GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 29 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1920

Aihe: MTB polut ja reitit - Tampere

  1. #841
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Eikös siellä ole maastossa rymyäminen rajoitettua. Poluilla saanee liikkua. Tuosta on keskusteltu aiemminkin foorumilla, mutta ristiriitaista tietoa on tarjolla...sujuvasti sieltä on päässyt läpi eikä ruuhkaksi asti kulkijoita.

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk

  2. #842
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noppa Katso viesti
    Karttaan on lähiaikoina merkitty Soukonvuoren luonnonsuojelualueelle pyöräilyltä kiellettyjä polkuja. Onko tästä kiellosta mainintaa jossain muualla kuin yhdessä Niihaman ulkoiluväylän opastekyltissä? Kaupungin sivuilta ei löydy kieltoa, vaan todetaan "virkistyskäytön jatkuvan ennallaan".
    Tarkoitatko Garmin-karttaa? Kun vertaa on-line karttaan niin näyttäisi että pääsääntöisesti latua on siellä merkattu pyöräilyltä kielletyksi…

  3. #843
    Täältä löytyy parin viikon takainen Kaupin tykkilumilatu.

    https://flow.polar.com/training/analysis/1014891175

    Käyn vielä tällä viikolla hiihtelemässä uudestaan läpi reitit.

  4. #844
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    139
    OSM-sorsassa on muutama polku merkitty bicycle=no. Ei taida näkyä tuollainen merkintä kartoissa juuri mitenkään. Otan nuo merkinnät pois lähiaikoina, jos jollain ei ole parempaa tietoa aiheesta.

    Katson myös, josko tuosta Kaupin latujäljestä olisi apua. Pitänee ilmeisesti odottaa laajempaa latujen aukeamista, ennen kuin näkee, miten ne oikeasti menee. Jos tulee tuoreempia jälkiä, niin laittakaa esille tai korjatkaa karttaan.

  5. #845
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Tuo bicycle=no on näkynyt useasti footwayn yhteydessä, kun joku "kaupunkipyöräilijä" on tehnyt merkintöjä. Sillä harvoin mitään tekemistä sen kanssa, että pyöräily olisi kielletty. Tekijän mielestä siellä ei vaan pysty ajamaan polkupyörällä.

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk

  6. #846
    Liittynyt
    09/2004
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noppa Katso viesti
    Pitänee ilmeisesti odottaa laajempaa latujen aukeamista, ennen kuin näkee, miten ne oikeasti menee
    Ei tartte, täältä näkee miten ladut menee
    http://www.mski.fi/tampere/main.jsp

  7. #847
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noppa Katso viesti
    OSM-sorsassa on muutama polku merkitty bicycle=no. Ei taida näkyä tuollainen merkintä kartoissa juuri mitenkään. Otan nuo merkinnät pois lähiaikoina, jos jollain ei ole parempaa tietoa aiheesta.

    Katson myös, josko tuosta Kaupin latujäljestä olisi apua. Pitänee ilmeisesti odottaa laajempaa latujen aukeamista, ennen kuin näkee, miten ne oikeasti menee. Jos tulee tuoreempia jälkiä, niin laittakaa esille tai korjatkaa karttaan.
    Garmin-kartassa bicycle=no -merkintää käytetään esim. pyöräilyä sallimattomien jalkakäytävien (punainen katkoviiva) erottamiseen sen sallivista (sininen katkoviiva) erinäisin oheistarkastuksin. Näissä olisi vielä varaa tehdä hiukan lisätarkennuksia mahdollisten virheellisten tulosten välttämiseksi, mutta omien havaintojen perusteella nykyiselläänkin toiminut varsin hyvin. Vain kävelyn sallivien erottaminen pyörätkin sallivista karttaan on ylipäätään hankalahkoa, kun merkinnät osm:ssä ovat kirjavia ja paljolti puutteellisia. Totta kyllä että itse kartta-aineistossa on tupannut olemaan myös "eihän tosta tohdi jopolla ajaa"-tyylistä bicycle=no:ta.

    Laduille on laitettu omanlaisensa viivoitus talviversioon, perustuen siihen että on jokin hiihtotagi sekä mtb:winter=-1. Näyttää hyvin pitkälti mtb:scale=-1:ltä, mutta kahdella punaisella keskiviivalla yhden sijaan.

  8. #848
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noppa Katso viesti
    OSM-sorsassa on muutama polku merkitty bicycle=no. Ei taida näkyä tuollainen merkintä kartoissa juuri mitenkään.
    Niin siis poluilla ei näy, kelveillä toinen juttu. Enkä taida niin kovin tukea tuolle poluille kaivatakaan kirjavan sorsan takia, vaikka se vissiin "oikein" tapa olisikin merkitä oikeat kiellot.

    Kelveiltä olen putsannut turhia/vääriä merkintöjä aina, kun sellaisia on tullut vastaan. Mm. cycleway=track -merkittyjä kelvejä on aika paljon. Tuo merkintä kuuluu vain tielle silloin, kun erillistä kelviä ei ole piirretty (vaikka se on olemassa).

    TK-kartassa nuo ladut näkyykin joo kivasti.

  9. #849
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Sainpahan viimein osm2pgsql toimimaan, joten tänä viikonloppuna on tullut kikkailtua CartoCSS kanssa. Lähinnä latuasioiden myötä piti taas koittaa, plus umpeenkasvaneiden ja heikosti näkyvien polkujen yms. merkkauksia kaivatessa. Oletustyyleihin oli valmiista tavarasta hiukka vaikea päästä sisään, joten tuli kasattua puhtaalta pöydältä. Kohtalaisen työlästä ja vieläkin vaiheessa, mutta saapa jätettyä pois tarpeettoman oloista. Tämän serverille vaihtamisesta toki ei ole mitään puhetta ollut, ja ulkoasusta voi olla omaa mieltään, mutta näytetään nyt täällä kuitenkin kun aiheen harrastajia on. Ohessa tämänhetkiset zoomitasot 14-16 (samat kuin kolme tarkinta arpotecnnossa käsittääkseni), kuvat kasvaa klikkaamalla.


  10. #850
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T_Kn Katso viesti
    Oletustyyleihin oli valmiista tavarasta hiukka vaikea päästä sisään, joten tuli kasattua puhtaalta pöydältä. Kohtalaisen työlästä ja vieläkin vaiheessa, mutta saapa jätettyä pois tarpeettoman oloista. Tämän serverille vaihtamisesta toki ei ole mitään puhetta ollut, ja ulkoasusta voi olla omaa mieltään, mutta näytetään nyt täällä kuitenkin kun aiheen harrastajia on. Ohessa tämänhetkiset zoomitasot 14-16 (samat kuin kolme tarkinta arpotecnnossa käsittääkseni), kuvat kasvaa klikkaamalla.
    Kun asiaan tutustuessa saatoit huomata, niin noiden carto css fileiden komplisuus tulee tunneleista yms. erikoistapauksista, joka lisää tauhkan määrää aivan tolkuttomasti. Karkun vuoren tunnelin kohdalla voit havaita selkeän eroavaisuuden puhtaalta pöydältä tekemäsi ja oletustyylistä muokatun välillä.

    Melkein ehdottaisin, että teet uuden branchin GIT:iin nykyisestä css tiedostosta ja puukottelet sinne muutoksia. Niitä voidaan sitten mergetä yhteen, kun tulee valmista.

    Tuo latujen merkkaaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Olin tänään hahmottelemassa talvi-tdt:n reittiä ja GPS:n ruudulla laduksi merkattu ura ei ollut lenkkarinpohjaa kummempaa nähnytkään. Käytännössä helposti suljetaan pois alueita, mihin ei ole mitään syytä. Tuli siinä mieleen, että saiskohan latukartan tehtyä omana .osm tiedostona ja näytettyä sitten jotenkin omana layerina kartan päällä. Silloin se olisi helppo ottaa pois, kun kelit antavat taas latupohjilla ajeluihin edellytykset.

  11. #851
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrtillus Katso viesti
    Kun asiaan tutustuessa saatoit huomata, niin noiden carto css fileiden komplisuus tulee tunneleista yms. erikoistapauksista, joka lisää tauhkan määrää aivan tolkuttomasti. Karkun vuoren tunnelin kohdalla voit havaita selkeän eroavaisuuden puhtaalta pöydältä tekemäsi ja oletustyylistä muokatun välillä.

    Melkein ehdottaisin, että teet uuden branchin GIT:iin nykyisestä css tiedostosta ja puukottelet sinne muutoksia. Niitä voidaan sitten mergetä yhteen, kun tulee valmista.

    Tuo latujen merkkaaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Olin tänään hahmottelemassa talvi-tdt:n reittiä ja GPS:n ruudulla laduksi merkattu ura ei ollut lenkkarinpohjaa kummempaa nähnytkään. Käytännössä helposti suljetaan pois alueita, mihin ei ole mitään syytä. Tuli siinä mieleen, että saiskohan latukartan tehtyä omana .osm tiedostona ja näytettyä sitten jotenkin omana layerina kartan päällä. Silloin se olisi helppo ottaa pois, kun kelit antavat taas latupohjilla ajeluihin edellytykset.
    Erikseen määriteltäviä kyllä kertyy aikalailla hyvin tosiaan. Tunnelit tuossa on määriteltynä/huomioituna, samoin sillat, mutta niitten muotoilut on vaihtelevassa määrin kesken. Nyt kun formaatti on suht tajunnassa niin varmaan jossain kohtia katselen valmiista mitä kenties jäänyt huomaamatta (ja mitä en ole vielä kerennyt). Pääpiirteet kuitenkin on kasassa ja sen verran paljon muokattu, etten taida viitsiä lähteä suoraan siihen siirtämään.

    Mitä latuihin tulee, Leaflet tukee joitakin formaatteja, joilla pienehköä määrää dataa voi näyttää suoraan layerina rendaamatta. Olisikohan geojson ollut yksi. Kaikkia polkuja koitin joskus niin tappoi selaimen, mutta pelkkien latujen mittakaavassa varmaankin ok. Jos tiili-pngiden kanssa tajuaa läpinäkyvyyden ja niihin sellaista pystyy rendaamaan niin siinä tietysti toinen vaihtoehto.

  12. #852
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Noniin, edellä kuvattu latuoverlay näyttäisi toimivan. Käyttää osm:stä nypittyä ja convertattua geojson-layeria peruskarttatasojen päällä. Ainakin omalla koneella pyörii ihan sujuvasti. Tiedoston 1.6mt koko vaikuttaa hiukan kohtuuttomalta sisältöön nähden, kuvittelisin voivan yksinkertaistaa aikalailla käytettävyyden kärsimättä.


  13. #853
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    ^No jopas kävi näppärästi. Oletan että homma toimii seuraavasti:

    - piirrellään uudelle layerille tai poimitaan olemassa olevasta layerista ja kopsataan uudelle layerille wayt, joiden kuvitellaan olevan latuja.
    - talletetaan osm tiedostoon ja konvertoidaan geojson fileeseen.
    - talletetaan geojson serverille lokaalisti
    - puukotetaan tuota kartta sivun html runkoa, laitatko esimerkin tulemaan / heitätkö esimerkin GIT repoon /

    Tuossa lähetymisessä olisi nyt oikeasti se hyvä puoli, että latuverkoston tilaa voi pitää yllä omassa osm tiedostossa eikä se perustu ihan huuhaa merkintöihin osm tietokannassa. osm kannassa on kuitenkin laitettu piste = * tägejä, jos jossakin on nähty kaksi vierekkäistä lumeen tehtyä uraa vaikka se olisikin hirven tekemä.

    Täytyykin käydä ajelemas..eiku... kävelem... eiku hiihtämässä Kirkkoharjun latu-urat läpi ja katsoa, että mitkä siellä ovat oikeasti olemassa.

  14. #854
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Olis muuten hyvä varmaan pitää joskus vähän kysäri- ja lappariukko-talkoita. Aika monesti fixme = continue tägi on jäänyt nodeen asumaan vaikka polkua on selkeästi jatkettu eteenpäin. Samoin noita kysärikohtia kannattaa käydä lenkeillä ihmettelemässä ja fiksailla niitä kuntoon, niin kartta pysy siistimpänä. Esim. tuossa Tuomikalliolla on joku ihmeellinen rypäs kaiken näköistä palluraa.

  15. #855
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrtillus Katso viesti
    ^No jopas kävi näppärästi. Oletan että homma toimii seuraavasti:

    - piirrellään uudelle layerille tai poimitaan olemassa olevasta layerista ja kopsataan uudelle layerille wayt, joiden kuvitellaan olevan latuja.
    - talletetaan osm tiedostoon ja konvertoidaan geojson fileeseen.
    - talletetaan geojson serverille lokaalisti
    - puukotetaan tuota kartta sivun html runkoa, laitatko esimerkin tulemaan / heitätkö esimerkin GIT repoon /

    Tuossa lähetymisessä olisi nyt oikeasti se hyvä puoli, että latuverkoston tilaa voi pitää yllä omassa osm tiedostossa eikä se perustu ihan huuhaa merkintöihin osm tietokannassa. osm kannassa on kuitenkin laitettu piste = * tägejä, jos jossakin on nähty kaksi vierekkäistä lumeen tehtyä uraa vaikka se olisikin hirven tekemä.

    Täytyykin käydä ajelemas..eiku... kävelem... eiku hiihtämässä Kirkkoharjun latu-urat läpi ja katsoa, että mitkä siellä ovat oikeasti olemassa.
    Suunnilleen noin, osmfilterillä poimein samasta extractista, josta serverin karttakin lasketaan oleellisen oloisen tagin sisältävät väylät. Tosiaan voi kätevästi ylläpitää oman näkemyksen mukaista tiedostoa paikallisesti kunhan osaa sitä muokata. Pistän tarkemman prosessikuvauksen jne. ehtoommalla mailiin kun kerkiän takaisin kotio.

    Fixmejä tulee itse metsästettyä käytännössä aina lenkeillä, pysyypähän keskinopeudet maltillisina ja ryteiköt tuttuina. "Huonona" puolena uusien polkujen varrelta tuppaa monesti kertymään vielä enemmän uusia, joita ei silloin kaikkia ehdi/jaksa tutkia...

  16. #856
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Nyt kun kartta näyttää laajentuneen kattamaan Hämeenlinnankin, niin miten saataisiin paikalliset polut kartalle?

    Muutenkin tämä karttapalvelu pitäisi jotenkin tuotteistaa että pyöräseurat/harrastajat ympäri maata pystysivät helpohkosti uppaamaan omat polkunsa nettiin. Olisi helppo lähteä muualle ajamaan kun näkisi polut Garminin/kännykän ruudulta.

  17. #857
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Nyt kun kartta näyttää laajentuneen kattamaan Hämeenlinnankin, niin miten saataisiin paikalliset polut kartalle?

    Muutenkin tämä karttapalvelu pitäisi jotenkin tuotteistaa että pyöräseurat/harrastajat ympäri maata pystysivät helpohkosti uppaamaan omat polkunsa nettiin. Olisi helppo lähteä muualle ajamaan kun näkisi polut Garminin/kännykän ruudulta.
    Reitti-informaatiota tarjoaa Jälki.fi, joka myös käyttää hyödykseen tätä polkukartoitusdataa OpenStreetMapin kautta. Joudun vaan käyttämään omaa tileserveriä, koska Arpotechno tarjoilee harmaata ruutua siellä minne se ei ulotu.

    Hämeenlinnasta löytyy muutama merkattu reitti, mutta sinne vaan lisäilmeen uusia: http://jalki.fi/paikkakunnat/H%C3%A4meenlinna

    Paikkakunnan nimi haetaan automaattisesti lähtöpisteen perusteella, eli sitä ei tarvitse käsin kirjailla.

  18. #858
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Jos taas ihan vain polkujen lisäämisestä kyse niin sinänsähän noitten lisääminen openstreetmapiin on helpohkoa – tavanomaiseen tapaan "kun tietää mitä tekee". Wiki-ohjeistuksen kanssakin tässä on kyllä varmaan melkoinen kynnys etenkin vähemmän IT-henkiselle. Ehkä kartan yhteyteen pitäisi väsätä jokin suomenkielinen pikaohje editointiin juurikin pyöräilyjuttuja silmällä pitäen. Alueellinen kattavuus toki on eri asia vielä, mutta koko maan kartalle laskeminen mahtaisi vaatia vähän enemmän rautaa kuin on, vaikka syrjäseudut päivittäisi harvemminkin.

  19. #859
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Nimenomaan polkuluokitusta tarkoitin. Kävin viime kesänä ajamassa Aulanko MTB:n ja Katumajärven ympäri Hämptönissä mutta Garmin 800:n ruudulta GPS-jäljen seuraaminen oli suht perperistä. Toimii jos polkuja on harvakseltaan, muuten vähän heikommin.

    Polkuluokituskartta on mielestäni paljon informatiivisempi kuin GPS-jäljet. Vaatiihan se vähän omatoimista suunnittelua, mutta palkitsee myös tuntuvammin.

  20. #860
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Nimenomaan polkuluokitusta tarkoitin. Kävin viime kesänä ajamassa Aulanko MTB:n ja Katumajärven ympäri Hämptönissä mutta Garmin 800:n ruudulta GPS-jäljen seuraaminen oli suht perperistä. Toimii jos polkuja on harvakseltaan, muuten vähän heikommin.

    Polkuluokituskartta on mielestäni paljon informatiivisempi kuin GPS-jäljet. Vaatiihan se vähän omatoimista suunnittelua, mutta palkitsee myös tuntuvammin.
    Hämeenlinna ei taida nyt olla tarkimmassa laskennassa mukana, joten taso 13 voipi olla tarkin mitä löytyy. Jos on ehdotusta rajatusta alueesta, mille kartat halutaan, niin sen voin lisäillä. (koordinaatit vasemmalla alalaidalle ja oikealle ylälaidalle, helpoin katsoa openstreetmap.org sivun urlista)

    Niin kuin kaakku sanoi, niin kartta lukemalla ja ajamalla oppii seudun polut, viivaa seuraamalla ei yleensä paljon jää aivokuoreen pyörimään eikä auta hahmottamaan kokonaisuutta. Polkujen merkkailua kannattaa rohkeasti kokeilla ja suosittelen heti opiskelemaan JOSM editorin käytön. On se vaan niin julma työkalu, kun pääsee alkukynnyksen ylitse. Kun on tehnyt ekat merkkaukset, niin laitelkaa tänne informaatiota asiasta, niin voidaan yhdessä katsoa, että menikö putkeen ja millaisia vinkkejä voisi olla annettavissa merkkauksesta yms. Helpoin tapa osoittaa kommentoitava kohta on zoomaille openstreetmap.org webbisivulla merkattuun polkuun ja ottaa suoraan URL:sta kopsu esim: http://www.openstreetmap.org/#map=19/61.54317/23.60303
    Tuon voi sitten suoraan pasteta JOSM editorin File - Open Location laatikkoon, jolloin editori lataa kyseisen kohdan datan valmiiksi.

    Tuotteistuksesta en ole itse niin hirveä innoissani, sillä oma SLA lupaukseni on #N/A. Kyseessä on harrastus ja jos ei huvita, niin ei ole myöskään pakko tehdä. Raha tulee tällä hetkellä muusta tietokoneen naputtelusta ja välillä on ns. kiintiö täynnä.

  21. #861
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Tämän hetken laskenta-alueet ja tarkkuudet ovat allaolevat. Serverillä saattaa olla muiltakin alueilta vanhoja tiiliä, jotka ovat laskettu joskus brevettisuunnittelu tarkoituksessa. 16 tarkin zoomanustaso, mikä lasketaan. Aina kun hyppää yhden tason tarkemmaksi, niin saa laskea nelinkertaisen määrän tiiliä aiemman nähden.


    # Start with an overview
    # World
    bbox = (-180.0,-90.0, 180.0,90.0)
    #render_tiles(bbox, mapfile, tile_dir, minZoom, maxZoom)
    render_tiles(bbox, mapfile, tile_dir, 0, 5, "World")

    # etela-suomi zoomi tasoille 6-9
    bbox = (20.7305 , 59.7054 , 31.4811 , 68.000)
    render_tiles(bbox, mapfile, tile_dir, 6, 9, "etela-Suomi")

    # Lantinen suomi tasoilla 10-13
    bbox = (21.6462 , 60.5 , 26.1390 , 62.2436)
    render_tiles(bbox, mapfile, tile_dir, 10, 13, "Lantinen-Suomi")

    # Tampere zoomitasoilla 14-16
    bbox = (23.0 , 61 , 24.44 , 61.59293)
    render_tiles(bbox, mapfile, tile_dir, 14, 16, "Tampere")

    # Ellivuori ja Sastamala 14-16
    bbox = (22.8 , 61.2 , 23 , 61.5)
    render_tiles(bbox, mapfile, tile_dir, 14, 16, "Ellivuori")

    # Nasijarven itapuolelle suorakaide
    bbox = (23.7630 , 61.59293 , 24.44 , 61.97)
    render_tiles(bbox, mapfile, tile_dir, 10, 16, "Nassy itapuoli")


    # Oulun testialue 10-16
    bbox = (25.1024 , 64.8437 , 26.1111 , 65.2924)
    render_tiles(bbox, mapfile, tile_dir, 10, 16, "Oulu")

    # Porvoon testialue 10-16
    bbox = (25.3000 , 60.2500 , 26.0000 , 60.5300)
    render_tiles(bbox, mapfile, tile_dir, 10, 16, "Porvoo")


    # Rovaniemenn testialue 10-16
    bbox = (25.4005 , 66.4042 , 26.1474 , 66.6554)
    render_tiles(bbox, mapfile, tile_dir, 10, 16, "Rovaniemi")

  22. #862
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    220
    Helppoo singletrackia itäpuolella n00bille?

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  23. #863
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coatl Katso viesti
    Helppoo singletrackia itäpuolella n00bille?

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
    Onkohan tähän asiallista vastata seuraavasti: "kartassa keltaiset"

  24. #864
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    220
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrtillus Katso viesti
    Onkohan tähän asiallista vastata seuraavasti: "kartassa keltaiset"
    Kyllävarmasti.Katohankunnäppiksestälakkasvälil yöntitoimimasta.Kauheenkätevää.

  25. #865
    Ainakin keskiviikkona melkein polku kuin polku oli helppo, koska pohja on jäässä ja pyörässä hyvät nastat. Mun mielestä kesäkartan väritunnuksista saa kutakin näillä keleillä hilata pykälällä helpommaksi. Siispä keltaisilla pitäisi pärjätä hyvinkin. Jos on ne nastat.

    Ainakin Pitkäahde-Selkämäki-Rusko oli todella nopeassa kunnossa.


    (Välilyönnit saa taas toimimaan lyömällä kerran enteriä ja sitten pakittamalla.)

  26. #866
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Pääosin juu talvisin helpompaa jos tarpeeksi kuljettu, ainakin sillon kun lunta on hiukka paremmin. Pätee tosin ehkä parhaiten oranssista alaspäin, siitä vaikeammissa rupeaa olemaan monesti jo sen verran murkulaa, jyrkkyyttä ja droppeja ettei ihan parissa tuiskussa tasoitu.

    Edit: mitä tuohon tuotteistukseen tulee (tai sitä sivuten), niin sen suhteen ainakin pointtia että mitä matalampi kynnys lisätä omia havaintoja niin sitä parempi. Voisi tuohon kuvallisen aloittelijaohjeen rustailla joskus tässä joutessaan, tiedä vaikka jotakuta auttaisi. Ainakin itselle olisi kelvannut tutustuessa vaikka suht kätevä tällaisissa väittäisin olevani. Yleisempään tietoisuuteen tai suosioon tuominen tietysti olisi ihan oma kysymyksensä silti.

  27. #867
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Pyyntönä esittäisin myös sen, että kun innostuu karttaan lisäilemään tavaraa, niin sitten laatu ennen määrää. Lisäilee muutaman polun ja pyytää kommentit. Näin homma lähtee mukavasti liikkeelle ja vähemmän korjattavaa muille 😊

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk

  28. #868
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.313
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrtillus Katso viesti
    Onkohan tähän asiallista vastata seuraavasti: "kartassa keltaiset"
    Periaatteessa noin, mutta riippuu aika paljon merkkaajasta että miten polun vaativuuden mieltää. Jonkun keltainen voi olla jonkun toisen oranssi ja päin vastoin. Jokusen paikan luokitusta tekisi mieli vaihtaa mutta ei ole viitsinyt perehtyä asiaan. Jos olisi kuvitettu "for dummies"-ohjeet niin ehkä sitten.
    Vai mitä, Tetsa

  29. #869
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrtillus Katso viesti
    Hämeenlinna ei taida nyt olla tarkimmassa laskennassa mukana, joten taso 13 voipi olla tarkin mitä löytyy. Jos on ehdotusta rajatusta alueesta, mille kartat halutaan, niin sen voin lisäillä. (koordinaatit vasemmalla alalaidalle ja oikealle ylälaidalle, helpoin katsoa openstreetmap.org sivun urlista)
    Joo, näin näyttäisikin olevan.

    Niin kuin kaakku sanoi, niin kartta lukemalla ja ajamalla oppii seudun polut, viivaa seuraamalla ei yleensä paljon jää aivokuoreen pyörimään eikä auta hahmottamaan kokonaisuutta.
    Niin ja siinä ei etukäteen näe mitä (ajettavia) polkuja ko. reitin varrella menee. Ajaessa sitten niitä tietty risteää, mutta kuten kaikki maastopyöräilijät tietävät, ei polun alkupäästä pysty päättelemään että 1. onko se ajettava alkua pitemmälle ja 2. minne se mahdollisesti päätyy

    Tuotteistuksesta en ole itse niin hirveä innoissani, sillä oma SLA lupaukseni on #N/A. Kyseessä on harrastus ja jos ei huvita, niin ei ole myöskään pakko tehdä. Raha tulee tällä hetkellä muusta tietokoneen naputtelusta ja välillä on ns. kiintiö täynnä.
    Tässä asiayhteydessä tarkoitinkin tuotteistamisella sitä, että olisi olemassa selkokieliset ohjeet mitä ja miten jotta pyöräseura/paikkakunnan aktiivit saisivat oman paikkakuntansa polut luokiteltuina nettiin. Olisi ihan älyttömän hienoa jos edes isompien paikkakuntien polut olisivat suht helposti saatavilla. Porvoossa näyttäisi olevan muutama polku ja Oulussa sitten vähän enemmän. Toivottavasti projektit ovat vielä alkuvaiheessa tai sitten meillä täällä Tampereen seudulla on aivan huikeat olosuhteet verrattuna muihin.

  30. #870
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrtillus Katso viesti
    Melkein ehdottaisin, että teet uuden branchin GIT:iin nykyisestä css tiedostosta ja puukottelet sinne muutoksia. Niitä voidaan sitten mergetä yhteen, kun tulee valmista.
    Näinhän siinä kävi että pitää koittaa tätä lähestymistapaa, kylläkin osm-brightista kun siinä on jokseenkin simppelimpi lähtökohtainen tiedostorakenne. Huomioitavien tagien määrä ei tosin lopulta muodostunut ongelmaksi. Sain kyllä kaiken näyttämään oikealta tilemillissä, mutta kääntäessä mapnikin xml-formaattiin muotoilu menee totaalisen sekaisin, ja tiilet ovat sen mukaisesti liki pelkkää taustaa. Joskohan tämän kanssa parempi onni, sikäli kun alkuunkaan toimii niin pala kerrallaan siirrellen muotoilua...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •