-12 astetta on valmistajan antama raja ja kokemuksesta tiedän että tätä kannattaa kunnioittaa.
-12 astetta on valmistajan antama raja ja kokemuksesta tiedän että tätä kannattaa kunnioittaa.
Ai ne on nyt antanut oikeen tollasen rajan? Muistelin et jossain twitter tms. kommentissa oli, että älä aja pakkasella.
Sinänsä tuo -12 menis aika yksiin myös omien huomioideni kanssa:
-10 ei oo ollu ongelmia, mutta yks lenkki -17C ja tuli 20mm sägiä stealthi reverbiin, vaikka mielestäni en edes nostellut satulasta, kun se ei ollut yläasennossa.
Mulla hissitolpan mukavuus ylittää nuo mahdolliset talvi-sägin riskit ja aika hyvänä noi on pysyny (pl. tuo -17), kunhan ei nyi satulasta ylös silloin, kun satula ei ole yläasennossa.
Mikäli on vähän säätäjän vikaa, niin stealthi reverbistä voi aika helposti vähentää sitä sagia, ettei joka kerta tartte viedä täyteen huoltoon.
Kirjottelin vähän ohjeen tynkää jos kiinnostaa: http://t3mppu.kapsi.fi/2017/01/07/re...everb-stealth/
Ajattelin jatkossakin ajaa maastolenkit reverbeillä ympäri vuoden, myös vaikka pakkasta olisi yli 12 astetta.
Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/
Mitenkäs tuollaisen Reverb Stealthin poistaminen rungosta onnistuu fiksuimmin; onko helpompi vaan irroittaa letku vivun päästä ja vetää letku tolpan mukana ulos rungon läpiviennistä?
Vai tulisiko liitin kyllä rungon läpi jonkinlaisella todennäköisyydellä jos sen ottais irti tolpan pohjasta?
Ymmärtääksnei tässä versiossa ei ollut sitä pikaliitintä tolpan pohjassa...
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Oletko siis ottamassa kokonaisuudessaan pois vai pelkästään tolppa irti esim. huoltoa varten?
Muistaakseni kytkimen päässä on pienempi liitin, jolloin voi olla helpompi vetää letku pois tolpan mukana.
Mutta ei se tolpankaaan päässä oleva kovin paljoa isompi halkaisijaltaan ole. (muistaakseni työnsin omani paikoilleen juurikin se pää edellä)
Jos taas olet irroittamassa tolppaa huoltoa varten ja letku saa jäädä runkoon:
Mulla on riittänyt, kun irroittaa kytkimen tangosta, jolloin saa sen verran löysää, mitä ensimmäiseen kaapelikiinnikkeeseen on.
Ainakin itsellä tällöin saa vedettyä tolpan letkuineen ulos rungosta ja sitten kiintoavaimilla se letku irti tolpan päästä.
Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/
Otan kokonaan pois, en halua Reverbiä, se nappi on toivottoman kamala käyttää omille lapasille ainakin...
Tuli siis uuden pyörän mukana moinen, ja mietin että miten saan sen siitä helpoiten ja vähimmällä sotkulla pois, tai että mahtaako saada pois niin että ei tarvisi ilmata, tai taitaa seuraava omistaja joutua eniveis ilmaamaan kun omaan pyöräänsä asentaa...
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Sulla pitäis olla tolpan mukana tullut punainen tappi missä on kierteet molemmissa päissä. Vipu irti ja ruuvaa tappi letkun päähän. Vedä tolppa pois rungosta.
ei ole viellä hirveästi ajoa alla, ennen ollut reverbbi mutta ei tämäkään kyllä huono ole. Vähän kahen vaiheilla että ostaisiko reverbin vai ajelisiko tällä. Reverbissä houkuttelee se portaattomuus. Yllätyin miten hyvin tuo trs toimii, aikaisempaa kokemusta ei kyllä ole mekaanisista tolpista itsellä.
Olikos tuo 9point8 nyt ainoa toimiva hissitolppa tällä hetkellä? Uuden fillarin mukana tuli taas tuo Reverbi ja se saa lähteä kyllä takuuhuollon kautta myyntiin heti kun alkaa taas sägittämään.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
9point8 Fall Line toiminut moitteetta nyt 14 kk täpärissä. Ei mitään ongelmia. Ajoa kesät-talvet. Suosittelen.
2 x Thompson Covert Droppereita käytössä nyt kaksvee / 1.5vee, ulkolämpötilassa majailleet aina ja ajoa ympäri vuoden.
Zero problemo. Eivät tunnu ees jähmivän pakkasilla. 9point8:t kuulemma hyvejä kans, mut jos tarttee seuraava toloppa ostaa
niin Thompsoniin investoin.
Nykyinen GravityDropper toiminut nyt jo nelisen vuotta pelkällä, pari kolme kertaa kesässä tapahtuvalla, putsaamisella ja rasvaamisella a) ~10minuuttia
Mikäs on tällä hetkellä edukas, luotettava ja sisäisellä viennillä oleva 150mm hissitolppa? Ei huvittais maksaa 300-500e...
Lokakuun lopusta saakkaa ollut käytössä Yep-Components Uptimizer. Ei valitettavaa.
Onko kukaan huoltanut itse bontragerin dropperia? Ei oikein löytynyt netistä huolto ohjeita saatika varaosakittejä.. Ehkä en vaan osaa etsiä oikein.
Kursorisen tuttavapiirin kokemusten perusteella Giant Contact SL. Jos putken koko kelpaa.
https://www.cyclestore.co.uk/giant_c...1030?source=aw
http://www.mbr.co.uk/reviews/seatpos...er-post-review
Memento mori
Kyselin tuota bontdragerin dropperin huoltoa yms. Ymmärtääkseni sekin toimii jollakin kaasupatruunalla. Todella toimivalta tuntuu ja portaaton säätö on erinomainen ajossa. Eniten mietityttää mitähän mahtaa käydä kun patruunasta loppuu "vääntö". Pitääköhän pyörä kiikuttaa trekin myyntipisteeseen ja maksaa maltaita uudesta patruunasta jonka itse vaihtamalla saisi vähintäänkin puoleen hintaan. Tulisikohan vaan halvemmaksi vaihtaa koko dropperi.. Toivottavasti ei ole lähitulevaisuuden kysymys.
Näköjään Rockshox tuomassa uutta vipua Reverbiin.
Ihan hyvältä näyttävä, saa nähdä kun hinnat tulevat ilmoille.
Toistaiseksi menee vielä normaali vasemman käden nappula joka on Wolftooth Remountin avulla siiretty tangon alapuolelle.
Onkos Foxin transferista vielä kokemuksia kellään. Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta pitääkö tuo tosissaan lähettää huoltoon kerta vuodessa? Saako tuon 9point8:in vaan heittää paikalleen ja unohtaa vai pitääkö huoltaa kuinka useasti? ICE V8 alkaa mennä hermot, kun sisäpuolen muoviosia pitää olla vaihtamassa parin lenkin välein.
"Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson
Kirjanmerkit