GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 185 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 85 135 175 183 184 185 186 187 195 235 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.521 - 5.550 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #5521
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.162
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Niin siinä etiketissä lukeekin, mutta missä semmoinen paikka on? ei ole koskaan ollu tarvetta.
    Niitä keräyspisteitä voi löytyä ihan googlettamalla. Aika usein paikallisella jätehuollontekijällä on jokin kartta, joka näyttää lähimmät keräyspisteet. En tiedä kuka siellä Tampereen suunnalla toimii jätehuollon ja kierrätyksen toimijana?

    Tuosta voi etsiä osoitteen mukaan: https://www.kierratys.info/

  2. #5522
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Tärpätti myös palaa hyvin avonaisessa astiassa vähän kerrallaan jos mahdollisuus polttamiseen on. Voi imeyttää vaikka sanomalehteen.
    En oo ikinä vieny muuta nestettä kuin jäteöljyä vastaanottoon. Varastossa ulkona on vajaita
    astioita (1-5 L)öljyjä, tärpättiä (lakkabensiininä) ja liuotinpesuainetta siksi että ei tarvitse mennä ostamaan uutta heti kun seuraavan kerran tarvitsee. Käyttää vaan tarpeellisen määrän kerralla ja astiat tyhjiksi asti.

  3. #5523
    tempokisu Guest
    ^ no valkoista tärpättiä ei ehkä voi uusiokäyttää, mutta mietin itekin että imeytän sen johonkin. En todellakaan ala polttaan! Ja kyllä, etsin googelsta mutta löytyi vain jotain maksullisia?
    Kyllä tässä jotain keksitään..

  4. #5524
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Ongelmajätteet, joihin tärpättikin kuuluu, otetaan vastaan ilmaiseksi. Pirkkalan jäteasema, Turkkirata 12 (ohitustien pohjoispuolella oleva samansuuntainen katu), auki ti-pe klo 14-18. Outoja kadun nimiä Pirkkalassa...

  5. #5525
    tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Ongelmajätteet, joihin tärpättikin kuuluu, otetaan vastaan ilmaiseksi. Pirkkalan jäteasema, Turkkirata 12 (ohitustien pohjoispuolella oleva samansuuntainen katu), auki ti-pe klo 14-18. Outoja kadun nimiä Pirkkalassa...
    Hei kiitos! tuttu paikka ennentöitälenkin varrella, vien sinne. Sitten kun on seuraavat vapaat.

    Mun mielestä kyllä hauskin tien nimi on Hervannan Tumppi.

  6. #5526
    Liittynyt
    02/2003
    Paikkakunta
    Itä-Helsinki
    Viestit
    363
    Oliko niin ettei,

    Garmin GSC 10 anturista saa kuin yhteen gadget'tiin kerrallaan dataa?

    Tallennukset menee hihaan Fenix 3 lle, mutta kattelisin välillä mielelläni Edge 810 stä ajaissa miten ne jalat hyrrää.
    Se ainoa oikea ja alkuperäinen - PPP

    Nyt kelpaisi kolmipyöräinen taas, kun jalka alkaa jo painaa ...

  7. #5527
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PPP Katso viesti
    Oliko niin ettei,

    Garmin GSC 10 anturista saa kuin yhteen gadget'tiin kerrallaan dataa?

    Tallennukset menee hihaan Fenix 3 lle, mutta kattelisin välillä mielelläni Edge 810 stä ajaissa miten ne jalat hyrrää.
    ANT+ -standardilla lähettävät sensorit eivät pariudu tallentaviin laitteisiin, vaan lähettävät kaikkiin laitteisiin joihin sensorin tunnus on otettu seurantaan. En keksi mitään syytä sille, miksi GSC 10 toimisi poikkeavasti.

    Kaikki laitteet eivät välttämättä tunnista GSC 10:ä sekä kadenssi- että nopeussensoriksi, mutta Fenix 3:n ja Edge 810:n kanssa ei pitäisi olla sellaista ongelmaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  8. #5528
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Ant-sensorien lähettämää dataa voi kyllä kuunnella useammalla laitteella yhtäaikaa. Esim. pyörässäni olevat anturit lähettävät datan hienosti sekä garminin ajotietokoneeseen että myös ipadille (jossa erillinen ant-adapteri)
    Rule #1: Obey The Rules

  9. #5529
    Liittynyt
    02/2003
    Paikkakunta
    Itä-Helsinki
    Viestit
    363
    Ou jee
    Kyllä kannattaa kysyä
    Eilen ei tarttunut Fenix lle mutta tänään meni kumpaankin

    Oliko niin ettei,

    Garmin GSC 10 anturista saa kuin yhteen gadget'tiin kerrallaan dataa?

    Tallennukset menee hihaan Fenix 3 lle, mutta kattelisin välillä mielelläni Edge 810 stä ajaissa miten ne jalat hyrrää.
    ANT+ -standardilla lähettävät sensorit eivät pariudu tallentaviin laitteisiin, vaan lähettävät kaikkiin laitteisiin joihin sensorin tunnus on otettu seurantaan. En keksi mitään syytä sille, miksi GSC 10 toimisi poikkeavasti.

    Kaikki laitteet eivät välttämättä tunnista GSC 10:ä sekä kadenssi- että nopeussensoriksi, mutta Fenix 3:n ja Edge 810:n kanssa ei pitäisi olla sellaista ongelmaa.

    Ant-sensorien lähettämää dataa voi kyllä kuunnella useammalla laitteella yhtäaikaa. Esim. pyörässäni olevat anturit lähettävät datan hienosti sekä garminin ajotietokoneeseen että myös ipadille (jossa erillinen ant-adapteri)
    Se ainoa oikea ja alkuperäinen - PPP

    Nyt kelpaisi kolmipyöräinen taas, kun jalka alkaa jo painaa ...

  10. #5530
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Päätin huoltaa dt swiss m1700 spline2 -takanavan/vapaarattaan.
    Kiekko on 1,5v vanha ja pistin jo vuosi sitten merkille samoja hommia hoidellessani että vapaarattaan runko oli ottanut aika isoa lommoa kasetin hampaista. Nyt montut oli jo niin isot, että meni aikansa että sain kasetin irti, kun sai ketjuruoskalla kitkutella yksittäisiä rattaita irti rungosta.

    Aiemmissa maasturikiekoissa - shimpan m525 ja bongragerin racelight - ei vapaarattaan runko näyttänyt paljon kovakouraisemman ja pidemmän käytön jälkeen yhtä hakatulta. Onko nyt mennyt jotain vikaan vai onko swissin kamat kevyitä ja hienoja, mutta ei ehkä kuitenkaan sieltä kestävimmästä päästä?



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #5531
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.171
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    ...Nyt montut oli jo niin isot, että meni aikansa että sain kasetin irti, kun sai ketjuruoskalla kitkutella yksittäisiä rattaita irti rungosta.
    Ollos huoleti, ihan arkipäivää. Noi knöölit voi viilata tasaiseksi ja laita sitten se lukitusrengas kunnolla kireälle, siihen ~40 Nm momenttiin.

    Aiemmissa maasturikiekoissa - shimpan m525 ja bongragerin racelight - ei vapaarattaan runko näyttänyt paljon kovakouraisemman ja pidemmän käytön jälkeen yhtä hakatulta. Onko nyt mennyt jotain vikaan vai onko swissin kamat kevyitä ja hienoja, mutta ei ehkä kuitenkaan sieltä kestävimmästä päästä?
    Shimano on terästä. Teräksiset kasettirungot ei kärsi tuosta samasta ongelmasta kuin alumiiniset.


  12. #5532
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Päätin huoltaa dt swiss m1700 spline2 -takanavan/vapaarattaan.
    Kiekko on 1,5v vanha ja pistin jo vuosi sitten merkille samoja hommia hoidellessani että vapaarattaan runko oli ottanut aika isoa lommoa kasetin hampaista. Nyt montut oli jo niin isot, että meni ...



    Oma tuskani dt:n amuliinivapaarattaan kanssa:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...apaarattaaseen

    Dt:n vapaarattaan huolto-ohjeissakin muistetaan aina mainita, että "viilaa pois purseet" :P

  13. #5533
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Joo, näin uumoilinkin. Se on se kun fillarin hinta tuplaantuu, niin huoltovälit vähintäänkin puolittuu.
    Swissin vapaarattaisiin voi vissiin vaihtaa noita ratchet -hammasrattaita? Tossa nykyisessä on 18-hampainen ja tiheämpihampainen olisi kiva kun se ottaisi kiinni nopeammin kun alkaa polkea. Saattaisi muuten sekin säästää tuota vapaarattaan runkoa, kun se ensi-isku oletettavasti heikkenisi jos kannet lyö vähemmän tyhjää ennen kuin vapaarattaan hampaat tarraa kiinni.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #5534
    Blackborow Guest
    Mistä liikkeistä Suomessa voi ostaa Marin-merkkisiä polkupyöriä?

  15. #5535
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933

  16. #5536
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.799
    Etsin hiilikuidulle sopivaa suojateippia hankaumia/jälkiä vastaan. (Esimerkiksi vaijerikuorien ja laukkujen hihnojen alle) Mistä löytyisi hyvää vähän isommassa mittakaavassa?

  17. #5537
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Mullon vaan al-pyörä, mut oon ottanu kirkasta elastista teippiä työkaluja myyvästä liikkeestä, miksipä ei kävis kuituunkin, rullalla on pitkästi, leveys 19 mm.

    Saa oikeatakin suojateippiä vaikkapa XXL.

  18. #5538
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Biltemasta autojen suojateippaukseen tarkoitettua käytin omassa. On useampaa eri kokoista pakkausta

  19. #5539
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.799
    Lähinnä pitäisi olla tarpeeksi leveää (3cm+) ja lähteä siististi irti. Erilaisia teippejä tietysti on maailma täynnä. Ehkä 3M helikopterinlapateippi olisi se 1. vaihtoehto. En vain tiedä miten hyvin se irtoaa.

  20. #5540
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Irtoaa helposti kun lämmittää teippiä hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella.

  21. #5541
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Jos maantiepyörällä maantiekypärällä ajaa alaotteelta 10 km tempon 36 km/h keskinopeudella, paljonko keskinopeus suunnilleen paranisi aika-ajopyörällä ja kypärällä muutaman yrityksen jälkeen (siis jotta ajoasentoon edes vähän tottuu)?

    Ja sivuhuomautuksena täytyy ääneen ihmetellä, että on se ihme homma tuo porukan voima, kun kympin vedän yksin tosiaan noin vaatimatonta vauhtia mutta keskinopeusennätykseni on 39,9 km/h ajettuna 92 km maantiekisassa pääjoukossa pyristellen. Sama matka yksin ajettuna ei varmasti menisi edes 32 keskinopeutta veikkaan.

  22. #5542
    Saako pk-seudun puodeista nukeproofin polkimia?

  23. #5543
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Jos maantiepyörällä maantiekypärällä ajaa alaotteelta 10 km tempon 36 km/h keskinopeudella, paljonko keskinopeus suunnilleen paranisi aika-ajopyörällä ja kypärällä muutaman yrityksen jälkeen (siis jotta ajoasentoon edes vähän tottuu)?

    Ja sivuhuomautuksena täytyy ääneen ihmetellä, että on se ihme homma tuo porukan voima, kun kympin vedän yksin tosiaan noin vaatimatonta vauhtia mutta keskinopeusennätykseni on 39,9 km/h ajettuna 92 km maantiekisassa pääjoukossa pyristellen. Sama matka yksin ajettuna ei varmasti menisi edes 32 keskinopeutta veikkaan.
    Tästä on jo aikaa, mutta itse kun vielä ajoin viikkotempoja, niin 12km matkalla ajasta lähti minuutti heti ensi kokeilulla ja siihen suurin piirtein jäi. Tempoajo oli silloin sivusivuharrastus, enkä siihen millään tavalla panostanut paitsi, että hankin tempotangon En montaa ajoa sillä ajanut ja myin sen aika pian pois. Tempokypärää en ole koskaan päässäni pitänyt ja levykiekoistakin olen vain äänen kuullut.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

  24. #5544
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    422
    Suosikkimaantiepyöräilyvaatevalmistajani näyttää nykyisin tekevän vain sellaisia bib-tightseja joissa on tuulensuojalevyjä vain valituissa paikoissa, esim polvissa ja reisissä, ja nakkialue on jätetty kokonaan suojaamatta. Olisko kellään kokemusta tuollaisista housuista, ja kannattaako tuollaisia edes harkita jos on vain harrastaja?

    Eli itse siis käsitän tuon kummallisen herrasmiesalueen suojaamattomuuden sillä että pro-pyöräilijät käy niin kuumana ettei sinne tarvita tuulensuojalevyjä. Mutta tilannehan on sitten ihan eri harrastelijalla, ja tuloksena voi olla jotain terveysongelmaa jos kylmettää paikat. Kantsiiko siis miettiä jonkun toisen valmistajan pöksyjä mieluummin, vai pelkäänkö turhaan?

  25. #5545
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^ Kuulostaa tutulta. Itsellä siis moiset käytössä (Endura), enkä kyllä ole huomannut että kylmä tulisi. Tosin olen pitänyt shortseja niiden päällä vielä.
    Kyseessä siis talviajohousut.

  26. #5546
    Säämiskälliset vai säämiskättömät pitkät ajohousut? Keskieurooppalaiset talvihousut vai viileän kelin housut? Materiaaleissakin on eroja tuulenpitävyyden suhteen, jotkut pitävät tuulta ihan riittävästi ilman erityisiä tuulisuojattuja materiaaleja.

    Jos käyttöideana on että alla on lyhyet säämiskälliset ajohousut tai (yleensä maastomiehillä) päällä lyhytlahkeiset lökäpöksyt, tuulisuojauksen tarve vähenee tai turhan hyvästä tuulisuojauksesta voi olla enemmän tai useammin haittaa kuin hyötyä. Samoin pitää ottaa huomioon pukeutumisen kokonaisuus myös sen osalta millainen aluspaita tai ajopaita on päällä ja miten alas niiden helma ulottuu.

    Mun subjektiivinen kokemus on että tuulisuojatut verkkobokserit ovat mainio keksintö, mutta ymmärrän että kaikki eivät tykkää ja jotkut jopa kokevat epämiellyttäviksi,

    Siitä pitääkö pelätä mahdollisia terveysongelmia vaikka ei ajaessa tuntisikaan viiman tunkevan housujen läpi minulla ei ole kokemusta eikä käsitystä.

  27. #5547
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    422
    Tähän asti olen siis ajellut niin että alla on lyhytlahkeiset kesäbibsit joissa on säämiskä, ja päällä on sitten pitkät bibsit missä on tuulensuojalevyt etupuolella mutta ei säämiskää. Hyvin on toiminut kaikissa keleissä, aina siitä nollan pinnasta sinne +15°C asti. Mutta ajatus on vähän ollut että korvaisin tuon yhdistelmän pelkillä tuulenpitävillä pitkillä bibseillä missä olis säämiskä myös.

    Edit: Takit on sellaisia suht normaalin mittaisia, eli loppuu about 5-10 cm navan alapuolelle. Eli ei peitä etumusta eikä takamusta

  28. #5548
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomos Katso viesti
    (...) Mutta ajatus on vähän ollut että korvaisin tuon yhdistelmän pelkillä tuulenpitävillä pitkillä bibseillä missä olis säämiskä myös.
    Miksi muuttaa toimivaa ja hyväksi havaittua? Henkilökohtaisesti en ole kokenut säämiskällisiä pitkiä housuja mukavimmiksi tai millään muullakaan tavalla paremmiksi kuin bib shortsit + pehmusteettomat bib tights -yhdistelmää. Lycrat on mukavampi heittää pesuun ja pihi voi käyttää vanhoja kulahtaneita ja läpinäkyviksi kuluneita pitkien housujen alla piilossa. Pientä säätöä kelin mukaankin voi tehdä eli vetää alle ohuimmat hellebibsit tai ohuesti fleece(tai vast.)vuoratut etelän miesten talvibibsit.

    Edit: Takit on sellaisia suht normaalin mittaisia, eli loppuu about 5-10 cm navan alapuolelle. Eli ei peitä etumusta eikä takamusta
    Ajoasento ratkaisee. Mä en ole maantiepyörän päällä kaikkein makaavampia tai pisimmälle kurottuvia kuskeja, mutta yllättävän alas yläosa ylettää. Polvet ja reidetkin käyvät pyörittäessä sen verran korkealla ja sukkelaan että sekin antaa tuulensuojaa. Kokemus on tärkeintä, ei teoria!

    PS Useinhan viimasta on kiusaa lähinnä vain vastatuuleen aukeilla paikoilla ajaessa, mutta kai sitä voisi kuvitella että vanha vuorilta alas tultaessa käytetty konsti eli sanomalehden tunkeminen paidan alle olisi jotenkin sovellettavissa tähänkin.

  29. #5549
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Miksi muuttaa toimivaa ja hyväksi havaittua?
    Koska vanhat housut alkaa olla kuluneet puhki ja uusia samanlaisia ei enää ainakaan sama valmistaja tee. Siksi katselen noita vaihtoehtojakin.

  30. #5550
    Toimiiko tällainen teippi suojana vaijerien hankaamiselta emäputkessa?

    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...vo-2000034957/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •