FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 286 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 186 236 276 284 285 286 287 288 296 336 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.551 - 8.580 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Onkos budilla ja jumbo jimillä isoa eroa rullauksessa? Eturenkaana.
    ON

Ero rullaavuudessa on kääntäen verrannollinen sivuttaispidon kanssa eli kumpikin on hyvä rengas omalla alustallaan .
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Juuri tilasin 2 paria strippereitä niitten sivuilta. Kesti jota kuinkin 2vk ja tulivat pikapostina lähi R-kioskille. Ei tullut tulleja. Ja toimivat todella hyvin!!!
    Kiitos tiedosta, tilaan samanlaisen setin sitten.

Tarviko liukastetta asennuksessa ja tarviiko kompuraa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti köpä Katso viesti
    Kiitos tiedosta, tilaan samanlaisen setin sitten.

Tarviko liukastetta asennuksessa ja tarviiko kompuraa?
    Olivat erittäin helppo laittaa. Minulla rengas oli vähän tiukka niin täytyi olla tarkkana ettei rengasta vanteelle laittaessa nirhaa lateksia paskaksi vannetta vasten.

Vähän saippuaa renkaan reunaan ja venttiilistä sielu pois niin minulla nousi ainakin Jumbojim vanteelle ihan jalkapumpulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti madekala Katso viesti
    Olivat erittäin helppo laittaa. Minulla rengas oli vähän tiukka niin täytyi olla tarkkana ettei rengasta vanteelle laittaessa nirhaa lateksia paskaksi vannetta vasten.

Vähän saippuaa renkaan reunaan ja venttiilistä sielu pois niin minulla nousi ainakin Jumbojim vanteelle ihan jalkapumpulla.
    Okei, kuulostaa lupaavalta. Pitää laittaa laittaa tilaukseen ja kokeilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Asiasta toiseen:
    Onkos budilla ja jumbo jimillä isoa eroa rullauksessa? Eturenkaana.
    Mietiskelen täs että jättäskö budin kesäksi vai vaihtaako.
    Mun mielestä ei rullaavuudessa ollut suurtakaan eroa, vähemmän kuin ulkonäköero olisi antanut olettaa. Mutta puolen kilon painoero tuntuu sekä nostellessa, käännellessä että kiihdyttäessä. Tämä siis kevyessä tubeless-eturengaskäytössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Mun mielestä ei rullaavuudessa ollut suurtakaan eroa, vähemmän kuin ulkonäköero olisi antanut olettaa. Mutta puolen kilon painoero tuntuu sekä nostellessa, käännellessä että kiihdyttäessä. Tämä siis kevyessä tubeless-eturengaskäytössä.
    Ok. Enköhän mie pärjää bud+JJ 4.8 snakeskin combolla ainaki aluksi.

Rupes muuten bud ja lou rullaamaan ku laittoi 1,5Bar ilmaa... ihan vitsinä kokeilin ja olihan se pikkupaineisiin verrattuna melko tärinää. Harmi että työntömitta on kateissa, näkis paljonko ne on venyneet!
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

mutanaama Guest
    Mulla veny noin sentin verran, ei mahtunu enää pyörimään jossain läskissä

noniinno Guest
    Joku linkkasi joskus johonkin listaan, jossa oli renkaiden leveyksiä. Voisiko se joku linkata taas...?

Onko kellään vielä kokemusta uusista Husker Du:ista? Rullaavus/pito?
    Mietin myös, jos irrottaisi Dillinger 4:ista nastat ja ajelisi kesäkauden.😃 Onko joku tehnyt näin? Ovat osoittautuneet aika hyviksi mielestäni ainakin nastoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paukka Katso viesti
    Olen huomannu että tämä helpottaa keväällä/sykysllä (tubeless)renkaitten vaihtoa kun rengas on valmiiksi muodossaan ja ilma ei karkaa "taitoskohdista".
    Käytettyjen kesärenkaisen tubeless-asennus sujui eilen helpommin kuin koskaan aiemmin. Ilmeisesti puoli vuotta vanteella oli muotoillut renkaan oikeanmuotoiseksi, eikä edes talven yli mytyssä säilyttäminen ollut kadottanut muotoa. Puoli tuntia ennen asennusta oikaisin ja toin renkaat sisälle lämpemenään. Renkaat tuntuivat myös jäykemmiltä kuin uudet paketista kuoritut.

Vaihdoin JJ 4.0 liteskinit -> JJ 4,8 snakeskineihin, ennen oli sisurit ja nyt tubeless. Ohjaus muuttui yliohjautuvaksi ja liian herkäksi, tuntuu kuin hakisi koko ajan, ilman käsiä ei voi ajaa sileällä ollenkaan.
    Pyöränä on Canyon Dude jäykällä keulalla, vanteet DT:n 80mm leveät.
    Onko muilla ollut vastaavia vaikutuksia/kokemuksia? Ohjaus muuttui mielestäni huonompaan suuntaan. Vaikuttaako sisurin poisto niin suuresti kitkaan ulko- ja sisärenkaan välillä, että ohjaus kevenee? Vai onko syy snakeskin?
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

^Veikkaisin syyksi juurikin Snakeskiniä. Mulla on 4.8"JJ:t, Liteskin, tubeleksena ja ei kyllä oikein minkäänlaista yliohjausta tai vetelyä ilmene. En tosin ihan tussukumipaineilla ajelekaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heze Katso viesti
    Onko muilla ollut vastaavia vaikutuksia/kokemuksia?
    JJ SS 4.4" ei vetele vaan rullaa kuin unelma mulefüt 80mm vanteella. Painetta sellaset 0.5-0.6, hieman voisi ehkä laskea, mutta eipähän hakkaa vanteella. Olen tykännyt. Millaisilla paineilla ajat ?

4.0 > 4.8 on varmastikin suurin tekijä tässä.

Saat lisää ilmatilaa mutta joudut pikkasen lisää painetta.

Mulla on ollu Dudessa alla sekä 4.0 LS, että 4.8 LS ja 4.8 SS. Nyt alla 4.8" SS edessä ja LS takana. Jos ei sileällä voi ajaa ilman käsiä, niin vika lienee joko liian pienissä paineissa tai sitten jossain aivan muussa. JJ on kyllä ainakin miun kokemuksella todella monipuolinen rengas ja sen ominaisuuksia pystyy muuttamaan reippaasti juurikin paineita säätelemällä. Yleensä ajelen jollain 0.35 - 0.45 bar paineilla, joilla Dude rullaa ku tauti, mutta matalimmillaan on tullut pehmällä alustalla laskettua n. 0.25:een, jolloin pitoa piisaa melkein loputtomasti, mutta taas kovalla alustalla ei pääse enää mihinkään
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

Amatöörinä pitää kysellä, jotta onko toimiva setti: etusena budi ja takana JJ 4.4 liteskini? Kuinka paljon on eroa jj 4.4 liteskinillä ja loulla esim rullaavuudessa ja noin muutenkin loun ja jj 4.4 ls maasto-ominaisuuksissa?

JJ rullaa, Lou ei. Lou pitää tautisesti, JJ kohtuullisesti.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Ite tein juurikin saman vaihdon ja mun mielestä ei kyllä vetele ainakaan 0,4bar paineilla. Hyvin pystyy ajamaan vaikka mettäpolullaki ilman käsiä. Itellä on Felt DD30.
    Vois johtua keulan kulmastaki?

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Mulla on konassa jj 4.8 SS ja dudessa 4.8 LS, ei kyllä mitään vetelyä havaittavissa. Paineet 0.4- 0.6. Tubelessina.

Vaihdoin JJ 4.0 liteskinit -> JJ 4,8 snakeskineihin, ennen oli sisurit ja nyt tubeless. Ohjaus muuttui yliohjautuvaksi ja liian herkäksi, tuntuu kuin hakisi koko ajan, ilman käsiä ei voi ajaa sileällä ollenkaan.
    Pyöränä on Canyon Dude jäykällä keulalla, vanteet DT:n 80mm leveät.
    Onko muilla ollut vastaavia vaikutuksia/kokemuksia? Ohjaus muuttui mielestäni huonompaan suuntaan. Vaikuttaako sisurin poisto niin suuresti kitkaan ulko- ja sisärenkaan välillä, että ohjaus kevenee? Vai onko syy snakeskin?
    Ei ole painemittaria noin pienille paineille, mikä olis hyvä mittari? Näppituntumalla ajomaaston mukaan ole säätänyt. Tänään ajoin lumella sellaisilla paineilla, että reunanappulat puri kovalla pinnalla, hieman muuttui rauhallisemmaksi, pehmeässä lumessa oli oikein hyvä, mutta kuvalla alustalla ei kestä kannata kun haukkaa heti, mielestäni käytös jopa vaarallista ja äkki arvaamatonta. Ei ole hyvä kun hitaassakin ajossa saa koko ajan ohjata.

JJ 4,0 ohjattavuus ei muuttunut juurikaan paineiden mukana. Tähän ei stemmin pidennyskään auta kun se rengas haukkaa niin herkästi. Pitänee kokeilla sisurilla. Onko liteskineissä pysynyt ilmat hyvin tubeleksena + litku? On kyllä jännä miten muilla ei ole ollut noin suurta muutosta.
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

Ei ole painemittaria noin pienille paineille, mikä olis hyvä mittari?
    SKS Twentyninerissä on itsessään mittari (0-5 bar), jossa tarkkuus riittää erottelemaan läskipaineet. Samalta putkalta oli joskus ainakin tulossa läskeille tarkoitettu pumppu vieläkin tarkemmalla mittarilla (0-2 bar), mutta nyt en löydä sitä edes firman omilta sivuilta.

Jos reppuun haluaa mittarin, niin PRO:ta saa vaikkapa Motonetistä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/38123...-venttiileille

SKS:n painemittaria en suosittele. Se on lähinnä satunnaislukugeneraattori.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Onko muuten Fatty Strippereistä kestävyyskokemuksia pidemmältä ajalta kertynyt täältä/maailmalta?
    Oli aiempi tarkoitus pitää tuo toinen läski pommin varmana talvi ja matkajyränä jos johonkin kunnon korpeen itsensä saa, mietin vaan että jos ne nyt saa laakista pitäviksi niin liekkö syytä olettaa että liemet pysyy sisällä vaikka vuoden päivät huoletta. ...eipä tuolla nyt liikkuvia/kuluvia osia juuri ole jos ei kovin matalille paineille mene eikä tuo kelmu liukene.

Ei ole painemittaria noin pienille paineille, mikä olis hyvä mittari?
    Airmax pro on tarkka mutta ei tykkää pakkasesta.

Tämä ei säikähdä pakkasta, eikä lopu patterit
    http://www.foxcomp.fi/meiser-pv-gauge-w-pressure-15-psi

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Ei ole painemittaria noin pienille paineille, mikä olis hyvä mittari? Näppituntumalla ajomaaston mukaan ole säätänyt. Tänään ajoin lumella sellaisilla paineilla, että reunanappulat puri kovalla pinnalla, hieman muuttui rauhallisemmaksi, pehmeässä lumessa oli oikein hyvä, mutta kuvalla alustalla ei kestä kannata kun haukkaa heti, mielestäni käytös jopa vaarallista ja äkki arvaamatonta. Ei ole hyvä kun hitaassakin ajossa saa koko ajan ohjata.

JJ 4,0 ohjattavuus ei muuttunut juurikaan paineiden mukana. Tähän ei stemmin pidennyskään auta kun se rengas haukkaa niin herkästi. Pitänee kokeilla sisurilla. Onko liteskineissä pysynyt ilmat hyvin tubeleksena + litku? On kyllä jännä miten muilla ei ole ollut noin suurta muutosta.
    Mulla on ollu vuoden tuo H. Moilasen linkkaama motonetin Pro ja hyvin on pelannu joka kelillä. Patteriakaan en oo kertaakaan vaihtanu.

PROn patteri ei ole edes mahdollista vaihtaa, se on juotettu kiinni. Itsellä kesti vain kuukauden, oli ehkä seissyt Mätänetin hyllyssä vuosia... Jos sen tyyppisen mittarin haluaa niin sitten aiemmin mainittu Schwalben Airmax.

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JHOO Katso viesti
    PROn patteri ei ole edes mahdollista vaihtaa, se on juotettu kiinni. Itsellä kesti vain kuukauden, oli ehkä seissyt Mätänetin hyllyssä vuosia... Jos sen tyyppisen mittarin haluaa niin sitten aiemmin mainittu Schwalben Airmax.

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
    Mulla kesti myös tuo pro:n mittari todella vähän aikaa(alle 3kk). Paska mikä paska. Sitten ostin topeakin smartgaugen ja se oli vielä surullisempi tapaus. Vaihdettava patteri, mutta kesti käyttöä noin kuukauden ja ei lähtenyt enää käyntiin. Ebaysta tilattu, joten näin parhaaksi vaihtoehdoksi heittää sen roskikseen ja sitten hain velobiasta tuon schwalben airmaxin. Se toimii vieläkin, mutta on ollut vasta kuukauden päivät omistuksessa. Seuraavaksi ostan mekaaniset tai käytän vain käsikopeloa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JHOO Katso viesti
    PROn patteri ei ole edes mahdollista vaihtaa, se on juotettu kiinni. Itsellä kesti vain kuukauden, oli ehkä seissyt Mätänetin hyllyssä vuosia...
    Kaksi PROta ollut, enempää en osta. Älytön ratkaisu tuo kiinnijuotettu paristo.

Ääni airmaxille. Ollu käytössä reilun vuoden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •