ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 30 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #871
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.932
    Nelikantit on vakiokamaa pari hunttia maksavissa hybrideissä, aikamoista rosvousta asennella moisia toista tonnia maksaviin fillareihin. Eikös tuossa GT:ssä ollut jotkut ihan sysipaskat kiekotkin, joista paukkuu pinnat heti poikki?

  2. #872
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    ^^^endurance ei oikein sovi käyttöpyöräksi koska siinä ei ole paikkoja kiinteille lokasuojille. Toivottavasti seuraavassa päivityksessä canyon korjaa virheen

  3. #873
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuronen Katso viesti
    Omaan silmään tuo ratkaisu on tehty kustannussyistä: kasettikeskiö ja FSA Vero-yhdeistelmä ei ole kallis.
    Tuollaiset osat ei pistä samoin silmään kuin vaihteiden ja jarrujen osat eli markkinoinnissa hyödynnetään highlightseja, mutta vähemmän näkyvissä kohteissa säästetään. Mielikuva on kuitenkin selvä, pyörästä löytyy 105-sarjan osia ja sillä mielikuvalla sitä myydään aivan kuten markettipyöriä myydään Shimanon vaihteilla. Kumpa muidenkin osien osalta muodostuisi yhtä selvät mielikuvat eli GT:n voimansiirron perustana on Altuksen tai Aceran tasoiset osat.

    Miten raati suosituksia antaessaan arvioi Alex ATD470 vanteen laadukkuuden?
    Mohkku muokkasi tätä : 20.03.2017 at 08.35

  4. #874
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dayton Katso viesti
    Haluaisin noin tonnin cyclon käyttöpyöräksi ja vapaa-ajan lenkeille. Tallista ei löydy erikseen maantiepyörää, joten cyclon pitäisi taipua myös kesäisin asfaltille. Kaupunkikäyttöä on arviolta 90% ajasta, ja työmatkaa on noin 10km/siivu huonokuntoista päällystettyä tietä pitkin. Maastoajeluihin löytyy jo läski, joten mahdollista maastokäyttöä en painota.

    https://www.canyon.com/fi/road/infli...te-al-8-0.html kallis, täys hydr. jarrut, 105-osasarja, renkaat päivitettävä sileämpiin
    https://www.evanscycles.com/gt-grade...-bike-EV281668 mek/hydr. jarrut, 105-osasarja (näitä tuntuu saavan kauden loppuessa tonnilla eli hinnassa vähän ilmaa?)

    Noihin kahteen malliin olen päätynyt. Argumentteja toisen paremmuudesta/huonoudesta tai vaihtoehtoisesti jokin muu malli?
    Onhan tuo kieltämättä aika törkeää markkinointia GT:ltä, jopa malli nimi on 105. Yksi on tuo bilteman kampisetti ja toinen mainostus hydraulisista jarruista. Vaikka näissä hy/rd jarruissa ei sinällään olekkaan mitään vikaa, niin kovinkaan moni pyörän ostaja ei ehkä käsitä, miten paljon kalliimmat (ja paremmat) nuo canyonin hydr kahvat ovat. Canyonissa ihan pätevät dt swissin vanteet ja kohtu arvokkaat x-one renkaat. Kyllä taas GT käyttää surutta hyväkseen aiempaa arvostusta.

  5. #875
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Arvioni Alex-vanteista ja nelikanttikeskiöstä, myös käytännön tuomana kokemus, että niitä voi olla hyvinkin laadukkaita. Takaahan nelkantti myös keskiömuhvin kierteellisyyden. Molempia noita tapaa myös hyviin runkoihin kasattuna

  6. #876
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Arvioni Alex-vanteista ja nelikanttikeskiöstä, myös käytännön tuomana kokemus, että niitä voi olla hyvinkin laadukkaita. Takaahan nelkantti myös keskiömuhvin kierteellisyyden. Molempia noita tapaa myös hyviin runkoihin kasattuna
    Totta kai nelikantti keskiötä on tehty laadukkaina ja laadukkaisiin pyöriin. Mutta nykyään tuollaista fsa:n veroa laitetaan vain sen vuoksi, koska se ei maksa yksittäisiä kymppejä enempää.

  7. #877
    Kasettikeskiöhän on idioottivarma,huoltovapaa ja kustannustehokas.

    Shimanolta löytyy hyviä ja skf:ltä vielä parempia.

    Lisäksi harvemmin vaatii edes kierteiden rotsausta uudesta rungosta.

  8. #878
    Kuronen Guest
    Tässä GT Graden kuitumallissa ei ole kierteitä keskiössä, mutta nelikanttikammet on. Varmasti kiva ja edullinen päivitettävä, tuo keskiö kampineen.

    http://www.wiggle.co.uk/gt-grade-car...ure-road-bike/

  9. #879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietäjä Katso viesti
    Canyon on kivan musta ottaisin sen. Hitsaussaumat on aika tökerät. Vaijerit menee ylä- ja alaputken kautta siitä en pidä. Keulaa ei voi säätää. Plus muuta pienen pientä mokaa. Itsekin ajelen saksalaisella merkillä, joten saksalaiseen laatutyöhön voi luottaa.
    Edit: Tuon halkaistun satulaputken säätövara on kanssa vähissä.
    Nuo vaijerit ja hitsaussaumat häiritsevät myös allekirjoittanutta. Yllättävän paljon kaikkea pikkuvikaa noin kalliissa pyörässä. Tässä vaiheessa tulee miettineeksi, että alle puolet maksavalla XXL cyclolla pärjäisi varmaan ihan yhtä hyvin ja voisi antaa anteeksi kaikki pikkuviat... Tiedä sitten paljonko pyörälle tulee hintaa, jos alkaa päivittelemään jarruja/kiekkoja/Tiagraa


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Vastaavaan käyttöön Canyonilta itse ottaisin Endurace CF 7.0. Saman hintainen kuin Inflite AL 8.0.


    Edit. Katsoin väärin. Tuo Endurace CF 7.0 ei ole levyjarruilla, joten siltä osin suosituksen voi unohtaa. Levyjarrullinen kuiturunkoinen Endurace on tietysti kalliimpi. Sopii kuitenkin max. 33mm rengas, jos budjetti kasvaa...tai sitten Endurace AL Disc 6.0 1249:- jos sopii yhtä leveä rengas (n.33mm). Tätä en alurunkoisesta tiedä.


    Enduracen AL:n geometria on S-kokoisesta ylöspäin Infliteä leppoisampi. Suurempi stack.
    Olen pitkäselkäinen ja -kätinen kaveri eli vähän sporttisempi ajoasento olisi haussa. Ultimaten geometria näyttäisi myös hyvältä, mutta nuo levyjarrulliset versiot maksavat maltaita. Miten tuollainen maantierunko kestää katukiveyksiä ja muita epätasaisuuksia?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onhan tuo kieltämättä aika törkeää markkinointia GT:ltä, jopa malli nimi on 105. Yksi on tuo bilteman kampisetti ja toinen mainostus hydraulisista jarruista. Vaikka näissä hy/rd jarruissa ei sinällään olekkaan mitään vikaa, niin kovinkaan moni pyörän ostaja ei ehkä käsitä, miten paljon kalliimmat (ja paremmat) nuo canyonin hydr kahvat ovat. Canyonissa ihan pätevät dt swissin vanteet ja kohtu arvokkaat x-one renkaat. Kyllä taas GT käyttää surutta hyväkseen aiempaa arvostusta.
    Juu kyllä tuo on selvästi 105 Mix ja Canyonissakin on jotkut RS-mallin kammet? En oikein usko tuohon GT:seen, sillä brittilehdet arvostavat sitä yli kaiken ja vastaavasti Saksan testeissä pärjää huonosti.

  10. #880
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dayton Katso viesti
    En oikein usko tuohon GT:seen, sillä brittilehdet arvostavat sitä yli kaiken ja vastaavasti Saksan testeissä pärjää huonosti.
    Voi johtua monestakin eri syystä, mutta yksi pyöriin liittyvä asia on käyttäjän asettamat vaatimukset. Yhdelle sopii tietynlainen pyörä, toiselle toisenlainen. Joku arvostaa mukavuutta ja vakautta, toinen herkkäliikkeisyyttä jne. Samoin yksi pyörä voi toimia joissain olosuhteissa eri tavalla kuin toinen. Hyvää tai huonoa pyörää ei siis välttämättä ole. Noissa asioissa on suuri merkitys rungolla, kiekoilla ja renkailla. Hyväksikin arvioidun pyörän ominaisuudet saattavat muuttua raskaammilla kiekoilla/renkailla ja saman pyörän eri (vuosi)malleissahan osat vaihtelevat. En ole tutustunut Gradeen, mutta jos siis pitää jostain sen paremmasta mallista, saattaa pykälää halvempi olla erilainen voimansiirron osien lisäksi myös ajettavuudeltaan. Sitä on näissä nettispeksailuissa kuitenkin vaikea arvioida. Kiekot ja renkaat ovat asioita, joista täsmällistä tietoa ei juurikaan ole tarjolla.

    Jos testissä ei täsmällisesti kerrota, millainen testattu pyörä ominaisuuksiltaan on, voi olla parempi jättää testi lukematta.

  11. #881
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietäjä Katso viesti
    Saksalaisilla cycloilla itse ajelen ja eipä ole tarvinnut pettyä. Maantiepyöriin suosittelen niin kallista hiilikuiturunkoa kuin lompakko kestää. 11bar 23mm renkaat eivät anna mitään anteeksi. Laadukas käsintehty hiilikuiturunko suodattaa pahimmat iskut pois. Cycloissa 35mm renkaat helpottavat kummasti. Alumiinirunko on yhtä hyvä. Sekä et tarvitse mitään Lezynen 500€ 15bar visakoivukahvaista lattiapumppua laittamaan 12bar maantierenkaisiin. Vaan ihan peruspumppu riittää cyclon renkaille. Jos ajelee jossain Tsadissa niin tienpinta saattaa olla tarpeeksi sileä maantiepyörän renkaille. Mutta muuten kyllä cyclo on voittamaton peli tienpinnan suhteen.
    Tarkoitit ehkä molempiin renkaisiin yhteensä? Pientä liiottelua nyt näissä jutuissa, myös tienpinnan laatujen suhteen.

    Ihan hyvin 90-100 PSI toimii 25mm maantierenkailla, eli noin 6.2 - 6.9 bar.

    Kallis hiilikuntorunko ei itsessään takaa parasta ajomukavuutta, se riippuu rungon mallista, materiaaleista ja valmistajasta. Ohjaustanko, satula ja kiekot vaikuttavat asiaan paljon.

  12. #882
    Olen hankkimassa ensimmäistä "oikeaa" fillaria ja cyclocrossaria tekisi mieli.

    Budjetti: 1000-1500€
    Saatavuus: kivijalkakauppa pk-seudulla

    Toistaiseksi olen vasta vähän netissä katsellut, enkä ole vielä kauppaan asti ehtinyt. Tässä on tämän hetken löydöt:
    http://www.cyclecenter.fi/tuote/giant-tcx-slr-2/
    http://www.cyclecenter.fi/tuote/ridl...-10-disc-2016/
    http://www.cyclecenter.fi/tuote/x-tr...y-105-mix-mdb/

    Nämä menevät hiukan yli budjetin:
    http://velosport.fi/verkkokauppa/fin...105-p-59500-11
    https://bas-shop.fi/index.php/polkup...ce-pro-17.html
    Kannattaako hydraulisiin levyjarruihin satsata, jos ajo on 99% maantiellä?

    Ja sitten vähän halvempia (ja huonommilla osilla):
    https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/302...eltainen-48-xs
    http://www.cyclecenter.fi/tuote/ridl...-20-disc-2017/
    Osiahan voi päivittää paremmiksi vaikka vuoden päästä, jos ajo vielä maistuu.

    Mitä näistä suosittelisit? Ja saa toki ehdottaa muitakin.

  13. #883
    TetedeCourse Guest
    Cyclocross on mielestäni pyörä, jolla ajetaan kaikilla alustoilla ja kaikenlaisissa säätyypeissä - siksi hydr levyjarrut. Muitakin mielipiteitä on olemassa. Pyydä päästä koeajolle ja valitse se joka tuntuu mukavimmalta.

  14. #884
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Hydraulisissa on aika suuri preemio. Jos on 11v 105 osat jarrut voi päivittää hydraulisiksi myöhemmin 300-400€. Tärkeintä on kuitenkin olla sellainen pyörä mikä sopii itselle ja millä haluaa ajaa.. Osia voi aina ostaa myöhemminkin

  15. #885
    Minä kun olin hieman maantiepyörän ja cyclon vaiheilla (varsinkin kun maastoajo ei kiinnostanut), niin mitenkä tämä sopisi työmatka- ja kaupunkiajoon? Maantiellä olisi varmasti mukavampi ajella kuin cyclolla. https://www.rosebikes.fi/bike/rose-p...lic/aid:891931 Painoa on paljon, mutta pelkällä kiekkojen päivityksellä saisi 300-400g pois?

  16. #886
    tempokisu Guest
    Cyclo sopii erinomaisesti työmatka/kaupunki/asiointiajoon. Mun mielestä maantielenkitkin menee ihan ketterästi, ja jos onkin hieman painavampi fillari, niin saahan siinä enempi reeniä ja enempi kulutusta; jalkavoimat kasvaa ja painonhallinta helpottuu suosittelen.

  17. #887
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Tuskin tulee huonoinkaan osamaksusopimus yhtä kalliiksi kuin uuden pyörän kiekkojen päivittäminen 300-400 gramman takia.

  18. #888
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahuji Katso viesti
    Hydraulisissa on aika suuri preemio. Jos on 11v 105 osat jarrut voi päivittää hydraulisiksi myöhemmin 300-400€. Tärkeintä on kuitenkin olla sellainen pyörä mikä sopii itselle ja millä haluaa ajaa.. Osia voi aina ostaa myöhemminkin
    Jos on täydellinen 105 osasarja vannejarruineen onko myös rungossa ja keulassa paikat valmiina hydraulisille osille vai taitaa mennä runkokin uusiksi. Vaiko onko rungot nykyään molemmilla jarru optioilla?

  19. #889
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.712
    Cycloissa harvemmin 105:n vannejarruja eli eiköhän siellä mekaaniset levyjarrusatulat roiku haarukanpäissä..

  20. #890
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Kannattaa muistaa että muutos vannejarruista levyjarruihin vaatii myös yleensä eri kiekot. Levyjarrukiekoissa ei ole yleensä jarrutuspintaa ja vannejarrukiekoissa ei ole paikkaa levyille. Lisäksi navan leveys takana on levyjarruissa joko 135 tai 12mm läpiakselilla 142

  21. #891
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Eikös tuossa puhuttu vaijerilevyjen muuttamisesta hydraulisiksi.

  22. #892
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59
    Kun tarkemmin luki viestiketjua ja vaivautui katsomaan pyörien speksejä niin levareista tosiaan kyse. Ja tuokin totta että ei noita 105 jarruja CX pyörissä yleensäkkään ole

  23. #893
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Hydrauliset johdot on 5.5mm paksuja (tavallisesti 5mm?), joten huonolla tuurilla voi olla ettei sopisi sisäisiin vaijerinvienteihin tai mahtuisi muista tiukoista paikoista.

  24. #894
    nakamura10 Guest
    XXLssä taas cc reilun 600e (-40%), luulisi että lähes tonnin pyörässä osat on jo sorasta parempia?

  25. #895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ALVIR Katso viesti
    ...että ei noita 105 jarruja CX pyörissä yleensäkkään ole
    Siis 105 jarrut ovat nykyään hyvinkin yleisiä cycloissa. Vannejarrut taas alkavat olla cyclokäytössä menneisyyttä, aivan kuten ajatus 105-osasarjasta vain vannejarrullisena maantieosasarjana.

  26. #896
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Siis 105 jarrut ovat nykyään hyvinkin yleisiä cycloissa. Vannejarrut taas alkavat olla cyclokäytössä menneisyyttä, aivan kuten ajatus 105-osasarjasta vain vannejarrullisena maantieosasarjana.
    Siis jos puhutaan 105 tai muista shimano maantieosasarjoista niin näissä ei vielä erikseen taida olla osasarjaan kuuluvaa hydraulista jarrusarjaa (kahva + jarrusatula), lukuunottamatta Dura-acea.
    ALVIR muokkasi tätä : 24.03.2017 at 08.15

  27. #897
    ^Kappas, joo. Tarkasti ottaen olet oikeassa. Shimano ei olekkaan kategorisoinut hydraulista 505 sarjaa kuuluvaksi 105-osasajaan. Kuten ei myöskään 685 kahvoja ja 805 jarruja Ultegraksi. Kaikki muuthan tuon jaon kyllä ovat tehneet, eli 105 hydraulisena noita myydään ja markkinoidaan

  28. #898
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    112
    Kellä tietoa?

    Olemme etsimässä cyclocrossia lyhelle naiselle. Hänen pituutensa on 153cm ja jalanmittauksen perusteella runkokoko asettuisi tuonne 43 - 44 tietämille. 46 on käyty katsomassa muutamasta merkistä, mutta ne on osoittautuneet kaikki suuriksi. Vaatimuksena fillarille olisi sekä lenkki, että retkikäyttö..eli luultavammin alurunko ja tarakka/lokasuoja kiinnitysmahdollisuus täytyy olla.

    Kyseisen kokoiselle asiakasryhmälle tuntuu olevan todella vähän tarjolla yhtään mitään cycloissa. Merkejä on katsottu, fillarimessuilla käyty, liikeitä kieretty, soiteltu liikeisiin, mutta yleensä se vastaus on..ei oo vaikka ostajia kyllä niille olisi luultavasti enemmänkin.

    Kyselenkin siis nyt, jos jollakulla olisi jo olemassa olevaa parempaa tietoa, mistä ja minkä merkkisiä kannattaisi ehkä alkaa kysellä?

    Kiittäen

  29. #899
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Olisiko Surly Straggler 650B sopiva?

  30. #900
    ^^Kyllä taitaa mennä 650 kokoon ihan väkisin. Malleja löytynee eri valmistajilta, mutta hypistelemään ei ehkä ihan helposti pääse. XXL mainostaa nyt tälläistä https://www.xxl.fi/giant-tcx-espoir-...132243_1_style

    Mitään käsitystä ko. härvelistä ei itselläni ole, mutta tuon kanssa pääsisi ainakin mallaamaan kokoa ja ajoasentoa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •