Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
Pointti on olennaisesti se, että ei sitä BePron kohdistustarraa välttämättä edes tarvitse kampeen, sillä podin kohdistus ei ole ihan millimetristä kiinni. Tärkeintä on, että podissa oleva viiva on jotakuinkin kammen keskilinjassa. BePron dynaaminen kalibrointi (tasamaalla 30 s tasaisella kadenssilla) korjaa nimenomaan podin pienen asentovirheen. Jos podi on liikaa vinossa dynaaminen kalibrointi epäonnistuu.

PowerTap P1 on juuri siksi näistä kolmesta teknisesti hienoin ja helpoin asentaa, että sen voi asentaa mihin tahansa kulmaan suhteessa kampeen. Uuden asennuksen jälkeen P1:t ottavat vajaan minuutin kunnes havaitsevat, että missä kulmassa poljinakseli on suhteessa kampeen. Beprossa podi on kiinni akselissa ja akseli vedetään lukkomutterilla oikeaan kulmaan. Vectorissa podi asennetaan erikseen oikeaan kulmaan. Kummassakin podin tarkka asento varmistetaan kalibroinnilla.

Jotkut ovat pitkässä tasajyrkässä nousussa törmänneet siihen, että P1 on yhtäkkiä luullut että esim. se 7 % onkin tasamaata ja kalibrointi on mennyt kesken ajon perseelleen. Tuota korjattiin kai jonkun firmispäivityksen yhteydessä, mutta en ole varma että miten. Yleisesti kaksipuolinen P1 on näistä kolmesta teknisesti monimutkaisin ratkaisu, eikä välttämättä ihan kypsä tuote vielä. Yksipuolinen BePro lienee teknisesti yksinkertaisin.
Kaikki edellä mainittu käy järkeen ja pitänee paikkansa, mutta ilmeisesti vector 2 podin asento ei ole kriittinen jolloin se toimisi hyvinkin pitkälti samalla tavalla kuten P1:n toiminnan kuvaat. Alla lainaus V2:n asennusohjeesta.

TIP: Power and cadence calculations are not impacted by the orientation of the pedal pod. Garmin recommends placing the pedal pod on the leading edge of the crank. When the crank is in the forward position, the pedal pod should be pointing downward.


Sent from my iPad using Tapatalk