GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 153 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 53 103 143 151 152 153 154 155 163 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.561 - 4.590 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #4561
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    ^ mulle ei nyt oikein aukee edellisen keskustelun perusteella mitkä noi kaksi muuta fillaria olisi...
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  2. #4562
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    43
    Tarkoitin että tuon Polen fillarigeometria vastaan noi muut geometriat. Messuilla mm Salsalla ollut nähtävillä noita elevated chainsstay geon fillareita ja noita taaksepäin taivutetulla seat tuben idealla on paljon pikkupajojen fatbikeissä mm http://advocatecycles.com/product/watchman/
    https://laudalle.wordpress.com/

  3. #4563
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    Eli käytännössä hyvin pitkä chainstay vs mahdollisimman lyhyt chainstay ja tämän vaikutus pyörän ajettavuuteen.

    Olisi kyllä ihan kiinnostava vertailu. Ja luulisi jotain eroa ja kerrottavaa olevan, kun kaksi ääripäätä kyseessä.

    Näyttää kyllä siltä, että lähes koko pyöräilymaailma vannoo mahdollisimman lyhyen chainstayn nimeen. Itse kyllä painavana kuskina tykkään vähän pidemmästä. Menee ylämäetkin sopivan rennosti lyhyestä ohjainkannattimesta huolimatta.

  4. #4564
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    43
    Chainstay voi olla myös pitkä tai normipituinen mutta polkijan painopiste viedään renkaan päälle taivutetulla seat tubella jolloin polkulinja jää keskiön taakse.
    https://laudalle.wordpress.com/

  5. #4565
    Milläs momenteilla olette kiristelleet läskienne hiilikuituhaarukan akselipultin (mikä menee eturenkaan läpi) ja ohjainlaakerin kansiruuvin (juu, tiedän, että periaatteessa pitää vain ottaa löysät pois mutta onko tuohon jonkinlaista ohjemomenttia, jos ei omaa hyvää näppituntumaa)? Silverbackin Scoop Singlen ohjeet jättivät sen verran arveilujen varaan, koskevatko ne yleisesti kaikkia malleja vai onko hiilikuituosia sisältävillä malleilla eri momentit, että haluan tässä varmistella asiaa. Esim. tuolle akselipultille ehdotettiin ohjekirjassa 24-29Nm:ää.

  6. #4566
    Blackborow Guest
    Sillä "kansiruuvilla" säädetään ohjauslaakerin kireys. Ei sille voi antaa mitään tarkkaa momenttia.

  7. #4567
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Sillä "kansiruuvilla" säädetään ohjauslaakerin kireys. Ei sille voi antaa mitään tarkkaa momenttia.
    Okei, muistelin vain jostain aiemmasta pyörästä, että sillekin olisi periaatteessa oma momentti (muistaakseni suht. alhainen luokkaa 2-4Nm). Toki olen sitten itsekin tähän pulmaan ratkaisua etsiessä huomannut, että harva mistään momentista puhuu, vaan juuri esim. löysien pois ottamis kireydestä.

    Onkos mitään tietoa tuosta hiilikuituetuhaarukan akselipultista vai onko noissa hiilikuituhaarukoissakin sitten ne akselin kiinnityskohdat sellaiset, että niissä ei tarvi ajatella hiilikuiturakenteen momenttiherkkyyttä (ohjekirjan mahdollisesti geneerinen 24-29Nm on kuitenkin suht. paljon, jos se tulisi nimenomaan hiilikuituosan kireydeksi)?

  8. #4568
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lauffin läpiakselipultissa lukee 12 Nm ja ohjainlaakerille muistan nähneeni 5 vai 6 Nm, vai oliko se Salsan ohjeesta. Mulla noin pienille momenteille mitään momenttiavainta ole, eli näppituntumalla.

  9. #4569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Lauffin läpiakselipultissa lukee 12 Nm ja ohjainlaakerille muistan nähneeni 5 vai 6 Nm, vai oliko se Salsan ohjeesta. Mulla noin pienille momenteille mitään momenttiavainta ole, eli näppituntumalla.
    Jep, kiitoksia. Kävin varmuuden vuoksi löysäämässä Scoop Singlestä ko. pultin 24Nm:stä 12Nm:ään. Toivottavasti Silverbackilta vastaavat kyselyihini, niin saisi tietää, uskoakko ohjekirjaa (joka ei kuitenkin viittaa nimenomaan hiilikuitumalliin) vai ei.

  10. #4570
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Metalli-inserttihän siellä kuituisenkin haarukan sisällä on akselia varten?

  11. #4571
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Metalli-inserttihän siellä kuituisenkin haarukan sisällä on akselia varten?
    Näin ainakin ollut muutamassa kuituhaarukassa mitä itse päässyt hypistelemään.

  12. #4572
    Silverbackilta tuli vastaus, että 9-13.5Nm on se suositusmomentti kuituetuhaarukan akselipultille. Se ehti jo olla yli vuorokauden 24Nm:ssä, mutta en ehtinyt ajaa pyörällä kuin kellarin käytävällä alle minuutin. Kuinkahan herkästä komponentistä on kyse vai onko se liikamomentti haitallisinta vain pitkällä tähtäimellä tai kun lähtee kovaan ajoon.

  13. #4573
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Laakerit siinä kuulemma menee rikki jos vääntää liian tiukkaan. Mutta tangostaki tulee sen verran raskas kääntää että kyllä sen huomaa jos meni liian tiukkaan.
    Liian löyhä rikkoo varmaan herkemmin.
    Ikinä en oo Newtonmetrejä mittaillu. Muutamat kierteet tullu korkattua.
    Satulaputken kiristimet tuntuu ainaki mun näppeis menevän

  14. #4574
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Laakerit siinä kuulemma menee rikki jos vääntää liian tiukkaan. Mutta tangostaki tulee sen verran raskas kääntää että kyllä sen huomaa jos meni liian tiukkaan.
    Liian löyhä rikkoo varmaan herkemmin.
    Juu no sen ohjainlaakerin kantaruuvin kanssa osasinkin ottaa iisisti (tietämättä Silverbackin suositusta jätin sen 3Nm:ään) mutta suurempi kysymysmerkki oli nimenomaan tuo kuituetuhaarukan akselipultti (mikä pitää eturengasta paikoillaan). Annoinkin tuosta Silverbackille palautetta, kun tosiaan veikkaan, että suuri osa Silverbackien ostajista (joista suuri osa lienee suht. untuvikkoja) katsoo sieltä ohjekirjasta suositusmomentiksi 24-29Nm tietämättä, että Silverback suosittelee 9-13.5Nm:ää.

  15. #4575
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Aijuu. Meikä luki taas vähä rivien välistä

  16. #4576
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Pälkäne
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
    Silverbackilta tuli vastaus, että 9-13.5Nm on se suositusmomentti kuituetuhaarukan akselipultille. Se ehti jo olla yli vuorokauden 24Nm:ssä, mutta en ehtinyt ajaa pyörällä kuin kellarin käytävällä alle minuutin. Kuinkahan herkästä komponentistä on kyse vai onko se liikamomentti haitallisinta vain pitkällä tähtäimellä tai kun lähtee kovaan ajoon.
    Eipä tuossa nyt pitäisi olla mitään peruuttamatonta tapahtunut.Haarukan alapäässä on kumminkin metalli-insertti,eikä momentti ollut mikään järisyttävän iso.Verkkokauppaan kannattaisi pistää kyllä palautetta kasausohjeista ettei vedä niitä hatusta.

  17. #4577
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mikähän tarakka istuu 2XL:kanssa? Bilteman levitetty versio ei mahtunu.

    Salsa Alternator 190:een ilmeisesti mahtuu?

  18. #4578
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mikähän tarakka istuu 2XL:kanssa? Bilteman levitetty versio ei mahtunu.

    Salsa Alternator 190:een ilmeisesti mahtuu?
    Toiseksi ylimmän vaakaputken kohdalla leveyttä on vähän vajaa 6 tuumaa. Luulisi 2XL:n tuohon menevän mikäli noin korkealle sen asentaa.
    Sivuttaisputket on jostain syystä taivutettu kaarelle alaspäin.

    Kuvassa alternator 190 maxxis fbr 4.8:n kanssa niin että tuo toiseksi ylin vaakaputki on noin renkaan leveimmällä kohdalla (ei ole keskellä koska ei ole kiinni alhaalta). Tuohon levenee reilusti alaspäin eli jos mahdollista niin nostamalla lisää tilaa renkaalle.


  19. #4579
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Kiitokset tästä. (y)

  20. #4580
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Eikö Polen omaan mee ?

  21. #4581
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Haluaisin fättäriin pikalukituksien tilalle turvalukot, White 3 Prohon. Näitä siis tarkoitan: https://www.bike24.com/1.php?content...Quick+Releases
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  22. #4582
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Eikö Polen omaan mee ?
    Asia kyselyssä, samoin hinta.
    Onhan toi Salsankin hinta jotain kipeetä vs. Biltema.

    Edit: Sain Bilteman levitettyä holkeilla. Rakenne vaan on sellainen että se putken mollukka estää Spyken vivun liikkeen.


  23. #4583
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Eikös ainakin pyörän oston yhteydessä ollut 100 ekkua / pää
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  24. #4584
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

    Polen oma oli 100e. Ja mahtuu paikalleen. Jouduin kyllä laittamaan palautetta kehitysehdotuksen muodossa, sillä ainakaan S-kokoiseen runkoon tarakkaa ei saa asennettua suoraan: runkoon kiinnittyvät puikot on liian lyhkäiset. Valmistajan oman tarakan näkisin mieluusti asentuvan ongelmitta, ilman 40euron lisäpalikkaa.

    Eli tilaukseen Salsan Post lock rack mountti ja ollaankin jo 140euron tarakassa...


  25. #4585
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ On se vaan maukkaan näköinen möyrijä. 😃👍

  26. #4586
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Oikase noitten puikkojen mutkat niin eiks ne "pitene" vaakaatasoasennukseen vaadittavat millit?

  27. #4587
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    ^^^Melko väkevän oloinen!

  28. #4588
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Oikase noitten puikkojen mutkat niin eiks ne "pitene" vaakaatasoasennukseen vaadittavat millit?
    En usko että riittää, lähellekkään. Salsalta löytyy myös 380mm puikkoja. 12€/pari. Ovat vaan liian paksuja. Joutuis porailuhommiin.
    Helpoin ratkaisu oli tilata toi klamppi.
    Helpointa tietty ois ollu jos tarakka ois istunu suoraan paikalleen. Kuten olettaisi.

  29. #4589
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Eli tuttua ja turvallista, kaikki tarttis itte tehrä...👺👺

  30. #4590
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Löytyisköhän jostain järkevään hintaan 0-1bar analogipainemittaria millä vois pudottaa paineita samalla?

    Ebaysta yms. löytynyt lähinnä 0-15psi versiota ja neki 30e nurkilla niin tulee vähän tyyris mittarinvaihdon jälkeen. Schwalben sininen ei näytä mittaavan tarpeeksi matalia..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •