En tiedä mistä johtuu, että joillakin menee vapaarattaita ja taas toisilla ei.
Itellä tuli 2FAT pro:lla jotain 2500km ja nyt interceptorilla (jalcon 90mm vanne) jotain <1000km, mutta koskaan ei ole mennyt vapaaratas rikki. Tosin empä ole noita koskaan mitenkään huoltanut.
Kyl se menee. Ite vaihdoin budin jj 4.8 ku kehä leveni 10mm. Eipä jumbollakaan ihan hirveesti tilaa jää. Akseli meni myös mulla poikki ja heti kaveri huollossa sano jotta taitaa tulla uudempi 90mm jalco tilalle.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Laiton 3liteen tollasen Topeak explorer tubular rack:in. Hieman sai jalkoja venyttää ja käännellä, mutta hyvin istuu. Tukiraudat riittää just, että sai vaateriin. Runko kokoa s. Edullinenkin oli, paikallisessa 39 euroa.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Mikä satula sulla Jopo81 on? 4 pro mukana tuleva satula on omaan persukseen liian kova. Fiilis on sama kuin istuisi vanerilevyn päällä.
https://m.bikester.fi/499779.html
Tuollainen halpis kokeilussa. Hyvälle tuntunut ainakin tähän saakka👍
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Mahtuuko BR 2250 takavanne White interceptoriin minkälaisilla muutoksilla (mitä pitää vaihtaa keskiöön)? Ymmärtääkseni tuossa interceptorissa on vähän kapeampi kuin 197mm, olisko ollut 194mm.
https://www.bike-discount.de/en/buy/...71/wg_id-17949
Toi on vielä suunnitteluasteella, nyt oon viimein keskittynyt noihin kilsoihin 😅
Kohta on tosin suvikumeihin siirtyminen edessä, noilla alkuperäis vanteilla meni talvirenkaiden kanssa tubeless vähän virittelyksi että sinänsä vanneasiakin on pinnalla... Tosin kevät menee vielä alkuperäisillä
Kuidut olis tietysti hyvät, tuntuu vain pahalta laittaa pelkkiin kehiin enemmän kuin pyörään 🤔
Millaisia päivityksiä muilla tohon Comppiin on vannepuolella? Onko hyviä suosituksia?
4 fat interceptor 1600€ tänään.
Mutta ainoastaan 4 oli jäljellä ja nekin M kokoa ainoastaan
Olipas onnistunut ja hyvä päivitys vaihtaa Compiin 1x8 tilalle 1x10.
-Janne
Tuli hommattua ystävänpäivätarjouksesta tämän vuoden lite. Nyt tullut rullattua muutamia satoja kilsoja sillä ja vähän kyllästyttää tuo vaihderumba... Nyt kysyisin viisaammilta ja kokeneemmilta että millä setillä sais päivitettyä 1x10 tai mieluummin 1x11 voimansiirron pyörään? Olisko jollain heittää suoraa linkkiä tarvittaviin osiin? Myös kuituhaarukka ja renkaat tulee päivitykseen jossain vaiheessa eli niistäkin kaipaisin neuvoja..
Itse vaihdoin 4comppiin alla olevan 42 hampaisena:
https://www.bike24.com/1.php?menu=10...product=178143
Käy alkuperäiselle vapaarattaalle
Lisäksi Eturatas kannattaa päivittää esim 30T tai 32T hampaiseksi, kampiisi käy 104bcd jaolla olevat tuon isomman rattaan paikalle.
Itsellä nyt edessä 30T joka tuntuu varsin sopivalta, pienempää en kaipaa.
104bcd pienin saatavilla oleva ratas on tuo 30t
Jos haluat vielä pienempää, kammissasi olevan pienemmän rattaan Bcd on 64.
Tällöin ketjulinja jää sisemmälle mutten usko sen haittaavan.. isomman rattaan tilalle voit laittaa sitten vaikka bashringin
Sitten vain poistat etuvaihtajan, ylimääräisen rattaan edestä ja vasemman puolen liipaisimen
Hinnat eturattaissa parista kympistä eteenpäin
Uusilla osilla noin kahden sadan paukku, fillaritorilta tulee vastaan myös hyviä settejä halvemmalla
Noiden uusien upgrade kittien hinnat näyttää heittelevän jonkin verran. Uskoisin 1x10 ja 1x11 senttien hieman halpenevan 12 pakan myötä, saa nähdä
Mennyt talvi ajaessa, niin että ei ole kerenny edes foorumia lukemaan. Joku kyseli onko joku tehnyt kiekoille päivityksiä..mulla kävi mielessä että kasaisin uudet kiekot koossa 29+ toiseen whiten runkoon. Kasasin kaverille hopen navoille eastonin kehät jne. niin siitä ajatus. Ei pahan kallista..
XXL verkkokaupassa vaihtelee koko ajan tarjonta, nyt ei saa mitään, mutta pari päivää sitten bongasin Fat 4 Pro:n normi hintaan. Outo meininki...
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
Ei kellään vielä mitään tietoa ole, että minkälaisilla osilla Fat 5 Pro mahtaa olla?![]()
Esuli mistä saat hommattua spessun rungon whiten tilalle? 2000$ maksaa ainut mikä on sattunut silmään runkosettinä...kiinasta saa tietysti vaikka millä merkillä tarroitettuna hiilarirunkoja, mutta sellaista tuskin tarkoititJos aitoja saa jostain edullisesti niin kerro ihmeessä ihan mielenkiinnon takia.
Jos alumiinisen fatboyn rungon saa irtaallaan tehtaalta hankittua, niin se ei välttämättä olisi pahan hintainen.
Fillaritorilla olis Salsa Beargreasen L-koon hiilikuiturunko 900 euroon. Hienolta näytti, jos ei muuta.
-Janne
Niin tuo Esulin postaus oli vuodelta 2014.
Tainnut pyöräkin vaihtua jo ajat sitten
Toi spessun runko vaihto oli lähinnä vitsi. Läskit ja pyörät on vaihtunut jo parikertaa. Laitoin itse 3fat liten 2016 osat kaikki kerrasta uusiksi. Sramin X9 vaihteisto, BB7 jarrut ja kiekot 2Fat prosta(mulefut). En ollut 2fat pron:n retki ominaisuuksiin tyytyväinen. Nyt olen retkeillyt 3litellä ja ollut tyytyväinen.
Kunnes vaihdan Kona unittiin?
Kolme kuvaa kertoo enemmän kuin tuhat sanaa..![]()
Äsken 4compin vanteille väänsin JJ4.8 hirvisäkki-tubeleksena. Kun hihnalla hieman kiristi alkuun nousi kumi helposti vanteelle 3-4bar paineella napsauttimessa.
Napsautin syntyi eilen vanhasta nestesammuttimesta: kannattaa valita tuommoinen jauhesammuttimen sijaan niin pääsee siivoamisen kanssa helpommalla![]()
Vanteen teippasin gorillalla että sain heijastinteipin ja nipat piiloon hirvisäkkiltä.
Lyhyen koeajon kesti tihkumatta kovalla paineella, aika näyttää miten jatkossa pienemmillä
Vikassa kuvassa sälät mitä tarvitsee.
Käytin vielä vaa'an kautta: alkuperäinen sisuri painoi 430g kpl ja vannenauhat 200g per rengas: 1260g lähti siis pois yhteensä.
Tilalle pari kierrosta teippiä ja 200g litkua per rengas
Syntynyt painonsäästö siis noin 700g yhteensä pyörivistä massoista.
JK- muokkasi tätä : 01.04.2017 at 21.43
Njaahas, tää White 3 Pro lähtee kyl kiertoon...
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
Kirjanmerkit