Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
Kusetusta tai ei, siinä vaikea kysymys. Mun osalta lukemat taitavat olla 4/4 eli neljä kertaa olen käynyt ostamassa jonkin tuotteen ilmoituksessa mainittuun alennettuun hintaan ja neljä kertaa kassalla on pyydetty alentamaton hinta. (En ymmärrä ison talon kassaohjelmistoista yhtään mitään, mutta jo 80-luvulla osattiin jokaisen Valintatalon kassakonetta komentaa pääkonttorista käsin kun laivalastillinen banaaneja piti myydä tiettyyn hintaan.)

PS Kolmasti on kassahenkilön täytynyt ensin soittaa osaston myyjälle ja tiedustella onko asiakas oikeassa, neljännellä kassapäätettä ei edes neuvoa puhelimitse kysymällä saatu näyttämään oikeaa alennettua hintaa vaan piti erikseen kirjoittaa lasku.
Varmastikkin tarkoituksellista toimintaa. Minuakin korpeavat kaikki pikku jutut. Esimerkiksi viimeksi huomasin motonetin myyjän kysyvän -"Kuittia?" kysymyksen jokaiselta asiakkaalta. Vähän luulen, että tämäkin on koulutettu kaikille myyjille. Palautusprosentti pienenee väkisin, jos kuittia ei ole. Tuohon pikaiseen ja odottamattomaan kysymykseen on helppo vastata äkkiä kieltävästi, koska näinhän tehdään yleensä maitokaupassakin.