^Ei mittaa tarpeeksi matalia? kyllä mulla ainakin pienin lukema on 0.1bar mutta jos tuon alle pitää näyttää niin sitten...
^Ei mittaa tarpeeksi matalia? kyllä mulla ainakin pienin lukema on 0.1bar mutta jos tuon alle pitää näyttää niin sitten...
Mä löysin ebaystä 0-15psi mittarin 17taalaa posteineen. Tossa on myös kpa asteikko, eli baaritkin löytyy pilkkua siirtämällä. Prestaventtiilille löytyy helpommin, toi oli listattu ATV eli mönkijä mittariks, kun halusin autonventtiilillä.
http://www.ebay.com/itm/ACCU-GAGE-AT...ZUJQe2&vxp=mtr
Suoritin tarkistusmittauksen kun lisäilin paineita nyt ennen lenkkiä:
Näytti 0.23bar -> tyhjensin 5s -> 0bar -> paino kumia kädellä -> ilmestyi 0.2bar. Muutama pumppaus lisää ja 0.22bar, uusiksi vähän vähemmän pois ja taas 0bar ja vähemmän painamalla 0.2bar. Schwalben Airmax Pro siis mittarina.. Sulla vissiin joku parempi versio?
Eipä toi sinänsä niin ongelma ole kun sisällä laittaa sopivat paineet, ei vaan voi tarkistusmitata ulkona mutta ainakin kovemmalla paineella piti <0.05barin tarkkuudella laskettu vs mitattu paikkaansa. Ois vaan halvalla voinu ostaa tollasen analogisen, mutta kun yks jo löytyy nii ei nappaa 30e:tä maksaa.. Psi:tä en ala tukemaan.![]()
Mulla airmaxi temppuilee pakkasessa. Ei meinaa pysyä päällä. Runkolaukussa ku ollu. Mahtaa patteri olla lopuillaan. Nuin löysiä paineita ei kyllä enää tarvi mittailla.
Tuollaisen askartelin T-liitoskappaleella suoraan pumpun letkuun. http://www.ebay.com/itm/0-30psi-0-2b...UAAOSw9mFWG5Ik
http://www.motonet.fi/fi/tuote/450404/T-liitin-o3-4mm
Eipä noita ole tullut mittailtua kun peukalo-etusormi -puristusanturi tuntuu olevan riittävän tarkka.
Ite käyttäny vain sisällä tota.. Herkkää hommaa alkaa oleen, etenki näillä lämpötilavaihteluilla. Eilisillä 0.15 bar ajopaineilla ois tänään ollu alle 0.1bar (0.08?) nii alkaa oleen taakse jo turhan vähän.![]()
Helpompaa kun lopettaa sen mittaamisen, tai siis käyttää mittaamiseen vain silmää ja sormia. 😜 Jos on liian lutussa niin suhauttaa vähän lisää.
Mulla meni kanssa tuo pron digimittari ikiuneen, joten voisin ostaa jonkun uuden analogisen. Paineet bareina ja riittää jos näyttää 0.3bar ylös päin. Suosituksia ?
Noh, viime talvena tuli ajeltua pääasiassa noin.. Tälle talvelle vähä erilaiset kuviot lumen/pidon/painon suhteen ja mielummin pumppaan sisällä lämpimässä jalkapumpulla 10 pumppausta per 0.1bar mitä ulkona -20C:ssä 40x samaan.. Ja kumpaanki päähän. Sen verran vanhanliitonmiehiä että pärjänny manuaalipumpuilla.![]()
Voisiko joku heittää tänne linkkiä jostain verkkokaupasta jossa olisi fättäreihin vanteiden "varkausestolukot"? Eli pika-lukko vaihtuu 5-koloon. Ei oikein terminologia taivu![]()
https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!
Tilasin sittenkin digitaalisen, koska ei löytynyt oikein muutakaan järkevää.
https://www.topeak.com/global/en/pro...-smartgauge-d2
Tuolla saa paineita laskettua ja patterinkin saa vissiin vaihdettua, niin koitetaan nyt tuollaista. Ainakin saanut hyvät arvostelut crc:n sivulla.
Näkyy olevan kaikenlaisia lukkoja tarjolla, erikoisavaimista numerolukkoihin.
http://www.cyclingabout.com/list-way...eatpost-locks/
tuo ainakin näkyy myyvän jotain 5-kolo versioita ja muitakin:
https://www.sjscycles.co.uk/skewers-security/
edit:
https://www.pitlock.de/en
Minulla on prota hajonnut jo kaksi kappaletta. En enää jaksanut mennä vaihtamaan.
Nykyinen mittarini on tuollainen 1bar-malli ja pätkä sisähalkaisijaltaan 5-millistä silikoniletkua. Toimii prestalla hienosti.
http://www.ebay.co.uk/itm/Pressure-G...item1e85f9b1d5
Itellä kans toi motonetin proo. Kolmas menossa ja viimeiseksi jää. Mulla on kellarissa n.10 lämpöö eikä se pelannu siinäkään lämmössä. Nyt ollu oikein sisällä pidempään ni kaikki toimii. Hiukan on rajallinen käyttö tuolla vehkeellä. Seuraavaks viisaria peliin...
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Olisko jollain tarvetta tuolle alumiiniselle on-onen og tangolle vaikka 40€ hintaan(sis.postit) ? Voisin tilata niitä useamman samalla, kun teen tilauksen sinne itse ja postitella töistä halukkaille niitä 40€ hintaan, jos se maksaa vielä tilaushetkellä tuon 34€. Laita yksityisviestiä jos kiinnostaa. Maanantaina varmaan kattelen sitten tilausta sisään, jos halukkaita löytyy.
Mulla on käytössä meiserin accugage 15 psi ja hyvin on pelannut, ainut mitä kaipaa on bar asteikko.
tarkoitus ensi kesäksi läskille 142/177 rakentaa 27+ kiekot ja tuli semmoinen pulma kehät millä porauksella offsetilla tai keskeydyt.
olisi tarkoitus kokeilla LBn kehät
https://www.lightbicycle.com/product...ess-compatible
vaihtoehtona nexti
http://www.nextie.net/premium-mountain-plus-NXT27XA45
onko nextien krokotiili tai jungle foxii parempi vaihtoehto?
Auttakaa kun en oikeastaan tiedä.
Moi, mulla on noilla samoilla navan leveyksillä Hugo 52 vanteet. Mielestäni tuommoinen +46-50mm vanteen sisäleveyttä on oikeen hyvä 3"-3,8" kumeilla, enkä kapeampia ottanut plussa pyöräänkään.
Niin kysynkin miksi et katselisi vähän leveempiä kehiä, ja keskelle porattuja tai n. 3 mm keskilinjan molemmin puolin...
Itse olisin ottanut 65mm kehät plussarenkaille läskipyörään. Olen nähnyt vierekkäin saman 3” renkaan i45 ja i50 (Hugo) kehillä ja jälkimmäisellä profiili näytti minun silmään huomattavasti paremmalta. Ero on yllättävän iso.
^ei o hajuakan noista ”+” keikoista siksi kysyn neuvojaennen kuin painan osta nappia.
siten kai on parempi
jungle fox II
http://www.nextie.net/plus-jungle-fox-52mm-NXT27JF52#writereview
tai crocodille, mutta millä porauksella parempi A, B, D?
http://www.nextie.net/plus-crocodile-50mm-NXT27CD50
^ En tiedä näistä hiilikuituvanteista mitään, olen kommentoinut ainoastaan leveyttä ja siitäkin varoitan, että moni muu on eri mieltä.
Läskinavoille kasaamisen näkökannalta Model A poraus on ihan ok.
Ok kiitosta molemmille.
Nyt ois -20% alea tarjolla... code 'PLANETXMAS16'
Täs pakkaset kiristy niin tuli mieleen että kuinkahan nuo läskipyörän tekniikka kestää tämmöstä alle -20. Jarruista lähtee vapaaliike mutta tuleeko niillekki joku raja vastaan että letkut paukkuu. Ainaki mettäkoneissa on se ongelmaVois kuvitella että joku vapaaratas saattas olla herkkä hajoamaan.
Minulla on kyllä täysjäykän läskin tekniikka kestänyt aktiivista talviajoa kaikissa lämpötiloissa. Täpärin iskunvaimennus ei tykkää kolmen kympin pakkasista.
Pitäisikö läskinkin pinnojen kireyttä tsekata? Nyt noilla DT BR2250-kiekoilla on ajettu reilu vuosi. Sormimääräisesti olen vähän pinnoja painellut, mutta se vähäinenkin näppituntuma mitä minulla kapeista on, ei sano näissä yhtään mitään. Toisaalta, mitään ajossa ilmenevää ongelmaa ei ole, joten pitäisikö olla korjaamatta.
Jos vanne on suora ja pinnat napakalla kireydellä kauttaaltaan, niin ei muuta ku kovaa ajoa. Ei se kapeasta kiekosta tuon suhteen eroa mitenkään.
Jaguar Mummopyörä vm.1950
Pole Taiga SnowTrail
Kirjanmerkit