GiantLostInLaplandElectrobikeBikeshop
Sivu 6 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 767

Aihe: Yt industries pyörät

M- ja S-kokoisia harkitsevien kannattaa huomata Outlet-puoli jossa on vielä tarjolla melkein kaikkia 2016 malleja. Itse huomasin vasta tänään heidän outlettinsa, mutta valitettavasti L-kokoja ei näkynyt olevan enää.

No vasta tänään pääsin ulos L-koon Jeffsy AL:n kanssa. Aikaisemmin mainitsin että riittäis Reverbi putki pohjassa mulle just kun oon 184 ja inseam 86. Vaelluskengät jalassa ei se niin ollutkaan. Kyllä sitä 3-4 senttiä piti nostaa ja sitten kun ei oo noin jäistä, lähden koittamaan vähän pitemmälle, luulenpa että nostan vielä.

Muuten tuntui kyllä mainion mittaiselta kaikin puolin, luontevalta. Ikävä kun ei oo nastoja, tänään olis kyllä tarvinnut. Pitääkö nyt alkaa niitä ISP:tä tilaamaan, mistähän 29" ISP:t tai vaihtoehdot saisi halvimmalla?

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti triggewrfish Katso viesti
    No vasta tänään pääsin ulos L-koon Jeffsy AL:n kanssa. Aikaisemmin mainitsin että riittäis Reverbi putki pohjassa mulle just kun oon 184 ja inseam 86. Vaelluskengät jalassa ei se niin ollutkaan. Kyllä sitä 3-4 senttiä piti nostaa ja sitten kun ei oo noin jäistä, lähden koittamaan vähän pitemmälle, luulenpa että nostan vielä.

Muuten tuntui kyllä mainion mittaiselta kaikin puolin, luontevalta. Ikävä kun ei oo nastoja, tänään olis kyllä tarvinnut. Pitääkö nyt alkaa niitä ISP:tä tilaamaan, mistähän 29" ISP:t tai vaihtoehdot saisi halvimmalla?

Sent from my iPad using Tapatalk
    jos kylmiltään pitäisi heittää niin bike-components tai crc, viime talvena tuli tilattua bike componentsilts joka oli silloin ainakin edullisin

Huomioi sitten, että ISP:stä on saatavana useampaa mallia. Suosittelen EVO:a, siinä on kartionmuotoiset nastat. PERFORMANCE:ssa on taas tasapäiset alumiiniset, ok nekin, mutta paljaalla jäällä jää tuolle EVO:lle aika selkeästi.

https://www.bike-components.de/en/Sc...e-Tyre-p46332/

Pyörä tulla tupsahti ja oli tilattu xl mutta laatikosta löytyikin l:llä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0do Katso viesti
    Joo, olipahan taas malliston päivitys tosiaan. Huippumalliin uusi väri ja that's it melkein. Oisin toivonu eteen myös sitä boostia, mutta paskan marjat! Mihinkähän pyörään sitä sit rahansa heittäis, jos ei nyt jaksa tätä puljua tukea... Saattaahan se tietty olla, että aikansa pähkäiltyään sitä kuitenki tähän päätyy, ku muut ei vaan yksinkertaisesti pärjää hinta-laatu suhteessa. Pitääpä miettiä siis vähän pidempään vielä. Huoh.
    Syönpä sanani sitten. Tilaukseen meni männävuotinen Jeffsy Al Comp 2 S-koossa. Budjetti oli alunperin kolmen tonnin tuntumassa, mutta ton kun sai kahdella, niin jääpähän rahaa sit osien päivittelyyn ja muuhun turhaan. Ja odottavan aika on tunnetusti pitkä.

Onko kukaan palauttanut yt:eelle viimesen vuoden aikana yhtään mitään?

Kertokaahan capra cf kuskit, että onko pyörissä valmiiksi suojateippejä kriittisissä paikoissa? Tues:eissa on ainenkin.

Kääntää itse kivusta vahingoittamalla korvia.

Tilasin perjantaina outletistä viime vuoden Jeffsy CF Pro:n ja se on jo matkalla. Nyt vaan odotellaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Tilasin perjantaina outletistä viime vuoden Jeffsy CF Pro:n ja se on jo matkalla. Nyt vaan odotellaan.
    Varmasti hyvä valinta! �� Itse tilasin tämän vuoden al comp capran, lähettivät väärän koon... pyörän laitoin takaisin ja on viikon ollut heillä jo perillä mutta eipähän ole homma edennyt.. kylläpä sylettää...

Tekisi mieli tilata toi Jeffsy jäykkäperän kaveriksi, mutta koko arveluttaa. Viime vuoden malleista on ainoastaan M-kokoa jäljellä ja itsellä pituutta 179/inseam 82,5. Mahtaako tuo olla turhan pieni, valmistajan sivujen kokotaulukko on aika suurpiirteinen. Osaisiko joku opastaa asiassa, kuinka kriittinen tuo koko on tämäntyyppisessä pyörässä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tekkanine Katso viesti
    27.5 eroja vs 29:
    - Sentti lisää top tubea, puolitoista senttiä reachiä (satulakulma vähän jyrkempi) (M-XL).
    - Puolisen astetta loivempi keulakulma. Toki pienempi rengaskoko pienentää trailiä itsessään jota loivennus kompensoi.
    - Aavistuksen pienempi stack
    - Eri renkaat.
    - Metrisen standardin iskari, Deluxe R
    - 140->150mm joustoa
    - Vain 5mm lyhyempi chainstay, 27.5 mahdollistaisi lyhyemmänkin. Mahtuukohan kuin iso kumi?
    - Sisäiset kaapeliviennit
    - + muut 27.5 muutokset (bb droppia vähemmän, pidempi emäputki, eri offset)

Varustukset ja hinta muuten identtiset ainakin halvimmassa mallissa. Metristen iskareiden herkkyyttä (laakerointi puslien sijaan, pidempi tukipintojen väli) ja toimivuutta yleensäkin (paremmat ilmatilavuudet eri mallien kesken) on ainakin ennakkojutuissa kehuttu. Lisäksi vähän pidempi runko ei luulisi menoa hidastavan. Mielenkiintoista kuulla miten nämä toimivan yhdessä pienemmän rengaskoon kanssa.

Näyttäisi kuvien perusteella olevan myös ISCG 05 -kiinnikkeet tuossa 27,5" Jeffsyssä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Olikos täällä tietoa koska maksu suoritetaan pyörästä, jota on varastossa reilun kk päästä?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Olikos täällä tietoa koska maksu suoritetaan pyörästä, jota on varastossa reilun kk päästä?
    Please transfer the amount into the following account no later than 10 workdays prior to the date of availability andmake sure that you do a SEPA transfer in Euro and not a normal transfer to foreign countries.
    A SEPA transfer should be without fees so the correct amount will arrive on our account.

Moro! Oon harkinnu tuota Jeffsyä. Valmistaja suosittelee L kokoa mutta kun tota geometriaa tarkastelee niin onko L koko liian iso tai vastaavasti sopiiko M koko 179/85 cm kuskille. Kertokaa kokemuksia jeffsy kuskit, oletteko te olleet tyytyväisiä pyörän kokoonne?
    Ja edit: 29 tuumasilla renkailla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ret Katso viesti
    Moro! Oon harkinnu tuota Jeffsyä. Valmistaja suosittelee L kokoa mutta kun tota geometriaa tarkastelee niin onko L koko liian iso tai vastaavasti sopiiko M koko 179/85 cm kuskille. Kertokaa kokemuksia jeffsy kuskit, oletteko te olleet tyytyväisiä pyörän kokoonne?
    Ja edit: 29 tuumasilla renkailla.
    Mulla on L-koko, ja omat mitat ovat 181/87 cm. Itse en ottaisi pienempää, mutta satulatolpassa ei ole varaa laskea alaspäin kuin noin 3 cm, eli paljon lyhyempijalkaiselle L voi olla 150mm Reverbillä liian korkea. Ilmeisesti jotkut saman mittaiset ajavat M-koolla, mutta aika kompaktiksi menisi, kun L-kokokin on lyhyempi kuin oma jäykkäperä. Riippuu siis mieltymyksistä, mutta itse ottaisin L-koon, JOS vain satulan säätö riittää.

Jos se 150mm reverbi tuntuu liian korkealta niin mä voin kyllä joltain ostella sen pois!

Hei olisiko jollakulla Jeffsy omistajalla tietoa siitä, kuinka pitkä tuo keulan ohjausputki m-kokoisessa pyörässä? Emäputkihan on 95mm ja stemmin stack n. 40mm, niin onko se leikattu kuinka lyhyeksi vai mahtuisiko laittamaan 10mm spacerin, jotta ohjaamo nousisi?

Miten tuo tilisiirrolla maksaminen, tai viitenumero lähinnä... Tilausvahvistuksen mukana tullut ohje kertoo että "Reference: Your order number and your name", mutta jos tuota tilausnumeroa koittaa nettipankin viitenumero -kenttään tarjota niin se herjaa "Virheellinen viitenumero". Meneekö ihan jos pistää tuon viesti -kenttään ja jättää viitenumero -kentän nettipankissa tyhjäksi..?

Varmaan se tuolla menee, mutta ajattelin nyt kysyä miten muilla, kun kotimaassa yleensä on ollut aika tarkkaa että viitenumero on oikein ja kuitenkin kohtuullinen rahasumma kyseessä jne...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Miten tuo tilisiirrolla maksaminen, tai viitenumero lähinnä... Tilausvahvistuksen mukana tullut ohje kertoo että "Reference: Your order number and your name", mutta jos tuota tilausnumeroa koittaa nettipankin viitenumero -kenttään tarjota niin se herjaa "Virheellinen viitenumero". Meneekö ihan jos pistää tuon viesti -kenttään ja jättää viitenumero -kentän nettipankissa tyhjäksi..?

Varmaan se tuolla menee, mutta ajattelin nyt kysyä miten muilla, kun kotimaassa yleensä on ollut aika tarkkaa että viitenumero on oikein ja kuitenkin kohtuullinen rahasumma kyseessä jne...
    Viestikenttään vaan nimi ja tilausnumero.

Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulkkailija Katso viesti
    Hei olisiko jollakulla Jeffsy omistajalla tietoa siitä, kuinka pitkä tuo keulan ohjausputki m-kokoisessa pyörässä? Emäputkihan on 95mm ja stemmin stack n. 40mm, niin onko se leikattu kuinka lyhyeksi vai mahtuisiko laittamaan 10mm spacerin, jotta ohjaamo nousisi?
    Mulla ainakin on 3kpl 5mm kokoisia avaruudettimia eli sen verran sitä korkeutta pystyy säätämään. Vakiona 10mm stemmin alla ja 5mm stemmin päällä.

Mulla ainakin on 3kpl 5mm kokoisia avaruudettimia eli sen verran sitä korkeutta pystyy säätämään. Vakiona 10mm stemmin alla ja 5mm stemmin päällä.
    Odotus ilmeisesti palkittiin? Joko on päästy testaamaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hofu Katso viesti
    Odotus ilmeisesti palkittiin? Joko on päästy testaamaan?
    Mulla on talvikäytössä pari muuta pyörää, joten tuo saa odotella vielä kevättä. Niin ja pitäähän siihen pari osaa tietty vielä päivittää, että on mieleinen.

Mulla on talvikäytössä pari muuta pyörää, joten tuo saa odotella vielä kevättä. Niin ja pitäähän siihen pari osaa tietty vielä päivittää, että on mieleinen.
    Saako udella mitkä osat menee uusiksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hofu Katso viesti
    Saako udella mitkä osat menee uusiksi?
    Renkaat, satula, tupit, tanko ja stemmi nyt ainakin. Sit pitää samalla hommata tietty polkimet ja crank bootsit.

Kokemuksia reilun kahden kuukauden ajoista Capra Pro Race'sta. Tässä ensin taustaa hankinnalle; aktiivista kokemusta maastopyöräilystä on kesästä 1988 alkaen, Capra on seitsemäs maastopyöräni ja kolmas täysjoustoni, edeltävät olivat Specialized S-Works Enduroja. Olin itseasiassa oikeastaan jo päättänyt tilata Jeffsy'n, mutta sattuma puuttui peliin, kun ajoin poikkeuksellisesti maastolenkin alamäkipyörälläni (!) kaverini kokeillessa maastopyöräilyä Endurollani. Säädin Sunday'n jousituksen napakaksi polkemista varten ja parin mäkimutkailun jälkeen totesin sittenkin tilaavani enduropyörän mäkiominaisuuksien takia - en enää jaksa muutenkaan niitä ylämäkiä tykittää, joten siirtyminen mäelle riittää

Hyppy Spessusta "verkkokauppapyörään" tuntui henkisesti isolta, mutta YT:sta lukemani artikkelit ja palstakommentit olivat positiivisuudessaan houkuttelevia. Nyt parin kuukauden lenkittämisen pohjalta olen tyytyväinen valintaani, ei tähän mennessä mitään moitittavaa. Odotan innolla kesää, jotta pääsee eroon parista päälimmäisestä vaatekerrasta sekä ISP-renkaista ja on pitävämpää pintaa alla. Jousituksen perussäädöt tein Fox'in manuaalien pohjalta ja osuivat hyvin kartalle suositellun skaalan nopeammassa päässä. Kesäkelille ehkä pikkuisen lisää painetta ja vähän hitaammaksi.

Hämmästyksekseni pyörä kiipeää hienosti, ollakseen enduropyörä. Muutenkin polkeminen on tehokasta ja jaksan polkea paremmin kuin 2006 mallisella Endurolla - kehitys kehittyy 26" Enduroon verrattuna loivakulmainen ja pidempi Capra tuntuu vähän kankealta hitaassa, syheröisessä puunkierrossa. Capra "herää henkiin" vauhdin myötä ja tuntuu sitä paremmalle, mitä reilummin on vauhtia. Takajousituksen toiminta on huomaamatonta, erittäin vakuuttavaa. Vaikuttaa siltä, että Sunday jää talliin kesä parkkireissujenkin ajaksi...

Capra tuntuu laadukkaalta joka suhteessa ja on hyvin viimeistelty. Säädöt olivat hyvin kohdallaan tehtaan jäljiltä. Bonuksena voin kehua toimituslaatikkoa, joka on tukevaa pahvia ja sisältää todella hyvät kuljetussuojat! Se odottaa vintissä ensi kesän reissuja

Apsu

Taisin kysyä jo Canyon-ketjussa vastaavan kysymyksen, mutta katseet on kääntyneet Spectralista YT Jeffsyyn ja erityisesti AL 1 (2599e) ja CF 1 (3399e) malleihin. Mitä mieltä olette, kannattaako 800 euron lisäsijoitus hiilarimalliin. Suurimmat erot lienevät:
    • Kuiturunko ~600g kevyempi, jäykempi ja omaan makuun tyylikkäämpi koko musta väritys
    • Kiekkosetti CF 1:ssä E*thirteen TRS ja AL 1:ssä DT Swiss M1900

Olen tällainen omaksi nautinnokseen ajeleva sunnuntaikuski, joten varmasti AL 1 olisi hinta-laatusuhteeltaan parempi, mutta ainahan sitä pohtii mitä extraa lisäpanoksilla saisi ja ovatko ne rahan arvoisia. Yksi vaihtoehto olisi tietysti hankkia alkuun AL 1 ja päivitellä sitten esim. säästetyillä rahoilla kiekkosettiä kevyemmäksi. CF 1:n E*thirteen kiekoista ei ole tietoa ovatko kuinka laadukkaat. Linkit pyöriin vielä alla:
    https://www.yt-industries.com/en/det.../sCategory/508 Jeffsy AL 1
    https://www.yt-industries.com/en/det.../sCategory/508 Jeffsy CF 1

Ei näihin rahojaan kannattaisi laittaa, mutta suosittelen ostamaan heti alkuun niin kalliin kuin vaan raaskit. Sen olen tässä touhussa oppinut, että se tulee pitkällä aikavälillä edullisimmaksi. Ei kukaan pysty sanomaan, mikä sinulle on paras vaihtoehto. Minä en olisi pahoillani vaikka Caprani olisi alumiinia. Xc-pyöräni pitää olla muovia, jotta se tuntuu siltä kuin haluan sen tuntuvan. Maantiepyöräkin vaihtui muoviseen, vaikka alumiinisessa ei mitään vikaa ollut ja oli varsin hyvä pyörä. Läskikin vaihtui muoviseen, kun mieli teki. Ääneni annan siis heti alkuun muovin hankinnalle.
    Jos nuo ovat samat e13 kiekot kuin Caprassa, niin ovat laadukkaat.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •