Joo. Eikö ihmiset opi?
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
No mitenkään bikefitteriä arvostelematta ja tietämättä miten ko tulokseen on päädytty, niin yhden runkokoon isommalla ei tarvis satulaputki ainakaan olla max asennossa ja pyörä näyttäis tasapainoisemmalta. Ainakin minun silmään tuollanen ylipitkä satulaputki setuppi on aina no no. Se vaan näyttää pöljältä. Se mitä olen pro kuskien pyöriäkin katsonu niin harvemmin tuollaiseen törmää.
Ja mikä on pitkä mies? Jalan sisämitta? Runkokoko?
Jos ei isommalle rungolle mies taivu niin sitten kannattais venyvyyttä hakea venyttelemällä jos matalaan asentoo haluaa..
Sent from my iPad using Tapatalk
Tuli pestyä maantiecyclän rataspakka kun tuli sitä Maguran jarrunestettäkin 200 €:llä... Aika liukasta. Otin sitten kuvat katraasta samalla.
https://goo.gl/photos/mpf64sxa2gKQXdC4A
Juhalla varsin nätti haaremi, läskistä kippuratankoiseen.
I väntan på ännu dåligare tidet
Juhalla on kyllä hieno kokoelma.
Eiköhän se ole ihan sama mitä joku keskinopeusmies täällä foorumilla ulisee pyörän mitoista, jos se kuskista tuntuu hyvältä niin se on hyvä. Taidan kohta ihan kaikkien ulisijoiden kiusaksi laittaa kuvan omasta kippuratankoisesta niin saatte lisää ulinan aihetta.
Tosi komea setti Juhalla ja etenkin Pivot on äärimmäisen haluttavan näköinen.
Niin ja on ehkä hyvä muistaa että suomenkielessä tykkääminen on myös jonkinlaisen (enemmän tai vähemmän subjektiivisen) mielipiteen muodostamista ja sen esittämistä eikä vain tätä Facebook-, Instagram- ym meininkiä.
Seuraavaksi mä muuten menetän yöuneni sen takia että mä maastopyöräilyyn täydellisen perehtymättömänä en näe enkä ymmärrä mitä eroa on Juha Jokilan Pivotilla ja Santa Cruzilla - tai siis mihin käyttötarkoitukseen toinen on niin paljon parempi tai huonompi että molempia tarvitaan. (Ei sillä, etteikö miehellä kuin miehellä olisi oikeutta omistaa kahta pyörää joiden ajo-ominaisuuksissa ei perustavanlaatuisia eroja ole - mutta uskoisin että niillä kuitenkin on erot jotka tuntija näkee ja tietenkin ajaja itse jokaisella lenkillään tuntee.)
Toinen on selkeästi rouheampaan maastoon tarkoitettu enska/trail pyörä ja toinen on xc-tykki. Täältä artikkelin loppuosasta voit lukea maastopyörän alalajien eroista tarkemmin, mikäli Englanti taittuu. http://www.bikeradar.com/gear/articl...s-guide-46712/
^^No, Cruzilla on jo ajettu 4 kesää ja sitten tuolla galleriassa on se vuosikymmenen vanha Nicolai, jotka piti yhdistää yhteen täysjoustoon, eli hommasin Pivotin. Nicolai menikin yllättäen tyttären käyttöön ja Cruzi tuli iskarihuollosta niin hyvän tuntuisena, etten ole kiirehtinyt myymistä.
Pivot ja Cruzi on silti varsin erin tyyppisiä monella tavalla, että ei se ihan perusteetonta olisi pitää molempiakin vaihtelun vuoksi.
Juhalla ja Monroella molemmilla hyvännäköiset kokoelmat.
edit: poistettu topikkiin kuulumaton tokaisu
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
OT:nä: Suomalaisen miehen keskipituus on noin 179 cm, joten pitkäksi mieheksi sanoisin vain heitä, jotka ylittävät 180 cm. Jos deitti-ilmoituksessakin nainen hakee pitkää miestä niin kyllä sitä tuolta 180 cm suunnalta haetaan. Muuten on korkeiden korkojen kanssa liian vähän pituuseroa.![]()
*
La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie
En ole mitannut, mutta sanoisin että sopivasti.
191cm / 95cm, liikkuvuudessa ei rajoitteita ja ”notkeuskin” fysioterapeutin mukaan kohdallaan. Ei oikein viitsi ottaa suurempaa runkokokoa ulkonäön tms takia kun tuo on sopiva. Tuohon ei bikefittiä tehty, ajoin samanmallisella ja kokoisella rungolla viime kaudella yli 10tkm eikä kertaakaan tullut mieleen että olisi väärä koko. Tolppa ei muuten ole maksimissa vielä.
Kuvakulmakin noissa vaikuttaa, jossain kuvassa satulatolppa näytti vielä pidemmältä. Mutta niin tai näin, kaikki tallistani löytyvät pyörät näyttävät samanlaisilta ja kaikki ovat juuri sopivia minulle! Minun silmääni pienemmän dropin pyörät näyttävät kummallisilta…
twitter: @Myrkkykieli
^tai vaihtoehtoisesti hakemalla sen pidemmän naisen treffeille vaikka Ferrarilla...
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Onhan näitä sanontoja..
Kyllä pitkänkin kanssa pärjää kun pääsee vaakatasoon ja
Milli on vähän housuissa mutta paljon lompakossa,,
Kuvakulmahan tuossa Monroen kuvassa hämää kaiken lisäksi mikä korostaa satulaputken pituutta. Omaan silmään aivan passeli kokonaisuus pitkälle kuskille. Rumemmalta se isompi runko näyttäis lyhyemmällä miinus stemmillä. Enemmän noita pitkiä satulaputkia ja stemmejä näkee pro tasolla matalemman ajoasennon takia, kun valitaan poikkeuksetta se pienempi runko.
Topikin luenteeseen kuuluu myös kritiikin antaminen mikä on hyväksyttävää jos pyöränsä laittaa esille. Kivempi vaan jos pyörä aiheuttaa keskustelua et sen puolesta saa jatkaa. Kieltämättä kuitenkin ihmetyttää monesti keskinopeusmiehen kommentit, kun vaikuttaa siltä että kritiikki osuu kalleemman puoleisiin pyöriin millon mistäkin syystä.
Hinnalla sinänsä nyt mitään väliä ole mutta kyllähän sitä kalliilta värkiltä odottaa enemmän ja ei noista xxl:n halpispyöristä jaksa innostua edes kommentoimaan. Kritiikki kuuluu asiaan ja turha siitä kenenkään on vetää hernettä nokkaan (varsinkaan ulkopuolisten) Mun mielestä Monroe suhtautui kritiikkiin hyvin ja siitä respect hänelle. Jos ei mitään kritiikkiä kestä niin pitäkää ne kuvat sitten kotialbumeissa.
Näkyy niitä poikkeuksiakin olevan.
Marcel Kittelin kauden 2015 pyörä oli L-kokoinen Giant Propel SL, stemmi 140mm ja saddle setback noin 11 cm.
http://www.bikeradar.com/road/gear/a...nced-sl-43446/
Kaudella 2016 Specialized Venge, rungon koko 58.
Aiemmin postatuista saman merkkisistä alempi näytti aavistuksen hassulta isolle miehelle, ainakin näin tavallisen kuntopyöräilijän silmiin![]()
Ompa Kittel lyhyt, vain 188 cm. Satulakin vain 802 mm keskiöstä.
Keskipituutta laskettaessa on otettu huomioon myös vanhemmat ikäluokat jotka ovat olleet merkittävästi lyhyempiä. Jos otetaan mukaan vain nuoremmat ikäluokat eli 1983 syntyneet ja nuoremmat, miesten keskipituus on pyöristettynä 181 cm.
PS Ylläolevastahan seuraa sekin että keskipituus kasvaa vielä hiukan. vaikka aikuisikään kasvavat ja syntyvät ikäluokat eivät enää pitenisikään.
PPS Omalla kohdalla on käynyt niin että varusmiesikäisenä olin keskimittaa pitempi, sitten keskimittainen ja nyt keskimittaa lyhyempi, vaikka mittanauha on koko ajan näyttänyt lähes millilleen samaa lukemaa.
PPPS Jottei olisi aivan off-topic, kiitoksia maastopyörätyyppien eroja hiukan selventävästä linkistä!
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...inesta/717353/
Ainakaan viimeiseen 20-vuoteen kasvua ei ole juurikaan ollut kuin leveyssuunnassa...
sori ot
Kirjanmerkit