FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 286 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 186 236 276 284 285 286 287 288 296 336 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.551 - 8.580 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #8551
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    No Rola
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Onkos budilla ja jumbo jimillä isoa eroa rullauksessa? Eturenkaana.
    ON

    Ero rullaavuudessa on kääntäen verrannollinen sivuttaispidon kanssa eli kumpikin on hyvä rengas omalla alustallaan .
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

  2. #8552
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Juuri tilasin 2 paria strippereitä niitten sivuilta. Kesti jota kuinkin 2vk ja tulivat pikapostina lähi R-kioskille. Ei tullut tulleja. Ja toimivat todella hyvin!!!
    Kiitos tiedosta, tilaan samanlaisen setin sitten.

    Tarviko liukastetta asennuksessa ja tarviiko kompuraa?

  3. #8553
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti köpä Katso viesti
    Kiitos tiedosta, tilaan samanlaisen setin sitten.

    Tarviko liukastetta asennuksessa ja tarviiko kompuraa?
    Olivat erittäin helppo laittaa. Minulla rengas oli vähän tiukka niin täytyi olla tarkkana ettei rengasta vanteelle laittaessa nirhaa lateksia paskaksi vannetta vasten.


    Vähän saippuaa renkaan reunaan ja venttiilistä sielu pois niin minulla nousi ainakin Jumbojim vanteelle ihan jalkapumpulla.

  4. #8554
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti madekala Katso viesti
    Olivat erittäin helppo laittaa. Minulla rengas oli vähän tiukka niin täytyi olla tarkkana ettei rengasta vanteelle laittaessa nirhaa lateksia paskaksi vannetta vasten.


    Vähän saippuaa renkaan reunaan ja venttiilistä sielu pois niin minulla nousi ainakin Jumbojim vanteelle ihan jalkapumpulla.
    Okei, kuulostaa lupaavalta. Pitää laittaa laittaa tilaukseen ja kokeilla.

  5. #8555
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Asiasta toiseen:
    Onkos budilla ja jumbo jimillä isoa eroa rullauksessa? Eturenkaana.
    Mietiskelen täs että jättäskö budin kesäksi vai vaihtaako.
    Mun mielestä ei rullaavuudessa ollut suurtakaan eroa, vähemmän kuin ulkonäköero olisi antanut olettaa. Mutta puolen kilon painoero tuntuu sekä nostellessa, käännellessä että kiihdyttäessä. Tämä siis kevyessä tubeless-eturengaskäytössä.

  6. #8556
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Mun mielestä ei rullaavuudessa ollut suurtakaan eroa, vähemmän kuin ulkonäköero olisi antanut olettaa. Mutta puolen kilon painoero tuntuu sekä nostellessa, käännellessä että kiihdyttäessä. Tämä siis kevyessä tubeless-eturengaskäytössä.
    Ok. Enköhän mie pärjää bud+JJ 4.8 snakeskin combolla ainaki aluksi.

  7. #8557
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Rupes muuten bud ja lou rullaamaan ku laittoi 1,5Bar ilmaa... ihan vitsinä kokeilin ja olihan se pikkupaineisiin verrattuna melko tärinää. Harmi että työntömitta on kateissa, näkis paljonko ne on venyneet!
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  8. #8558
    mutanaama Guest
    Mulla veny noin sentin verran, ei mahtunu enää pyörimään jossain läskissä

  9. #8559
    noniinno Guest
    Joku linkkasi joskus johonkin listaan, jossa oli renkaiden leveyksiä. Voisiko se joku linkata taas...?

  10. #8560
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Onko kellään vielä kokemusta uusista Husker Du:ista? Rullaavus/pito?
    Mietin myös, jos irrottaisi Dillinger 4:ista nastat ja ajelisi kesäkauden.😃 Onko joku tehnyt näin? Ovat osoittautuneet aika hyviksi mielestäni ainakin nastoilla.

  11. #8561
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paukka Katso viesti
    Olen huomannu että tämä helpottaa keväällä/sykysllä (tubeless)renkaitten vaihtoa kun rengas on valmiiksi muodossaan ja ilma ei karkaa "taitoskohdista".
    Käytettyjen kesärenkaisen tubeless-asennus sujui eilen helpommin kuin koskaan aiemmin. Ilmeisesti puoli vuotta vanteella oli muotoillut renkaan oikeanmuotoiseksi, eikä edes talven yli mytyssä säilyttäminen ollut kadottanut muotoa. Puoli tuntia ennen asennusta oikaisin ja toin renkaat sisälle lämpemenään. Renkaat tuntuivat myös jäykemmiltä kuin uudet paketista kuoritut.

  12. #8562
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopion seutu
    Viestit
    262
    Vaihdoin JJ 4.0 liteskinit -> JJ 4,8 snakeskineihin, ennen oli sisurit ja nyt tubeless. Ohjaus muuttui yliohjautuvaksi ja liian herkäksi, tuntuu kuin hakisi koko ajan, ilman käsiä ei voi ajaa sileällä ollenkaan.
    Pyöränä on Canyon Dude jäykällä keulalla, vanteet DT:n 80mm leveät.
    Onko muilla ollut vastaavia vaikutuksia/kokemuksia? Ohjaus muuttui mielestäni huonompaan suuntaan. Vaikuttaako sisurin poisto niin suuresti kitkaan ulko- ja sisärenkaan välillä, että ohjaus kevenee? Vai onko syy snakeskin?
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

  13. #8563
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Veikkaisin syyksi juurikin Snakeskiniä. Mulla on 4.8"JJ:t, Liteskin, tubeleksena ja ei kyllä oikein minkäänlaista yliohjausta tai vetelyä ilmene. En tosin ihan tussukumipaineilla ajelekaan.

  14. #8564
    Liittynyt
    10/2015
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti heze Katso viesti
    Onko muilla ollut vastaavia vaikutuksia/kokemuksia?
    JJ SS 4.4" ei vetele vaan rullaa kuin unelma mulefüt 80mm vanteella. Painetta sellaset 0.5-0.6, hieman voisi ehkä laskea, mutta eipähän hakkaa vanteella. Olen tykännyt. Millaisilla paineilla ajat ?

  15. #8565
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    4.0 > 4.8 on varmastikin suurin tekijä tässä.

    Saat lisää ilmatilaa mutta joudut pikkasen lisää painetta.

  16. #8566
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Mulla on ollu Dudessa alla sekä 4.0 LS, että 4.8 LS ja 4.8 SS. Nyt alla 4.8" SS edessä ja LS takana. Jos ei sileällä voi ajaa ilman käsiä, niin vika lienee joko liian pienissä paineissa tai sitten jossain aivan muussa. JJ on kyllä ainakin miun kokemuksella todella monipuolinen rengas ja sen ominaisuuksia pystyy muuttamaan reippaasti juurikin paineita säätelemällä. Yleensä ajelen jollain 0.35 - 0.45 bar paineilla, joilla Dude rullaa ku tauti, mutta matalimmillaan on tullut pehmällä alustalla laskettua n. 0.25:een, jolloin pitoa piisaa melkein loputtomasti, mutta taas kovalla alustalla ei pääse enää mihinkään
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  17. #8567
    Amatöörinä pitää kysellä, jotta onko toimiva setti: etusena budi ja takana JJ 4.4 liteskini? Kuinka paljon on eroa jj 4.4 liteskinillä ja loulla esim rullaavuudessa ja noin muutenkin loun ja jj 4.4 ls maasto-ominaisuuksissa?

  18. #8568
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    JJ rullaa, Lou ei. Lou pitää tautisesti, JJ kohtuullisesti.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  19. #8569
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Ite tein juurikin saman vaihdon ja mun mielestä ei kyllä vetele ainakaan 0,4bar paineilla. Hyvin pystyy ajamaan vaikka mettäpolullaki ilman käsiä. Itellä on Felt DD30.
    Vois johtua keulan kulmastaki?

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  20. #8570
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Mulla on konassa jj 4.8 SS ja dudessa 4.8 LS, ei kyllä mitään vetelyä havaittavissa. Paineet 0.4- 0.6. Tubelessina.

  21. #8571
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopion seutu
    Viestit
    262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti heze Katso viesti
    Vaihdoin JJ 4.0 liteskinit -> JJ 4,8 snakeskineihin, ennen oli sisurit ja nyt tubeless. Ohjaus muuttui yliohjautuvaksi ja liian herkäksi, tuntuu kuin hakisi koko ajan, ilman käsiä ei voi ajaa sileällä ollenkaan.
    Pyöränä on Canyon Dude jäykällä keulalla, vanteet DT:n 80mm leveät.
    Onko muilla ollut vastaavia vaikutuksia/kokemuksia? Ohjaus muuttui mielestäni huonompaan suuntaan. Vaikuttaako sisurin poisto niin suuresti kitkaan ulko- ja sisärenkaan välillä, että ohjaus kevenee? Vai onko syy snakeskin?
    Ei ole painemittaria noin pienille paineille, mikä olis hyvä mittari? Näppituntumalla ajomaaston mukaan ole säätänyt. Tänään ajoin lumella sellaisilla paineilla, että reunanappulat puri kovalla pinnalla, hieman muuttui rauhallisemmaksi, pehmeässä lumessa oli oikein hyvä, mutta kuvalla alustalla ei kestä kannata kun haukkaa heti, mielestäni käytös jopa vaarallista ja äkki arvaamatonta. Ei ole hyvä kun hitaassakin ajossa saa koko ajan ohjata.

    JJ 4,0 ohjattavuus ei muuttunut juurikaan paineiden mukana. Tähän ei stemmin pidennyskään auta kun se rengas haukkaa niin herkästi. Pitänee kokeilla sisurilla. Onko liteskineissä pysynyt ilmat hyvin tubeleksena + litku? On kyllä jännä miten muilla ei ole ollut noin suurta muutosta.
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

  22. #8572
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti heze Katso viesti
    Ei ole painemittaria noin pienille paineille, mikä olis hyvä mittari?
    SKS Twentyninerissä on itsessään mittari (0-5 bar), jossa tarkkuus riittää erottelemaan läskipaineet. Samalta putkalta oli joskus ainakin tulossa läskeille tarkoitettu pumppu vieläkin tarkemmalla mittarilla (0-2 bar), mutta nyt en löydä sitä edes firman omilta sivuilta.

    Jos reppuun haluaa mittarin, niin PRO:ta saa vaikkapa Motonetistä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/38123...-venttiileille

    SKS:n painemittaria en suosittele. Se on lähinnä satunnaislukugeneraattori.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  23. #8573
    Onko muuten Fatty Strippereistä kestävyyskokemuksia pidemmältä ajalta kertynyt täältä/maailmalta?
    Oli aiempi tarkoitus pitää tuo toinen läski pommin varmana talvi ja matkajyränä jos johonkin kunnon korpeen itsensä saa, mietin vaan että jos ne nyt saa laakista pitäviksi niin liekkö syytä olettaa että liemet pysyy sisällä vaikka vuoden päivät huoletta. ...eipä tuolla nyt liikkuvia/kuluvia osia juuri ole jos ei kovin matalille paineille mene eikä tuo kelmu liukene.

  24. #8574
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti heze Katso viesti
    Ei ole painemittaria noin pienille paineille, mikä olis hyvä mittari?
    Airmax pro on tarkka mutta ei tykkää pakkasesta.

  25. #8575
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Tämä ei säikähdä pakkasta, eikä lopu patterit
    http://www.foxcomp.fi/meiser-pv-gauge-w-pressure-15-psi

    Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  26. #8576
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti heze Katso viesti
    Ei ole painemittaria noin pienille paineille, mikä olis hyvä mittari? Näppituntumalla ajomaaston mukaan ole säätänyt. Tänään ajoin lumella sellaisilla paineilla, että reunanappulat puri kovalla pinnalla, hieman muuttui rauhallisemmaksi, pehmeässä lumessa oli oikein hyvä, mutta kuvalla alustalla ei kestä kannata kun haukkaa heti, mielestäni käytös jopa vaarallista ja äkki arvaamatonta. Ei ole hyvä kun hitaassakin ajossa saa koko ajan ohjata.

    JJ 4,0 ohjattavuus ei muuttunut juurikaan paineiden mukana. Tähän ei stemmin pidennyskään auta kun se rengas haukkaa niin herkästi. Pitänee kokeilla sisurilla. Onko liteskineissä pysynyt ilmat hyvin tubeleksena + litku? On kyllä jännä miten muilla ei ole ollut noin suurta muutosta.
    Mulla on ollu vuoden tuo H. Moilasen linkkaama motonetin Pro ja hyvin on pelannu joka kelillä. Patteriakaan en oo kertaakaan vaihtanu.

  27. #8577
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95
    PROn patteri ei ole edes mahdollista vaihtaa, se on juotettu kiinni. Itsellä kesti vain kuukauden, oli ehkä seissyt Mätänetin hyllyssä vuosia... Jos sen tyyppisen mittarin haluaa niin sitten aiemmin mainittu Schwalben Airmax.

    Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

  28. #8578
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JHOO Katso viesti
    PROn patteri ei ole edes mahdollista vaihtaa, se on juotettu kiinni. Itsellä kesti vain kuukauden, oli ehkä seissyt Mätänetin hyllyssä vuosia... Jos sen tyyppisen mittarin haluaa niin sitten aiemmin mainittu Schwalben Airmax.

    Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
    Mulla kesti myös tuo pro:n mittari todella vähän aikaa(alle 3kk). Paska mikä paska. Sitten ostin topeakin smartgaugen ja se oli vielä surullisempi tapaus. Vaihdettava patteri, mutta kesti käyttöä noin kuukauden ja ei lähtenyt enää käyntiin. Ebaysta tilattu, joten näin parhaaksi vaihtoehdoksi heittää sen roskikseen ja sitten hain velobiasta tuon schwalben airmaxin. Se toimii vieläkin, mutta on ollut vasta kuukauden päivät omistuksessa. Seuraavaksi ostan mekaaniset tai käytän vain käsikopeloa.

  29. #8579
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JHOO Katso viesti
    PROn patteri ei ole edes mahdollista vaihtaa, se on juotettu kiinni. Itsellä kesti vain kuukauden, oli ehkä seissyt Mätänetin hyllyssä vuosia...
    Kaksi PROta ollut, enempää en osta. Älytön ratkaisu tuo kiinnijuotettu paristo.

  30. #8580
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    78
    Ääni airmaxille. Ollu käytössä reilun vuoden.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •