi ja y grammaa kevyempi, mutta vanhan muotokieli puhutteli enemmän ja jotenkin tuntui että jos vanhassa olisi vaan värit kohdillaan niin kaipaisinko uutta pyörää ollenkaan ja jos sen maalauttaisi niin saisi sitten juuri ne värit mitä itse haluaa. Niinpä tilaus jäi tekemättä ja aloin suunnittelemaan uutta lookkia vanhalle.

    Jospa nyt se vähän kateissa ollut ajomotivaatiokin taas löytyisi jostain.

  24. #5694
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Pyöräprojekti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GrafZeppelin Katso viesti
    Olin jo pidempään kuolannut uudemman Look 695 perään, tammikuussa tuli sitten sopiva yksilö alelaarista vastaan. Sormi oli jo tilausnapilla...
    Tämä sisältää arvokkaan totuuden. Moneen kertaan olen itsekin talven pimeinä iltoina pyöritellyt kaikenlaista roinaa ostoskorissa, kun vanha pyörä on mukamas liian pitkä, lyhyt, kova, pehmeä jne. Kunnes sitten taas tänään pääsi ensimmäiselle ulkolenkille hifi-kiekoilla. Heti sai todeta, ettei harrasteväline paljoa parane siitä rakkaudella pidetystä ja juuri omiin mieltymyksiin sopivaksi kasaillusta vanhasta.

    Jos vanhassa ei ole mitään vikaa, se kannattaa korkeintaan räjäyttää osiksi ja maalata. Ja taas alla on yhtä erinomainen pyörä kuin aikaisemminkin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  25. #5695
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Siinä gravelgrinder testauksia ajan kuluksi. Norco indie ja FSA:n droppitangon ja Cane Creekin jarrukahvat.


    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  26. #5696
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Tornovasta en tiedä, kun mulla on Ergonova mutta saattaapi olla samanmoiset läpiviennit. Kieltämättä hieman ahdasta oli vaijerinkuoret mahduttaa ja turhan tiukkaa mutkaa joutuu tekemään ihan siinä kahvasta ulos tullessakin. Mutta sain minäkin ne toimimaan. Ensin viime keväänä Campagnolona ja tänä keväänä Shimanona. Nyt vaihto meni alkuperäistä asennusta helpommin, kun uudet kuoret pysty pujottamaan vanhan vaijerin avulla ja vaihdoin vasta sitten vaijerinkin.

    Mutta kehut täältäkin maalausprojektille. Kieltämättä aivan uusi tuleminen, kun vanha tylsähkö värimaailmasta lähti ja uusi tuli tilalle. Kokonaisuus muuttui niin, että värin vaihtumisen sijaan koko kokonaisuus nousi monta kertaa korkeammalle tasolle näin katsojan silmissä. Ja jos ja kun rungon mitoituksessa ja tuntumassa ei ollut mitään vikaan niin ratkaisu oli uuden rungon ostoon verratuna loistava.

  27. #5697
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lookki on kyllä kertakaikkisen hieno. Katoin sitä aloitus kuvaa että mitä ihmettä noin siistiä purkamaan ja maalaamaan. Loppukuvat nähtyä ymmärsin

    Hitsi kun tekisi parin vuoden jälkeen mieli aloittaa joku rojekti. Pyöriä on vaan jo nykyisellään liikaa. Ja pitäisi löytää pyörätyyppi ja runko mikä inspiroisi.

    Ehkä joku plussa rengas täysjäykkä tjsp...

  28. #5698
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Irlannin vehreältä saarelta löytyi tällainen, nyt vaan rauhassa mietiskellen mihin päädytään..


    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  29. #5699
    Hei,

    en viitsinyt aloittaa uutta otsikkoa, kun aiheeni sivuaa tätä. Ajattelin tuunata vanhasta (yli 10v.) Crescent Starrenista käyttöpyörän. Ainakin kiekot ajattelin uusia, uudet lokasuojat ja ehkä polkimet. Saattaa olla typerä kysymys, mutta onko ylipäätään järkeä panostaa vanhaan teräsrunkoon, vai olisiko syytä ostaa kokonaan uusi peruspyörä? Runko on päällisin puolin hyvässä kunnossa. Ei kai näissä metalli "väsy" ajan saatossa niin paljon, että sillä ainakaan työmatkapyörässä olisi mitään suurempaa merkitystä?

  30. #5700
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilijä30 Katso viesti
    ...onko ylipäätään järkeä panostaa vanhaan teräsrunkoon, vai olisiko syytä ostaa kokonaan uusi peruspyörä?...
    Onko se susta kiva runko? Onko runko halpaa kuraa vai jotain tunnettua laatuterästä?

    Ei kai näissä metalli "väsy" ajan saatossa niin paljon...
    Ei väsy ellei ole ruostunut puhki.


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •