HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 118 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 68 108 116 117 118 119 120 128 168 218 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.511 - 3.540 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3511
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Jos vanteen sisäleveys on 22,5 mm (swiss m1700 spline2) niin minkä levyinen vanneteippi sille pitäisi laittaa? 23? 25?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    25 on aivan hyvä.

  2. #3512
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Molemmat taitavat käydä. Helppohan se leveys on kokeilla vaikkapa maalarinteipillä.
    Aivan. Hitto mulla lyö tyhjää.
    Sitäpaitsi näyttää että noissa on vissiin swissin oma tubeless-tiivis vannenauha jo valmiina...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3513
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Aivan. Hitto mulla lyö tyhjää.
    Sitäpaitsi näyttää että noissa on vissiin swissin oma tubeless-tiivis vannenauha jo valmiina...
    Pitäisi olla valmiiksi teipattu.

  4. #3514
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Oli tubelessongelmia plussakumien kanssa. Kehät WTB Scraper i45, renkaat CFT BFT 27.5x3.0. Nämä siis tuli Genesis Tarn 10 -16 pyörän mukana. Kumit ovat noin 1200g painavat 27tpi teräsvaijerilla. Aika notkeat mutta paksut. Takakiekon kanssa suurin ongelma oli saada ulkokumi ylös "hyllyltä". Näissä kehissä siis hylly on teräväreunainen upotus josta ainakin tätä rengasta saa sormet verillä kiskoa irti. Lopulta irroitus onnistui, sisuri pois, teippaus valmiina ja saippuoituna rengas napsahti napsauttimella tiivisti paikallaan ja piti ilmaa täysin ilman litkujakin. Litkut venttiilin rungon kautta sisään, sielu paikalleen ja ilmat sisään. Ja homma toimii.

    Eturenkaan kanssa oli enemmänkin painiskelua. Ensimmäisellä yrityksellä vuotoa (kun lopulta sai kumin irti). Tarkistus ja yksi reikä kehällä porattu huonosti ja terävä alumiinisoiro tehnyt teippiin reiän. Litkut pois, putsaus, alumiinin siistintä ja 25mm stanin teippiä korjaukseksi. Ei apua, vuotaa edelleen saman nippelin juuresta. Rengas irti (ja sormien nahat), uusi teippaus 25mm teipillä. Teippi loppuu kesken. Jatkopala ilmastointiteipillä. Ei toimi, saman nippelin juuresta vuotaa. En käsitä. Kiroan. Sisuri paikalleen ja nettiin teippiostoksille.

    Viikkoa myöhemmin uusi yritys. Ei meinaa rengas irrota ei millään. Turvauden ruuvimeisseliin ja hyväksyn jäljet vanteessa. Teipin irroitus, putsaus ja uuden 30mm laitto. Tarkoituksella siis vähän kapea 45mm kehälle, jää hyllyn reuna vaille korottavaa lisäteippausta. Renkaan napsautus, ilmat pysyy sormin venttiilin rungossa tulppana, jes! Litkut ja sielu paikalleen (venttiili vähän pyörähtää kiristettäessä). Pumppaus. Taas vuotaa sama nippeli vastapäätä venttiiliä. Mitä ihmettä?! Pyöritän vähän venttiiliä, vuoto loppuu! Vika ollut ainakin lähes koko ajan DT swissin venttiiliin istuvuudessa! Ilmat pysyi ainakin illan. Ehkä pitäisi laittaa sisäkumin palanen tai stanin kartion mallinen venttiili, mutta noita renkaita en enää ikinä jumppaa ylimääräistä kertaa irti. En ikinä.

    Mikä avuksi noiden ulkokumien irroitukseen? Meisseli, ei hyvä. Hyllyn terävä reunan nousu on ongelmana. Ja varmasti myös teräsvaijerireuna tiukassa renkaassa. Jälkikäteen miettien ehkä teippaus hyllyn pohjalle asti olisi kuitenkin vähän helpottanut irroitusta, eipähän olisi niin terävä alumiinireuna rengasta vastassa. Ehkä ongelma ei ole niin vakava jollain toisella renkaalla. Nobby Nic 3.0 snake skin apex on harkinnassa.

    Tässä vielä kuva kehästä:

    hece muokkasi tätä : 17.02.2017 at 11.50 Syy: Kuva lisätty

  5. #3515
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kiekko lattialle ja kantapäällä painaen kumi pois urasta.

  6. #3516
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Miten Scraperia voi teipata 25mm teipillä? Eikö siellä ole reikiä sivuissakin? Omat ovat ainakin tehtaalta teipattu reunasta reunaan (eikä kovin hyvin).

  7. #3517
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Mikä avuksi noiden ulkokumien irroitukseen? Meisseli, ei hyvä. Hyllyn terävä reunan nousu on ongelmana.
    Kiristyssiteitä. Se pitää vain painaa muualta pienemmälle kehälle, koska ei se muuten yllä paremmin pois, vaikka miten asiaa vatvoisi. Se on ainoa tapa. Kiristyssiteitä, roudarinteippiä, nippusiteitä, toinen ihminen painamaan. Ihan mitä tahansa, mutta idea on silti sama.

  8. #3518
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Miten Scraperia voi teipata 25mm teipillä? Eikö siellä ole reikiä sivuissakin? Omat ovat ainakin tehtaalta teipattu reunasta reunaan (eikä kovin hyvin).
    Niin oli teipattu valmiiksi laidasta laitaan, toinen on vieläkin ja on viikon toiminut hyvin. Toisessa vain oli huono poraus yhdessä nippelin reiässä jonka alumiinisuikale rikkoi teippauksen. Kehän liitoksen tienoilla on muutama painauma, en tiedä onko yksi niistä läpi asti. Laitoin niihin nyt varmuuden vuoksi vähän pikaliimaa. Tässä kuva 25mm teippauksesta jossa teippi loppui kesken:


  9. #3519
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Kiristyssiteitä. Se pitää vain painaa muualta pienemmälle kehälle, koska ei se muuten yllä paremmin pois, vaikka miten asiaa vatvoisi. Se on ainoa tapa. Kiristyssiteitä, roudarinteippiä, nippusiteitä, toinen ihminen painamaan. Ihan mitä tahansa, mutta idea on silti sama.
    En nyt saa kiinni tästä ajatuksesta. Ongelma siis saada ulkorenkaan irroituksen ensimmäinen vaihe jossa yksi ulkokumin reuna pitää saada ylös hyllyltä kehän keskelle syvennykseen. Tai oikeastaan riittää kun saa tuolta uloimman laidan syvennyksestä pois, sitten kyllä lähtee pikku hiljaa vetämällä. Sen jälkeen tämä kombo ei ole tavallista kummempi, kokonaan saa pois kyllä vanteelta yhden laidan kun toisella puolen on rengast synnyksessä.

  10. #3520
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    En nyt saa kiinni tästä ajatuksesta. Ongelma siis saada ulkorenkaan irroituksen ensimmäinen vaihe jossa yksi ulkokumin reuna pitää saada ylös hyllyltä kehän keskelle syvennykseen.
    Ai, sisäänpäin. Luulin, että ulospäin. En osaa sanoa, mikä auttaisi. Ehkä toinen käsipari vetämään. Tai laittaa lattialle ja astuu päälle.

  11. #3521
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Astumista sukkasiltaan ja jakoavaimen tylpällä päällä taisin jo kokeilla. Ja puristimilla. Ehkä sopivan lättänällä (mutta tylsällä) raudalla onnistuu. Tai niillä korkkareilla. Tahtoo vain luistaa ulkokumi jalan/työkalun alla jos painaa suoraan alaspäin. Pitää siis saada painetta vinosti napaa kohden. Tai se työkalu sinne kehän laidan ja kumin tiukkaan väliin.

  12. #3522
    noniinno Guest
    ^ Vaimo vaatii aina, että otan sukat pois.

    Tekstihän on aika hauska kun lukee "vanha Jallu" -filtterin läpi. Juu tiedän, tubeless -ongelmat ovat ongelmistani pienimpiä.



    Otan vain takkini...

  13. #3523
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    ^ vaimolla saa sukat olla, mutta itsestäni tuntuisi omituiselta astua sukat jalassa.
    ^^ tarvisiko olla leveämpi painiketta, ettei kumi mene mutkalle ja kiilaa itseään jumiin.

  14. #3524
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    tRauma
    Viestit
    158
    Vipuvoima saattaisi olla vaihtoehto.

  15. #3525
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Litkutin 5v vanhat ice spikerit. Aikansa meni, että alkoivat pitää ilmaa ja hikoilevat kovasti. Kai noilla ajelee kuitenkin vai?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #3526
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Aika vähällä jopa pääsit, ei edes kyljen ja kulutuspinnan välisestä saumasta tihku. Varaudu henkisesti pumppailemaan alkuun jopa päivittäin, eikä välttämättä viikkoja pääse ilman lisäilyjä milloinkaan. Nimim vähän uudemmat TLR ice spikerit joihin saa viikottain lisäillä ilmaa.

    Sent from my SM-T800 using Tapatalk

  17. #3527
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Litkutin 5v vanhat ice spikerit. Aikansa meni, että alkoivat pitää ilmaa ja hikoilevat kovasti. Kai noilla ajelee kuitenkin vai?
    Mulla hikoilee tuolla lailla ja enemmänkin kaikki Schwalbet*. Kummasti niissä ilma kuitenkin pysyy vaikka ei luottamusta herätäkään. Itsehän tarkistan paineet aina lähtiessä, ~kerran viikossa pitää laittaa lisäilmaa.

    *ja olenkin siirtymässä tuosta syystä muihin merkkeihin, paitsi toistaiseksi ISP:n tapauksessa.


  18. #3528
    Blackborow Guest
    Snakeskinit ei hikoile. Muut Schwalbet tuppaa tuolleen aluksi hikoilemaan.

  19. #3529
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Snakeskinit ei hikoile. Muut Schwalbet tuppaa tuolleen aluksi hikoilemaan.
    Höh, mulla hikoilee snakeskinitkin. Yleisesti ottaen alussa ei hikoile, vaan pikemminkin lopussa.


  20. #3530
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Höh, mulla hikoilee snakeskinitkin. Yleisesti ottaen alussa ei hikoile, vaan pikemminkin lopussa.
    Niin no kyljet raavittuina kai hikoilee kaikki

    Mutta noin yleisesti ottanen niin mä en oo vielä RaRaa parempaa yleiskumia löytänyt omaan käyttöön. Maxxis Ikonia kokeilin, mutta siinä on kyljet täysin suojatta ja se kesti osaamattoman ajoa reilun satasen.

  21. #3531
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Mutta noin yleisesti ottanen niin mä en oo vielä RaRaa parempaa yleiskumia löytänyt omaan käyttöön.
    No en määkää, kymmenisen vuotta ollut suosikki. Enkä oikein keksi mitä edes kokeilis samaan käyttöön.

    Maxxis Ikonia kokeilin, mutta siinä on kyljet täysin suojatta ja se kesti osaamattoman ajoa reilun satasen.
    No se on ollut mulla spekuissa... oliko EXO?


  22. #3532
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No se on ollut mulla spekuissa... oliko EXO?
    Olihan se, mutta kun kylki repeää se repeää.

  23. #3533

    Cool

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Niin no kyljet raavittuina kai hikoilee kaikki

    Mutta noin yleisesti ottanen niin mä en oo vielä RaRaa parempaa yleiskumia löytänyt omaan käyttöön. Maxxis Ikonia kokeilin, mutta siinä on kyljet täysin suojatta ja se kesti osaamattoman ajoa reilun satasen.
    Jos tuo RaRaa tarkoittaa Racing Ralphia, niin on täälläkin ollut luottorenkaana reilusti yli kymmenen vuotta. 2.1 26" - 2.4 29", sillä välillä on menty.
    Kyljet menee rumaksi äkkiä mutta ei se menoa haittaa... ja tihkuuhan ne mutta ei sekään haittaa....
    Jumbo Jimit ovat myös erittäin positiivinen "uusi" löytö läskipyörän yleisrenkaiksi. Oikeastaan uusi Racing Ralph tavallaan.
    Kesällä sitten litkutellaan ja teippaillaan tai stripataan niitten kanssa....

  24. #3534
    läskimooses Guest
    Aika kivasti vulkanisoitunut noin puolessa vuodessa. Ei oo ihme, että nää jätesäkkiviritykset ei vuoda.

  25. #3535
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Continental X-king 2.2 RaceSport oli yllättävän huono pitämään paineet stanin mehulla. Nyt parin vuorokauden ja yhden ajokerran jälkeen paineet alkaa pysyä siedettävästi. Kyljet hikoilee vielä reilusti. Paljon pitävämmät pakkautuneella lumella ja jäätiköllä kuin aiemmin alla olleet Schwalben Racing Ralphit. Asennettu Mavicin UST kiekoille.

  26. #3536
    noniinno Guest
    Loppui vuotaminen ja hikoilu kun laitoin stanin racet. Pitää vaan olla varovainen paineita laskiessa, ettei mene venttiili tukkoon. Ihmeainetta.

  27. #3537
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    52
    Laittelin G-Onet Tubelessiksi, mutta ei tunnu ilmat pysyvän. Kyljet ei hikoile ja vuotaa ilmeisesti tuosta venttiilin vierestä kun veden alla kokeilin. Mitäs hyviä kikkoja on tiivistää tuo venttiilin ympärys? Olen vetänyt teippiä kiekkoon ja sitten tehnyt veitsellä ristin muotoisen reiän ja tyrkännyt venttiilin läpi. Hyvin on maasturissa tämä kikka pelannut.

  28. #3538
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Jos kertoisit kenen vanteet käytössä,saattais helpottaa vastaamista.Istuuko venttiili tiiviisti vannetta vasten,mikä venttiili ?

  29. #3539
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    52
    ^ Ostin Fillaritorilta GT Grade AL X:n orkkiskiekot josta netti kertoo näin:
    Wheelset: Formula hubs laced to Jalco CR435 rims

    Venttiili siis istuu tukevasti reiässä, mutta ei siis oikein tiivisty. Onko siis mahdollista, että toi on joku ei tubeless kehä ja ongelma on toi venttiilinreikä?

  30. #3540
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.240
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kusari Katso viesti
    ^ Ostin Fillaritorilta GT Grade AL X:n orkkiskiekot josta netti kertoo näin:
    Wheelset: Formula hubs laced to Jalco CR435 rims

    Venttiili siis istuu tukevasti reiässä, mutta ei siis oikein tiivisty. Onko siis mahdollista, että toi on joku ei tubeless kehä ja ongelma on toi venttiilinreikä?
    No jos se vuotaa oikeasti siitä venttiilinreiästä, niin ei se silloin voi istua siinä kunnolla. Jos käytät stanin venttiiliä, niin reikä ei esimerkiksi saa olla liian pieni. Kartion täytyy päästä puremaan kiinni. Sisuristakin voi leikata palan tiivisteeksi, johon poksauttaa nahkapaskalilla reiän, mikäli venttiili ja vanne ei jostain syystä tiivisty.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •