ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 34 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #991
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Nuo pitäisi tulla tällä vkolla ja testiin saadaan hiihtoloman aikaan espanjassa. Voin laittaa sitten käyttökokemuksia jos kiinnostaa. Meinasin samalla litkuttaa ensimmäistä kertaa myös maantietuubit. Mariposan vaahtoutuvaa pieni liraus molempiin renkaisiin kaiken varalta.
    Nyt on kaksi päivää ajettu Schwalben Pro One HT Evolution uusilla tuubeilla Easpanjassa. Ensivaikutelma on vahvasti positiivinen. Rullaa pers-tuntumalta paremmin kuin Contin competitionit ja erittäin mukavat alla. Edessä oli 8 bar ja takana 8,5bar. Reippaita laskujakin pääsi jo testaamaan eikä pidon kanssa ollut ongelmia. Vaikuttaa varsin hyvältä ostokselta tähän mennnessä.

  2. #992
    Ensimmäiset tuubikiekot tulossa ajoon ja renkaita tarvis. Kiekot on Zipp Firecrest 808 takana ja 404 edessä. Oiskohan asiallinen kombo Veloflex Roubaix 25mm taakse ja Criterium 23mm eteen?

    Hieman offtopiccina kysyn, että onko kokemusta Vittoria Magic Mastikista? Selviäisi liimaamisessa yhdellä kerroksella toisin kuin Mastik Onen kanssa. Pitää kuitenkin renkaan vanteella?
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  3. #993
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Nyt on kaksi päivää ajettu Schwalben Pro One HT Evolution uusilla tuubeilla Easpanjassa. Ensivaikutelma on vahvasti positiivinen. Rullaa pers-tuntumalta paremmin kuin Contin competitionit ja erittäin mukavat alla. Edessä oli 8 bar ja takana 8,5bar. Reippaita laskujakin pääsi jo testaamaan eikä pidon kanssa ollut ongelmia. Vaikuttaa varsin hyvältä ostokselta tähän mennnessä.
    Tuon perusteella melko heikko rengas (tosin ei ole Evolution jos onkin eri rengas), mutta eipä nuo sisätestit aina ihan realismia tarjoa: http://www.bicyclerollingresistance....t-tubular-2017

  4. #994
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Ensimmäiset tuubikiekot tulossa ajoon ja renkaita tarvis. Kiekot on Zipp Firecrest 808 takana ja 404 edessä. Oiskohan asiallinen kombo Veloflex Roubaix 25mm taakse ja Criterium 23mm eteen?
    Meinasin itse laittaa seuraavana Vittoria Corsa G+: http://www.bicyclerollingresistance....g-tubular-2016

    Noista tietysti kiinnostaisi käytännön kokemukset jos sattuu joltain löytymään. Vaikuttaa kuitenkin houkuttelevalta.

  5. #995
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    Meinasin itse laittaa seuraavana Vittoria Corsa G+: http://www.bicyclerollingresistance....g-tubular-2016

    Noista tietysti kiinnostaisi käytännön kokemukset jos sattuu joltain löytymään. Vaikuttaa kuitenkin houkuttelevalta.
    Yhden parin kokemus viime kesältä löytyy. Rullaus ja ajotuntuma ihan ok, mutta ihan onneton pistosuojaus. Takarengas hajosi ensimmäisen kerran 120km jälkeen ja litkutettuna sillä pääsi reilut 1600km, jonka jälkeen ei enää litkut auttanut. Kilometrien kertyessä huomasi moneen otteeseen uusia reikiä renkaassa, mitkä litku oli paikannut. Tämä vain yhden parin perusteella, mutta ihan heti en ole kyseistä rengasta liimaamassa omille vanteille..

  6. #996
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Samat kokemukset kuin Tke:lla. Hinta ja laatu ei kohtaa


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #997
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Hyvältä tuubirenkaalta ei kannata odottaa montaa tuhatta kilometriä. Puutarhaletkut sitten erikseen.

  8. #998
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    ...puutarhaletkukin voi puhjeta... yleensä kalliimmissa, so. kevyemmissä (kisa)tuubeissa on tingitty sekä kulutuspinnan kestävyydestä että sivuseinämän paksuudesta. Nastaan yms. ajaminen toki tekee reiän niin painavaan kuin kevyeen tuubiin... ns. kulutuskestävä tuubi painaa yl. enemmän (ja maksaakin).

    Jk. Jos nyt - wanhempana ja wiisaampana - haluaisin kokeilla tuubeilla ajamista, niin hankkisin/lainaisin pelkän etutuubikiekon. Sillä voisin harjoitella, mieluummin siten, että joku kokeneempi (näitä löytyy fillariseuroista) kertoisi, että miten liimaus tehdään oikeaoppisesti (so. ei liikaa eikä liian vähän liimaa). Samalla tulisi tehtyä vertailua avo- vs. tuubi siten, että näkisi käytännössä tuubitouhuilun riemut & ilot ilman että joutuuu täysin luopumaan avorenkaista.

    Jjk. Ajelin viimeksi (muinaisten kisavuosien jälkeen) reilut 10 vuotta tuubeillä (kokeilin avorenkaita 2000-luvun taitteessa lyhyesti). Nyt olen jälleen ajellut pari vuotta avorenkailla. Mitä tämän massiivisen kokeilun jälkeen voin lisätä keskusteluun avo- vs. tuubirenkaat? No, ainakin sen, että jos on a) rahaa ja/tai b) aikaa ja osaamista tuubirenkaiden paikkaamiseen, niin tuubit on kieltämättä helpompi vaihtaa rengasrikon jälkeen (vrt. ed. sopivasti liimaa). Tuubeissa ei ole myöskään vaarana, että asennusvaiheessa rikkoutuu sisärengas, kuten joskus tapahtuu avorenkaiden kanssa (etenkin tolkuttoman tiukkojen ensiasennusulkorenkaiden). Tuubit pysyvät myös paremmin paikoillaan rengasrikon jälkeen; joskus olen ajanutkin jonkin matkaa tyhjentyneellä tuubilla. Wanha liima pitää (jos on sekä varatuubissa että vanteella) rengasrikon jälkeen vaihdetun tuubin paikoilaan kohtuullisen hyvin (kunhan muistaa ajella varovasti kaarteissa). --> Kolikon kääntöpuoli on, että jos ei ole rahaa eikä aikaa (eikä kisaa), niin avorenkailla ajelee taviskuntoilija ihan riittävän vauhdikkaasti ja laadukkaasti
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  9. #999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Ensimmäiset tuubikiekot tulossa ajoon ja renkaita tarvis. Kiekot on Zipp Firecrest 808 takana ja 404 edessä. Oiskohan asiallinen kombo Veloflex Roubaix 25mm taakse ja Criterium 23mm eteen?
    Päädyin kuitenkin mustiin versioihin, eli Carbon ja Arenberg. Mielestäni kohtuuhintaisia, http://www.starbike.com/en/ (oli muutakin osaa starbikesta tulossa) möi karvan alle 60€/kpl kun huomautin, että bike-palast myy halvemmalla:
    https://www.bike-palast.com/en/Raceb...lex%20arenberg
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  10. #1000
    ^Meikäläisellä ollut sama kombo ajossa jo vuosia. Nyt itse asiassa kahdessakin kiekkoparissa. Toiseen täytyy kyllä laittaa eteenkin Arenberg. Suht säännöllisesti kun nyppii kivensirut pois kulutuspinnasta, niin melko huolettomia kilsoja pitäisi olla tiedossa. Veloflexit ovat myös helppoja asennettavia, mitä oppii arvostamaan, jos on taidonpuutetta ja/tai hätähousu. Niin, ja hintakaan ei ole laatuun nähden paha, jos tilailee oikeasta paikasta (olisinko B-P:stä tilannut itsekin jokusen...).

  11. #1001
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    Tuon perusteella melko heikko rengas (tosin ei ole Evolution jos onkin eri rengas), mutta eipä nuo sisätestit aina ihan realismia tarjoa: http://www.bicyclerollingresistance....t-tubular-2017
    On kyllä sääli, että Schwalbe on mennyt "pilaamaan" hyvän renkaan butyylisisurilla. Tuo vanhempi One (lateksilla) on ollut mun luottorengas jo kolme vuotta, ei yhtään flättiä, pikkukivet ei tartu kiinni ja on ollut mukava ajaa. Tilasin nyt kokeeksi Vittoria G+, katotaan miten käy..

  12. #1002
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Tuli ostettua nuo Swalben one HT talvella. Nyt meni takanta paskaksi kun tuli osuma routareikään. Ajotuntuma hyvin samanmakuinen kuin contin competition tuubeissa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #1003
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Porvoo/Singapore
    Viestit
    249
    Onko tuo Vittorian G+ sama rengas kuin tuo Corsa Graphene?

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...518/wg_id-5112

  14. #1004
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ratikka Katso viesti
    Onko tuo Vittorian G+ sama rengas kuin tuo Corsa Graphene?

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...518/wg_id-5112
    On sama ja hyvä tarjous!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #1005
    r.a.i Guest
    ^ Juu, sama rengas. Tuubeja en ole nähnyt missään superaleissa vielä, tuonne vähän päälle 70 euron ne on pyörineet. Avojen hintaa en ole seurannut, mutta ilmeisesti tuo on ihan hyvä tarjous.. Tosta Vittorian Grafeenista kohistiin kovasti viime vuonna, jotta on sairaan nopea - ja näyttäisi ainakin joidenkin testien mukaan myös olevan nopea rengas.

  16. #1006
    Tämä saattaa jopa jotakuta kiinnostaa. Sunnuntaina GdE:ssä antautui takana ollut Arenberg melkoisella paukulla. Edellä ajanut otti pienen törmäyksen auton perään, ja minä heti suorittamaan hallittua mutta kovaa jarrutusta. Ei ehtinyt olla lukossa kuin pienen hetken, kun jo pamahti. Sisuria myöten läpipuhki, kankaat kaikki revenneenä. En pane suoraan renkaan piikkiin, koska tuubi oli lähtiessä jo aika selvästi kantikas, eli puhkeamisriski oli selvästi kohonnut. Kulutuspinnan osalta mentiin aika ohuella. Puhkeamistapa vain vähän yllätti. Taakse tulee melko varmasti tilalle taas Arenberg.

    FFWD:n F4R (aikaisempi vanneprofiili) oli kiekko. Siinä on aavistuksen verran "aaltoileva" jarrupinta, minkä vuoksi jarru saattaa haukata em. tavalla.

  17. #1007
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Tämä saattaa jopa jotakuta kiinnostaa. Sunnuntaina GdE:ssä antautui takana ollut Arenberg melkoisella paukulla. Edellä ajanut otti pienen törmäyksen auton perään, ja minä heti suorittamaan hallittua mutta kovaa jarrutusta. Ei ehtinyt olla lukossa kuin pienen hetken, kun jo pamahti. Sisuria myöten läpipuhki, kankaat kaikki revenneenä. En pane suoraan renkaan piikkiin, koska tuubi oli lähtiessä jo aika selvästi kantikas, eli puhkeamisriski oli selvästi kohonnut. Kulutuspinnan osalta mentiin aika ohuella. Puhkeamistapa vain vähän yllätti. Taakse tulee melko varmasti tilalle taas Arenberg.

    FFWD:n F4R (aikaisempi vanneprofiili) oli kiekko. Siinä on aavistuksen verran "aaltoileva" jarrupinta, minkä vuoksi jarru saattaa haukata em. tavalla.
    Noin mielenkiinnosta kysyn: paljonko oli Arenbergillä ajettu?

    Terveisin nm. Arenberg edessä about 8 000 km


    Sent from my iPad using Tapatalk

  18. #1008
    ^Kilsoissa en osaa sanoa. Jokunen tonni (pääkaupunkiseudun rupisilla teillä), uskoisin. Parilla eri kiekkoparilla tullut ajeltua viime vuodet. Ei varmasti mitään erityistä kumpaankaan suuntaan. Rengas oli tosiaan jo selvästi kantikas, ja kulutuspinta alkoi olla finaalissa. Veikkaisin, että kulutuspintaa oli todellisuudessa vielä vähemmän, kuin mitä etukäteen arvelin.

  19. #1009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    ^ Juu, sama rengas. Tuubeja en ole nähnyt missään superaleissa vielä, tuonne vähän päälle 70 euron ne on pyörineet. Avojen hintaa en ole seurannut, mutta ilmeisesti tuo on ihan hyvä tarjous.. Tosta Vittorian Grafeenista kohistiin kovasti viime vuonna, jotta on sairaan nopea - ja näyttäisi ainakin joidenkin testien mukaan myös olevan nopea rengas.
    Corsa Graphenella 25x28" ajettuna noin 3tkm jona todettu päteväksi tuubikumiksi; mielestäni G on sekoitus mukavuutta, rullaavuutta ja kestävyyttä... tässä järjestyksessä. Viestiketjussa moitittu kestävyyttä jossa tietysti aina mukana tuuria, mielestäni tässä suhteessa myös pätevä... sellaista kumia ei ole eikä tule jossa kaikki osa-aluuet olisivat tapissa. Kestävyyden suhteen olen mieltä että nimenomaan Grapheneen ei tule reikiä kuten edellisen malliseen Corsaan jossa ei ollut uria kuten tässä uudessa mallissa. Ajauduin G:lla maaseutulenkillä hiekkatielle yli 20km matkalle, ei ongelmia eikä muutenkaan ole puhjennut... kuten totesin niin tässä on varmaan tuurilla merkitystä.

    Corsa Graphenen hinnat ovat laskeneet, ei se vieläkään ole halvimmasta päästä mutta sitä saa jo verkkokaupoista hintaan jossa mielestäni laatu huomioiden hinta aika kohdillaan.

    Pysynee minulla "talonrenkaana"... jos saatavilla niin harkinnassa leveämpää Graphenea takakumiksi...

  20. #1010
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    425
    Continental Sprinter tällä hetkellä pyörässä ja ihan mieluisat. Sitä ennen oli Clement Tipot.

  21. #1011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti STN Katso viesti
    Continental Sprinter tällä hetkellä pyörässä ja ihan mieluisat. Sitä ennen oli Clement Tipot.
    Contin Sprinter erittäin pätevä kumi kulutuskestävyyden suhteen ja selvästi esmes Craphinea parempi jos tätä ominaisuutta haluaa painottaa.

  22. #1012
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Mun henkilökohtaisen arvion mukaan Contin Sprinter on hyvä kestävyyden suhteen ja tyydyttävä ajettavuuden. Arkikiekoissa ollut Sprinter antautui sivulle tulleen reijän takia. Tilalle käytetty Vittorian Pave ja voi pojat kun muuttui mukavammaksi ajaa.

    Silti suosikkikombo vielä kerran: Veloflex Arenberg + Caffélatex-litku + hätätilannetta varten Caffélatex ZOT! Nano taskuun. Nopeaa, mukavaa, kestävää ja huoletonta.

  23. #1013
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Hyvät tuubirenkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Mun henkilökohtaisen arvion mukaan Contin Sprinter on hyvä kestävyyden suhteen ja tyydyttävä ajettavuuden. Arkikiekoissa ollut Sprinter antautui sivulle tulleen reijän takia. Tilalle käytetty Vittorian Pave ja voi pojat kun muuttui mukavammaksi ajaa.
    Sprinteri on älyttömän kestävä. Minulla on kiekoissa sisäiset nippelit. Viime vuodesta asti on ollut tarkoitus rihdata etukiekosta pieni heitto pois sitten, kun tulee renkaanvaihdon aika. Edessä on nyt pyörinyt sama rengas varmaan pitkälti yli 5tkm ilman mainittavaa kulumaa. Sentään tänä kesänä on sadelenkeiltä tarttunut jokunen kivensirun tekemä vekki, eli eiköhän se ensi keväänä siivoamatta jätetyillä sepeleillä antaudu.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  24. #1014
    pulmark Guest
    ^^ Omat kokemukset Sprintteristä kestävyyden suhteen myös myönteiset. Eturenkaalla ajettu nyt 11700km. Takarengas kesti n. 8000km. Takarengas kului kulmikkaaksi n. 3000km ajon aikana ja puhkesi lopulta lasinsiruun. Eturenkaassa paljon pieniä viiltoja, mutta kulutuspintaa näyttäisi vielä olevan jäljellä. Yritän pitää renkaat puhtaana nyppimällä niistä kiven- ja lasinsirut pois ennen lenkille lähtöä. Hiekalla tai soralla hyvin vähän ajelua, muutama satunnainen pätkä joskus pyöräteillä.

    Sprinter ihan ok ajettava, mutta ei ajotuntumaltaan niin mukava kuin Vittorian tai Veloflexin paremmat renkaat.

  25. #1015
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Arkikiekoissa ollut Sprinter antautui sivulle tulleen reijän takia.
    Yksi kappale Continentalin competition tuubia meni minulla kesällä samalla tavalla. Kyljessä reikä/viilto, josta tuli sisuskumi läpi.

  26. #1016
    Ei ihan putipuhdas tuubikyssäri, mutta ei se mitään. Kuinka paljon tilaa vie Vlaanderen verrattuna esim. Arenbergiin/Roubaixiin samalla vanteella? Mulla on näillä näkymin vapautumassa yksi kiekkopari maantiekäyttöön ja ajattelin, josko niille laittelisi vielä leveämpää nakkia. Veikkaan, että "laboratorio-oloissa" mahtuu (Ridley Helium SL 2015, vanhan profiilin FFWD F4R), mutta tiukimmissa kohdissa tilaa voi jäädä alle käytännön toleranssien...

    Arenbergia kun mittailin tönärillä, ei tainnut edessä eikä takana aivan yltää 25 milliin. Onko Vlaanderen taipuvainen paisumaan yli nimellismitan, vai jääkö alle? Tuoreimmissa rungoissa näyttää nykynormi olevan, että 28-millisen voi heittää alle, mutta vielä parin vuoden takaisissa rungoissa ns. maalileveys taisi olla lähempänä 25 milliä.

    Jos tämä projekti onnaa, olisi pyhäkiekoilla edessä Carbon ja takana Arenberg, käyttökiekoilla Arenberg molemmissä päissä ja seikkailukiekoilla tosiaan 2xVlaanderen... Veikkaan että onnistumismahkut on 40/60.

  27. #1017
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Vlaanderen on aika lailla tasan 27mm. Samoilla kehillä on Roubaix sekä Vlaanderen, ja eroa on varmaan just se 2mm. Ei jää minullakaan etujarrun kaareen väliä kun noin millin verran, mutta ei siitä mitään haittaa ole...


  28. #1018
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Vittoria Corsa G+ 25mm parilla tuli ajettua 2064,5km ja tällä matkalla takarengas kului vaihtokuntoon eturenkaan näyttäessä erittäin hyväkuntoiselta. Takaa yksinkertaisesti loppui kulutuspinta. Yhtään rengasrikkoa en kokenut ja ajomukavuus, rullaavuus sekä pito oli omaan makuun hyvää. Molemmista renkaista kaivelin aina ennen lenkkiä sinne kaivautuneet muutamat pienet kivet pois ja niitä todellakin tuntui tulevan melko paljon. En kilpaile, mutta tykkään riuhtoa kovia sprinttejä joten takarenkaan kuluminen ei tullut yllätyksenä. Tästä huolimatta ajattelin ensi kesäksi laittaa taakse jotain vähän kestävämpää. Itsellä on kuivapaino n. 76kg ja keskimäärin paineina renkaissa oli edessä 6.0-6.5bar ja takana 6.5-7.0bar, hyvällä pinnalla välillä jopa enemmän.

  29. #1019
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    148
    En viitsi tällaisen aiheen takia aloittaa omaa ketjua, joten laitan kysymyksen tänne. Mulla on FFWD:n F4R vanteet ja Vittorian tuubit. Olen ostanut nämä käytettynä ja renkaat on ollut jo valmiiksi vanteilla. Näissä ei ole tällä hetkellä ventiilin jatkoa, ja ajattelin että asennanpa näihin sellaiset. Mutta, kuinka tuon presta ventiilin saa pois tuosta renkaasta? Kävin hakemassa ventiilityökalun, mutta se on niin paksu, ettei se mahdu vanteen reiästä sisään, josta tuo ventiilin pää näkyy. Onko tähän olemassa mitään muuta tapaa, kuin irroittaa rengas vanteelta?
    Vanteiden mukana tuli sellainen jatko, jolla renkaat saa täytettyä. Näillä renkaisiin saa siis ilmaa, mutta prestaa ei saa käännettyä kiinni. Haittaako tämä ajossa, eli tuleeko ilma pihalle, kun ventiiliä ei ole kiristetty kiinni?
    Nämä on siis itselleni ensimmäiset tuubit, kuten varmaan kysymyksistä huomaakin. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.

  30. #1020
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Venttiilijatkoja on olemassa toimintaperiaatteeltaan ainakin kahta erilaista. Toisessa (yleisempi ja helppokäyttöisempi) venttiilisielu irrotetaan renkaan venttiilirungosta, jatko kierretään sielun tilalle ja sielu kierretään jatkoon. Toisessa jatko kierretään suoraan auki olevan sielun päälle, jolloin sielu jää jatkon sisään mutta venttiilirunko pitenee. Jälkimmäinen lienee tarkoitettu ensisijaisesti renkaille tai irtoventtiileille, joissa ei ole irrotettavaa sielua. Ja saahan sillä periaatteessa optimoitua kehän sisäpuolelle tulevan venttiilivarren pituuden vähän lyhyemmäksi, jos sellaisen optimoinnin kokee järkeväksi. Sinänsä venttiilisielun jatkuvasti auki pitämisestä ei ole mitään haittaa, muutoin kuin sen riskin verran että jossain erikoistilanteessa se voisi päästää ilmaa ulos.

    Kuulostaisi siltä, että edellinen omistaja ei ole ymmärtänyt venttiilivarsien jatkamisen logiikkaa ollenkaan ja on saanut jostain yhden kappaleen tuota jälkimmäisen tyypin venttiilijatkoa, jolla on sitten saanut kikkailtua renkaisiin painetta. Elämänsä voi toki tehdä vaikeaksi noinkin. Jos et halua lähteä rengasremonttiin, helpoin tapa ratkaista asia olisi hankkia yksi tai kaksi kappaletta tuollaisia samanlaisia venttiilijatkoja lisää, jolloin säästyisi jatkuvalta ruuvaamiselta. Jatkuvassa ruuvaamisessa on se riski, että jos renkaissa on irrotettavat venttiilisielut, sielu voi joskus lähteä jatkon mukana ja sen kiertäminen takaisin riittävään tiukkuuteen onkin sitten haastavampaa jos se pitää kiertää kehän sisäpuolelle. Ainakin Zipp valmistaa tuon tyypin venttiilijatkoja.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •