FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 155 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 55 105 145 153 154 155 156 157 165 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.621 - 4.650 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Pitäisikö läskinkin pinnojen kireyttä tsekata?
    Itte käytin 3 vkoa / n. 300 km uuden pyörän oston jälkeen renkaat tarkastuksessa. En tiedä tarttiko niille oikeasti tehdä mitään, mutta pääsinpähän noudattamaan suosituksia ja ostamaan mielenrauhaa 40 eurolla.

Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

Mikä olisi järkevä kampisetti surlyn jätskiautoon ? 197 perä ja tällä hetkellä race facen turbinet direct mount rattaan kiinnityksellä. En tiedä onko niissä vikaa, vai onko jaloissa vain liikaa voimaa, koska tuo ratas kestää kireällä muutaman sata kilometriä ja sitten löystyy ja sitten naksuu. Onko tässäkin niin, että halvalla ei saa hyvää ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Mikä olisi järkevä kampisetti surlyn jätskiautoon ? 197 perä ja tällä hetkellä race facen turbinet direct mount rattaan kiinnityksellä. En tiedä onko niissä vikaa, vai onko jaloissa vain liikaa voimaa, koska tuo ratas kestää kireällä muutaman sata kilometriä ja sitten löystyy ja sitten naksuu. Onko tässäkin niin, että halvalla ei saa hyvää ?
    Mutteri väännetty 40Nm tiukkuuteen?

Laita lukitetta siihen cinch kiristinmutterihärpäkkeeseen.

Itse pistin heti uutena tervaa, saa helposti lämmittämällä auki

Voiko tuo ratas napsua lenkin alussa ja sitten hiljentyä??

Joku napsuu keskiön seudulla ekan kilsan ajan melko voimakkaastikin aina lenkin alussa, mutta vaimenee sitten täysin. Just tommonen raceface direct mount systeemi. Kammet pyörii nätisti ja rutinoitta kun ottaa ketjun pois joten laakereitakaan en epäile.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti

Joku napsuu keskiön seudulla ekan kilsan ajan melko voimakkaastikin aina lenkin alussa, mutta vaimenee sitten täysin. Just tommonen raceface direct mount systeemi. Kammet pyörii nätisti ja rutinoitta kun ottaa ketjun pois joten laakereitakaan en epäile.
    Voi. Itsellä tekee lähes samaa, mutta vähän eri. Hieno ulkoisesti, mutta paska sisäisesti tuo direct mount systeemi.

Onko taka-akseli kireällä

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Onko taka-akseli kireällä

Kyl mulla ainakin pitäis olla. Toki tommosesta läpiakselista missä on se kiristyslinkku päässä, on hieman vaikee arvioida sitä momenttia.

Pole Taiga SnowTrail

Ok. Juu hankala sanoa. Mullakin välillä natisee putkelta ajaessa.
    PF121 keskiö.

Itse asensin epähuomiossa RF Aeffectin aluksi tuon normi (?) cinch ohjeen 50Nm:lla (http://www.raceface.com/media/B10186...stallation.pdf) ja nitisi ja natisi jonnin verran. Noissa ohjeissahan/systeemeissä on eroa enemmänkin mutta katsoin vain nuo momentit tuosta väärästä.
    Hiljeni kummasti kun laittoi tuon 61Nm mukaan(http://www.raceface.com/media/B10187...lation-Web.pdf). Eikä ole sen jälkeen ollut mitään ongelmia, ~1500km ajettu karkeasti arvioiden.

Ihan vaan jos joku muukin vilkaissut netistä väärää ohjetta niin kannattanee tarkistaa.

Uusi projekti lähti käyntiin...

*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Uusi projekti lähti käyntiin...

Huh, upea sininen😊

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Morottaja Katso viesti
    Mulla on käytössä meiserin accugage 15 psi ja hyvin on pelannut, ainut mitä kaipaa on bar asteikko.
    Tuossa accugage kuvassa on merkintäkynällä raaputettu merkinnät 0,1bar-1,0bar, jotka sitten permanent tussilla vahvistettu. Jostain syystä tämä mittari näyttää nykyään 0,2 bar liian alhaisia lukemia. Ei johdu kyllä merkinnöistä, sillä niiden teon jälkeen mittari toimi vielä useita kuukausia. Ainoa näistä kuvan mittareista, joka toimii alhaisilla paineilla moitteitta, on tuo Topeak Joeblow.

^Toi Topeakin läskipyöräpumppu on kyllä hyvä. Sillä tulee pumpattua ilmat niin läskin kuin plussankin kumeihin. Kätevää kun ei tarvi erikseen mittarilla mittailla.

Blackborow Guest

Varmaankin. Mulla napsuu toisinaan. Tuosta dm:stä luulen sen kuuluvan. Pitää käyttää auki ja vetää pitkällä varrella kiinni kunhan kelit vähän lämpiää.

Mitä mieltä kannattaako vielä harkita mulefutteja, jos on tarkoituksena luotettava tubeless "halvalla" ? Tarkoitus kasata DT Swiss 350 big ride navoille retkeilykelpoiset tubelessvanteet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Mitä mieltä kannattaako vielä harkita mulefutteja, jos on tarkoituksena luotettava tubeless "halvalla" ? Tarkoitus kasata DT Swiss 350 big ride navoille retkeilykelpoiset tubelessvanteet.
    Miksi et osta suoraan DT Swiss BR2250 kiekkosettiä ? Vai tuleeko toi irtonavoilla, mulefuteilla ja itse kasaamalla paljonkin halvemmaksi ? Tuota dt:n settiä on kuitenkin näkynyt 600-700€ hinnoilla myynnissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Miksi et osta suoraan DT Swiss BR2250 kiekkosettiä ? Vai tuleeko toi irtonavoilla, mulefuteilla ja itse kasaamalla paljonkin halvemmaksi ? Tuota dt:n settiä on kuitenkin näkynyt 600-700€ hinnoilla myynnissä.
    Ei ole niin poomminvarma tubeless DT:n vanteella ja vannekin hieman löysempi kuin Mulefutti. Mulefutti toiminut kaikilla kavereilla tubelessinä 100 % toisinkuin DT BR2250, jossa ollut ongelmia teippauksien ja renkaiden tiivistymisen kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Ei ole niin poomminvarma tubeless DT:n vanteella ja vannekin hieman löysempi kuin Mulefutti. Mulefutti toiminut kaikilla kavereilla tubelessinä 100 % toisinkuin DT BR2250, jossa ollut ongelmia teippauksien ja renkaiden tiivistymisen kanssa.
    Mul on molemat kehät käytössä ja mä kyllä tykkään DT:stä. Mulefutti ei houkuttele renkaanvaihtoihin, koska se on niin tiukka. Muuten on molemmat pelannu ihan täysin, tubeless toimii ja kehät on kestäny.

Pole Taiga SnowTrail

Mul on molemat kehät käytössä ja mä kyllä tykkään DT:stä. Mulefutti ei houkuttele renkaanvaihtoihin, koska se on niin tiukka. Muuten on molemmat pelannu ihan täysin, tubeless toimii ja kehät on kestäny.
    Mulla kans DT:n kehät ja helposti onnistu tubeless fattystripperillä. Mitään ongelmia ei ole ollut sen jälkeen. Ainoo ongelma vaan on tuon stripperin saatavuudessa, tällä hetkellä taitaa saada vaan tuolta Ameriikasta tilattua.

Mulla ainakin vakuumipussimenetelmällä onnistui kerralla tubelessit DT:n kehille ja lisäksi helpompi tehdä kuin pelkällä teipillä. Nytkin menty monta kuukautta pumppuun koskematta. Pitäis muistaa ettiä kaupasta sitä riistasäkkiä, sillä olisi varmaan vielä helpompaa.

DT:n kehät on huiput. Kokemusta Mulefüteista ja näistä. Lisäks tuo DT:n kiekkosettki o niin kevyt, että paljo saa latoa euroja jonoon jotta paremmat saa.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Garymies Katso viesti
    Mulla ainakin vakuumipussimenetelmällä onnistui kerralla tubelessit DT:n kehille ja lisäksi helpompi tehdä kuin pelkällä teipillä. Nytkin menty monta kuukautta pumppuun koskematta. Pitäis muistaa ettiä kaupasta sitä riistasäkkiä, sillä olisi varmaan vielä helpompaa.
    Teitkö sen youtube-videon ohjeen mukaan? Mietin vaan että voisikohan sen keskikaistalesilityksen jättää pois, eli tulisi vaan yksinkertainen muovi. Vai mikähän idea sillä on. Jonkun vannenauhan kuitenkin ajattelin jättää alle.

Voi jättää pois. Se on vissiin suoraan näkyvissä ja kestää paremmin pieniä kolhuja. Mulla esim jätesäkistä tehty tubelessi. Etusessa vannenauhana toimii jesari+pakkausteippi. Takusessa dt:n sisällä ollut musta vannenauha.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MK16 Katso viesti
    Teitkö sen youtube-videon ohjeen mukaan? Mietin vaan että voisikohan sen keskikaistalesilityksen jättää pois, eli tulisi vaan yksinkertainen muovi. Vai mikähän idea sillä on. Jonkun vannenauhan kuitenkin ajattelin jättää alle.
    Suurin piirtein tän videon systeemillä tein
    https://www.youtube.com/watch?v=KUr5LDjBi_s
    Mun vannenauhoista ei tullut aivan noin siistejä kuin videossa, kun yksin väsäsin enkä jaksanut tehdä noin hyvää silitysalustaa, mutta hyvin on toiminut ja eihän ne sieltä mihinkään näy. Oranssi teippi on mulla alla. Varmasti toimisi myös yksinkertaisella muovilla. Tulevaisuudessa tosiaan aattelin jollain säkillä kokeilla, niin jää silityshomma pois.

Omia mulefutteja en kyllä tiukoiksi pääse sanomaan. Ensiasennus-bulldozerit irtos kun kämmenellä painoi omaa massaa apuna käyttäen. Sen jälkeen bud ja lou on irronneet pelkästään peukulla painaen. Varsinkin se alkuperäinen teippi on niin liukasta, että matalilla paineilla lou vuoti toiselta puolen ajossa (tubeless, stania sisällä). Mulefut + gorilla + bud on pitänyt, ja tuota yhdistelmää en ole kertaakaan purkanut.

Bugisella softalla lähetetty

Toleranssit lienee suurehkot tässä fillarimaailmassa. Orkkis mulefutti oli niin tiukka irroittaa vanteelta että luulin sen hajoavan. Kaverilla sama homma sen pyöräs.

Pole Taiga SnowTrail

Tuota Fatboy ketjua ei lue kukaan, joten kysymys tänne. Toimiiko dt swiss big ride napa 190mm perässä qr adaptereilla? Tuotahan ei siis ole saatavilla kuin 12mm akselilla ja Fatboyn takanapa on qr.

Edittiä, näyttää toimivan: https://www.dtswiss.com/Accessories/...p-solution-MTB
    Tctic muokkasi tätä : 01.03.2017 at 14.38

Laitoin fättiin etuloksun, ja taakse asssaverin, kummatkin fatille tehty. Hyöty puhdas nolla, kuski ihan yltäpäältä kurassa ja kaiken lisäksi noi on saatanan rumat.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •