Hintalupaus ei koske XXl:n omia kampanjoita. Eli pitäisi löytää samanlainen White läskipyörä jostain muusta suomalaisesta verkkokaupasta.
Erikoista tuo XXL:n hinnoittelu, Fat4 Comp on nyt samaan hintaan kuin tuo Lite..
Kannattaa tarkistaa pyörä läpikotaisin xxlän huollon jäljiltä. Omassa pyörässä oli jäänyt taka-akseli hieman löysälle huollon jäljiltä.
Onneksi huomasin tuon renkaita vaihtaessa. Ei varmaan montaa kilometriä olisi kestänyt ajoa ilman isompaa laakeri remonttia.
Ja ainut vika mistä sanoin huoltoon viedessä, eli takakehän rihtaus tarve oli jäänyt tekemättä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nastat asennettu vakiokumeihin (480kpl upposi). Paljonko olette pitäneet paineita sisureiden kanssa? Tarvisin uuden pumpun, onko tuo XXL:n SKS hintansa väärti?
Osaako joku sanoa mistä johtuu kun esim. alamäessä pitää takarenkaan jarrulla lukossa. Sitten kun jarrun vapauttaa ja palat irroittaa levystä pidon niin tuntuu sellainen välyksenomainen liikahdus kun rengas alkaa pyöriä. Tarpeeksi sekavasti selitetty? Jokatapauksessa tuntuu kuin olisi välystä kun rengas alkaa taas pyöriä ja muutoin ei välyksiä tai muutakaan tunnu. Ominaisuus? Pyörä siis 4Fat Comp ja jarrut Tektron mekaaniset.
Luulen että selitys liittyy renkaan muodon palautumiseen ja jarruista tulevaan nytkähdykseen.
Itse päivitin 4comppiin hydrauliset sramin guide rs:t jarruiksi & centerlinet levyiksi.
Nyt jarrut toimii selkeästi pehmeämmin ja paremmin, myös lukkoon ja pois tilanteissa: mekaaniset enemmänkin narahti kiinni ja pamahti auki jolloin tuommoinen väljän tunne kävi itselläkin mielessä.
Myös levyjen vaihdosta huomasin olevan hyötyä.. alkuun ajoin alkuperäisellä 160mm levyllä takana 180mm adapterin puuttuessa:
Takajarru "natisi" ja oli tunnottomampi kuin edessä
Adapterin saapumisen & 180 centerlinen asennuksen myötä toiminta muuttui sulavammaksi
Kannattaa toki tarkistaa takapyörän & kampien laakeroinnin sekä takajarrusatulan pulttien tiukkuus aina muutenkin silloin tällöin
aiemmat kuvalinkit ei näköjään enää toimii. postaan uusiksi 3FAT Liten tubeless metodin kuvatukset jos joku haluaa askarrella.
tiivisteet, mustaa yksi kierros "hyllyn" viereen ja sitten valkoista täysleveänä kierros molemmille reunoille. näiden päälle säkitysmuovista tehty nauha (voi käyttää vakuumimuovia, hirvisäkkiä tms). vannetta vasten vannenauhana oli kierros punaista jeesusteippiä jonka päällä kerros ohutta pakkausteippiä.
lopputulos
rengas piti nostaa suht rauhallisesti vanteelle jotta asettui tasaisesti eikä esim räjähtänyt irti. aivan nollapaineita näillä vanteilla ei voi käyttää mutta joku 0,3-0,4bar vielä onnistuu ongelmitta (ainakin tuolla kuvan 4.8" JJ Liteskinillä).
Toimiiko samat kikat myös Fat 4 Prolle? Joka tapauksessa kiitti kuvista!![]()
4 on eri vanne. Pitäis toimia tubelessina ilman virityksiä.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Jees, sehän passaaKuinka leveätä vanneteippiä kannattaa tilata noille 90mm vanteille? Aika vähän on ollut kokemuksia Fat 4 Prosta, eli ajeleeko kaikki tyytyväisenä sisureiden kanssa?
4 Fat Pro takahaarukan rengastilan vähyydestä jotkut ovat kommentoineet ja myös omassa oli vikana että alkuperäisellä 4.8" SnowShoe XL:llä takahaarukan väliin jäi 1-2mm. Lopulta sain kokonaan uuden pyörän tilalle, jossa tilaa n. 1cm molemmilla puolilla, joten huomattava ero. Kuulemma joissakin alkupään yksilöissä tämä vika.
4compissa on eri vanne kuin litessä & pro:ssa.. Tarvitseeko se nuo nauhat, onko kokemuksia?
Tulli+alvi jotain 30-40€. Tapered on jäykempi ja toivottavasti myöes kestävempi verrattuna suoraan putkeen. Varsinkin tässä tapauksessa kun runko on tapered. Eli emäputki on 1,5" alaosastaan ja sovitepalan avulla laitetaan 1 1/8" kaulaputki.
Ainakin vielä on kuitukeula kestänyt normi ajelua ja pannuttamista.
Onkohan XXL:n tulossa keväällä 4 Fat Pro mallista muita värejä kuin oranssi?
Pienet testit tänään tein. Satulatolppa vaihtui heti pitempään, tanko ylös...
Kyllä sillä varmaan läskeilyn makuun pääsee...
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Alakoolin irrotus tuosta ilman työkaluja saattaa olla haastavaa.
Lisäksi tuo on-onen keula on tehty erityyppisille (rds) navoille kuin Compissa on (fds), jarrulevy on tuohon keulaan 4-5 mm liikaa ulkona.
Tarkoittanee jarruadaptereiden tuunaamista tai uuden navan hankintaa.
Jos alakooli on tiukassa, niin lähtee yleensä aika helposti irti kun vähän kuumentaa.
Tilasin tuon On-Onen keulan kun tässäkin ketjussa kuvien perusteella on sellainen Comppiin laitettu .Vaeltaja.:n toimesta, edellisellä sivulla löytyy kuvia. Siinä tosin on jarrutkin vaihdettu hydraulisiin, joten oletettavasti myös adapterit on vaihtuneet, mutta napa on käsittääkseni pysynyt samana? Halvemmaksi tuo On-Onen keula tuli tässä vaiheessa kuin tuo aiemmin mainittu kiinakeula, mutta lisäkustannuksista muutosten suhteen en sitten vielä tiedä. Se selviää kun keula saapuu ja pääsee sovittelemaan. Eiköhän tuosta keulasta eroon pääse, jos keulan vaihto osoittautuu mahdottomaksi tehtäväksi.
-Janne
Tuo oranssi väri olikin livenä paljon hienompi mitä kuvissa ja kyllä, White 4 pro kainalossa käveltiin ulos hymy korvilla ja vielä hyvällä alennuksella. Loistava asiakaspalvelu Turun Skanssissa. Whiten läski vaikuttaa erittäin hyvältä, toisena vaihtoehtona olis ollu Fat Rambler, aavistuksen halvempi, mutta todennäköisesti olis ollu pettymys.
Ystävänpäivämyynti on päällä. -25% ja tällä kertaa näemmä fatbikeistäkin.
Oli 4 prota vielä 1,5 tuntia sitten. Oisko netistä loppunut ja siksi ei näy enää. Tiedä sitten pitääkö nuo myymäläsaldot paikkansa: https://www.xxl.fi/white-4-fat-pro-l...121889_1_style .
Kirjanmerkit