GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 23 / 69 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 2064

Aihe: Ammattilaispyöräilyjuttuja, joille ei viitsi avata omaa otsikkoa

  1. #661
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Täysin samaa mieltä. Itsehän en odotellutkaan heiltä mitään suurta. Kunhan vain jeesustelen Selinin juttuja suhteessa mahdollisiin tiimin omiin tavoitteisiin. Sitähän ei varmaan käy kieltäminen, että ovat olleet passiivisia verrattuna esim Aqua Blue Sportiin, jolla on ollut tuolla Dubaissa jamppa hatkassa joka etapilla.

  2. #662
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    566
    TNN:n taktiikka on antaa uudelle kuskille Quentin Valognesille kokemusta kisoista ja samalla toki opetella joukkueena suurien tallien seassa pärjäämistä. Valognes on 20-vuotias ranskalainen kirimies, jolle on yritetty ekoilla etapeilla pedata paikkaa kisan lopussa kärkiporukkaan. Ekana päivänä pääsivät Charles Planetin kanssa lopussa sinne hyville paikoille, mutta eipä siellä kahdestaan kirimiesten junille mitään mahda, ja kommunikaatiokatkoksiakin kävi ja Valognes menetti peesin.

    Tänään Joonas oli mukana päivän ekassa hatkayrityksessä. Omien sanojensa mukaan ajoivat 5-10 minuuttia ihan täysiä karkuun, mutta pääjoukossa oli takaa-ajo päällä ja kiinni tulivat. Sitten ei enää Joonaksen tarvinnutkaan yrittää muihin iskuihin, ajoi jalat alta siihen ekaan. TNN:ltä oli kyllä yritystä kaikkiin muihinkin hatkoihin, mutta silloin kun se lopulta irti päässyt porukka meni, olivat TNN:n miehet vähän pussissa ja hatka missattiin. Tallipäällikkö on ollut kyllä tyytyväinen tiimin suorituksiin, on ajettu hyvin joukkueena ja ansaittu oma paikka pelotonissa, mikä ei ole uusille ts. ei-pro talleille itsestään selvyys.

    Ps. Lukisitte liiton tiedotteita, sieltä nämäkin olisi löytynyt (kun ne sinne on ensin TNN:n kisarapsoista kaivettu.. )

  3. #663
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Ei me nyt mitään tiedotteita ruveta lukemaan! Tehdään vaan omat johtopäätökset vahvalla mutulla. Tängjuu-mies kiittää jäsen Sanna04:ää infosta.

  4. #664
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Kittelin vastaus Grivkolle twitterissä.

    http://www.cyclingweekly.co.uk/news/...amazing-309694
    Grivko on kirjoitellut vastineensa tapahtumiin, löytyy miehen facebook-sivulta. Kuvauksen perusteella ei Kittel ollut ihan niin puhtoinen ja viaton, kuin antaa kovasti ymmärtää.
    Rule #1: Obey The Rules

  5. #665
    “In the fighting for position, and as it was confirmed by Kittel himself, he shouldered firstly my team-mate Dmitriy Gruzdev and then me, creating a very tense and dangerous situation that could cause a big crash in the peloton."

    Siinä Grivkon kommentti pähkinänkuoressa. Hän mielestään vastasi samalla mitalla (ja oli siitä tietysti pahoillaan) mutta antoi siis ymmärtää että Kittelin pitäisi tajuta ettei sata kilometriä ennen maalia voi ajaa samalla lailla kuin kirijunien kilvoitellessa keskenään ja että vaikka kuinka on Marcel Kittel se ei anna erikoisoikeuksia aiheuttaa tarpeetonta vaaraa muille ajajille.

    No, enpä usko että kukaan arveli että Grivko ei olisi ensin jostain provosoitunut...

  6. #666
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Sattuu sitä ammattilaisillekin: Dumoulinin pyörän runko rikkoontui lennolla harjoitusleirille.
    http://www.cyclingnews.com/news/dumo...en-bike-frame/

    Ammattilaisilla tuo ei tosin liene yhtä surkea tilanne, kuin tavallisilla kuntoililjoilla.
    Rule #1: Obey The Rules

  7. #667
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Sergio Henao kantaa Kolumbian trikoloria tällä kaudella maantiellä, Pantano aika-ajoissa.
    Ja Lepistö tuli neljänneksi Omloop Hagelandissa. Hyvähyvä, tästä se lähtee.
    Fucked up and ready to die.

  8. #668
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Naiste "touria" ei ilmeisesti tänä vuonna ajeta päällekkäisyyksien ansiosta: http://www.cyclingnews.com/news/wome...lash-of-dates/
    Fucked up and ready to die.

  9. #669
    Eilen ajettii Nokere Koerse. Miljoonasopimuksensa, nyrkkeilytaustansa, kiistellyn ajotapansa, hylättyjen voittojensa, viimevuotisen hotellinyrkkinujakointinsa ja siitä aiheutuneen TdF-poisjääntinsa ansiosta tunnettu Cofidis-kuski otti kauden ensimmäisen voittonsa ylivoimaiseen tapaan. Suurimmat otsikot vei kuitenkin Lotto-Soudalin Kris Boeckmans jonka nähtiin televisiossa tarttuvan toiseen belgialaiseen kuskiin ja "työntävän" tämän taaksepäin koko pelotonin läpi. Tapahtumaa edelsi suukopu ja Boeckmans kävi vielä tämän jälkeen selittämässä jotain perässä ajaneen tuomariauton vieressä.

    Vielä kilpailun kuluessa twiitattiin mm: "Le #WTF du jour, quand @krisboeckmans prend Justin Jules par l'épaule et le fait descendre TOUT le peloton. Pas copains...#NokereKoerse" ja Boeckmans itse twiittasi myöhemmin: "I did it my way, maybe it's not the best way but always with respect and security for my colleagues. #NokereKoerse". Tapahtuman toinen osapuoli, Pro Conti -tason tallin WB Veranclassic Aqua Protect ajaja Justin Jules ei ole kommentoinut. Tuomaristo ei ole toistaiseksi langettanut rangaistuksia kummallekaan.

    Boeckmansin mukaan Jules syyllistyi vaaralliseen ajotapaan jota ei kehotuksista huolimatta muuttanut. Kun Jules vielä tarttui hänen satulaansa ja kiroili ranskaksi, hän katsoi aiheelliseksi toimia omalla tavallaan. Taustalla lienee aikaisempaa, miehet ovat samanikäisiäkin ja yhteistä historiaa löytyy varmasti. Boeckmansin käytöstä selittänee lisäksi myös se että hän loukkaantui vakavasti isossa kasassa vuoden 2015 Vueltassa ja häntä mm. pidettiin viikon päivät koomassa.

    Julesin tausta on juoruilemisen arvoinen. Hän tappoi 18-vuotiaana alkoholisti-isäpuolensa ja sai kolmen vuoden vankilatuomion. Hänen oikea isänsä Pascal Jules oli kuollut auto-onnettomuudessa Justinin ollessa yksivuotias. Pascal Jules oli ammattipyöräilijä, joka ajoi 80-luvun alussa legendaarisessa Renault-Elf -tallissa eli Bernard Hinaultin, Laurent Fignonin, Greg LeMondin ja Marc Madiot'n tiimikaverina.

    http://www.thebikecomesfirst.com/kri...-koerse-video/

  10. #670
    Laitetaan tämäkin paremman otsikon puutteessa, vaikka kyseessä on oikeastaan pelkkä entisen ammattipyöräilijän nimi eli tuotemerkki ja markkinoinnissa käytetty persoona.

    Belgialainen Nieuwsblad tietää kertoa että fietsbedrijf Eddy Merckx Cycles teki viime vuonna 8,8 miljoonan euron liikevaihdolla 5,7 miljoonan euron tappion. Yrityksen velat ovat nyt yhteensä 17 miljoonaa euroa. Oma pääoma on kuitenkin tuplattu vajaasta 14 miljoonasta yli 27 miljoonaan euroon, joten ihan heti ei olla menossa konkurssiin. Tuloksen kääntämistä voitolliseksi vaikeuttaa mm kova hintakilpailu joka pitää kateprosentin alhaisena.

    Kun ymmärrän talousasioista vain osan - ja nekin usein väärin - en osaa sanoa miten tuommoisen tappion tekeminen tämän alan firmalta onnistuu. Onko tehty rohkeasti isompi investointi tuotantoon, onko tehty optimistisesti liikaa pyöriä jotka ovat jääneet käsiin, onko yritetty vallata tilaa markkinoilla toimittamalla kauppiaille pyöriä ilman ehtoja, onko yritetty valloittaa Amerikkaa ja rakennettu tulevien myyntimäärien mukaan mitoitettu systeemi?

  11. #671
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    107
    Cap Epic käynnissä. Mukana Schurter ja Nysse-setä nauttimassa eläkevuosistaan.

    Take a look at Absa Cape Epic's events on Livestream http://livestream.com/accounts/18093409

  12. #672
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    ^Hincapie/Evans pari myös ja Purito Rodriques myös jonkun kanssa ajaa tuolla. Vanhat paapat fiilistelee kun ei tarvii enää elantoaan ajamalla hankkia.

  13. #673
    Päivän puheenaihe lienee Dwars door Vlaanderenin ohella eilinen Katalonian ympäriajon toinen etappi joka oli joukkueaika-ajo. Movistar voitti ja ensimmäisenä maalilinjan ylittänyt Jose Joaquin Rojas ehti jo iloita johtajanpaidastaan ja antaa haastatteluja - mutta valkovihreäraitaisessa paidassa ajaakin tänään Alejandro Valverde. Rojas sai näet kolmen minuutin aikasakon, koska oli antanut työntöapua Andrey Amadorille kahdesti ja Nelson Oliveiralle kerran.

    Etenkin Movistarille kahdella sekunnilla hävinneessä ja toiseksi tulleessa BMC-tallissa oltiin vahvasti sitä mieltä että sääntöjen mukaan koko joukkuetta eli jokaista ajajaa olisi pitänyt sääntöjen mukaan rangaista minuutin aikasakolla. Tämä olisi tietysti nostanut Rohan Dennisin kilpailun johtoon ja heikentänyt merkittävästi Valverden menestymismahdollisuuksia. Englanninkielisten sääntöjen mukaan niin olisikin ilmeisesti pitänyt toimia, mutta ranskankielisten sääntöjen voidaan tulkita määräävän että vain työntäjää ja työnnettävää voidaan rangaista ja niin tehtiinkin, sakkoa tuli kullekin minuutti per rikkomus. Tämä oli täysin oikein, sillä UCI:n säännöissä lukee myös että erikielisten versioiden eroavuuksien kohdalla ranskankielinen sanamuoto ratkaisee.

    Arvoitukseksi jää olisiko tuomaristo ylipäätään puuttunut asiaan ellei BMC olisi julkistanut videota ja mm Tejay van Garderen tweetannut aiheesta viidellekymmenelletuhannelle seuraajalleen...


    UCI:n sääntöjen monitulkintaisuudesta, eri kilpailujen tuomaristojen epäjohdonmukaisesta linjasta ja kommissaarien mielivaltaa lähentelevistä tulkinnoista on muuten hyvä esimerkki Tirreno-Adriaticon kuudennen etapin tasoristeystapaus. Ainoat säännöissä mainitut tilanteet joihin tuomariston on puututtava ovat kun hatka jolla on yli 30 sekunnin keula joutuu pysähtymään ja se ajetaan puomin ollessa alhalla ja kun peloton menee poikki osan päästessä ennen ääni- tai valomerkkeja radan yli ja osan jäädessä odottamaan.

    Nythän hatka (jossa Joonas Henttalakin oli mukana) onnistui kasvattamaan johtoaan vähän yli kahdesta vähän yli viiteen minuuttin, mutta sääntöjen mukaan se oli nimenomaan sellainen tilanne jossa "no action shall be taken and the closed level crossing shall be considered a mere race incident". Kuten kilpailua seuranneet hyvin muistavat, tuomarit kuitenkin pysäyttivät hatkan ja määräsivät sen odottamaan pääjoukon häviämän ajan.

    Sääntökohta jonka kenties voidaan tulkita mahdollistavan tämän on tyypillistä UCI-sääntötekstiä: "Any other situation (prolonged closure of the barrier, etc.) shall be resolved by the commissaires." Koska missään ei määritellä missä vaiheessa normaalista tasoristeyksen suljettunaoloajasta tuleekin "prolonged closure", se on näköjään täysin tuomariston vapaassa harkinnassa - minkä jälkeen se voikin tehdä haluamansa päätöksen edellisistä sääntökohdista piittaamatta.


    PS Maantiepyöräilyssä on tietenkin vähän niin kuin esimerkiksi jääkiekossa että sääntöjä tiukasti tulkitsemalla "pelistä ei tulisi mitään" tai ainakin silloin jouduttaisiin puuttumaan moniin seikkoihin joita lajin historiassa on opittu pitämään normaaleina ja siihen kuuluvina tapoina ja piirteinä.

  14. #674
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Jottei jäisi väärää mielikuvaa, selvennetään nyt sen verran että Rojas ei missään tapauksessa työntämällä avustanut joukkuetovereitaan, vaan ohjasi heidät eteensä junassa. Ihan sitä perusturvallisuushommaa jota näkee joka kisassa kun liikutaan eri vauhdeilla.

  15. #675
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Englanninkielisten sääntöjen mukaan niin olisikin ilmeisesti pitänyt toimia, mutta ranskankielisten sääntöjen voidaan tulkita määräävän että vain työntäjää ja työnnettävää voidaan rangaista ja niin tehtiinkin, sakkoa tuli kullekin minuutti per rikkomus. Tämä oli täysin oikein, sillä UCI:n säännöissä lukee myös että erikielisten versioiden eroavuuksien kohdalla ranskankielinen sanamuoto ratkaisee.
    No kyllä ne nyt sit oli päättäneet antaa voiton BMC:lle TTT:ssä:

    http://www.cyclingnews.com/news/bmc-...d-for-pushing/

  16. #676
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Jottei jäisi väärää mielikuvaa, selvennetään nyt sen verran että Rojas ei missään tapauksessa työntämällä avustanut joukkuetovereitaan, vaan ohjasi heidät eteensä junassa. Ihan sitä perusturvallisuushommaa jota näkee joka kisassa kun liikutaan eri vauhdeilla.
    No jo nyt on on helvetti mitä pelleilyä UCIlta ja järjestäjiltä!!!

    http://video.eurosport.co.uk/cycling...50/video.shtml

    Tuolla video. Eihän tuossa nyt mitään työntämistä tapahdu. Normaalisti ohjas vaan jonossa valuvan kaverin eteensä että hei, mee sää mun eteen. WTF! No, BMC saa twitterissä aika negaa osakseen että mitä itkupillejä jne.

  17. #677
    Pahoittelen mahdollista väärän mielikuvan aiheuttamista ja ennenkaikkea sitä etten ollut älynnyt UCI:n pystyvän ns. nukkumaan yön yli ja heräämään noin paljon viisaampana. Sanavalinta oli tarkoitettu käännökseksi säännöissä lukevasta, mutta videolinkki olisi tietenkin ollut paikallaan jotta jokainen kiinnostunut olisi voinut halutessaan saada tapahtuneesta paremman käsityksen.

    Lisään pari linkkiä joissa tätä kuollutta hevosta surutta hakataan:
    http://www.velonews.com/2017/03/news...nya-ttt_433309
    http://www.podiumcafe.com/2017/3/21/...star-catalunya
    http://road.cc/content/news/219600-v...egally-pushing

    Sääntöpykälät englanninkielisenä esim täällä:
    http://www.thebikecomesfirst.com/bmc...nya-ttt-video/

  18. #678
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    No jo nyt on on helvetti mitä pelleilyä UCIlta ja järjestäjiltä!!!

    http://video.eurosport.co.uk/cycling...50/video.shtml

    Tuolla video. Eihän tuossa nyt mitään työntämistä tapahdu. Normaalisti ohjas vaan jonossa valuvan kaverin eteensä että hei, mee sää mun eteen. WTF! No, BMC saa twitterissä aika negaa osakseen että mitä itkupillejä jne.
    Tällaisen käsityksen minäkin sain; paimentamista, mutta ei työntämistä. Katsoin juuri €-sportin uusinnan.
    Taitaa tulla sääntötulkintojen puolesta mielenkiintoinen kausi?
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  19. #679
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Tällaisen käsityksen minäkin sain; paimentamista, mutta ei työntämistä. Katsoin juuri €-sportin uusinnan.
    Taitaa tulla sääntötulkintojen puolesta mielenkiintoinen kausi?
    Olihan tuossa vähän erikoista taktikointia, vaikka nuo kaksi työntämistä mitkä näin vaikuttivat melkoisen harmittomilta. Mutta tuo saman numeron pysyminen viimeisenä (4), nuo työnnöt ja pysyttäytyminen pitkään jälkijoukon valvojana viittasi joukkuetaktiikkaan, jotain sääntöjä tuossa varmaan koeteltiin. Tuollaista en ole aiemmin nähnyt enkä sääntöjä tunne, luotan tuomareihin.

  20. #680
    The Inner Ringin kommenttiosastolla vahvoja mutta perustellun tuntuisia ja asiallisesti esitettyjä mielipiteitä tästä alkaen: http://inrng.com/2017/03/the-moment-...comment-163663

    Tiivistäen: periaatteessa sama käsitys kuin rhubarbilla yllä, joskin vähemmän niukin sanoin esitettynä. Rojas oli tässä se heikoin lenkki joka halusikin pysytellä (välillä) viimeisenä ja ohjasi käsipelillä viimeiseksi tulossa olleen ottamaan paikan edestään. Sekä Amadoria että Oliveiraa pidetään vahvempina TTT-ajajina jotka tuskin olisivat edes tarvinneet työntöapua (jottei rakoa edelläajavaan olisi päässyt syntymään) vaan autettavaksi nähdään Rojas joka sai hyrrän tai telaketjun kierrossa nåin aina yhden ylimääräisen peesivuoron.

    Ja samoin kuin rhubarb, tällaisia "kommunikaatiokosketuksia" on käytetty iät ja ajat eikä niihin ole puututtu eivätkä ne ole sääntöä kirjoitettaessa tarkoitettuja työntöapuja. Nyt vain BMC:n vähän likaisena keinona käyttöön ottama tuomariston painostus sosiaalisen median ja pyöräilyn olemusta ja lajin hienouksia tuntemattoman suuren yleisön ja kuin narusta vedettävien toimittajien avulla tuotti tulosta,

    En voi olla kovin paljon eri mieltä.

  21. #681
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Missä on se kuuluisa Rule #5 Harden the Fuck Up, kun sitä tarvitaan?

  22. #682
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Tänään Katalonian ympäriajossa melkoinen loppunousu.
    ___________________________
    Kare Eskola:
    PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.

  23. #683
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Taitavat kataloonit tuossa kuvassa hieman liioitella tuota mäkeä, kun tv-kuvassa kerrottiin strategisiksi mitoiksi 8,4km keskijyrkkyydellä 9% ja max 20%.

    Edit: Sehän on tietenkin selvää, että Froomen kuntohuippu on Heinäkuulla, mutta mies näyttää olevan jo nyt varsin hyvässä kondiksessa.

  24. #684
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Tänään vaaditaan Kataloniassa alamäkiajotaitoja.
    ___________________________
    Kare Eskola:
    PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.

  25. #685
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Onko joku seurannut miten kävi niin, että Froome on kakkosporukassa yli 13 minuuttia perässä?

    JK. Selinin lyhyen selityksen perusteella ei vaan ole ollut valppaana ison hatkan lähtiessä. Kuulostaa kyllä eksoottiselta olla niin unessa.
    10k-kerhon jäsen

  26. #686
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Kai siellä kohta aletaan vaihtamaan nastarenkaita alle ja pilkkihaalaria päälle?

  27. #687
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Onko joku seurannut miten kävi niin, että Froome on kakkosporukassa yli 13 minuuttia perässä?

    JK. Selinin lyhyen selityksen perusteella ei vaan ole ollut valppaana ison hatkan lähtiessä. Kuulostaa kyllä eksoottiselta olla niin unessa.
    Aikaeron suuruudesta päätellen on varmaan käynyt merkkausvirhe ihan alkuvaiheessa. Ajateltu ettei juuri tuota väliä tarvitse vetää kiinni, ja sitten todetaan hetki myöhemmin ettei perävaloja enää näy eikä ole mitään takeita että saisi kiinni edes yrittämällä.

    Hienoa kuvaa, kun 18 minuuttia perässä oleva porukka ajaa kesäisissä maisemissa ja samaan aikaan kärkiporukkaa ympäröi umpihanki vajaassa kilometrissä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  28. #688
    Cyclingnews livereportin alkaessa oli ajettu 46 km ja splitti oli tapahtunut, ero oli 30s. Trek ja Movistar pistivät vauhtia. ero kasvoi nopeasti minuuttiin, sitten hitaammin puoleentoista. Team Sky kavensi eron minuuttiin, sitten se vakiintui kahteen. Sky yritti vielä kerran muttei taaskaan saanut kiinni kuin sen puoli minuuttia. Puolivälissä eli 90 km kohdalla ero oli 2.30 ja se tuplaantui seuraavien 10 km aikana. Sky retkahti ja luovutti.

    Jälleen kerran päivän kiinnostavin ja merkittävin tapahtuma jäi katsojilta näkemättä, Ehkä kommenteista tai espanjankielisistä jutuista löytyy tarkempia kuvauksia ratkaisevista hetkistä.

    Ehkä Team Sky oli suunnitellut tekevänsä jotain etapin mahtinousussa ja Froomen oli tarkoitus yrittää häneltä jo odotettuun tapaan karkuun Valverdea laskussa - eikä talli ollut valmistautunut siihen että muillakin oli omia, tästä poikkeavia suunnitelmia...

  29. #689
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Eikös viime Vueltassa Sky nukahtanut vähän samalla tavalla?

    Joo näköjään 2016 Vueltan 15. etapilla Sky onnistui jotenkin samantyyppisesti uinahtamaan ja Froomelta ehkä meni Vueltan voitto juuri tuon takia sivu suun. Pikkuisen on vielä joukkuetaktiikassa hiomista ennen grand toureja.

    http://www.cyclingnews.com/races/vue...ge-15/results/

  30. #690
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    ^Muistan tapahtuman, Selin vanhempi jaksoi taivastella "riittävästi".

    P.S. Clentadorin hehkutus saisi jo riittää.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •